Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Så flink du er med trening :klappe:

Jeg hadde vel to uker etter lapen hvor jeg ikke kunne gå på den harde styrketreningen jeg bruker å gå på. Det skal sies at på de timene gjør man ikke annet enn å gi 150%, treneren står og hyler og pusher folk til sitt ytterste.

Oj, 2 uker ja - jeg håper liksom på mer sånn 2 dager jeg :gjeiper: Hvor er det de hyler sånn? :fnise: skikkelig bootcamp! De kunne hylt mer på sats.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg liker timer hvor instruktørene er helt med.. Jeg gir så mye mer selv hvis jeg ser de er skikkelig engasjerte! Da blir treninga moro :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh....hva er PVR egentlig? :vetikke: Føler meg litt grønn her!

HD PVR :fnise: Alle med digital tv kan altså kjøpe seg en boks (en hd-opptaker) som man kan se HD-tv og ta opp program. En video uten videokassettene altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det går så bra på jobben om dagen. Jeg er maks ukonsentrert :dåne: Gleder meg liksom bare til å komme hjem. Det går litt trått... *må ta meg sammen* :scorpis:

Jeg har lagd linsesuppe i dag. Det er andre gang i mitt liv jeg lager ting med linser og det er jo både godt og ekstremt sunt! :Nikke:

Sjuves Linsesuppe

2 porsjoner

200 g linser, gjerne røde

1 stk løk

1 fedd hvitløk

1 stk gulrot

10 cm selleri

1 bk tomat

vann

2 ss flytende buljong

20 cm chorizopølse (spansk pølse)

FREMGANGSMÅTE

Hakk løken og stek den gyllen i stekepanna.

Hakk gulrot, selleri og stek det i noen minutter sammen med løken. Knus hvitløken og ha det i stekepanna i ett minutt. Ha i tomatene.

Ha i linsene (NB! noen linser må bløtlegges før de kokes), buljong og vann. La det koke i ca 20 minutter eller til linsene er kokt. Om det blir for tykt kan du ha i litt mer vann.

Kjør det glatt med med stavmikser. Stek raskt noen pølsebiter og servér suppa med pølser på toppen. Pynt eventuelt med litt timian.

Det ble veldig godt og mettende ikke minst :roll: Skikkelig kjøttmett :fnise:

Jeg hadde i litt ekstra hvitløk og rikelig med timian. Syns timianen var viktig. Også en rømmeklatt i.. :flau:

Hoho! I kveld er det ungkarskvinnen! :icon_lol:

Forresten, jeg har registrert meg på Ebay i dag. Må innrømme at jeg altså aldri har handlet der før. Men nå finner man jo det meste der billigst. Noen som har gode tips og råd på å ikke rote seg bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopranos er bra :tommelopp:

Lost så jeg første sesongen, men så syns jeg de tok av litt vel mye utover neste sesongene :ler:

Office ikke sett :sjenert:

Alle bør ha PVR! Beste innkjøpet vi gjorde i fjor! ;)

Så hjertens enig! :jepp: Jeg har hatt PVR siden 2007, elsker den. :rødme: For en tv-serie slave som meg selv er det helt utenkelig å leve uten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO: jeg har svake murringer. Men vet ikke hva det skyldes. Hadde jo litt i går og på mandag også, men da trodde jeg at det kanskje var fordi jeg ikke hadde vært på "do". Men det har jeg i dag, så... Sikkert progestoreon-toppen, eller at jeg har spist noe dårlig. All statistikk tilsier at det ikke er noe å ta på alvor... :sjenert::roll:

Men jeg har vært flink på jobb i dag, i hvert fall frem til nå :fnise:

Edit: Ps: og nysete og litt tett i nesa..

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag snur statistikken, ja! Og hvem vet, det KAN jo hende at det er nettopp denne måneden??

Jeg har kjøpt meg en 7. sans for resten av 2010 (haha, ikke kjøpt, men fått med på kjøpet, faktisk!), der jeg skriver inn hvordan jeg føler meg osv. Fant ut at det er ok å ha en slags oversikt, forsøke å bli litt bedre kjent med kroppen. Og så kanskje jeg ser at heisann, jeg hadde visst murringer på denne dagen forrige måned også, så det er ikke noen vits i å bli helt gira... ;)

Krysser fingrene for at det lykkes for dere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO: jeg har svake murringer.

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Spennende!!! Jeg hadde det den gangen jeg var gravid for noen år siden, men begynte ikke før IKM tror jeg. Gikk en uke mens jeg venta på at mensen skulle komme, for kjentes litt likt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En vakker dag snur statistikken, ja! Og hvem vet, det KAN jo hende at det er nettopp denne måneden??

Jeg har kjøpt meg en 7. sans for resten av 2010 (haha, ikke kjøpt, men fått med på kjøpet, faktisk!), der jeg skriver inn hvordan jeg føler meg osv. Fant ut at det er ok å ha en slags oversikt, forsøke å bli litt bedre kjent med kroppen. Og så kanskje jeg ser at heisann, jeg hadde visst murringer på denne dagen forrige måned også, så det er ikke noen vits i å bli helt gira... ;)

Krysser fingrene for at det lykkes for dere snart!

Nemlig, nemlig. Jeg tok en rask titt bakover i dagboka mi her etter at jeg leste innlegget ditt tidligere og jeg har jo mange PP'er med murringer rundt 7-9 DPO jeg... :roll: Jeg hadde glemt det litt etter et par PP'er uten veldig oppheng i symtomer :fnise: Ingenting å bli høy på nei! ;)

Jeg har trent :trene::nigo:

Men eh.. i forhold til det over. Kjenner vel kanskje litt ekstra etter og håper litt ekstra ettersom det ville ha blitt en veldig fin gravide-historie: "jeg ble gravid i siste liten før Lap lissom... " :sjenert:

Time will tell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er suuuperstøl etter treninga i går!!!! Men litt sånn "deiligstøl" da.. man kjenner i alle fall at man har brukt kroppen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er suuuperstøl etter treninga i går!!!! Men litt sånn "deiligstøl" da.. man kjenner i alle fall at man har brukt kroppen :jepp:

Det er deilig når man kjenner at musklene har vært i bruk! :ler:

Vært en bra dag på jobb, en del action :)

Hjemme igjen føler meg litt "pumpa" i dag. Litt sånn pms-aktig i hode med lite energi og ikke så mye håp. Tenker at Lap blir det nok, og gruer meg litt :sjenert: Da får jeg dommen liksom, det er det jeg gruer meg til - hva jeg får vite etterpå. Jeg takler narkose helt fint og er ikke nervøs for det. Ser ikke helt frem til restitusjonen etterpå. Håper jo at det skal gå såpass greit at jeg kan røre litt på i hvert fall...

Ellers tull i magen, ehm.. litt forstoppet, luft, oppblåst og føler meg i grunn ganske ufin :gjeiper: Tiltagende ømme pupper :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er som meg, så er det lett å forestille seg verst tenkelige utfall i de fleste situasjoner. Som oftest går det veldig mye bedre enn man tror, sånn er jeg helt sikker på at det blir med LAP`en også - hvis dere kommer så langt :sjarmor: Og uansett er dere et skritt nærmere en liten baby, siden det finnes hjelp for det meste - hvis det skulle vise seg å være noe galt.

Du er flink som står på med treningen, her har det vært en dårlig uke.. *venter på nye joggesko* :sjenert: Dårlig unnskyldning, jeg vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du gruer deg til lapen, det gjorde jeg også.

Mitt tips til å overleve dagene etter, er å fylle opp huset på forhånd med alt du kan komme til å trenge, sånn at du bare kan ligge/ sitte uten å måtte gå noe sted. Jeg hadde et helt lager med alt mulig rett ved senga. Det var egentlig noen fine dager etterpå, bare lå i senga og så på dvd'er, tullet på KG i evigheter og knasket snop :fnise: Og nå som du er blitt så sprek, så kommer du deg nok på null komma niks!

Brukte varmeflaske mot smertene, det hjalp veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte varmeflaske mot smertene, det hjalp veldig.

Ja, hvor får man kjøpt det egentlig?

Jeg husker vi hadde sånn når jeg var liten. Når jeg hadde "voksesmerter" så fikk jeg varmeflaske (bare sånn gummigreie fylt med varmt vann) så vips så var verkingen borte :ler:

Edit: Jeg fant, jeg fant http://www.jernia.no/Produkter/Hus+og+hage/Bad+og+personlig+pleie/Baderomsutstyr/171771.cms

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er som meg, så er det lett å forestille seg verst tenkelige utfall i de fleste situasjoner. Som oftest går det veldig mye bedre enn man tror, sånn er jeg helt sikker på at det blir med LAP`en også - hvis dere kommer så langt :sjarmor: Og uansett er dere et skritt nærmere en liten baby, siden det finnes hjelp for det meste - hvis det skulle vise seg å være noe galt.

Du er flink som står på med treningen, her har det vært en dårlig uke.. *venter på nye joggesko* :sjenert: Dårlig unnskyldning, jeg vet ;)

Ja, det blir jo litt sånn at man frykter det værste. I og med at det er mulig og man ikke har peiling. Jeg prøver jo å forberede meg mentalt og da må man jo bare tenke worst case scenario :fnise: Så får man heller bli positivt overrasket :)

*vente på nye joggesko*, pms og dårlig humør er nok noe jeg også kunne brukt som en unnskyldning litt lenger utpå høsten for å ikke trene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...