Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anoymia
Skrevet

Jeg har bestilt tattoo time til neste uke.. fant nettop ut at jeg er 4 uker på vei! er dette farlig?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har bestilt tattoo time til neste uke.. fant nettop ut at jeg er 4 uker på vei! er dette farlig?!?!

nei

Skrevet

Men du bør kanskje passe deg for å tatovere en søt delfin rett over navlen, som etter å ha blitt strukket ut i månedsvis kommer til å se ut som en deformert hval ;)

Skrevet
nei
Jo. Ingen tatovør som er seriøs med det de driver med vil tatovere en gravid kvinne, siden det ikke er gjort noen skikkelig forskning på hva økte stressnivåer med påfølgende høye endorfin/adrenalinnivåer betyr for fosteret.
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Hovedsaklig pga hva Eplefe sier. I tillegg er det også noen som reagerer allergisk på tatoveringsblekket, og hvilke effekter dette kan ha på fosteret er også usikkert. I tillegg er det en bitteliten sjanse for at du kan bli smittet av noe av nålen (f.eks. Hepatitt B) eller få en infeksjon. Ganske usannsynlig at det skjer, men vil du virkelig ta den sjansen?

Skrevet
I tillegg er det en bitteliten sjanse for at du kan bli smittet av noe av nålen (f.eks. Hepatitt B)
Ikke hvis man går til et seriøst studio, da alt utstyr som er i kontakt med, eller i nærheten av huden din er autoklavet sterilt eller engangsutstyr.
Skrevet

Det er farlig å leve også - man kan faktisk dø av det :lur:

Skrevet
Det er farlig å leve også - man kan faktisk dø av det :lur:
Jeg skjønner at jeg åpenbart ikke skulle motsagt deg. Jeg føler meg fullstendig overkjørt av argumentene dine. Hva gjør det at man risikerer spontanabort eller lignende, livet er farlig det og!
Gjest Anoymia
Skrevet

Har snakket med pro Tattovør nå, å han sier det ikke er farlig pga jeg er så tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Er det jeg som har misforstått eller er det ikke i første trimester man egentlig bør være mest forsiktig? Med tanke på blodtykk, og stress og slikt, for det er jo da babyen i magen utvikler de viktigste organene, og det er størst fare for spontanabort. Men har heller aldri hørt om noen som har spontanabortert pga tatovering. Tenker som Eplefe og jeg tror jeg kanskje ville drøyet til etter babyen hadde kommet ut jeg, men det er bare hva jeg ville gjort :)

Skrevet

Jo, det er jo i første trimester det er størst sjangse for at noe ikke utvikler seg slik som det skal.

Jeg hadde rett og slett ikke tatt sjangsen på å tattovere meg, uansett hvor jeg måtte befinne meg i svangerskapet!

Skrevet

Kanskje du burde ta det de to siste her sier som at din "Pro tattovør" ikke aner noe som helst om svangerskap?

Skrevet
Ikke hvis man går til et seriøst studio, da alt utstyr som er i kontakt med, eller i nærheten av huden din er autoklavet sterilt eller engangsutstyr.

Jada, jeg vet det, det var derfor jeg sa at det veldig usannsynlig at dette kan skje. Men sjansen er der i teorien - særlig på steder hvor de ikke er superflinke med hygienen, eller tatovøren kan drite seg ut. Det tror jeg ville være nok til at jeg droppet det om jeg var gravid. Det er jo også en ørliten mulighet for å få infeksjoner i etterkant. Ganske usannsynlig om man tar godt vare på tatoveringa, men hvorfor ta sjansen?

Skrevet (endret)

Det er jeg enig i. Forsåvidt er det en advarselsliste i Norge for studioer.

Tattoo Harald (som har pensjonert seg nå)

Bo i Gamlebyen (Oslo)

Oslo Tatoo og Piercing

+ et par andre, men to av de tre overnevnte slurver med hygiene, og alle tre gjør elendig jobb.

Endret av Eplefe
Skrevet

Jeg ville aldri ha tatovert meg som gravid. Og de færreste tatøvorer vil tatovere deg dersom de sier at du er gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...