Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #1 Skrevet 2. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #2 Skrevet 2. januar 2010 God idé. Så kan staten i tillegg pålegge hurtigmatkjedene å gi alle kundene en full helsesjekk før servering. Jeg snakker da om å ta fettmålinger for å luke ut de tynnfeite (lav vekt, høy fettprosent), ta glukosebelastning for å avklare evt underliggende diabetes , og at alle kunder må fylle ut et spørreskjema som viser om de er disponible for livsstilssykdommer som hjerteproblemer, høyt kolesterol, eller diabetes type 2 gjennom arv… Helt i orden for meg, jeg spiser ikke der uansett!
Kjetil S. Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen. De kan komme til meg så tar jeg mer enn gjerne i fra de alle pengene deres.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen. Er du dum, eller bare leker du det? Jeg var overvektig, så jeg vet godt hvordan det er, er nå slank, men jeg ville aldri nektet en overvektig å spise noe sted. Hva blir det neste? Nekte de å handle ting som is, sjokolade ol. på butikker? Det er ufattelig mye som kan gjøre deg overvektig, i store nok mengder. Ta magert svinekjøtt, sunt og magert ja, men i store mengder så kan det gjøre deg feit, det samme gjelder frukt osv. Hva med å kun la overvektige mennesker handle salat, agurk, tomat ol. hvor man blir dårlig før man evt. blir mer overvektig av? Høres det ut som en god ide mr/miss smartypants? Jeg skulle likt å sett en oversikt over hvor mange av NAV sine klienter som er overvektige, jeg kjenner mange som får stønad fra Nav, min mor er en av dem, og av alle de jeg kjenner så er ingen overvektige. Jeg har gått på skole med overvektige, jeg var selv overvektig. Greit nok, jeg var endel syk, men det var ikke de andre. Det å gå ned i vekt har hjulpet meg veldig, og nå har jeg gått over 1 år uten å være forkjølet, hehe. Hva med røykere? Alkoholikere? Jeg tror de er et minst like stort problem. Hva med de som røyker så mye at de får kreft, eller, den faren er det jo med alle som røyker, skal vi ta fra røykere røyken? Eller ta vekk flasken fra de som drikker, de må ikke nødvendigvis være alkoholikere, men man vet jo aldri på sikt, det er kanskje greit å være føre var? Om folk har lyst til å spise seg ihjel så er det deres valg, ikke ditt, for et dumt forslag, fra en dum person. Ugh.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 McDonalds burde vel isåfall legges ned. Og det burde bli ulovlig å selge snop og andre usunne varer. Slik at færre BLE overvektige. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. (Tror jeg)
Sequax Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen. Man burde vel egentlig ikke svare på tråder som denne da TS mest sannsynlig er a) en overvektig person som vil øke selvforakten ved å få bekrefta at det ganske folk syns det er ekkelt at overvektige spiser i det hele tatt b) en tynn person som sliter med å legge på seg og misunner de som greier det c) en oppriktig ondskapsfull person som er ute etter å såre flest mulig IDIOT. 3
Gjest womenwomen Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen. Ja nå har staten vist overformynderiet sitt ovenfor røykere ! Så hvorfor ikke gå hardt til verks for å redusere den uønskede fedmeutviklingen blant nordmenn ? Ser ingen problemer . Enkelte burde SERIØST vært nektet mat på Mac Donald`s ...har jeg tenkt mange gang i mitt stille sinn ...he he
starligt Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 men om flere personer kommer på mack donald og skal ha mat.åssen skal de da vite om de er over vektige pga sykdom eller andre ting.om jeg forstod innlegget riktig. kan jo ikke gå med lapp i loma heller der det står at jeg er over vektig pga sykdom. missforstod jeg så si gjerne i fra.
Torine Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 Ja, de bør stemples i panna og nektes adgang!!! Nei, hjelpe meg folk må da få bestemme selv over sin egen kropp. Dette gjelder da forøvrig både røyk, alkohol, mat osv Ser for meg at du er en sånn som elsker å betemme/kontrollere andre mennesker. Og hva gjør du på macern selv, er du innenfor alle dine egne regler for overvekt?
Supramundane Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 Man burde vel egentlig ikke svare på tråder som denne da TS mest sannsynlig er a) en overvektig person som vil øke selvforakten ved å få bekrefta at det ganske folk syns det er ekkelt at overvektige spiser i det hele tatt b) en tynn person som sliter med å legge på seg og misunner de som greier det c) en oppriktig ondskapsfull person som er ute etter å såre flest mulig IDIOT. Sier meg enig med Sequax. Syns det er hårreisende å i det hele tatt tenke tanken. 1
Angerboda Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Dette må være det dummeste jeg har lest noensinne.. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 fantastisk forslag, samtidig bør undervektige nektes å kjøpe avføringsmidler på apoteket, de som ikke bruker bilbelte bør betale selv for sykehusbehandling når de skades i trafikken, folk som hoster bør nektes å kjøpe sigaretter osv, osv, og alle som jobber på utsalgssteder skal ha legeutdanning..... 2
Gjest Overvektig Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Burde overvektige mennesker bli nektet servering på McDonal o.l. slik som overberusede mennesker blir nektet mer alkohol. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. Tenker da ikke på de som er overvektige pga sykdom eller medisinering, men ser jo problemet med å kunne skille disse kategoriene i verdagen. Kanskje det. Men hva om legen til den overvektige tok litt tak, og så klart fra om farene ved den overflødige vekten. Og satt i gang tiltak slik at pasienten kom seg bort fra burgerne, og heller spiste fisk og grønsaker og annen sunn og god mat? Og hva om den overvektige sluttet å gå på slike steder å spise? Det hadde jo vært enda bedre.
Wildy Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Nekte folk å spise junkfood høres ut som et tiltak som sikkert gir effekt, ja....not. Mer aktivitet inn i skolen, skolemåltid,mere undervisning i Mat og Helse, mosjon på blåresept, bygg ut overvektsteamene ( de finnes, men det er lang ventetid), innse det at overvekt ikke bare dreier seg om en ting, som f.eks funkfood, men har sammentsatte grunner.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 McDonalds burde vel isåfall legges ned. Det er nok ikke mer sunt med baguettene som selges over alt. McD mat er ikke mer usunn en det meste annen fast food. F eks er burgerne deres 100% kjøtt. Pølsa du kjøper på Shell har kanskje 55% kjøtt 3
Mann 42 Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 McDonalds burde vel isåfall legges ned. Og det burde bli ulovlig å selge snop og andre usunne varer. Slik at færre BLE overvektige. Tross alt så koster det staten ganske mye penger med overvektige mennesker. Tenk bare på risikoen for å bli sykemeldt, større fare for sykdommer osv. (Tror jeg) Men man blir ikke overvektig av å spise på McDonalds per se. Faktisk så er maten der ganske sunn, inneholder alle næeringsstoffer man trenger, og så sant man holder seg unna fries og shake, så er den ikke spesielt kaloririk, heller. McDonalds største burger inneholder ikke mer en 700 kalorier, og det er ikke så galt for et vanlig måltid.
Gjest spikern Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Å, enda en tråd om de fæle overvektige... ja, ja sånn går nå dagan..
mysan Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Man burde vel egentlig ikke svare på tråder som denne da TS mest sannsynlig er a) en overvektig person som vil øke selvforakten ved å få bekrefta at det ganske folk syns det er ekkelt at overvektige spiser i det hele tatt b) en tynn person som sliter med å legge på seg og misunner de som greier det c) en oppriktig ondskapsfull person som er ute etter å såre flest mulig IDIOT. Kan det hende at TS er klar over at han/hun er på skråblikk og generaliseringer og egentlig bare ville kaste en provokasjonsfakkel? Det var det som slo meg da jeg leste startinnlegget i hvert fall...
Gjest modera Skrevet 11. januar 2010 #19 Skrevet 11. januar 2010 Kan det hende at TS er klar over at han/hun er på skråblikk og generaliseringer og egentlig bare ville kaste en provokasjonsfakkel? Det var det som slo meg da jeg leste startinnlegget i hvert fall... Det kan godt hende men det begynner jammen meg å bli mange av de provokasjonsfaklene her inne....
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #20 Skrevet 12. januar 2010 Folk må ha frihet til å ødelegge sitt eget liv med å bli bælfeit. Vil du forurense din egen kropp med f.eks alkohol, tobakk og feit mat bør det være et eget valg. Fedme er ett bevist valg og ikke en sykdom 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå