Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Sliten!

Kom hjem for en time siden, etter å ha vært på en 35 kilometer lang sykkeltur. Det er veldig sjelden jeg sykler såpass langt på en og samme tur, rett og slett fordi det er vondt. Utholdenheten er det egentlig ingenting i veien med, men sliter som sikkert nevnt før med smerter i halebein og dårlig sirkulasjon i hendene etter en stund. I dag hadde jeg allikvel bestemt meg for en litt lengre tur, og er godt fornøyd med det nå!

Tid: 2 timer

Gjennomsnittspuls: 163

Makspuls: 192

Kcal: 1 204

Ruten ser dere her: http://kart.gulesider.no/m/pLirw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinka som sykler langt selv om det er ukomfertabelt! Jeg er så nervøs på sykkel jeg at jeg tørr nesten ikke sykle i det hele tatt.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Fremdeles lite aktivitet her, men jeg er vel litt lei av å logge alle øktene helt detaljert.

Mandag: 20 minutter spinning, 30 minutter jogging + diverse rehabøvelser og tøying

Tirsdag: Rygg/biceps + rehab

Onsdag: 35 minutter jogging + bryst/triceps

Torsdag: 15 minutter ellipse + skuldre/mage og rehab

Kjørte følgende øvelser på dagens skuldreøkt:

YTWL

Core med vektskive

Skulderpress (bare ett sett - skuldrene mine liker ikke denne øvelsen for tiden)

Militærpress

Shrugs

Sidehev

Fronthev

Diverse rotator cuff-øvelser

I morgen er det ny fysioterapitime. Det er hele tre uker siden sist, og i mellomtiden har jeg altså jogget rolige intervaller på mølle, og økt antall joggeminutter for hver uke. I tillegg har jeg gjort rehabøvelsene hver dag (minus helligdagene hvor senteret har vært stengt).

Jeg føler det går fremover, men det går såpass sakte at jeg ikke merker forskjell fra dag til dag. Innser allikevel at jeg tenker sjeldnere på skaden, siden jeg har vondt i færre situasjoner. I morgen blir det spennende å høre om fysio mener jeg trenger flere trykkbølgebehandlinger eller om jeg skal fortsette slik jeg holder på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

I dag kjenner man at det blir treningsfri... Det ble øl og quiz med kompiser i går - til tross for at vi skulle tidlig opp i dag - og det merkes. Det hadde gjort seg med noen timer ekstra søvn, særlig med tanke på at jeg skal på jobb klokken 20 i kveld. Satser på å duppe av en time eller to etterpå.

Var hos fysio i dag, og han virket fornøyd med fremgangen. Så nå er det slutt på trykkbølgebehandlingen, men jeg skal fortsette med gradvis å trappe opp joggingen på mølle, i tillegg til de eksentriske øvelsene. Jeg har også fått beskjed om å tøye mye for å forlenge hamstringen. Det er ganske stor forskjell på stivhet i høyre og venstre bein - den skadeplagede hamstringen (høyre) er en god del kortere enn den venstre nå etter disse månedene. Og jeg var jo ikke akkurat myk fra før, for å si det forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...