Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Takk, det varmer! Ting synker mer og mer inn, og det er helt klart spesielt å se bilde av ham, mine kolleger og ikke minst meg selv i alle aviser i dag. Samtidig er det en enorm støtte fra bysamfunnet her, og man merker at man bor på et litt mindre sted. Det hadde nok ikke vært det samme dersom dette hadde skjedd i Oslo.

Ettersom jeg har hatt fri i dag ble det tid til en lang økt på senteret. Jeg var på stasjonen sammen med de andre i noen timer før jeg dro bort. Følte meg svak og tom, men det ble egentlig en ganske ålreit økt allikevel. Var ganske fraværende i pausene mellom settene, siden tankene naturligvis var et helt annet sted.

Rygg/biceps/rehab:

15 minutter sykling

Omvendt roing: 8 - 8 - 8 (altfor lenge siden sist)

Chins: 3 - 3 (klarte ikke å holde meg unna, men albuene var ok!)

Bredt nedtrekk: 45/8, 45/8, 45/8

Sittende roing: 45/10, 45/10, 52/6

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 16,2/10

Smalt nedtrekk: 39/12, 45/10, 52/5

Preachercurl: 23/8, 27/8, 27/8

Lårcurl med kabel: 3,4/30, 3,4/30, 3,4/30

Knebøy på balansepute: 3 x 15

10 minutter sykling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk, Enigma!

Bryst/triceps-økt på senteret i dag. Skal på jobb i kveld, så greit å få det unnagjort tidlig. Som vanlig var det lite folk og god plass.

15 minutter sykling

Coreøvelse, skuldre: 10/20, 10/20, 10/20

Hantelpress: 11/10, 16,2/8, 16,2/8

Skråbenk: 13,6/8, 13,6/8, 13,6/8

Pec-decks: 52/10, 59/8, 66/7

Triceps pushdown: 17/15, 21/8

Pushups i slynge: 8 - 8 - 8

Det var tungt med slyngepushups som siste øvelse. Tok alle de tre settene på knærne. Prøvde vanlige pushups på det siste settet, men da var jeg såpass sliten at det ikke var mulig. Har som mål å klare å utføre tre sett med vanlige pushups uten at jeg treffer sidemannen med vinglingen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. du har hendene i slyngen, right? Og du synes hofteflex med bosu og push-ups høres ille ut? :ler: Jeg tror nok de stiller i omtrent samme klasse i forhold til stabilitet osv. gitt. :gjeiper: Det er forresten en øvelse jeg har tenkt litt på å innføre i programmet mitt, føler du at du har godt utbytte av den?

Har tenkt mye på deg og hvordan du har det etter at jeg leste om saken i avisen, regnet med ut fra hva du har fortalt tidligere at du var berørt, men var ikke 100% sikker før du skrev om det nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hendene i hvert sitt slyngehåndtak, ja. Har ikke kvinnet meg opp til å prøve hofteflex med pushups ennå, ettersom jeg føler at grepet på bosuballen blir for smalt til at jeg klarer det. Er vant til å bruke ganske bredt grep. Men jeg SKAL teste det. Snart... :fnise:

I dag var andre gang jeg testet pushups i slynge, så kan ikke si så mye om hvordan utbyttet er foreløpig. Men det er nok en fin måte å tyne ut det siste i musklene på.

Jeg er ganske berørt siden jeg jobber på samme sted. Men det er mange som kjente ham bedre enn meg, og jeg er like mye lei meg på deres vegne. Ting har stoppet litt opp hos oss - til og med våre faste klienter ser ut til å ta hensyn. Men vi holder veldig sammen, så forhåpentligvis kommer alle etter hvert styrket gjennom det.

Det varmer uansett å vite at så mange tenker på det og bryr seg! FB-gruppen har blitt vanvittig stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Aahh, forkjølelsen har tatt meg! Skikkelig, også. Våknet med "tjukk" hals i går, og ble naturligvis stående altfor lenge ute på et oppdrag i går kveld. Det førte til at jeg hutret meg gjennom hele resten av vakten, og halsen ble bare verre og verre. Og i dag er det vond hals, tett nese og snørr i alle retninger. Ingen trening, med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk! Formen er forsåvidt grei, men ingen trening i dag heller. Det skyldes like mye at det har gått i ett med kjøring og diverse annet i hele dag, fra morgenen av og frem til nå. Og så har man selvfølgelig plutselig teorieksamen i morgen tidlig, så resten av kvelden går for det meste med til lesing... Artig-artig, men det må til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Eksamen bestått :) Snart klar for oppkjøringen på fredag!

Jeg er fremdeles tett og surklete, men bestemte meg for å prøve en lett treningsøkt i dag. Det gikk egentlig ganske bra i grunn, men kjente at jeg har et stykke igjen før formen er på topp.

22 minutter sykling

Lårcurl m/ kabel

Chins (4 og 3/4 reps - pers! :nigo:)

Coreøvelse for skuldre

Rotator cuff 1

Rotator cuff m/ kabel

Knebøy på balansepute

Til tross for at jeg på forhånd hadde bestemt meg for ikke å løfte tungt, klarte jeg ikke å holde meg unna chinsstativet... Jeg kjente at alle repsene gikk lettere i dag enn før, og jeg har aldri klart mer enn såvidt fire reps før. Bra, mtp. sykdom!

Og så en litt mindre hyggelig erkjennelse: Etter 3 x 15 med knebøy på balansepute (øvelse for låret) gikk jeg rett i garderoben, og ble plutselig DØNN stiv. Hva skjer med det? Det sier vel litt om hvor mye styrke jeg har mistet i lårene det siste halve året, og det synes jeg er litt urovekkende... Stivheten forsvant etter hvert mer og mer, men jeg kjenner det jo litt ennå. Urk.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Takk!

Og nå kom jeg jo på noe som jeg glemte å skrive i sted. Tok chins rett i nærheten av to jenter som jeg ofte ser på senteret. Man kan vel si at begge har noen kilo for mye. Akkurat i det jeg slapp meg ned fra siste repetisjonen på settet med 4,5 reps, sluttet sangen jeg hadde på mp3-spilleren, som gjør at jeg kan høre den ene si til den andre: "...hun har jo litt mindre å drasse på, da!"

Jeg liker å tolke det som at de i alle fall lot seg imponere litt... :ler:

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så morro! Lite er så imponerende som jenter som tar chins altså :nigo: Gratulerer med pers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg vil tro det!

Grattis med sterk pers!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen bestått :) Snart klar for oppkjøringen på fredag!

Jeg er fremdeles tett og surklete, men bestemte meg for å prøve en lett treningsøkt i dag. Det gikk egentlig ganske bra i grunn, men kjente at jeg har et stykke igjen før formen er på topp.

Gratulerer med bestått eksamen! Utrolig kjipt å være sjuk og tett. God bedring! :)

Tipper de var rimelig imponert ja, imponert selv jeg. Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Haha så morro! Lite er så imponerende som jenter som tar chins altså :nigo: Gratulerer med pers!

Hehe, takk. Jeg blir imponert når jeg ser det selv, siden det er så sjelden man ser jenter trene chins/pullups/etc.

Grattis med pers sterka!

Grattis med sterk pers!! :klappe:

Takk, takk!

Gratulerer med bestått eksamen! Utrolig kjipt å være sjuk og tett. God bedring! :)

Takk for det. Godt å få sånt overstått greit. Håper formen din kommer seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...