Gå til innhold

Nå er invitasjonene ferdig.


Sally

Anbefalte innlegg

Endelig. Mellom fagoppgave og eksamenslesing har vi endelig fått ferdig invitasjonene. Så i dag går de i posten.

Jeg må si jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Vi brukte lyslilla A4-ark(tykke ark), brettet de i to. På forsiden skrev vi et lite dikt, på side 3 skrev vi selve invitasjonen, og på side 4 hvem de skulle svare til. Tilslutt hadde vi en hvit satengsløyfe på. Rundt kantene klipte vi med mønstersaks. Vi brukte vanlige, hvite konvolutter, men klipte med mønstersaks rundt kantene, og hadde gullsegl (med hjerte) og lyslilla band.

Vi skal kjøre samme stil til alt; bordkort, sanghefte, kirkehefte og takkekort.

Men synes dere vi er sent ute? Svigersan mene nemlig det, men det er jo enda over 3 måneder igjen. Og stort sett alle som blir invitert vet om det. Hva mener dere?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig fine ut,jeg ble ferdig

med våre invitasjoner i går,og regner

med at de går i posten i neste uke en gang,

og vi skal gifte oss 17.08.02.Jeg synes

ikke dere er seint ute,3 mnd.må jo være

mer enn nok tid.

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikker greit med tre måneder. Men vi har opplevd at folk allerede har bestilt feriereiser til høsten. Så vi har måttet bekrefte dato for noen. Så det kan altså hende at folk allerede er opptatt.

Likevel mener jeg at man ikke kan sende det ut så mye før uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du har god tid. Det er 14 dager siden vi sendte ut våre invitasjoner, vi gifter oss 6.juli. Så da er du tidligere ute enn oss iallefall!

Dessuten vet jo de fleste om det allikevel, så det går nok veldig bra.

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro. Dere ligger fint ann. Vi gifter oss 10. august og vår er ennå ikke klare til utsending. De blir distribuert neste uke og begynnelsen av mai. Burde hold fint så lenge de nærmeste vet datoen.

Klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går i posten i dag! Egentlig ble de ferdige til forrige uke. Men så kom jeg på at gjestene sikkert ville sette pris på å få en "veibeskrivelse". Fikk ordnet dette i dag. Så nå, rette etter jobb, skal jeg løpe til postkontoret! Litt spennede dette her! Nå er det liksom offisielt! Vi skal gifte oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De høres kjempesøte ut!

Dere er absolutt ikke for sene - vi er sene vi! Jeg fikk akkurat vite at vi skal gifte oss 22.juni - og vi har ingenting organisert!

Tror jeg må ta en tur ned til søstern min som jobber på et trykkeri gitt...

Men, det er altså 2mnd-6 uker før som er den pinlig korrekte etiketten. Men, jeg vil tro at jungeltelegrafen er kjappere enn invitasjonene uansett - de fleste vi kjenner vet iallefall at vi skal gifte oss - ihvertfall de som bor andre steder enn oss!

(HJÆLP!!!! Nå tar panikken meg snart!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sendte ut for 1 mnd siden og vi skal gifte oss 3 august. grunnen for at vi sendte ut så tidlig er pga ferie avvikling! Siden det er siste helgen av andre fellesferie så synes vi at vi måtte gi folk god tid.

Invitasjonene hørtes kjempe fine ut, gøy med et dikt. Fikk dere de laget hos et trykkeri eller skrev dere på maskin eller for hånd?

Vi lagde våre på dataen hjemme, det gikk kjempe fint, tegnet på alle kortenes forside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt ut våre for ca 1 uke siden, men det at vi var ute i god tid har mest å gjøre med at vi får en del gjester som må reise et stykke. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari: Nei , vi skrev og printet ut invitasjonene her hjemme. Tok litt tid fordi vi plagdes med forsidene til konvoluttene. Den "fantastiske" printeren våres var svært lite samarbeidsvillig...

Ellers så har jeg bestemt meg for å ikke la meg stresse opp av svigersan om akkurat dette. De som kommer, kommer. De eneste som ikke vet om bryllupet er gamle tanter som jeg ikke har hatt kontakt med siden konfirmasjonen min. Det viktigste er at nær familie og venner kommer.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjør meg litt stressa. Vi får ikke sendt ut innbydelsene enda fordi jeg har ikke fått eksakt tidspunkt av sorenskriveren. Dette får vi først etter at papirene er sendt inn, og det har vi ikke fått gjort enda. Gjør det så fort forloverne kommer med forlovererklæringene.

Har også lyst til å få trykket innbydelsene hos http://www.calligraphen.dk/index.asp og de beregner seg tre uker. Begynner å få dårlig tid - vi gifter oss 17. august.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endelig er innbydelsene ferdig. Gleder meg til å sende dem i morgen..icon_lol.gif

Vi gifter oss 27. juli (siste lørdag i fellesferien), og føler derfor at invitasjonene kommer i seneste laget. De fleste gjestene vet imidlertid hvilken dato det er snakk om.

Vi har hatt vanskelig for å bestemme oss for innbydelser, hvilke farger, tekst osv. Til slutt måtte vi bare bestemme oss, og det gikk jo fort når vi satte i gang! Resultatet ble både fint og personlig, syns vi.

Det tok dessuten tid å få bekreftet tidspunktet for vielsen hos sorenskriveren, det er jo greit å ha det med på innbydelsen.

Lykke til, til dere andre "innbydelses-skrivere"!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...