Gå til innhold

Reklamere på Nokia?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Jeg har en ett år gammel mobiltelefon som har begynt å herje noe voldsomt. Den har to ganger tidligere vært inne til service, så det ser ut som om jeg har vært uheldig. Jeg ble anbefalt i butikken å reklamere på den til Nokia Norge, men tviler på om klagen vil gå gjennom (til tross for det damen i telefonen sa).

Noen som har erfaringer med å reklamere til Nokia Norge? Hva skjedde??

Hvis klagen blir avvist, blir min neste mobiltelefon sannsynligvis en Sony Ericsson....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Hva er det som feiler telefonen din, Ethereal?

Jeg har nemlig også en Nokia som har slått seg helt vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt et velkjent problem.

De nye mobilene krasjer ofte etter en viss tids bruk. F.eks. om du beveger deg fra 25 minusgrader, inn i en buss med høy luftfuktighet, så ut i kulda igjen - da får du det ikke dekket, fordi det kalles slitasje.

Nokia er ikke avhengig av å levere til Norge i det hele tatt, de fleste kundene befinner seg i land med mer gjestmildt klima - så de er ganske sære å forholde seg til, og orker ikke prioritere slitasjeskader, som de kaller det.

Det finnes en modell av Nokia (husker ikke hvilken) - den er tatt ut av produksjon pga at den ble for dyr for den vanlige forbruker (5000 kr ca.)

- den tåler alt.

De gamle telefonene tålte mer. Men i dag bruker vi kanskje mobilen mer, og tar den med oss overalt, i all slags vær - så det er kanskje tosidig.

Men du kan jo prøve å klage. Det skader i alle fall ikke, for de tar seg vel ikke betalt for å kikke på mobilen? (hvem vet...)

Dette gjelder ikke kun Nokia, men også de andre leverandørene av mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonene blir ofte sendt til Nokia i Finland for reperasjon, men prøv og se om du får en ny telefon. Hva med å gå tilbake til butikken du kjøpte telefonen av og klage der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Telefonen slår seg av, nekter å godta SIM-kortet, får ikke kontakt med inn-boksen osv. Displayet ble skiftet allerede etter tre mnd, men den har fortsatt å dette ut med jevne mellomrom. Jeg har behandlet den fint, men det hjelper lite når den tydeligvis har bestemt seg for å være vrang.

Det er forøvrig en Nokia 6510.

I butikken der jeg kjøpte den, har de vært velviljen selv, men foreslo at jeg burde selv kontakte Nokia Norge for reklamasjon. På den måten tar det visst kortere tid. Dessuten ville jeg mest sannsynlig få ny telefon, ikke reparert den gamle.

Så vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å kontakte forbrukerombudet hvis det ikke ordner seg, antall henvendelser ang mobiltelefoner har vist fordobblet seg i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...