Gå til innhold

Engelsk strikkeoppskrift...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle begynne å strikke denne dressen i størrelse 6-12 mnd.

Froskedress

Men problemene starter allerede før jeg har rukket å strikke en maske. I følge oppskriften står det:

LEGS (MAKE 2 ALIKE)

Using size 3 (3.25mm) needles and col A, cast on 16 (16:18) sts.

Slik jeg forstår det betyr det at jeg skal legge opp 18 masker til vrangborden til benet. Men det blir jo fryktelig lite??!!

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som om du skal ta ut etter vrangborden og da blir det nok passe.

Skrevet

Fikk det til :) Fant ut at det skal jo lages en knappestolpe så regner med at beinet blir stort nok til lubne babybein tilslutt :)

Skrevet

Du skal øke ganske kraftig etter ribbekanten, så det er sikkert rett.

Skrevet

Det ser ut til å bli litt vel trangt bein... Og når jeg leser videre skal det bare være 64 masker rundt livet??!!

Join legs to form body: work across sts from one leg, then work sts held on stitch holder from the other leg.

Cont in st st on these 52 (58:64) sts until work measures 8 1/2 (9:9 1/2) in [22(23:24)cm] from the crotch join, ending with a ws row.

Kan ikke skjønne at dette skal passe til en lubben liten 1-åring...

Skrevet

Har du sjekket strikkefastheten da? 22 masker glattstrikk på pinne 4 = 10 cm. Størrelse 1 år skal bli 51 cm i brystvidde.

Skrevet
Har du sjekket strikkefastheten da? 22 masker glattstrikk på pinne 4 = 10 cm. Størrelse 1 år skal bli 51 cm i brystvidde.
Ble ikke helt ferdig...

Du skal lage forstykke med 2 ben og bakstykke med 2 ben. Da får du litt flere masker å gå på :)

Skrevet

Strikkefastheten skal stemme ja.

Hmmm...så jeg skal lage 4 like stykker til beina. Så strikke forstykket for seg av 2 av disse, og bakstykket av de to siste...så sy sammen for- og bakstykke?

Vi satt to stykker og klødde oss i hodet i går uten å skjønne noenting. Hadde nesten gitt opp jeg :klø:

Men dersom dette funker er jeg evig takknemlig :klemmer:

Skrevet

Det funger helt sikkert. Det står at forstykket strikkes som bakstykket ( **-merket) opp til du begynner på stolpen - tror jeg det var.

Kul dress forresten. Den er lagt i favorittene mine :)

Skrevet

Men nå har jeg funnet ut at det ser jo ikke ut til at det er tatt med noen utvidelse over rompa... Og blir kanskje litt trangt for bleierumpe inni der???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...