Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Uff, sånne netter er ikke greie...og ihvertfall ikke når man ikke får sover NOE på dagen heller! Du får ut å gå så dere får frisk luft ihvertfall, det pleier å hjelpe ;)

Vi har ikke brukt noe i sengen fra dag en. Hun har sovet godt uansett. Vi pakker henne inn i teppet sitt og legger dynen lett oppigjenpå omtrent opp til armene.

Kanskje det er det at hun er pakket i teppet som gjør at hun ikke krever noe mer? Enten det eller så har hun bare et godt sovehjerte :)

Jeg har somlet sånn med å få henne inn på eget rom for jeg har ikke giddet å sortere og pakke vekk alt som er inpå det rommet :sjenert: Men nå har jeg en plan om å virkelig sette inn støtet og få ryddet unna så jeg kan flytte henne inn. Har rett og slett ikke oversikt over hvor mye hun er våken fordi jeg er så innmari trett selv! stapper bare inn puppen for å få henne stille liksom, og det er en løsning jeg ikke vil ha.... Det er den lette løsningen som gjør ting vanskelig senere - jeg vil heller gjøre det sånn at det blir lettere senere når jeg skal i jobb igjen og jeg ikke KAN vere så trett!

Jeg lar Vesla sitte mye å leke i sprinkelsengen på dagtid når jeg styrer på loftet. Passer på at hun ikke er sint og lei der, da tar jeg henne opp (vil ikke gjøre sengen til et negativt sted) hun syns det var litt rart å sove der nå etter vi har senket sengen, men etter et par dager med leking der ser det ut til å gå greit igjen :)

Magen hennes ser forresten ut til å fungere igjen :) Ser ut som om det å gi henne mer grovt mel/korn/havregryn gjør henne bra :) (Blander den hjemmelagede grøten med den kjøpte ;) )

Hm, blir vist mye skriving i andre sine dagbøker når jeg ikke har en egen :fnise: Håper det er greit :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så kjip natt da :( Nå er det 4-5 mndr siden vi la lillegutt over i senga, men vi begynte med dagsovinga først... Vet ikke om det er en ide? Tenkte at da blir han kjent med stedet i lyset først... Ellers så har jeg på han sovepose (sånn uten armer, kjøpt på ikea) og legger han helt oppi hjørnet med dyna på sin høyre side og delvis over kroppen og sprinklene på sin venstre.. Har også en liten sutteklut med seg...

Håper dagen ble litt bedre når sola kom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stooor :klem: , føler sånn med deg.

Det kan nok hende at senga føles litt stor og uvant til ham nå i begynnelsen, men det går seg til! Det må jo bare det! :klem:

Skal snart skjerpe litt natt-rutinene her også, med det målet at lillemann skal tilbake i sin egen seng etter nattamminger, og ikke alltid havne i vår seng, og bli der. Det er bare det at jeg er så trøøøøtt.. Og da føles det så mye enklere å bare bli liggende med ham i senga, for da sover vi jo så goodt... :sjenert: Er ikke lett dette med søvn/amming/byssing -- er jammen ikke rart at man velger "den enkleste utvei", for mangel på søvn kan lett ødelegge en dag!

Når det gjelder hva vi har i senga så har vi en sengekant (sånn "vanlig" type kjøpt på Barnas Hus), en 80x100 dyne, og så har vi et pledd oppå der igjen. Han ligger ofte som en krøll i den ene siden av senga, enten på siden eller på magen, med dyna i den andre enden da :fnise:

Håper dagen deres ble litt bedre etterhvert, og at mannen er flink til å avlaste deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill jenter! :klemmer:

Det gikk litt bedre i natt :)

Jeg snudde hodet hans... eh.. hihi, det hørtes litt merkelig ut. Jeg snudde om på hode-enden, fordi i forgårs så ble det helt feil for meg med å måtte bysse på høyrearmen i stedet for venstre (og da er jeg ikke like god på å legge han ned og få på han dyna smooth ;) ). Jeg satte også på sengekanten (den svindyre fra babydan) og justerte redet littegrann sånn at det ble mere myke "greier" over hodet hans. Lammeskinnet kom også nedi :) Og da ble det sånn:

Natt 2025, ingen ekstrarunder. Amming 2315, 0230, 0430, 0630 (litt byssing. Og mulig vi var oppe litt halv 6 også, husker ikke helt :gjeiper: ), og så sov han til litt over halv 8. Da våknet han med pludder heldigvis, hvilket er mye hyggeligere enn den evige hyling/klaging jeg føler jeg har hørt siste par dagene :overrasket:

Så litt hyppige oppvåkninger på morra-kvisten, men en betraktelig bedring :jepp: Jeg fant forresten en fin teknikk på å få dyna godt rundt han, dvs dyne rundt dyne.

I dag skal vi trille sammen med Møffi og Tassen! :nigo:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!! da var det sikkert bare litt ukjent i går natt :)

Svindyr sengekant lønner seg forresten, vi har en liten pjuskete en fra ikea, og den er ikke god. Må kjøpe ny vi også nå, burde bare kjøpt svindyr med en gang :gjeiper:

Sees etterpå :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! ;)

HÅpløs natt her, og tror det er fordi A har blitt ordentlig forkjølet :forkjola: Han har jo vært delvis snørrete, hostete, nysete en stund nå... men i dag tidlig så var han såpass tett at han hadde problemer med å puste :sukk: Så jeg måtte inn på badet å hente saltvannsprayen i dag tidlig, så roet han seg på puppen og vi sov til 8. Før det så har vi hatt gjennomsnittelig 1,5 timer mellom hver oppvåkning :daane:

I natt får jeg heve hodeenden hans, så får vi se om det hjelper litt :troest: Han har heldigvis ikke noe feber (ennå)... :sjenert:

Jeg fant ut noe viktig i går forresten! :jepp: Når baby absolutt ikke vil spise, selv om du vet at han/hun må være sulten.... prøv å gi litt vann :jepp: Funket som gull her i går, da han bare tullet og nektet å åpne munnen. Fikk vann, drakk ganske mye - og etter det spiste han resten gitt :ler: Man kan ikke spise hvis man tørst :Nikke:

Senere kommer farmor og skal være barnevakt mens jeg drar på intervju :filer:

Chao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og titter! Skal lese litt mer her i helgen har jeg planer om :gjeiper: God bedring til lille A :klemmer:

Lykke til på intervju! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps... der tror jeg kanskje at jeg nettopp priset meg ut av et evengtuelt jobb-tilbud :gjeiper: Hadde et bra møte i går, og lå en mail og ventet på meg i stad med spørsmål om lønnsforventninger.. Alltid et delikat spørsmål - vel, jeg fikk tilbake at det er i utgangspunktet "litt over det som er normalt hos oss"... men vi får se da - i neste uke :)

Bedre natt! :nigo: Men tidlig morgen kl 0640. Natt 2025, ingen ekstrarunder, amming 00, byssing 40 min senere, amming 0245 og 0545. Han sov mye roligere i alle fall - jeg heva hodeenden med bøker :jepp:

Nå er han allerede våken hører jeg fra første luren. Tror vi skal en tur ned til byen senere i dag i vårværet! :sol: Kansje kjøpe bursdagsgave til pappaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på Kristin Spitzsnogle på god morgen norge... hva i alle dager har skjedd med leppene hennes! :hoho: Antagelig en liten botox/restylane, eventuelt filler - dame der altså... Ser helt latterlig ut :fnise::sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger bare et dynetrekk/håndkle under selve madrassen vi, istedet for å heve hele sengen :) Jeg er så "vinglete" under ammingene på natta så er redd senga skal tippe!

:hoppe: for en bedre natt! :nigo:

Her er det strålende :sol: i dag så vi skal gjøre os klare for en laaaang tur! :hoppe:

Gooood fredag, og krysser fingrene for jobben for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps... der tror jeg kanskje at jeg nettopp priset meg ut av et evengtuelt jobb-tilbud :gjeiper: Hadde et bra møte i går, og lå en mail og ventet på meg i stad med spørsmål om lønnsforventninger.. Alltid et delikat spørsmål - vel, jeg fikk tilbake at det er i utgangspunktet "litt over det som er normalt hos oss"... men vi får se da - i neste uke :)

Bedre natt! :nigo: Men tidlig morgen kl 0640. Natt 2025, ingen ekstrarunder, amming 00, byssing 40 min senere, amming 0245 og 0545. Han sov mye roligere i alle fall - jeg heva hodeenden med bøker :jepp:

Nå er han allerede våken hører jeg fra første luren. Tror vi skal en tur ned til byen senere i dag i vårværet! :sol: Kansje kjøpe bursdagsgave til pappaen ;)

Så spennende med jobbintervju, vi krysser fingrene for at du er verdt litt ekstra ;)

Morgen 06:40 er forresten ikke tidlig :glare: Her våknet han 05:50 i dag... Proppa han full med melk, så han lå heldigvis stille i senga til 7 da :gjeiper: Heve hodeenden er lurt ja, vi gjorde også det da han var forkjøla :) Håper A snart blir bedre da, og at dere får en flott helg!!

Sitter og ser på Kristin Spitzsnogle på god morgen norge... hva i alle dager har skjedd med leppene hennes! :hoho: Antagelig en liten botox/restylane, eventuelt filler - dame der altså... Ser helt latterlig ut :fnise::sexy:

Oh, *prøve og finne bilde på nett* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, *prøve og finne bilde på nett* :fnise:

Hehe.. jeg googlet etter bilder jeg også, men fant bare gamle utgaver :fnise:

------------------

God lørdag!

Det er liksom litt annenhver natt nå. Han tok kvelden 2015, en bitte liten byssing 21, amming 0010, byssing like før 0200, amming 0330, byssing 5, amming 0615, over i min seng 7, sovnet på pupp til 8. Så stort sett annenhver time :roll: Jeg la meg tidlig og føler meg ikke så værst faktisk, til tross for alt for mange oppvåkninger. Jeg håper at det er pga ny seng og forkjølelse og at det går over snart.... :sjenert: Syns jeg har fått mye mindre melk siste uka, og han suger mye mer på ettermiddagen og kvelden enn tidligere - så i natt/dag har jeg vært inne på tanken å kanskje gi han litt erstatning på kvelden i tillegg? :klo: Men det er jo samtidig så fjærnt når jeg har holdt meg unna så langt! :daane: Når han våkner på natten så er det med mye gråt og han roer seg ikke før han får pupp eller jeg har pakket han inn i dyna i armene mine og bysser ordentlig. Og han sovner fort.... Virker fortsatt ikke spesielt sulten på natta.... På morningen i dag begynner han også gråte ganske mye... og jeg må liksom "snap him out it" for at han skal lukke opp øynene og se at jeg ligger rett ved siden av... :sukk: (da blir han rolig og blid). Syns det er litt rart. Hvorfor våkner han med gråt hele natten? Det virker liksom så automatisk også.. akkurat som han har mareritt hver eneste gang.

I dag skal jeg ut å handle alene for en gangs skyld. Har hatt mye med meg ut i helgene også i det siste, for at han skal få oppleve litt ;) Men i dag får han være sammen med pappa og han skal trille han i søvn senere på dagen. På ettermiddagen drar vi alle sammen innom matmessen på Vulkan før vi henter vår vanlige pizza og stash ;)

Håper alle har en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke:

Tenker på det du sier om å evt starte med litt MME på kvelden.. Jeg har også fått mindre melk, men F virke fornøyd så tror han får nok. Tenker på en måte at det er den veien det går, og at vanlig mat i større og større grad erstatter amminga, og at amminga nå er mest sånn "attåt", og mest kos :) Om du tror du har for lite melk ift As behov, så kan du jo forsøke å legge til A oftere, for å øke melkemengden? Kanskje han rett og slett er tørst, har du forsøkt å gi ham flaske med vann? Og om du bestemmer deg for å gi MME så er det jo absolutt ingen nedtur, du har jo stått for all melk fram til nå :klem:

Når det gjelder å våkne med gråt så gjør F også det. Bortsett fra når han er klar for å stå opp (våken og "utvhilt"), for da våkner ham med poppel og smil. Jeg får inntrykk av at han gråter fordi han er trøtt og forvirret, og ikke helt vet hvor han er/hva han gjør/hvor vi er.

Håper du koser deg på alenetur til byen, det blir deilig til deg! Strålende lørdag til deg og dine Line :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med mindre melk har jeg også merket i det siste, og på en eller annen nettside om amming - fant jeg feilen jeg har gjort.

Når man begynner på fast føde, skal man alltid amme FØR man gir annen mat om man ønsker å opprettholde produksjonen :) Jeg har gitt melk etter for å supplere, og det skjønner jeg jo nå var helt feil :) Snudde på dette for en uke siden og føler allerede jeg har litt mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å våkne med gråt så gjør F også det. Bortsett fra når han er klar for å stå opp (våken og "utvhilt"), for da våkner ham med poppel og smil. Jeg får inntrykk av at han gråter fordi han er trøtt og forvirret, og ikke helt vet hvor han er/hva han gjør/hvor vi er.

Jaaa! Det er akkurat sånn her også :sjenert:

Jeg har faktisk forsøkt å roe han i senga om natten også, men med en gang jeg er borti så blir det bare verre! :daane: Det eneste som virker av og til (en sjelden gang) er at jeg "hysher" fra senga mi, med en gang jeg hører at han begynner å våkne til... da drøyer det en halvtime før han våkner til igjen :roll: Også kan det funke at jeg bare holder på han (på skuldrene liksom) når jeg legger han ned i senga og han er litt urolig, men sovende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mindre melk har jeg også merket i det siste, og på en eller annen nettside om amming - fant jeg feilen jeg har gjort.

Når man begynner på fast føde, skal man alltid amme FØR man gir annen mat om man ønsker å opprettholde produksjonen :) Jeg har gitt melk etter for å supplere, og det skjønner jeg jo nå var helt feil :) Snudde på dette for en uke siden og føler allerede jeg har litt mer :jepp:

Ja, jeg gjorde det jo sånn i starten - men snudde om på det sånn at han skulle gidde å spise litt ordentlig mat :gjeiper: Jeg tror han får nok mat og melk altså, det er bare at jeg ser så tydelig forskjell på boob'sa liksom.. :fnise: som tomme bukselommer, til og med når det har gått 4 timer siden sist :overrasket:

Hvordan går det med søvn og leggetider og sovne-selv hos dere?

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjorde det jo sånn i starten - men snudde om på det sånn at han skulle gidde å spise litt ordentlig mat :gjeiper: Jeg tror han får nok mat og melk altså, det er bare at jeg ser så tydelig forskjell på boob'sa liksom.. :fnise: som tomme bukselommer, til og med når det har gått 4 timer siden sist :overrasket:

Hvordan går det med søvn og leggetider og sovne-selv hos dere?

:skravle:

Ja, stod også noe om at de ofte ikke gidder å smake på ny mat om de er sultne, da vil de ha det de kjenner til ;) Derfor er det også greit å gi litt pupp først :) Mine var også litt som du beskriver som tomme bukselommer, men har kommet seg nå ;) Jeg er ikke klar for å slutte å amme, så vil opprettholde produksjonen :)

Her er sovingen nesten blitt et marerittt :sjenert:

Fortsatt ikke somlet meg til å få henne inn på eget rom, og de siste nettene nå har hun vert våken en gang i timen! :daane:

Ena natten husker jeg at klokken var 2.30 og det var FJERDE gangen jeg var oppe siden jeg selv la meg ved midnatt! :filer:

Så i kveld skal jeg ta med vannflasken opp og tilby vann i steden for pupp for hun er jo absolutt ikke sulten - vil bare ha meg som smokk! PRIS DERE LYKKELIGE DERE SOM HAR SMOKKEBARN! :rope:

Eneste positive er at hun som regel legger seg mellom 19.30 og 20.30 da :) En og annen gang hun er lys våken igjen etter ca 40 minutter, men som regel klarer vi å bysse henne inn i søvnen igjen. Sover da rolig de første timene utenom en og annen byssing. Uroen kommer fra midnatt og utover. Jeg er rett og slett for trett til å klare å bysse henne i søvn.... stapper inn puppen for da går det raskere.... :flau:

Men vi har mye jobbing foran oss nå, for nå må vi gjøre noe! Kan ikke ha det sånn i lengden, hun MÅ lære seg å sovne selv! Aner bare ikke hva jeg må gjøre for å få det til! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvirrevitt-titt-titt! :sol::fnise:

Vi har hatt en bra natt! :jepp: Litt sen legging pga krøll med siste luren i går, men natta 2110 - ingen ekstrarunder og amming 0100 og 0430 :) Ok, så våken igjen kl 06 - tok han over i senga til meg så sov vi til like før 8 eller noe.. ;) Og jeg la merke til - i natt - at når han våknet så var det på normal måte sånn som før, dvs ikke hylgråt som han har gjort når han våkner hver eller annehver time. Deilig :hjerte:

Jeg la meg før 23 i går og har fått masse søvn! :sove::nigo: La meg tidlig på fredag også - men litt rart å ikke klare å holde øynene åpne etter 2230 på en lørdagskveld liksom... :fnise:

vi var innom mat-festivalen i går ;) "Forsmak" Kjempebra arrangement, men alt for liten plass og alt for mye folk! :daane: Vi tok oss en runde, men vanskelig å se noe som helst på standene når det står 50 mennesker foran deg liksom... Men jeg fant hjortekjøtt :jepp: KJøpte med en fin ytrefilet som jeg og mannen skal kose oss med snart... sammen med champagnesaus kanskje :lur:

Mannen stod opp med klumpen i dag, han har fast "morgen-vakt" på søndager - og når jeg også er utvilt så har vi en koselig søndags morgen sammen alle 3 :rodmer: Og mannen demonterte så og si hele bagen til vogna før han fant ut av hvordan få av kalesjen :ler: Men fikk det til - og i dag har vi altså offisielt byttet til sportsdel. Vi skal ut å trille senere, så forhåpentligvis liker A å se litt mer :)

Forresten så er det en kamp ofte å bysse klumpen i søvn på dagtid... er nok noe på gang med færre lurer... syns bare det er litt vanskelig å vite hvordan han egentlig vil ha det... :sjenert:

Ha en alldeles strålende søndag alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stod også noe om at de ofte ikke gidder å smake på ny mat om de er sultne, da vil de ha det de kjenner til ;) Derfor er det også greit å gi litt pupp først :) Mine var også litt som du beskriver som tomme bukselommer, men har kommet seg nå ;) Jeg er ikke klar for å slutte å amme, så vil opprettholde produksjonen :)

Her er sovingen nesten blitt et marerittt :sjenert

Fortsatt ikke somlet meg til å få henne inn på eget rom, og de siste nettene nå har hun vert våken en gang i timen! :daane:

Ena natten husker jeg at klokken var 2.30 og det var FJERDE gangen jeg var oppe siden jeg selv la meg ved midnatt! :filer

Så i kveld skal jeg ta med vannflasken opp og tilby vann i steden for pupp for hun er jo absolutt ikke sulten - vil bare ha meg som smokk! PRIS DERE LYKKELIGE DERE SOM HAR SMOKKEBARN! :rope

Eneste positive er at hun som regel legger seg mellom 19.30 og 20.30 da :) En og annen gang hun er lys våken igjen etter ca 40 minutter, men som regel klarer vi å bysse henne inn i søvnen igjen. Sover da rolig de første timene utenom en og annen byssing. Uroen kommer fra midnatt og utover. Jeg er rett og slett for trett til å klare å bysse henne i søvn.... stapper inn puppen for da går det raskere.... :flau:

Men vi har mye jobbing foran oss nå, for nå må vi gjøre noe! Kan ikke ha det sånn i lengden, hun MÅ lære seg å sovne selv! Aner bare ikke hva jeg må gjøre for å få det til! :lete

Når det gjelder melkemengden så stoler jeg egentlig på at alt justerer seg i forhold til det A vil ha... ;) Men jeg merker stor forskjell :jepp: Det er vel sånn det skal være tenker jeg - skal jo ikke amme i all evighet heller.. :sjenert:

Her har vi heller ikke lært han å sovne av seg selv ennå... gjør det innimellom, men det er høyst tilfeldig og litt sjelden.. Men egentlig så ser jo ikke på det som et problem, ikke nå etter en bra natt i allefall :ler: Han vet hvordan han sovner selv, i oppvåkningene.. hvis ikke så hadde de jo våknet hvert 45. minutt hele natten da?

Jeg har blitt flink til å begrense spisingen hans om natta :jepp: Nå er det ikke noe problem å bysse han i søvn igjen - akkurat som han vendte seg til, og aksepterte det etter bare en natt eller 2 :) Så nå bruker jeg kortere tid på å bysse, enn på å amme. Du burde prøve :jepp: Tror de venner seg litt til at man kan sove uten å spise også.... Regelen her akkurat nå er minst 3 timer siden forrige amming, hvis ikke blir det byssing :opplyse:

Ville ha prøvd å få klart rommet hennes hadde jeg vært deg.. :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at natten var bra! :hoppe: Her vi hatt en kjempefin natt vi også. :nigo:

Så stas med sportsvogn. Hvilken vogn er det dere har? For oss var det ihvertfall et helt nytt vognliv. :ler: I slutten kunne A bare sove i bagen. Våknet hun dersom vi var langt hjemmefra måtte vi nesten løpe hjem fordi hun ville opp NÅ. :fnise: Og det skjedde jo selvsagt de gangene jeg glemte Ergoen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...