Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Gjest fragment

Hu-hei! Oppkjøringen ble tatt én dag tidligere enn først planlagt (noe som passer bra med tanke på alt som skal skje i morgen...), så nå er jeg offisielt godkjent for råkjøring med blålys. Stas :)

Formen er fremdeles bare sånn passelig, men dro meg allikevel avgårde på trening. Selve øvelsene gikk egentlig bra, men følte meg litt tung og slapp i pausene.

10 minutter sykling

Hantelpress: 11/10, 16,2/10, 18,8/4, 18,8/4

Skråbenk: 13,6/8, 13,6/8, 13,6/8

Pec-decks: 59/8, 59/8, 59/8

Push ups: 15 - 15

Lårcurl med kabel: 3 x 30

Pers i hantelpress - godt fornøyd. Den mest utfordrende delen av løftet er egentlig å komme seg opp i sittende stilling igjen etter siste rep, så foreløpig tror jeg ikke jeg har mulighet til å øke noe mer med mindre jeg trener sammen med noen.

Fant ut at jeg skulle teste status på push ups-fronten etter de andre øvelsene, og det var overraskende lett. Kunne nok greit klart 25 reps på det første settet hvis jeg hadde gått inn for det, men siden jeg fort får vondt i håndledd og korsrygg når jeg tar armhevinger, droppet jeg det. Dette var riktig nok ikke strikte militærpushups, men fullt ut godkjent sånn ellers. Må få testet maks antall en gang snart.

En grei økt, formen tatt i betraktning.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Så gøy med hantelpressen! :) Det skulle jo egentlig bare mangle at du øker raskt, du har jo god styrke i overkroppen. Jeg pleier forresten å bare slippe hantlene i gulvet hvis jeg ikke klarer å sette meg opp, i alle fall hvis jeg ikke risikerer å slippe dem på noen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med råkjøring og sterk hantelpress! :duskedame:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Gratulerer med råkjøring og press!! :nigo:

Takk. Jeg overlevde! :nigo:

Så gøy med hantelpressen! :) Det skulle jo egentlig bare mangle at du øker raskt, du har jo god styrke i overkroppen. Jeg pleier forresten å bare slippe hantlene i gulvet hvis jeg ikke klarer å sette meg opp, i alle fall hvis jeg ikke risikerer å slippe dem på noen da ;)

Bør ha mulighet til å øke greit fremover, ja. Har vært inne på tanken om å slippe dem i gulvet, og det er jo helt klart en mulighet hvis jeg ikke kommer meg opp. Men det dundrer jo og smeller noe helt forferdelig, da :)

Gratulerer med råkjøring og sterk hantelpress! :duskedame:

Takk!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Gratulerer med pers og bestått oppkjøring! :hug:

Sier som lucy; slipp de i gulvet! Bråke gjør vel ingenting, og da får alle med seg hva du trener med. *we are here to impress* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Takk for det.

Neida, litt bråk tåler de fleste. Noe av det dummeste jeg ser er for øvrig folk (les: gutter) som med vilje slenger manualene fra seg på gulvet, til tross for at de omtrent står oppreist og har full mulighet til å sette de fra seg i stativet. Dustefolk :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Noe av det dummeste jeg ser er for øvrig folk (les: gutter) som med vilje slenger manualene fra seg på gulvet, til tross for at de omtrent står oppreist og har full mulighet til å sette de fra seg i stativet. Dustefolk :fy_fy:

:klaske:

---

Det høres gøy og og skikkelig skummelt å kjøre fort med blålys. Du er en av de tøffeste jeg vet om for tiden!!

Forresten, har du tenkt på om du skal ha mer av MyRev-proteinet? Jeg kan selge deg 1 kg hvis du vil ha nemlig, for jeg har alt for mye :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det høres gøy og og skikkelig skummelt å kjøre fort med blålys. Du er en av de tøffeste jeg vet om for tiden!!

Hehe. Man kan i stor grad bestemme risikoen selv, og for vår del er sikkerhet for oss selv og andre trafikanter utrolig viktig. Man skal tross alt hjem til middag... Men det er ingen tvil om at det er noe av det farligste vi gjør.

Forresten, har du tenkt på om du skal ha mer av MyRev-proteinet? Jeg kan selge deg 1 kg hvis du vil ha nemlig, for jeg har alt for mye :lol:

Jeg tror faktisk jeg skal slå til på det tilbudet, siden du allikevel vil bli kvitt noe. Send meg en PM med pris, så ordner vi det :)

---

For øvrig har det vært en utrolig flott og høytidelig dag. I dag har vi alle båret uniformen med stolthet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg begynner så smått å nærme meg normal form igjen, og fikk trent ganske bra i dag. Det henger fremdeles godt i, men jeg vil tror jeg er kvitt alt av forkjølelse om et par dager.

20 minutter sykling

Pullups: 1

Chins: 2 - 3,5 - 3

Bred nedtrekk: 45/10, 52/5, 45/8

Sittende roing: 52/8, 52/8, 52/6

Hantelroing: 18,8/8, 18,8/8, 18,8/8

Scottcurl m/ stang: 20/6, 20/6, 20/8

Hammercurl: 9/10, 9/10, 9/8 ~ 6/8

Sykling i Redcord: 3 x 30

Knebøy på balansepute: 3 x 15

Klarte altså én pullup (bredt overhåndsgrep). Gikk rett over på det første settet med chins, og da ble det tungt...

Lang og god økt med forholdsvis høy gjennomsnittspuls. Nå er jeg klar for seriestart i Tippeligaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

...og seriestarten i Tippeligaen trenger vi ikke å gå noe nærmere inn på :)

Vanlig søndagstrening i dag. Det har blitt en god vane i det siste, og i dag var ikke noe unntak.

40 minutter sykling

5 minutter roing (1100 meter)

Hoftefleksjon: 15 - 15 - 15

Rotasjon med ball: 5/40, 5/40, 5/40

God og svett etter endt økt!

Greit fornøyd med fire økter denne uka, med tanke på forkjølelsen + ting som har foregått på ettermiddag/kveld. Håper på full treningsuke fra i morgen av.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ny uke ...nok en gang. Litt senere trening i dag, siden jeg tok treningen rett før fysiotimen. Som vanlig på mandagskveldene var det altfor masse folk overalt, men jeg slapp unna verste rushet.

10 minutter sykling

Rotator cuff m/ kabel: 1,1/10, 1,1/10, 1,1/10

Coreøvelse: 10/20, 10/20, 10/20

Skulderpress: 11/10, 11/10, 11/10

Rotator cuff 1: 4/12, 4/12, 4/12

Sykling i Redcord: 3 x 30

Tøying

Pers med 11 kilosmanualene i skulderpress i dag, og jeg er vel klar for å øke neste gang. Da blir det 13,6 kilo med noe færre reps, og det bør gå ganske greit.

Status på låret: akk og ve. De siste to-tre dagene har det vært litt verre igjen, noe som kan skyldes all kjøringen. Det kommer og går veldig, men totalt sett føler jeg at det har stått på stedet hvil i noen uker nå. Utrolig lite motiverende...

Fysio fant et veldig ømt punkt helt øverst i låret i dag (i setefestet), og fikk knadd skikkelig mens jeg lå på benken og akket og uffet meg. Det er mulig at det er her skaden i utgangspunktet ligger, og at smertene forplanter seg og stråler nedover i den mediale hamstringen. Jeg har fått noen nye øvelser som jeg skal gjøre, og da byttes noen av de konsentriske øvelsene ut med eksentrisk belastning.

Oh, joy. Jeg skal aldri mer sutre over hvor kjedelig det er å løpe.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

Ja fytterakkern, den type massasje klarer jeg meg også uten. :gjeiper: Har du doblet vekten på core skuldre eller bare byttet om på kg/reps?

God bedring med lårtrøbbel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring! Forhåpentligvis har du funnet ut hvor skaden ligger og får gjort noe med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Takk! Hater når det liksom er null fremgang å spore... menmen.

Icere: Litt rot i loggingen, ja. Føler meg ikke helt klar for å vingle rundt med 20 kilosmanualer helt ennå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Nei, nå får den mediale hamstrings se til å skjerpe seg!! :troest: Bare sutre i vei du! Det er lov!

Bra skulderpress btw! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Ja, det må skjerpings til. Hvis noen har en hamstring å transplantere bort, tar jeg gjerne i mot :nigo:

Tolvtimersdag på jobb i går, og var trøtt og sliten da jeg omsider kom hjem -- ingen trening. Ny lang dag i dag, men litt annerledes organisert. Vanlig dagvakt, og så overtid fra rundt halv sju og utover til ca. elleve. Har derfor fått tid til å presse inn en treningsøkt (bryst/triceps) før jeg straks drar avgårde på jobb igjen.

10 minutter sykling

Benkpress:

22,5/12

32,5/10

40 m/ stopp: 7 ~ u/ stopp: 2

42,5 m/ stopp: 5

45 m/ stopp: 4

47,5 m/ stopp: 2 ~ u/ stopp: 1

50/2

I høst var min 1RM i benk med stopp 45 kilo. I dag er jeg helt sikker på at 50 hadde gått fint med sikring bak, ettersom den første repetisjonen på 47,5 kilo gikk lett. Skal testes på ny i mai en gang, og det er greit å vite at jeg i alle fall har økt noe.

Pec-decks: 59/8, 66/8, 66/8

Skråbenk: 13,6/8, 16,2/4

Nye øvelser for låret:

Liggende lårcurl (eksentrisk): 2 x 20

Sittende lårcurl (eksentrisk): 2 x 20

Tøying

19 pushups

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Fin benk! 50 med stopp er null problem for deg! Tror det er vel så mye en vanesak, for du har styrken til å presse det opp det er jeg overbevist om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og seriestarten i Tippeligaen trenger vi ikke å gå noe nærmere inn på :)

Vanlig søndagstrening i dag. Det har blitt en god vane i det siste, og i dag var ikke noe unntak.

40 minutter sykling

5 minutter roing (1100 meter)

Hoftefleksjon: 15 - 15 - 15

Rotasjon med ball: 5/40, 5/40, 5/40

God og svett etter endt økt!

Greit fornøyd med fire økter denne uka, med tanke på forkjølelsen + ting som har foregått på ettermiddag/kveld. Håper på full treningsuke fra i morgen av.

Jo, det synes jeg så absolutt vi skal!!!

:ironi: :ironi: :ironi: :ironi: :ironi: :ironi: <-- Meg med RBK-flagget

Hvilket lag heier du på forresten? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Fin benk! 50 med stopp er null problem for deg! Tror det er vel så mye en vanesak, for du har styrken til å presse det opp det er jeg overbevist om!

Yes, tror det bør gå. Har vel et mål om å klare 52,5 kilo med stopp, men må først forsikre meg om at jeg klarer 50. Det er jo enda to måneder igjen, så bør ha mulighet til å øke litt til.

Hvilket lag heier du på forresten?

Hehe. Jeg heier på laget som åpnet litt svakt mot et nyopprykket lag fra sørvestlandet...

---

Håper ikke oppgraderingen av forumet er helt ferdig ennå, synes det er for mye som ikke fungerer. Og hvor kom avataren min fra, egentlig? Den har jeg jo kun brukt i bloggsammenheng?

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...