Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Morsomt (og litt skremmende :lol:) å lese at det går igjen alle de "samme" tingene med så store babyer som en liten nyfødt, mtp mating og soving :fnise:

Godt å se at jeg har maaaaaaange søvnløse netter foran meg ja :filer:

Høres ut til at dere begynner å få litt orden på tingene da - imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at natten var bra! :hoppe: Her vi hatt en kjempefin natt vi også. :nigo:

Så stas med sportsvogn. Hvilken vogn er det dere har? For oss var det ihvertfall et helt nytt vognliv. :ler: I slutten kunne A bare sove i bagen. Våknet hun dersom vi var langt hjemmefra måtte vi nesten løpe hjem fordi hun ville opp NÅ. :fnise: Og det skjedde jo selvsagt de gangene jeg glemte Ergoen. :sjenert:

ja, en del søvn gjør susen det! :ler:

Vi har Simo Duo. Den gode, gamle, klassiske saken :fnise:

Jeg håper egentlig på et nytt vognliv jeg også... han greide fint å sovne i sportsdelen i dag da - tror ikke han merket at vogna var noe annerledes jeg ;) Men det jeg ønsker er at jeg kan trille ut, selv om det er lenge til han blir trøtt. Har prøvd han noen ganger sittende i bag-delen - men han har bare blitt forvirra og sutrete etter kort tid :sukk: Han har liksom ikke skjønt at det er masse å se på... Men tror han sitter mer komfertabelt i sports-delen enn bag-delen så vi får se :)

Æsj, det er skikkelig stress når de nekter å ligge i vogna lenger - og man ikke har noen alternativer! :gjeiper: Her er alltid manduca'n med på lengre turer :jepp: Våger meg ikke så langt uten :fnise:

Hvilken vogn har du? Jeg har litt lyst på en tre-hjuling jeg... :shoppe:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt (og litt skremmende :lol:) å lese at det går igjen alle de "samme" tingene med så store babyer som en liten nyfødt, mtp mating og soving :fnise:

Godt å se at jeg har maaaaaaange søvnløse netter foran meg ja :filer:

Høres ut til at dere begynner å få litt orden på tingene da - imponert :)

Ja, det er et realt forskningsprosjekt man skal igjennom første året! :hoho: Men selv om det er mange utfordringer, så blir alt likevel enklere jo eldre de blir... på en måte.. :eeeh:

Og kjærligheten du føler for bebbisen din nå, er 100 ganger større om 6 mnd :rodmer: Masse lykke til hos deg fremover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A elsker å både sitte og ligge i sportsdelen. Jeg kan gå timelange turer uten at hun sover. Men det er en fordel at vi kan ha henne fremovervendt av og til. Det liker hun. :jepp: Vi har Bugaboo forresten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A elsker å både sitte og ligge i sportsdelen. Jeg kan gå timelange turer uten at hun sover. Men det er en fordel at vi kan ha henne fremovervendt av og til. Det liker hun. :jepp: Vi har Bugaboo forresten. :hjerte:

Ah.. okay. Jeg kan snu sportsdelen som jeg vil, så da blir det å prøve forover en gang han ikke er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

Ikke så gærn't, slett ikke gærn't ;)

A tok kvelden 2030, jeg tok kvelden 2250... :sove: Nok en gang klarte jeg bare ikke å holde øynene oppe :fnise: Tror jeg har hatt litt søvn å ta igjen jeg :jepp: Gullklumpen våknet ikke før 0130! Så langt strekk er det leeeeeenge siden vi har hatt... jeg begynte å fantasere om at han skulle sove like lenge helt til morningen, men det ble litt voldsomt. Ny amming 0430 og over i min seng 0620 - så sov vi til 8 :sol:

Sitter og vurderer om det er mulig å få farget håret mens A er våken og pludrer i babygym og ikke er overalt...

Og kanskje vi skal dra på åpen barnehage i dag? Kjøre? Trille? Dagen står ubrukt, og visstnok den eneste dagen denne uka med ok vær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på åpen barnehage i går :) Litt mange eldre unger der, men A fant en 8 mnd lekekamerat en liten stund ;) Fint å se de nærme seg hverandre *stikke ut øynene på deg* :ler:

I dag vet jeg ikke helt hva som skjer, jeg lurer litt på å prøve å la han ha bare 2 lurer - dvs holde han våken lenger enn normalt, men det spørs... :sjenert: Kanskje vi skal dra på storo-senteret å kjøpe bursdagsgave til pappa fra han? :klo: Utfordringen blir å unngå at han sovner i bilen på vei hjem i tilfelle.. syns det er vanskelig å finne tid til ting jeg - han våkner, trenger et kvarter eller 2 på å bæsje, skal ha grøt/mat - så kan vi gå ut, men da er det bare 1 time eller noe før han blir trøtt igjen :gjeiper:

Urolig natt i natt. La seg 2030, ekstra bysserunde 2110, amming med påfølgende 5 byssinger! kl 23, dvs at han roet seg endelig 0030 :daane: Ny amming 0330 med en ekstra byssing, ny amming 0545 med ekstra byssing... over i min seng kl 7 og vi sov til litt over 8. Han hadde mye promp som han ville ha ut i natt - han spiste nesten en hel brødskive med leverpostei i går *flink!* kanskje det var den som lagde krøll i magen? Eller de 2 skjene med hjemmelagd blomkålsuppe som han fikk? :filer:

Her er det ikke lenger nok med lekematte for A. Han kryper kjapt rundt overalt :bond: Må få vasket gulvet igjen....

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolig natt i natt. La seg 2030, ekstra bysserunde 2110, amming med påfølgende 5 byssinger! kl 23, dvs at han roet seg endelig 0030 :daane: Ny amming 0330 med en ekstra byssing, ny amming 0545 med ekstra byssing... over i min seng kl 7 og vi sov til litt over 8. Han hadde mye promp som han ville ha ut i natt - han spiste nesten en hel brødskive med leverpostei i går *flink!* kanskje det var den som lagde krøll i magen? Eller de 2 skjene med hjemmelagd blomkålsuppe som han fikk? :filer:

Her er det ikke lenger nok med lekematte for A. Han kryper kjapt rundt overalt :bond: Må få vasket gulvet igjen....

Tja, kan vel vere begge deler som virker inn. er det første gang han får skiver?

Har har vi laget oss en regel om at hun får bare 1 ny ting for dag :) Altså får hun noe med egg i, og ikke har fått egg før, så får hun ikke noe annet nytt den dagen. har hun smakt på noe vi har, så får hun ikke mer nytt den dagen. Da kan vi ha en viss kontroll på hva det er hun evt reagerer på om hun får en reaksjon ;)

(Prøver å prente dette inn i hodene på besteforeldrene....de syns det rett og slett er MORSOMT å gi henne ALT! Og spesielt desserter! :daane: )

Her er lekematta base for lekene :fnise: Føler at så lenge vi holder dem der er det ikke så rotete :gjeiper: Hun kan vere der å leke også, men er mest overalt ;) Hun reiser seg også nå så har skal mor få svinget rumpa! :fnise:

Her også må moppen frem hver dag! Tørr mopper for det meste for jeg mister så mye hår, og så vasker jeg når det trengs. hun gulper litt enda, så vasker vel sikkert to ganger i uka..... Forbedring da, jeg som bare vasket gulv en gang i mnd - max - tidligere ;)

Nå har hun nettopp levert en heftig bæsjebleie som jeg syns luktet litt sånn søtlig (diare) selv om den ikke var helt bløt, og så gulpet hun, så hååååper ikke vi får omgangssyken! Den går overralt her nemlig! *grøsse*

God Tirsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan vel vere begge deler som virker inn. er det første gang han får skiver?

Har har vi laget oss en regel om at hun får bare 1 ny ting for dag :) Altså får hun noe med egg i, og ikke har fått egg før, så får hun ikke noe annet nytt den dagen. har hun smakt på noe vi har, så får hun ikke mer nytt den dagen. Da kan vi ha en viss kontroll på hva det er hun evt reagerer på om hun får en reaksjon ;)

(Prøver å prente dette inn i hodene på besteforeldrene....de syns det rett og slett er MORSOMT å gi henne ALT! Og spesielt desserter! :daane: )

Her er lekematta base for lekene :fnise: Føler at så lenge vi holder dem der er det ikke så rotete :gjeiper: Hun kan vere der å leke også, men er mest overalt ;) Hun reiser seg også nå så har skal mor få svinget rumpa! :fnise:

Her også må moppen frem hver dag! Tørr mopper for det meste for jeg mister så mye hår, og så vasker jeg når det trengs. hun gulper litt enda, så vasker vel sikkert to ganger i uka..... Forbedring da, jeg som bare vasket gulv en gang i mnd - max - tidligere ;)

Nå har hun nettopp levert en heftig bæsjebleie som jeg syns luktet litt sånn søtlig (diare) selv om den ikke var helt bløt, og så gulpet hun, så hååååper ikke vi får omgangssyken! Den går overralt her nemlig! *grøsse*

God Tirsdag! :klemmer:

Hei!! Jeg savner å "komme inn til deg" ... :klemmer:

Neida, ikke første gangen han får brødskive med leverpostei :riste: Han har fått noen biter med jevne mellomrom og har blitt flinkere og flinkere på å klare å få det ned :ler: Kan nok hende det var blomkålsuppa, selv om det var veldig liten mengde (der var det jo ikke bare blomkål som han ikke har smakt, men løk, melk/fløte etc.. :sjenert: ) Syns besteforeldre bør høre etter hva som er greit - dessert liksom.. masse masse sukker :roll:

Jeg skal ikke utbrodere hvor flink/ikke-flink jeg er til å vaske gulvet - men du er nok hakket flinkere enn meg :hoho::flau: Men lettere nå da - når de er overalt på gulvet så må vi jo bare... ikke gøy når de spiser hybelkaniner og diverse liksom.. :fnise: Jeg har slutta å miste hår jeg - det ga seg rundt jule-tider.. mister du masse fortsatt? :haar: Så kjedelig..

Vi er nå godt i gang i forsøket på 2 lurer i dag, han har passert 2,5 timer snart, og har fått morgengrøt (som han normalt får etter luren), så drøyer vi litt til og en pupp før vi tar en morgen-trilletur før mammas frokost ;) (jeg håper liksom at han da vil sove lenger enn 30-40 min som han vanligvis gjør på første luren...)

Håper du har det bra Cherry :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg savner å "komme inn til deg" ... :klemmer

Neida, ikke første gangen han får brødskive med leverpostei :riste Han har fått noen biter med jevne mellomrom og har blitt flinkere og flinkere på å klare å få det ned :ler Kan nok hende det var blomkålsuppa, selv om det var veldig liten mengde (der var det jo ikke bare blomkål som han ikke har smakt, men løk, melk/fløte etc.. :sjenert ) Syns besteforeldre bør høre etter hva som er greit - dessert liksom.. masse masse sukker :roll

Jeg skal ikke utbrodere hvor flink/ikke-flink jeg er til å vaske gulvet - men du er nok hakket flinkere enn meg :hoho :flau Men lettere nå da - når de er overalt på gulvet så må vi jo bare... ikke gøy når de spiser hybelkaniner og diverse liksom.. :fnise Jeg har slutta å miste hår jeg - det ga seg rundt jule-tider.. mister du masse fortsatt? :haar Så kjedelig..

Vi er nå godt i gang i forsøket på 2 lurer i dag, han har passert 2,5 timer snart, og har fått morgengrøt (som han normalt får etter luren), så drøyer vi litt til og en pupp før vi tar en morgen-trilletur før mammas frokost ;) (jeg håper liksom at han da vil sove lenger enn 30-40 min som han vanligvis gjør på første luren...)

Håper du har det bra Cherry :klem

Har det kjempebra :) Litt trett innimellom, men sånn er livet :gjeiper:

Savner boka mi jeg også du! Føler jeg overlesser dere andre sine bøker :fnise:

Var vel kanskje løken i suppa da kanskje?

Her er snuppa også flink til å spise skive :) Spiste en hel en til frokost i går :jepp: Jeg har bakt grovt brød selv, føltes litt bedre å gi henne det enn kneipp :gjeiper:

Var nok ikke alltid jeg vasket en gang i mnd heller nei, tok det når der var noe å ta ;) Støvsuget jo oftere og når en har fått bort hybelelefantene, så var det ikke nødvendig å vaske syns jeg ;)

Nå har jeg moppen stående bak kjekkendøra med en engangs tørrmopp på. Går ofte over stua hver morgen, men litt alt etter hva jeg ser ligger der. ligger der ETT av mine hår på gulvet, samler det seg med en gang støv rundt det og danner en hybelelefant! :daane: så det er SUPERT med disse engangsmoppene :jepp:

Ja, jeg mister fortsatt enorme mengder hår! Dusjer bare 2 ganger i uka nå, for det er når jeg dusjer jeg mister mest. Så prøver desperat å holde litt på de få hårstråene jeg har igjen! Skal ta bilde av vasken etter jeg har dusjet en dag.....

Når jeg dusjer henger jeg alle løse hår jeg kommer over på dusjveggen så ikke alt går i sluket, og når jeg forsiktig børster håret legger jeg alt i vasken sålenge til jeg er ferdig... skal samle de to bunkene så skal du få se hvor enorme mengder det er! :daane:

Har planer om å ta en volumpermanent for å få litt mer fylde på det vesle jeg har, men må vente til jeg er ferdig med å miste hår sa frisøren. Det begynte når hun var 3 mnd, så 4,5 mnd har jeg holdt på nå!

Kos dere på tur! Burde gått vi også for har meldt storm til i mogen. Får se på neste lur om vi rekker det da ;) Vi får besøk til helgen så må ordne litt på gjesterommet og ellers i huset ;)

Så overtar vi nyehuset vårt om bare noen uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på åpen barnehage i går :) Litt mange eldre unger der, men A fant en 8 mnd lekekamerat en liten stund ;) Fint å se de nærme seg hverandre *stikke ut øynene på deg* :ler:

I dag vet jeg ikke helt hva som skjer, jeg lurer litt på å prøve å la han ha bare 2 lurer - dvs holde han våken lenger enn normalt, men det spørs... :sjenert: Kanskje vi skal dra på storo-senteret å kjøpe bursdagsgave til pappa fra han? :klo: Utfordringen blir å unngå at han sovner i bilen på vei hjem i tilfelle.. syns det er vanskelig å finne tid til ting jeg - han våkner, trenger et kvarter eller 2 på å bæsje, skal ha grøt/mat - så kan vi gå ut, men da er det bare 1 time eller noe før han blir trøtt igjen :gjeiper:

Håper dere har hatt en fin dag :) Er alltid vanskelig og komme seg ut når man har innarbeidede rutiner, hører om de som har unger som sovner overalt, vel, det gjør ikke lillegutt :gjeiper: Men til slutt fant jeg bare ut at ut må jeg, og siden jeg vet at han sovner i mei taien har jeg alltid med den som backup, sånn at hvis (når) han ikke sovner i vogna er det ikke superkrise.. Jah, vel, det funker for oss i hvert fall :jepp: Trava rundt på senteret i en time etter dere dro forrige onsdag med han sovende på magen, man får sett mye der på en time altså :fnise:

Skal dere fortsatt på åpen bhg i morgen?? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere fortsatt på åpen bhg i morgen?? :nigo:

Ja, det skal vi! :Gjesp: Temaet er jo søvn! :ler: Føler jeg har det ganske travelt nå faktisk, med alt jeg skal rekke før 10 :gjeiper:

Jeg håper å få han til å sove like etter 0930, og at han sover sine vanlige 40 min = at vi er der rett over 1030 :) See you!

-----------------------

Ikke bra natt :roll: Natt 2015, ekstra bysserunde kl 21, amming 0000, amming 0230, forsøk på kun byssing 0430 og amming og byssing til 0530 nesten :Gjesp: Sov til 7, over i min seng - sovnet litt på pupp og opp 0740 :sol: Det var prompe-smerter igjen i natt... skjønner det ikke, why? :klo:

Babytreff i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang prompesmerter, hvis det ikke er noe han har spist kan det jo være noe du har spist? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang prompesmerter, hvis det ikke er noe han har spist kan det jo være noe du har spist? :vetikke:

Men skal de ikke snart vokse av seg det da?

Vi er i rute - så sant han ikke sover unormalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal de ikke snart vokse av seg det da?

Vi er i rute - så sant han ikke sover unormalt ;)

Aaaaaner ikke, bare et forslag...

Vi er nok litt bak skjema, han har sovet i en time snart, så hvis han ikke våkner veldig straks rekker jeg ikke bussen... Men det går alltid en buss så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallai ;)

Fikk med oss babytreff og søvn-tema i går.... Andreas var ganske sutrete store deler av tiden og ville være mest på mammas fang, jeg var egentlig litt sutrete selv også :overrasket: Det tar på med dårlige netter, og jeg innimellom blir jeg irritert og sint på A også (om natta) :sjenert: Så blir det resten av dagen med dårlig samvittighet i stedet for den gode kosen vi normalt har :rodmer: Anyways da, virker som det at baby må lære å sovne selv er alfa og omega for lange nattestrekk - og godt mulig det, men samtidig så syns jeg ikke det henger helt på greip... A kan sovne selv, når han er avslappa og trøtt nok - det er kanskej der det ligger? :filer: At det skal lite til før han ikke greier å finne søvnen selv? .. en liten promp, eller litt dårlig sovestilling, eller en snork fra pappa så er det nok for at han trenger hjelp til å sovne igjen? Jeg forsøkte å legge han før han sovnet helt i hele går, og nå nettopp også... men har mislykkes alle gangene - var nesten så jeg klarte det i stad, men sånn som i går kveld så våknet han helt til da jeg la han i senga - og trodde vi skulle leke :roll: Det er et ganske omfattende prosjekt dette..... man må være innstilt, og pappaen vet ikke helt om han "tror" på det... :klaske:

Badet han i går i håp om at han skulle bli ekstra avslappet til natta. Jeg måtte jo vekke han fra første luren i går for å rekke baby-treffet, han var jo i ferd med å sove halvannen time der :sukk: Og de to neste lurene ble da på hele 25 min og 30 min :roll:

Natta kom 2010, og ingen ekstrarunder. Men amming 2230, 0100, 0330, og byssing 0515 og over i min seng for pupp 0715 og sovnet ikke.. Alt for mange oppvåkninger, men jeg sovnet før 23 så overlever greit i dag ;)

Jeg er så lei av å være sykelig opptatt av søvn! :angry: Og begynner å bli stressa for å starte på jobb om 1 mnd sånn det ser ut på nettene. Og jeg syns ikke mannen tar problemene på alvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anyways da, virker som det at baby må lære å sovne selv er alfa og omega for lange nattestrekk - og godt mulig det, men samtidig så syns jeg ikke det henger helt på greip... A kan sovne selv, når han er avslappa og trøtt nok - det er kanskej der det ligger? :filer At det skal lite til før han ikke greier å finne søvnen selv? .. en liten promp, eller litt dårlig sovestilling, eller en snork fra pappa så er det nok for at han trenger hjelp til å sovne igjen? Jeg forsøkte å legge han før han sovnet helt i hele går, og nå nettopp også... men har mislykkes alle gangene - var nesten så jeg klarte det i stad, men sånn som i går kveld så våknet han helt til da jeg la han i senga - og trodde vi skulle leke :roll: Det er et ganske omfattende prosjekt dette..... man må være innstilt, og pappaen vet ikke helt om han "tror" på det... :klaske:

Badet han i går i håp om at han skulle bli ekstra avslappet til natta. Jeg måtte jo vekke han fra første luren i går for å rekke baby-treffet, han var jo i ferd med å sove halvannen time der :sukk Og de to neste lurene ble da på hele 25 min og 30 min :roll

Natta kom 2010, og ingen ekstrarunder. Men amming 2230, 0100, 0330, og byssing 0515 og over i min seng for pupp 0715 og sovnet ikke.. Alt for mange oppvåkninger, men jeg sovnet før 23 så overlever greit i dag.

Jeg er så lei av å være sykelig opptatt av søvn! :angry Og begynner å bli stressa for å starte på jobb om 1 mnd sånn det ser ut på nettene. Og jeg syns ikke mannen tar problemene på alvor...

Jeg også er usikker på det der med å sovne til selv. For vesla har jo sovet nesten hele netter noen ganger.

I starten var hun jo bare oppe to ganger i løpet av natten.

Nå står hun omtrent på alle fire i sengen før hun i det hele tatt er våken! :daane:

Noen få ganger kan jeg bare legge henne til igjen og rugge litt forsiktig på kroppen hennes, men som regel må jeg ta henne opp og bysse henne i søvn igjen.

Har begynt med å passe på at hun ikke får pupp før det er gått 3 timer og det funker bra! :jepp: På morningene er hun mer urolig så da blir det gjerne litt oftere siden mor er trett, men ellers har det funket fint :) Så takk for at du skrev det :jepp:

Jeg skal begynne på jobb noen dager i mai, men så starter jeg litt mer i juni. tar ut endel feriedager innimellom så en av oss hele tiden kan vere hjemme med henne, for hun starter jo ikke i barnehagen før i august, og kjære tar jo permisjonen gradert. Så syns jeg det er greit å få begynne litt forsiktig på igjen ;) MYE nytt å lære! :daane:

Jeg er nok ikke syklig opptatt av søvn, men tenker hele tiden på at NÅ må jeg komme meg i seng ;) Men merkelig nok så fungerer jeg veldig bra selv om jeg bare har sovet 5 timer! Hadde jeg aldri trodd, for tidligere har jeg vert vrak om jeg bare har ranglet i to netter på rad i julen/påsken! :daane: (Jeg drikker ikke alkohol, så det er ikke derfor jeg har vert vrak :gjeiper: )

Jeg kommer meg sjeldent i seng før klokken 01 :sjenert: Henger nok igjen fra da hun la seg så sent, og jeg PRØVER å snu det men det er så vanskelig!

Menmen, sove får vi vel gjøre når barna flytter ut :fnise:

Skal mannen din vere hjemme med Andreas når du jobber?

Nå har jeg nettopp laget mer grøt av brødet mitt :) Vesla liker det så godt! Får hun vanlig grøt nå, så vil hun nesten ikke ha det :) Så tydelig at hun er som sin mor og ikke liker heeelt glatt konsistens på mat ;) Har gått over til 8 mnds grøt/middagsglass også fordi hun liker litt å tygge på :) (8 mnd grøten er ikke grov da, men blander halvt om halvt med den og min. Da er jeg liksom sikker på at hun får i seg de næringsstoffene hun skal ;) )

Og i middagsglassene blander jeg inn en liten t-skje matolje for å unngå at hun blir forstoppet igjen.

Alt en må tenke på/passe på med disse here små! Nå driver vi å barnesikrer litt rundt her, for hun er jo overalt nå! Reiser seg opptil sofaen og alt! :daane: Hvor ble babyen min av!? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag nok en gang ;) Tiden går så fort...

Mannen bysset A i søvn går kveld 2025 (noen dager siden sist nå, og det ble litt sutring - normalt så er det ikke det når jeg gjør det. Tror han har litt mamma-seperasjonsangst for tiden), ingen ekstrarunder. Første amming 23, byssing 0045, byssing 0145 mislykket og måtte amme 02.. men da var det i hvert fall rolig frem til 0515. Ny amming og sov bare 45 min, så tok han over i min seng 0615, så sov vi faktisk til 0830-ish :overrasket: Føler meg litt hung-over i dag jeg, kanskje jeg har sovet for mye? :ler:

I helgen skal det lages kaker og mat - vi skal ha bursdagslunsj for mannen på søndag :jepp: Hyggelig det, men jeg blir litt stressa av det. Er jo jeg som fikser tingene sånn at det blir noe på bordet :roll: Neida, går bra det altså.. mannen hadde lyst til at vi skulle kose oss med hjorten vi kjøpte i kveld - men tror jeg vil at vi drøyer den til over helgen... Tar helst en vanlig fredag med ferdigkjøpt lasagne kjenner jeg :gjeiper:

Bursdagskake blir nøttekake med sjokoladeganashe og pasjonsfruktkrem on the side ;) + noen eplemuffins med ostekrem ;)

Maten blir en pastasalat med kylling, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken oppskrift jeg skal bruke :gjeiper: Noen ganger så har jeg så beslutningsvegring - og det ligner ikke meg i det hele tatt! :ler: Om noen har tips til en god en, så tas det i mot med takk ;) Og verdens beste hjemmelagde foccacia til :)

Ellers ingen planer i dag og det er helt greit. Jeg skal lage nøttebunn til bursdagskaken - that's it ;) A bør vel få litt frisk luft etterhvert, så en ørliten trilletur blir det kanskje :)

Jeg fikk forresten vasket gulver og badet i går da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er usikker på det der med å sovne til selv. For vesla har jo sovet nesten hele netter noen ganger.

I starten var hun jo bare oppe to ganger i løpet av natten.

Og i middagsglassene blander jeg inn en liten t-skje matolje for å unngå at hun blir forstoppet igjen.

Alt en må tenke på/passe på med disse here små! Nå driver vi å barnesikrer litt rundt her, for hun er jo overalt nå! Reiser seg opptil sofaen og alt! :daane: Hvor ble babyen min av!? :fnise:

Mmm... det er vel noe med at søvnmønstrene endrer seg hele tiden ;) Før eller senere kommer vi nok i mål :ler:

Jeg har også begynt å blande i rapsolje i avokado-mosen hans. Er helt sikkert bra for systemet med litt ekstra smøring ;)

Jeg har flytta unna masse ting, men.... eh.. her reiser han seg ikke opp etter sofaen, der får han ikke tak. Men stereo-benken er fin :roll: Der er det glasshyller i passe høyde og der øver han seg på å dra seg opp :klaske: Ikke et trygt sted :riste:

Håper du får en fin helg Cherry :klem:

edit: Ja, kjære starter pappa-perm til påske... :sjenert:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på oppdateringsrunde og jeg skal definitivt skaffe meg tørrmopp! Har hund og føler det er hår over alt! Ikke noe særlig å legge vesla på gulvet selv på et krabbetppe. Er så lei av å støvsuge.. men det er vi vel alle :gjeiper:

Har du funnet oppskrift på pastasalat? Det hørtes jo bare sååå deilig ut... :) Kos dere og ha en flott helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...