Gå til innhold

Akupunktur mot migrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt mye med migrene de siste månedene, og prøver ut nå det 3. preparatet uten virkning.

Dvs...

Jeg prøvde først Imigran, som virket bra første gangen. Etter den første gangen må jeg ha to, og håpe det hjelper-noe det ikke gjør.

Så fikk jeg Naramig, kunne like godt fått smurfedrops.

Imigran nesespray fikk jeg prøve hos mamma, og den virket som bare det- den ene gangen.

Nå er jeg seriøst i ferd med å bli sprø.

Migrenen sitter i kroppen i opptil 4 døgn, og når ingenting hjelper... :kjefte:

Men, min søster tipset meg om akupunktur, for hun kjente ei som hadde stort utbytte av det, og ikke hadde plager på 4 år.

Så da lurer jeg litt...

Noen som har erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akupunktur er kjempebra! Det finnes dog forskjellige former for akupunktur, og folk reagerer forskjellig på de forskjellige typene. google litt og se om du kan få noen anbefalinger :)

Skrevet

Moren min slet veldig med hyppige, voldsomme migreneanfall for endel år siden. Hun prøvde derfor akupunktur. Mens behandlingen pågikk (over flere måneder) hadde hun enda verre migreneanfall enn hun pleide. Etter at hun ga seg med akupunkturen ble det imidlertid mye bedre enn tidligere.

Så jeg tror absolutt det kan hjelpe! :)

Gjest Gjest  Ambra
Skrevet

Jeg har prøvd akupunktur mot migrene - uten resultat. Tror det er viktig å finne en som kan dette. Litt for mange akupunktører som ikke nødvendigvis er like dyktige!

Gjest asanti
Skrevet

Jeg har hatt migrene i snart 7 år og er bare 21 år. Å da snakker jeg kraftige! Har hatt anfall 2-3 ganger i uken stort sett hele tiden. Prøvd alt av medisiner, de fleste funker men de sliter på uansett. Imigran sprøyte er den beste, men likte ikke å ta den selv.

Prøvde akupunktur ifjor og det funket helt ok, men liker ikke nåler så har ikke tatt en ny runde. Han sa at det er mange som må oppfølge behandlingen etter måneder eller år.

Ellers så vil jeg anbefale blodtrykksmedisin, det er forebyggende og funker kjempebra for meg. Nå har jeg anfall kanskje 1 gang i mnd.

Men ikke gi opp om den første sorten du prøver ikke funker, har prøvd et par før jeg fant en jeg tålte og som funker.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...