Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Trykkbølgebehandlingen var litt artig, forresten. Vondt, men artig. Det kan best sammenlignes med når veiarbeidere står med trykkluftbor på fjellgrunn og dirrer. Men 5-10 minutter med smerte er uten tvil ekstremt verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:tommelopp: for gode nyheter fragment! Håper virkelig dette hjelper på, og kjenner meg godt igjen i "nå-prøver-jeg-hva-som-helst"-tankegangen. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hehe, vi får håpe dette fungerer, ja. Takk for all fingerkryssing :)

I dag ble det årets første sykkeltur ute. Fikk beskjed av fysio i går om at sykling var greit, og tok derfor sjansen i dag. Det var tungt, men gikk veldig fint! Kjenner at jeg blir fort litt sliten eller "øm" i høyre lår når tråkkene blir tunge, men ellers ingen plager. Ikke vondt nå etterpå heller.

Pulsklokka viste 1 time og 20 minutter, men på slutten stoppet jeg på en bensinstasjon for å fylle luft i det ene dekket. Det endte med NULL luft i det hele tatt, så jeg måtte rusle bort til neste bensinstasjon, hvor de hadde det riktige munnstykket. Jeg vil med andre ord tro jeg syklet i ca. en time til sammen. Deilig å være ute igjen!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får på en måte håpe det stemmer at de har funnet ut hva det er og at behandlingen kan hjelpe nå da. Selv om det ikke er en bra diagnose, så er det bedre å vite hva det er og hva som kanskje kan hjelpe enn å gå og slite sånn du har gjort nå så lenge.

Håper du har hatt en fin helg, og at bedringen kommer nå som du forhåpentligvis har funnet riktig behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk for det. Jeg er veldig optimistisk, og tror dette kommer til å funke!

Lite logging her om dagen, men jeg trener stort sett hver dag. Kan ta de siste dagene med trening:

Lørdag: 1 time sykkeltur (som nevnt tidligere)

Søndag: Styrke for overkropp (isolasjonsøvelser)

- franskpress

- bicepscurl m/ stang

- cable cross

- rotator cuff

- sidehev

- uhm... og der glemte jeg resten!

Mandag: Spinning (40 minutter) og eksentriske øvelser + tøying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Oi, her har det vært dårlig med logging i det siste. Føler vi er flere som er litt slappe med dette for tiden?

Lørdag: sykkeltur (1 time og 20 minutter)

Søndag:

- sykkeltur (45 minutter)

- 20 minutter ellipse

- 1000 meter roing

- calf press

- hoftefleksjon

- rotasjon med ball

- liggende beinhev

To økter i dag, altså. Har øket kardiomengdene ganske mye nå, både med tanke på sommerformen og fordi låret tåler mer. Det er en god følelse å klare større mengder trening og belastning, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Rygg/biceps i dag:

15 minutter ellipse

Core, skuldre: 10/20, 10/20

Omvendt roing: 13 - 9

Smalt nedtrekk: 45/10, 55/6, 55/6

Hantelroing: 18,8/10, 18,8/10, 18,8/10

Stående roing: 35/10, 35/10, 35/10

Facepulls: 41/8, 41/8, 41/8

Div. bicepscurl m/ stang

Rehab + tøying

Opplever ganske bra fremgang i omvendt roing for tiden, noe som passer fint siden jeg skal testes i det om ganske nøyaktig en måned. Håper å klare 15 reps da. For halvannet år siden klarte jeg 0... Toppkarakter = 24 reps, og hvis jeg er disiplinert satser jeg på å i alle fall ha 20 reps inne til første eksamensrunde til høsten, og forhåpentligvis 24 til andre eksamensforsøk på våren. Det hadde jeg aldri trodd for litt over ett år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har et ganske interessant døgn foran meg, tror jeg. Det blir nok noe helvetesdøgn-aktig, sånn i verste fall. Vi vet ingenting om opplegget, men har fått beskjed om å sette av hele onsdag og deler av torsdagen til dette, så vi skal i alle fall ha en overnatting - i den grad det i det hele tatt blir noe søvn, da. Ut i fra pakkelisten vi har fått utdelt ser det ut til at det blant annet skal bades, og jeg vil bli veldig overrasket om det er snakk om bading i temperert vann innendørs... Ellers blir det nok mange tricky caser som skal løses, og mye fysisk/psykisk stress.

Jeg og et par andre handikappede studenter slipper nok unna det verste hardkjøret rent fysisk. På en måte er det litt godt å vite, men samtidig surt siden jeg føler det liksom blir "unnasluntring". Jeg skulle jo gjerne ha deltatt 100 %. Godt vi er flere, sånn sett.

Siden opplegget er helt ukjent, er jeg også usikker på om det blir noe særlig mat å få. I verste fall er havregrøten jeg spiser i morgen tidlig det eneste måltidet frem til torsdag ettermiddag. Bør jeg kjøre på med litt ekstra karbs i kveld, kanskje? Spiser jo greit med karbohydrater til vanlig, så usikker på om det egentlig vil ha noen effekt. Vad tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg aner faktisk ikke! Shake blir nok litt stress, men lurer på å ta med noen 2good-barer sånn i tilfelle. Har imidlertid erfaringer med at sekken blir endevendt og sjekket ut og inn på sånne øvelser som dette, og at det ikke faller i god jord å prøve å smugle med seg noe... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ja, døgnet ble interessant, det. Jeg sitter nå og skriver i det som må være den eneste mulige komfortable sittestillingen som finnes... JA, jeg er sjeldent støl. Det er dessverre ikke bare stølhet heller, kroppen er rimelig mørbanket (mange lekre blåmerker), og jeg klarte å pådra meg et skikkelig gnagsår der man aller helst ikke ønsker det - og her er det ikke snakk om føttene.

Mestringsdøgnet varte fra kl. 9 i går til kl. 10 i dag, hvorav ca. 18-19 timer var noe annet enn teori. Vi har med andre ord slitt oss gjennom caser, oppgaver og utfordringer 3/4 av dagen i går og hele kvelden/natten uten noe søvn. Slitsomt! Det hele ble toppet med en utfordring som kom rundt klokken fem i dag tidlig: hoppe 5-6 meter fra en hengebro og ned i elva som holdt ca. 2 grader. Badesesongen er i gang, dere!

Vi fikk faktisk litt mat, men vi fikk ingenting etter rundt kl. 17 i går og til kl. 10 i dag. Jeg var heller ikke spesielt sulten egentlig - kulden og gnagsårsmertene var det verste. Jeg slapp unna noe av løpingen på grunn av låret, som for øvrig har oppført seg veldig bra. Det har murret, men det har vært mindre vondt enn forventet. Bra!

Nå er det uansett overstått, og lenge til neste gang. En herlig følelse - sett bortfra hvor ekstremt vondt det er å bevege seg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Takk! Er omtrent like støl i dag som jeg var i går, så det har i alle fall ikke blitt noe verre. Men det er krise å reise seg og begynne å gå etter å ha sittet i sofaen en time...

Ny time hos fysioterapeuten i dag, for behandling nr. 3. Nå skal jeg ha tre uker pause fra behandlingen, hvor jeg kun skal gjøre de eksentriske øvelsene. På mandag skal jeg en kjapp tur innom og jogge noen meter på mølle, slik at han får sett hvordan jeg løper.

Skaden min er visstnok vanlig for bl.a. sprintere, som løper kortere distanser med høy fart. Jeg begynte jo høsten 2008 med kortintervallene mine, så det kan jo alltids tenkes at den type trening har vært noe av årsaken. Det er i alle fall en stund til jeg kan dra på med så høy fart - jeg må nok begynne joggingen i et rolig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et tøft og slitsomt døgn, men sikkert deilig når man har gjennomført det. Vil tro det føles rimelig tilfredsstillende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...