Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hallai! ;)

Slitsom natt igjen og morgen allerede før halv 7 :roll: Så.. ehm.. ikke noe mer å si om den saken.

Men i dag har vi vært ute i det strålende vår-været :sol: Og møtt Møffi og tassen herinnefra :) Veldig hyggelig :jepp: Det ble en del trilling og over til manduca inne på vårt lokale senter. Også satt vi litt på cafè! Det var første gangen for meg og A faktisk, men gikk veldig fint :tommelopp: Trillet hjem igjen også, så føler jeg har fått bra med trim i dag :gjeiper:

I morgen har jeg tenkt å dra på åpen helsestasjon - må få noen råd fra helsesøster om hva vi skal gjøre - kan ikke fortsette å være oppe 3-4-5-6 ganger om natta! :daane: Litt redd for at det er ferber-metoden som gjelder hos dem.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I almost forgot! :daane:

Lille store gullklumpen er 7 mnd i dag! :bursdag::duskedame:

Og har nylig lært seg profesjonell åling :jepp: Han har også oppdaget at han noe mellom beina :fnise: Jeg sier; "du må være litt forsiktig da, ikke ødelegge den.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får melde meg inn her også da ;) Kjempekoselig og treffe dere i dag, lille A er jo bare helskjønn da!!

Glemte og nevne det, men jeg har "No Cry Sleep-solution" Hvis du ønsker og låne den? Var der vi fant metoden vi brukte for og få lillegutt til og sove.. Helsesøstre har lett for og anbefale ferber ja, men det fins andre metoder også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får melde meg inn her også da ;) Kjempekoselig og treffe dere i dag, lille A er jo bare helskjønn da!!

Glemte og nevne det, men jeg har "No Cry Sleep-solution" Hvis du ønsker og låne den? Var der vi fant metoden vi brukte for og få lillegutt til og sove.. Helsesøstre har lett for og anbefale ferber ja, men det fins andre metoder også!

Å takk! :blush: Tassen din er jammen meg sjarmerende han også :)

Jeg har den boka jeg... mangler bare å følge rådene :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyhey! ;)

A sovnet 2040 og ingen ekstrarunder :) Første amming 2325, så 02, byssing 0245, og amming 4... og da ble det stille til litt før 0730 :tommelopp: Men uansett, det alt for mye å være oppe 4 ganger klokka 4 :filer:

Så vi har vært på helsestasjonen. Var innom babytreff på åpen barnehage først, det så veldig hyggelig og bra ut og kommer til å møte opp både på åpen barnehage og babytreff snart :jepp: Føler jeg har brutt en barriere :fnise:

Tilbake til åpen helsesøster :lur: Har ikke så sans for hun som var der i dag, og grunnen til det er at hun ikke har noe å si :daane: Det blir bare jeg som lufter tankene mine også bekrefter hun det. Ingenting nytt at all :roll: Ok, men saken er i hvert fall den at jeg og mannen bare må bestemme oss for en helg - og legge strategi og holde oss til den... :sjenert:

A var fryktelig trøtt i stad, og jeg måtte plage han med masse prat i bilen på vei hjem så han ikke skulle sovne. Forstyrret han på puppen så han ikke sovnet. Så vugget jeg han 1 sekund i dyna før jeg la han ned, fortsatt halvvåken... så egentlig kan jeg vel si at han sovnet selv nå? :ler: I hvert fall nesten ;)

Tror bare vi får kjøpe den sprinkelsenga, og at jeg og mannen skifter plass senga (jeg lengst unna), øve på å la A sovne selv og kjøre nazi-opplegg veldig snart.... Kanskje vi kjøper den til helga da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!! Jeg vil si han sovna selv, var sånn vi gjorde det med lillegutt i begynnelsen :gjeiper: Og etter hvert la vi han litt og litt mer våken.. Syns det høres ut som om dere har lagt en finfin plan jeg! Gleder meg til og høre fortsettelsen

Gøy med åpen barnehage også da, er jo egentlig veldig kjekt og komme ut og treffe andre små og store ;)

Oooog der våkna min lille igjen, håper det er tenner altså, for her er det sutring på høyt nivå og soving i max ti min :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott!! Jeg vil si han sovna selv, var sånn vi gjorde det med lillegutt i begynnelsen :gjeiper: Og etter hvert la vi han litt og litt mer våken..

Ja, ikke sant! Gjorde det samme når jeg la han i går kveld også :jepp:

--------------------------

Happy torsdag! :sol:

her har vi hatt en bedre natt! Natt uten ekstrarunder 2020 (han begynner å virke veldig trøtt mye før egentlig, litt uavhengig av når han våkner etter siste luren - så tror kanskje vi skal prøve å legge litt før... :sjenert: ). Første amming når vi la oss 2315, han var flink og sov til 0230, byssing 0415, amming 0545, over i senga mi for pupp 0715 også våknet vi 0830! :sol: Fornøyd med at han lot seg bysse kl 4 i natt :) Tenker at jeg begynner litt pent frem mot inngreps-helgen med å ikke la han få pupp hver gang han våkner. At det går i hvert fall 3 timer i mellom hver amming ... ;)

Forresten da, så har A vært litt hard i magen pga banan-grøt. Han har bæsjet hver dag, men har presset og presset og vært så sint :angry: sånn at det er åpenbart at han gjerne skulle hatt ut mere. Så i går og forrige dagen fikk han null banan, men ekstra sviskemos og i går også 2 ts naturell youhurt i mosen - og vi hadde ikke mindre enn 5 bleier i går! :hakeslepp::ler:

Strålende vær i dag, vi drar på kjøpesenter når han våkner for innkjøp til skrei-middag, mulig noe nye klær til mamma som skal på nytt intervju i morgen :lur:, og innom parfymeri :sminkedokke: På neste luren blir det trilletur :sol:

Det er så deilig å være utvilt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :goodbye::klemmer:

Her gir vi malt til alle grøtmåltid, men de dagene vi serverer middagsglass blir hun alikevel litt hard i magen :(

...skal forresten Lillegutt ha yougurt enda...? Er det ikke 10 mnd som sies på kumelk? :klo: ( kan jo vere det han ble dårlig i magen av? :vetikke:

Lykke til på intervju!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir vi malt til alle grøtmåltid, men de dagene vi serverer middagsglass blir hun alikevel litt hard i magen :(

...skal forresten Lillegutt ha yougurt enda...? Er det ikke 10 mnd som sies på kumelk? :klo: ( kan jo vere det han ble dårlig i magen av? :vetikke:

For mye malt kan også ha motsatt effekt, bare så du vet det ;)

Litt yoghurt går forresten helt fint :)

--

Så flink A her, har på følelsen at dette går veien jeg altså!! Har dere bytta plass i senga også? Bare et spm, men hva skjer hvis du ikke bysser han når han våkner om natta? Her hendte det han våknet og skravlet i 10-15 min før han sovnet igjen... Tror uansett det er lurt at det går 3 timer mellom nattamminger, når han får såpass mye mat om dagen trenger han ikke oftere på natt, nei...

Lykke til på intervju :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir malt sammen grøt jeg også, og har økt fra liten halv t-skje til stor halv t-skje... Har foreløpig ikke gitt middagsglass så ofte her, men de gangene han har fått så har det ikke vært noe problem. Jeg vet det er bananen :jepp: .... konsistensen ( :fise: )ble bare hardere og hardere for hver dag :gjeiper:

Det er ok å gi litt yoghurt ved 6 mnd :) Den bidrar også til å stabilisere magen ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

Så flink A her, har på følelsen at dette går veien jeg altså!! Har dere bytta plass i senga også? Bare et spm, men hva skjer hvis du ikke bysser han når han våkner om natta? Her hendte det han våknet og skravlet i 10-15 min før han sovnet igjen... Tror uansett det er lurt at det går 3 timer mellom nattamminger, når han får såpass mye mat om dagen trenger han ikke oftere på natt, nei...

Lykke til på intervju :nigo:

Ja, er ganske positiv i dag jeg også :ler: Vi har ikke byttet plass enda, men sprinkelsenga kommer til helga - så skifter vi vel plass neste helg - samtidig som det blir nazi-regime :overrasket::ler:

Han skravler sjelden på natta, stort sett starter det med ynk - så blir det gråting.... :sukk: Så føler ikke jeg kan la det gå så langt :sjenert: Mannen skal jo helst sove også.....

Takk for lykkeøsnkninger! Og god tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag! ;)

Fredagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt.... :sjenert: Jeg måtte avlyse/utsette intervjuet! Det er bare noe man ikke kan gjøre :daane: Men jeg kastet opp 3 ganger den natta, og var såååå kvalm og uvel :spy::kvalm: Satan! Jeg har ikke kastet opp på den måten siden jeg var 10 liksom... Så når morningen kom så ville jeg helst dø, og tanken på å skulle vise meg fra min beste side i den formen var bare utenkelig - så jeg måtte avlyse det. Nå er jeg litt redd for at jeg har forspilt mine sjanser :filer:

Andreas var ganske grei den natta og våknet mange ganger, men sovnet igjen selv - bare 2 amminger før 6, og det var godt for meg :ler: Spyingen ga seg på morgenkvisten og gikk over til diare i stedet - lekkert :fnise: Og i går kveld var formen stigende. Mannen var også dårlig, men ikke så dårlig. A heldigvis ikke dårlig - så tror det var linsene vi spiste til skreien på torsdag :angry:

A tok kvelden litt for tidlig i går etter litt for tidlig våkning fra siste lur. Klokka 1945 - da blir det ekstrarunder. 2030 og 2130 med byssing, men våknet ikke for pupp før 0130 -så var det vel egentlig ikke noe lengre intervall enn 2,5 timer i mellom. Men jeg og mannen la oss før 23 etter å ha slappet av med film, så føler meg ganske utvilt i dag selv om morningen startet 0630 :sove:

Etter en dusj og litt sminke føler jeg meg som ny! :ler: Senere skal vi ta oss ut tur på storo-senteret alle 3 og kjøpe dundyne, madrass og sengetøy til A. Vi overtar en troll sprinkelseng fra noen i familien som blir levert oss i dag :nigo:

Chao! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! ;)

En fin natt syns jeg :jepp: Natt kl 2013, ingen ekstrarunder før amming 2230, så 0230, og 0645. Våknet 7 og fikk pupp i seng, sovnet og sov til 0830 :sol: Vi snakker 3 og 4-timers intervall på natten der og det kan jeg leve med :ler: Jeg har nemlig forklart A at han har kun 1 uke på seg til å skjerpe seg før vi må være nazier :lur: Tror han har skjønt det jeg :fnise: Har i hvert fall på følelsen at det er noe som holder på å gå seg til nå :)

Vi dro ikke på storo i går, men på barnas hus på Alna :roll: Er det mulig assa - de har jo ikke folk som jobber der! Og "alle" er jo ute på en lørdag for å shoppe til barna. Kun noen få i kassen, som hadde lang lang kø - og ikke en sjel ute i butikken :kjefte: For madrassen jeg hadde sett på så ut til å være utsolgt, med mindre de hadde den på lageret.. men det fikk jeg jo aldri vite siden det umulig å oppnå kontakt med noen som jobbet der :filer: Jeg dro med meg mannen og A på magen og sa: "dette gidder vi ikke!" Så fikk vi kjøpt dry kid madrass på barnevognhuset Rudo i ullevålsveien i stedet :) Der er det alltid bra service syns jeg :jepp: Lett og få hjelp liksom. Vi har fått senga også, men ikke satt den opp ennå. Dundyner og sengetøy ble kjøpt i går også.... Kjenner jeg ikke har lyst til å risikere urolig natt pga tilvenning til ny seng ennå :gjeiper: Tror vi venter et par dager....

Og vi må få sendt søknad på barnehageplass! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:

Så spennende med ny seng til A, håper det er det som skal til for at nettene blir bedre for dere!! :jepp: Her må vi senke bunnen på senga iløpet av dagen, for i morges titta F plutselig ned på meg fra over kanten på sprinkelsenga! :haar: ..kan ikke skjønne når guttene våre ble så store :rodmer:

Foresten, når er søknadsfristen for bhgplass ute hos dere? Har lissom trodd at det var det samme over hele landet, og her gikk fristen ut den 15 februar..?

Finfin søndag til dere :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fristen 15 mars å søke i bhg :)

(Liten by/stort tettsted ;) )

Er så kjedelig med butikker der det bare jobber kjøtthuer! : :kjefte: Elkjøp her orker jeg omtrent ikke gå innom en gang lenger. En gang stod jeg i ELLEVE minutter ved kassen med produktet jeg skulle kjøpe i hendene, og ventet på at noen skulle komme å ekspedere meg! Og når han endelig kom ringte telefonen, og jaggu TOK han den ikke også mens han ekspederte meg! Så stod han der da og snakket om hva han hadde gjort på i helgen!!!!! (var en medarbeider på lageret demmers som ligger litt utenfor byen om jeg forstod det rett) Og da var det like før jeg eksplo-faen-brenne-meg-derte! :sinna: :gjeiper: og det lille rolige meg med en tolmodighet som er laaaang :fnise:

Jeg må forresten bare fortelle hva jeg har gjort i dag!

Vesla er begynt å tulle litt når hun skal spise grøt. middagsglass går unna, skiver er hun kjempeinteressert i og generellt det meste av mat :) Men grøten er enten for søt for henne, eller så klarer hun ikke grøtkonsistensen så godt lenger :vetikke: Såvidt jeg får i henne noen skjeer.

Jeg bakte brød for noen dager siden, så jeg tok å skjærte opp 12 skiver og la i stekeovnen og tørket dem.

Så brøt jeg dem opp i biter og kjørte dem i hakkeboksen (en sånn som følger med på stavmikseren min) så det ble finknust. Det samme gjorde jeg også med havregryn og noen sesamfrø jeg hadde i skapet. Hadde alt i en boks, så lagde jeg grøt av det! Brukte mindre pulver enn ved ferdiggrøt, så er tydelig tykkere. Dryppet D-dråper i, og litt matolje (snuppa er forstoppet :tristbla: ) og så søtet jeg den med aprikosdrikk kjøpt på butikken.

Og hun ELSKET det! :jepp: Da var mor godt stolt ja! :nigo:

Håper da at det skal hjelpe med litt mer fiber i kosten for i dag hikstegråt hun i flere minutter mens hun prøvde å bæsje, og ut kom en hard klump på størrelse med en plomme :( ÅÅÅåå så vondt jeg hadde sammen med henne da! :trist:

Så nå blir det ikke mer middagsglass på en stund, for jeg er ganske sikker på at det er dem som gjør det. Har fått tre dager på rad nå da jeg følte hun krevde mer mat.

Er sååå redd for at hun skal få bæsjevegring for da blir det jo bare enda verre :(

Kommer det en sånn klump til i dag finner jeg frem duphalacken! Mammahjertet mitt har ikke godt av dette :sjenert:

Så spennende med ny seng da! :hoppe: Gleder meg til å høre om hvordan det går :jepp:

:klemmer: søndagsklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere er innom Monthe og CherryTomat! :nigo::klemmer:

Fristen her er 1. mars ja! Ble ørlite grann nervøs et øyeblikk der nå :fnise: Satte meg ned før i dag og skulle sende inn skjema, men da har altinn nedetid frem til mandag! :daane: Det skal ikke være lett nei :roll:

Monthe: Mener du at F reiste seg i sengen, eller satte seg opp?

Jeg er veldig usikker på hvilket hakk vi skal ha den på. Ser for meg at A kan i hvert fall sette seg opp veldig snart, men har ikke gjort det i vogna ennå da.... :sjenert: Tror kanskje vi monterer den i morgen og plasserer på stua, så kan vi ha et par dager med overgang og tilvenning (ha vogna inne samtidig). Det er litt plassproblemer! :eeeh:

Cherrytomat: Dårlig service er noe som provoserer meg max! :kjefte: Men så blir jeg veldig slepphendt med lommeboka når jeg får god service også da :fnise:

Så gøy at hjemmelagde kreative matretter blir godt mottatt! :jepp: Det varmer mammahjertet det :rodmer: Her spises det lite med middagsglass, men han er så glad i banan-grøt (da mener jeg havregrøt med banan/bringebær og 5-6 cm most banan) og det blir det hard mage av. Jeg kjører på med daglig sviskeyoughurt og det virker som det har effekt ;) Innimellom er avføringen fortsatt veldig fast, sånn som du beskriver - men han plages ikke noe særlig nå. Det kommer gjerne 2-3 bleier på rad med sånne "plommer" :fnise: Jeg tror også at avokadoen han spiser daglig har godt med fett som "smører" systemet :filer:

Men husker du å gi henne masse vann? Det er jo et råd man gir til vanlige voksne når vi sliter med magen... :sjenert:

Her kjøpte jeg ny tut til Mam-flaska (4 mnd +)for en stund siden,, og nå drikker han masse :ler: (det kom jo nesten ikke ut noe av den 2 mnd + tuten.. )

Håper dere begge har hatt en nydelig helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Monthe: Mener du at F reiste seg i sengen, eller satte seg opp?

Jeg er veldig usikker på hvilket hakk vi skal ha den på. Ser for meg at A kan i hvert fall sette seg opp veldig snart, men har ikke gjort det i vogna ennå da.... :sjenert: Tror kanskje vi monterer den i morgen og plasserer på stua, så kan vi ha et par dager med overgang og tilvenning (ha vogna inne samtidig). Det er litt plassproblemer! :eeeh:

Han reiste seg opp, og hang over kanten på sprinkelsenga!! :hakeslepp: Han står ikke stødig, og han har ikke reist seg noen andre plasser, men på en eller annen måte fikk han til å reise seg opp i senga. Han sitter fortsatt ikke helt selv, mer litt på skeiva, med ene hånda nedi gulvet som støtte, om du skjønner. Men han er veldig flink til å krabbe over ting (puter på gulvet/bena på Stokke-stolen), så han er ganske sterk når han er ivrig nok :ler:

Lykke til med tilvenning :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar ikke så mye vann, er nettopp begynt å skjønne at man skal suge på den og ikke bite ;)

Jeg skjærte større hull i en etåtesmukken i går dor jeg innså akkurat det du sier, at en nesten ikke fikk ut noe ;)

Og puppen er ikke alltid så interessant i løpet av dagen, spesiellt om det er lyder rundt oss, så hun får nok i seg litt lite væske også ja.

Vesla reiser seg også i sengen, men ikke fra liggende enda. Kun om vi har satt henne der. (Hun sitter stødig.) hun setter seg ikke opp selv enda, men er på nippen ;)

Krabber også nå! :jepp: Bare 5-6 "skritt" enda, men mer og mer hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han reiste seg opp, og hang over kanten på sprinkelsenga!! :hakeslepp:

Okey.... :hakeslepp: Da er det sikkert like greit at vi monterer den på laveste hakket med en gang da :ler:

--------------------

God mandag! ;)

Litt sen til å oppdatere i dag, men kun fordi jeg har vært supereffektiv! :jepp: Har søkt barnehageplass! :tommelopp: *puster lettet ut* og fått booket meg nytt intervju senere i uken :) Har også trillet A en tur, og nå sover han midt-veis luren ute på terassen. Når han våkner blir det tur ut med bil og manduca for å kjøpe sengekant og mat ;)

Han sovnet forøvrig 2035 i går. Ble litt krøll med telefoner som ringte midt i innsovingen :daane: så måtte gjøre jobben (byssingen) omigjen et par ganger :gjeiper: Ekstrarunde kl 22, amming 23, 02, byssing 0330, og amming 0645 + byssing og sov bitte litt i senga mi til 0740 :) Jeg la meg allerede litt over kl 23 og sovnet med en gang i går, så jeg er frisk og rask i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

A sov i sprinkelsenga si i natt.... :sjenert::Gjesp:

Det begynte så bra, sovnet 2025 og våknet ikke før 2245 for pupp. Men så gikk det slag i slag :grine: Han våknet igjen 40 min senere (jeg hadde ikke rukket å sovne), jeg bysser... 1 gang, 2 gang, 3 gang, 4 gang... opp og ned i den j¤%&&//a senga! Drar frem puppen igjen 0030, ny byssing 15 min senere, men da ble det stille til 0330. Men igjen ble det pupp og byssing fra 5-ish - husker ikke helt, jeg har gått i surr i det som kjennes ut som et mareritt :gjeiper: Over i senga mi 0715 og sovnet så vidt.... så stod jeg opp med han da, kom en bleie der... drøyde kaffen så jeg kunne sove med han på første luren, men den varte bare 40 min og både søplebiler, strøbiler og naboer saboterte det som kunne vært en ørliten lur for meg :kjefte: Jeg syns skikkelig synd på meg selv akkurat nå :sukk: Håper å skrive det av meg nå.... :fnise:

Hadde tenkt å dra på åpen barnehage i dag, men kjenner meg ikke så sosial og glad når jeg er såpass furten :eeeh: Men jeg får dra med meg A inn i dusjen etterpå, så kanskje solen dukker frem om litt...

:sol:

Hvordan rer dere sprinkelsengen deres?

Jeg forsøkte å lage et rede med tepper og dyner under lakenet, men det ble allikevel mye mere åpen følelse for han enn han er vant til fra vognbagen. Og jeg syns det er vanskelig å få dyna stramt rundt han - for nå har jeg ikke noen tighte sider til hjelp liksom... :filer:

edit: kanskje jeg bare skulle prøvd å bruke dunposen hans?

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...