Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig spent på hvordan det gikk hos jordmor i dag!:) Snakket litt med ei venninne dag, om bekymringer jeg har ift graviditeten, hun rådet meg til å ta kontakt med jordmor -- de er visst veeldig flinke på å berolige!:) Og så får man visst høre hjertelyd der!! :hoppe: Håper du har fått det! Er kanskje litt tidlig? :klø: Uansett, håper det har gått bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått fint hos jordmor i dag, gleder meg til å høre dine erfaringer derfra. Jeg fikk innkalling til første kontroll hos jordmor i går, skal ikke før langt ut i februar. Leeeeenge til!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten, frem til ca uke 12-13 var mine pupper super ømme. Det var rett og slett vondt til tider. Så om du slipper unna akkurat det skal du bare være glad til ;)

Hvordan gikk det hos jordmor idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo! :goodbye:

Syns det var veldig ålreit hos jordmor. Fikk ikke høre noe hjertelyd, det er for tidlig. For stor sjanse til at hun ikke finner den, så tidligste de tar frem doppleren er uke 12. Da har jeg time neste gang og hun lovte meg :ler: Men da har jeg jo også forhåpentligvis vært på UL :)

Jeg var overhodet ikke i tvil på hvor jeg tar kontrollene mine - det blir hos jordmor :Nikke: Hun har en helt annen holdning enn legen. Mye bedre tid. Og liksom mildere :hjerte: .... og fokuset er liksom sånn: "ja, du skal jo bli mamma! Det er jo fantastisk, og det er jo store forandringer man skal igjennom osv osv" :) Merker at legen er teknisk og alt for effektiv. Mens jordmor er opptatt av det tekniske hun også (fysikken liksom), men minst like mye det følelsesmessige.

Jeg fortalte at jeg var litt bekymret for MA, og hun mente at det i praksis ikke finnes noe som heter MA. Fordi kroppen vil si i fra at noe er galt. Det som er greia er at det er ikke sikkert reagerer umiddelbart - det kan gå 2 uker liksom... :sjenert: Hun syns heller ikke det var noe lurt for psyken å lese om masse dårlige historier på verdens-veven :skravle: Og at det er viktig å tenke at kroppen ordner selv, og at det går bra med de aller aller fleste :)

Jeg fikk i alle fall veldig raskt tillit til henne, og var veldig åpen også - så henne kan jeg fortelle det meste til tror jeg. Vekta hennes var også kulere enn legens :fnise: over 1 kg mindre enn hos legen forrige uke :hoho: og urinprøven min var helt fin i dag. Ikke utslag på noe. B 2+ var forresten på blod i urin, men altså ingenting denne gangen ;)

Ser for meg å ta med meg kjære på en kontroll hos henne litt uti svangerskapet :yvonne:

Helg i morgen! :nigo:

Kjære reiser på colorline på julebord og blir borte til søndag. Jeg skal ha julebakeverksted med lillebror på lørdag :ler:

Vi har forresten pult i dag :lur: ørliten antydning til blod i restene som kom ut, men antagelig en liten rift som oppstod ;)

Jeg har mye strekninger for tiden! :eeeh: Får vel regne med at livmoren vokser som den skal da :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgendagens oppskrifter i julebakeverkstedet :nissekonekyss:

Sjokoladetrøfler :sikle:

http://www.detsoteliv.no/print.php?1032

Kransekakemedaljer

http://www.detsoteliv.no/print.php?327

Konfekt cookies (ferdiglagd)

http://trineblogg.blogspot.com/2010/12/16-desember-flere-spiselige-gaver.html

Lillebror får noen, jeg beholder noen og nærmeste familie får hver sine fine innpakkede porsjon :hjerte: Syns det er veldig koselig å gi bort sånn hjemmelagde ting :)

På innkjøpslista står bl.a 8 plater mørk kokesjokolade :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIne :vinke:

Innom og ønsker deg god helg! :) Gøy med vel overstått kontoll hos JM, det hørtes ut som en fin opplevelse!

Kos deg med bakeverkstede i morgen! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med hyggelig jordmortime! Jeg er heller ikke i tvil om hvor jeg skal ha mine kontroller, spesielt ikke etter at jeg har fått en så håpløs legevikar :rolleyes: Høres ut som det går fint her om dagen, koslig med julebaking og greier :nigo: Det ser kjempegodt ut :sikle:

Kos deg i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi snakker bjørnebær nå da?? :nigo:

Er ikke de hakket større enn bringebær...? :fnise:

Hurra for jordmortime ( :hoho: jeg skrev først JORDMORDtime!! )

og ikke minst for at det er helg!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi snakker bjørnebær nå da?? :nigo:

Er ikke de hakket større enn bringebær...? :fnise:

Hurra for jordmortime ( :hoho: jeg skrev først JORDMORDtime!! )

og ikke minst for at det er helg!! :duskedame:

JordMORD ja :fnise:

Deilige, deilige, deilige lørdag! :strix: :strix:

Her falt jeg rett i koma litt over halv elleve i går etter en film. :sove: Klarte å "dra" meg til litt over 7 :sol:

jeg havna på en aldri så liten shopping runde i går etter jobb. Tok en kaffe med en utflyttet venninne først, så ble det en ganske omfattende runde på Oslo City. Det ble et par bom-kjøp da :eeeh: Nei, for vi orker jo ikke å prøve før vi kjøper :roll::fnise:

Så jeg sitter fortsatt igjen med et major problem: What to wear on julaften liksom? :sjenert: Tror jeg må ta meg en ny runde i morra.. mangler julegave til kjære også... har ikke et eneste clue på hva jeg skal kjøpe til han. Noen som har forslag? Det skal ikke være noe store greier, for vi skal kjøpe seng til hverandre i januar så det er hovedjulegaven, men en liten oppmerksomhet til under 500 kr. Resten av julegavene er i boks da :nigo:

Kanskje jeg skal ta meg en ny runde før trening? Eller kanskje jeg skal droppe trening? Hmm... må tenke litt mer på det..

Skal i hvert fall hente brodern litt over 12 for kakebaking :)

Håper dere har en nydelig lørdag jenter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor, livmor og morkake bruker å blande seg litt for meg.. :sjenert::ler: "ja, så var jeg hos livmora da. Nei! Morkaka mente jeg! Ehm.,, jordmora.." :ler:

Ha en strålende lørdag Line! :sol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne deltatt på bakeverkstedet ditt, mest som prøvesmaker :sikle: Jeg anser meg selv for å være en utmerket kvalitetskontollør når det gjelder smak :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på Coriander og stiller opp som kvalitetskontrollør :jepp: Håper du og lillebror har hatt en fin dag i dag :)

Jeg har forresten kjøpt en datamatte til kjære, en slik som har kan ha når han sitter med laptopen i fanget :) Den kostet 400 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du koser deg på bakeverksted :sikle:

Gaveforslag til din kjære: Hakkespettboka for pappaer, DVD boks med serie eller film, klær.. og det var det jeg kom på :ler: Syns det beste forslaget vart det første :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg på bakeverksted :sikle:

Gaveforslag til din kjære: Hakkespettboka for pappaer, DVD boks med serie eller film, klær.. og det var det jeg kom på :ler: Syns det beste forslaget vart det første :gjeiper:

Ja, men den har han jo allerede fått :ler: Kan ikke si jeg har sett han bla i den ennå heller :roll:

Datamatten til Pusilus var også et godt forslag - den dagen han har skaffet seg lap top :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekakebakeverksted overstått :dåne: Må innrømme det ble litt mye greier! :ler:

Og jeg er ikke fornøyd med resultatet! :sjokkert::fnise:

Makan altså, skulle ikke tro det var LineGourmet som stod der inne på kjøkkenet :ler:

Trines mektige cookies: Jeg hadde samlet alt det tørre, hakket 1000 mandler, valnøtter og sjokolade osv osv osv... også leser jeg: visp egg og smør hvitt. Jøss, det har jeg aldri vært borti før tenkte jeg :hoho: Det ble jo selvsagt aldri hvitt. Det skilte seg med smøret og egget så klart. Kun smøret skulle røres, og så skulle eggene tilsettes ett etter ett. Jeg helte nå shiten oppi det tørre da og prøvde å røre. Men måtte til med hendene og det ble et helsikes klin. Godt jeg hadde brodern som assistent som kunne skrape fingrene mine etterpå :ler:

Så cookiesene er spisende, men ikke helt som de skulle ha vært... :sjenert:

sjokolade trøfler er også sabla klin. Mye eksperimentering på hvordan få den harde sjokoladen myk nok igjen sånn at vi kunne jobbe med den. Herre gud ass :legrine:

Kransekakedingsene ble gode da :Nikke::nigo:

Men alt i alt, jeg føler ikke jeg kan gi bort dette :fnise:

Men nå skal jeg spise ordentlig mat! Lasagne og se på jentefilm. Gleder meg til kjære kommer hjem i morgen :hjerte: Har veldig sterke gode følelser for han for tiden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...