Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hurra for tenner! :danser:

Bra du meldte deg på festen. Det blir bra. Og bra at du lar pappaen får prøve seg. De trenger å få en sjangse også! :)

Jeg har manduca men jeg bruker den dessverre ikke så mye som jeg hadde planer om. Jeg skulle ønske vesla kunne sitte fremover når jeg bærer henne på magen. Men da må jeg bære henne på ryggen. Hun vil jo helst se fremover og få med seg alt mulig. Er for kjedelig å bare se til siden. Men den skal visst være ergometrisk riktig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for tenner! :danser:

Bra du meldte deg på festen. Det blir bra. Og bra at du lar pappaen får prøve seg. De trenger å få en sjangse også! :)

Jeg har manduca men jeg bruker den dessverre ikke så mye som jeg hadde planer om. Jeg skulle ønske vesla kunne sitte fremover når jeg bærer henne på magen. Men da må jeg bære henne på ryggen. Hun vil jo helst se fremover og få med seg alt mulig. Er for kjedelig å bare se til siden. Men den skal visst være ergometrisk riktig.....

Man kan kanskje ikke la baby sitte fremovervendt med verken manduca eller ergo? :klo: Det er litt viktig - her liker lillemann veldig godt å full utsikt :jepp: Men hvis det blir for lang tur og for mange inntrykk (les; mye folk/støy) så snur jeg han innover ;)

-------------------

En veldig fin natt! :sol:

Ble litt mas rundt leggingen i går som endte på 2213 (holdt på 1 time, mannen var helt talentløs :roll: sorry as.. :sjenert: ) men da sov han helt til 0310, så over i min seng kl 07 og våken 09 - da fikk han frokost i senga og i dag har mannen ansvaret, så selv om jeg er våken - så er det mannen som ser etter gullklumpen :nigo: Jeg la meg allerede halv tolv i går og sovnet med en gang - så føler meg særdeles utvilt i dag :ler: Jeg skal snart ta meg en lang ensom dusj så får vi se hva dagen bringer ;) Sykt mye snø ute- har heldigvis sluttet å snø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 2 dagene har jeg bysset han i senk igjen på siste luren. Han har våknet typisk etter ca 30 min, men når jeg sovner han igjen så kan han tydeligvis sove leeenge! :overrasket: Så både lørdag og søndag måtte jeg vekke han når klokka slo 1815, vil jo ikke ødelegge leggetiden heller :ler: Gud, vet hvor lenge han ellers ville ha sovet - vi snakker 1 time passert fra byssing ;)

La han 2104 i går, men ekstrarunder 2140. Ny amming 2240 og 0020, og 0100 :roll: Gjorde meg bekymret alle disse rundene :gjeiper: Men våknet ikke igjen før 0520, våknet av mannen som stod opp 06, over i min seng - tror han våknet 8, eller 0830... :sjenert: Litt usikker, men han ble veldig blid når mamma endelig åpnet øynene :sol::)

Ukens mål er i seng før 21, og helst ingen ekstrarunder. Han har spist dårlig med mat i helgen, så håper matlysten hans tar seg opp igjen. Tror nok det er det som påvirker en del ;) Han har alltid fått pupp først, og grøt etter ca 1 time. Men han er jo ikke spesielt sulten da - lurer på om jeg må gi grøt først jeg for å få han noe..... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver kveld sier jeg til lillemann: "nå er det natta, nå skal vi sove godt hele natten, og drømme masse gøye drømmer, og så skal vi stå opp og gjøre maaaasse spennende når det blir lyst" :sol: Ehm... ikke i dag, han ville opp før fuglene våknet :ler: Eller det var jo ikke så grusomt tidlig da, 0730 ;)

La han 2050 i går, våknet når mannen la seg kl 23, ny amming 02 og 0515, og over i min seng 0730 men der ble det ikke noe mere søvn gitt :sjenert:

Fikk i han normalt med grøt igjen i går. Han fikk da grøt først og pupp senere - det gikk bedre da :jepp: Snakka med mamma på telefon i går også, hun syns det høres ut som jeg ammer alt for ofte - og at han burde vennes til å la det går flere timer mellom hvert måltid. Hun har kanskje rett i det altså... :filer: Hun mente også at jeg burde begynne å gi han flaske midt på dagen sånn at han blir vant til det også (pappa-perm om et par mnd..) Merker jeg er litt redd for å få mindre melk, men det er vel naturlig at det blir mindre etterhvert fremover nå`? :klo:

Forøvrig skal jeg ha møte med headhunteren i dag (ble flyttet fra fredag), ang mulig ny jobb kun 10 min fra der jeg bor - da kan A og pappa komme på besøk til mamma på jobb hver dag i 12-tiden! :rodmer: Kjenner det er en fin tanke! :jepp:

edit: A har forresten oppdaget at han kan skrike kjempehøyt! :roll: Han holdt på i hele går, og nå virker det som han begynner igjen :daane: Jeg håper han glemmer det snart og går tilbake til dai-dai-dai :hjerte:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har forresten oppdaget at han kan skrike kjempehøyt! :roll: Han holdt på i hele går, og nå virker det som han begynner igjen :daane: Jeg håper han glemmer det snart og går tilbake til dai-dai-dai :hjerte:

F også!!! Hyler kjempehøyt ved den minste ting, spesielt når han ikke er helt fornøyd, f.eks når han skal bli kledd av/kledd på/er utålmodig/etc - Jeg blir gaaal! :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liiite innspill på mat/flaske -- du må selvfølgelig gjøre det som passer dere best, men jeg hadde ikke villet begynt å gi flaske midt på dagen bare for å venne ham til det. Kanskje om ett par mnd så trenger han ikke den der flaska midt på dagen i det hele tatt fordi at han da spiser nok fast føde, så jeg ville amma så lenge jeg kan jeg, om det er det du egentlig vil!

Og han er jo også stor nok til å drikke av kopp, og måå jo ikke være vant til flaske :)

:klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og han er jo også stor nok til å drikke av kopp, og måå jo ikke være vant til flaske :)

Enig.. Vi bruker kopp - med vann.. i tillegg til amming og fast føde.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill monthe og sommerfuglen ;) Jeg gir han vann på flaske. Har forsøkt med kopp, både med og uten søle-sikring - men han skjønner ikke at han skal suge for å få noe, og uten sikring ble det bare masse søl :ler: Så får å få i han litt vann så bruker jeg mam-flaska :jepp: Da får han både vann og kan tygge litt uten at alt blir bløtt.. Antagelig riktig som dere sier, om et par mnd så er den faste føden så godt introdusert at melk midt på dagen ikke er noe problem :)

---------------

Mornings! ;)

I går kjøpte jeg ny grøt til A. Nestle sin 6 mnd havregrøt god natt. Jeg tenkte at havre smaker mer en disse andre grøtene med ris og hvete, men herre gud - smaker jo ikke noe som helst! :roll: Jeg måtte tilsette litt frutti/aprikos og malt så gikk det fint ned det. Og jeg merka ikke noe magevondt heller, men natten ble ikke så bra.... og jeg som venta på ny rekord... :sjenert: Han har ikke pleid å få grøt med malt på kvelden så kanskje det gjorde han litt prompete? :klo:

Anyways; mannen bysset han i søvn 2047 og våknet når jeg la meg :daane: Amming 2345, våknet etter 20 min og jeg måtte opp å bysse igjen. Ny amming 0345, våknet etter 20 min og ny byssing. Våknet 0540, tok han over i sengen - sovnet så vidt. Måtte opp å bysse igjen 0640 :roll: La han i sengen igjen. Våknet like før 8, jeg var trøtt :Gjesp: og tok han i senga igjen og vi sov til 9 :filer:

Som sagt: litt prompete i natt, så mulig han hadde bitte litt magevondt. Men jeg blir sprø av oppvåkninger 20 min etter at han er lagt. Får liksom følelsen av at han tester tålmodigheten min :ler:

Vet ikke helt hva vi skal gjøre i dag ennå. Men alle bodyene hans i str 68 har åpenbart blitt for små - så kanskje vi må på shopping? :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten morgen! Jeg er litt trøtt, men blid ;)

Vår lille gullklump ble lagt 2038 i går, men flere ekstrarunder :sjenert: ...2145 (ny pupp), 2210 (byssing) og 2345 like før jeg la meg. Var redd det kom til å bli en fryktelig natt, men han våknet ikke igjen før 0430. Til gjengjeld var han da våken 0530,0630 (han trodde det var morgen :roll: ) måtte stå opp fra senga og bysset han i søvn igjen og vi fikk en liten time søvn og stod opp 0815.

Jeg vet ikke om jeg tør å prøve å legge han noe tidligere på kvelden jeg - kanskje det da blir umulig å få han til å fortsette å sove etter kl 06 i morgenen? :gjeiper:

I dag skal vi på bæreglede å antagelig kjøpe manduca! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy søndag! :sol:

Et par dager siden jeg har skrevet og det har skjedd masse! :jepp:

Fredag: På jobb-intervju som gikk veldig bra :nigo: -følte jeg kom veldig godt overrens med mine nye potensielle kolleger.... regner med å bli innkalt til 2.gangs i slutten av neste uke.. :sjenert: Spennende med eventuelt jobb-skifte :jepp: Men jeg prøver å beholde roen til jeg ser et eventuelt tilbud :filer:

Bransjefest på fredagskvelden! Jeg dro hjemmefra med en skikkelig dårlig stemning mellom meg og mannen. Følte han var skikkelig sur og furten fordi han måtte være alene-pappa mens jeg skulle ut. Hadde vært fint med en liten: "kos deg masse kjære,, jeg skal gjøre mitt ytterste med lillemann osv osv" -men det hørte jeg ikke :roll: Men supert å møte kolleger igjen, og få tatt seg en øl, og litt vin, og mere vin :skaal: sendte melding til mannen litt over 21 og fikk vite at gullklumpen sov sin første runde... Han hadde spist greit med mat og tatt halvparten av melka på flaske. Jeg fryktet at alt skulle kollapse ved neste oppvåkning og at mannen ikke skulle klare å bysse han uten pupp, men joda! det klarte han - 3 ganger den kvelden faktisk :hakeslepp: Jeg dro hjem helt frivillig litt over 00 - som askepott! :ler: Det var fantastisk å møte kolleger igjen, ble litt jobb-prat - og mye babyprat, og litt forholdsprat med reservemammaen min (eldre kollega) ;)

Mannen tok morningen på lørdag i og med at jeg kjente jeg hadde vært på fest... :daane: Så ekkelt å være i dårlig form :fnise: Men det gikk over etterhvert da.

Vi kjøpte forresten manduca her på torsdagen... og fikk testet den ordentlig i går. Jeg syns den er litt vanskelig foreløpig med å få baby inn og ut enkelt - men litt trening så går det seg vel til ;) Han trives veldig godt i den virker det som - og jeg kjenner han kan være der myyyye lenger enn i babybjørnen - og han føles mye lettere :jepp: Har mye å si å få vekta på hoftene i stedet for skuldre og rygg :)

Etter godt med anti-baby-aktivitet på mor siste dagene føler jeg at jeg har bitte litt å gi tilbake til mannen. Så i kveld blir det indrefilet til middag med gratinerte jordskokker og balsamicosaus og kanskje jeg tar et glass vin for glede mannen også :happy:

Mensen er forresten på vei igjen. Har så mye ubehag lenge på forhånd :roll: kvalm og hodepine og murringer en uke i forveien :kvalm: og når den først kommer så er det mye! Mye mer enn før. Og el-smerter av en annen dimensjon også :riste: Urgh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Happy søndag! :sol

Et par dager siden jeg har skrevet og det har skjedd masse! :jepp

Fredag: På jobb-intervju som gikk veldig bra :nigo -følte jeg kom veldig godt overrens med mine nye potensielle kolleger.... regner med å bli innkalt til 2.gangs i slutten av neste uke.. :sjenert Spennende med eventuelt jobb-skifte :jepp Men jeg prøver å beholde roen til jeg ser et eventuelt tilbud :filer

Bransjefest på fredagskvelden! Jeg dro hjemmefra med en skikkelig dårlig stemning mellom meg og mannen. Følte han var skikkelig sur og furten fordi han måtte være alene-pappa mens jeg skulle ut. Hadde vært fint med en liten: "kos deg masse kjære,, jeg skal gjøre mitt ytterste med lillemann osv osv" -men det hørte jeg ikke :roll Men supert å møte kolleger igjen, og få tatt seg en øl, og litt vin, og mere vin :skaal: sendte melding til mannen litt over 21 og fikk vite at gullklumpen sov sin første runde... Han hadde spist greit med mat og tatt halvparten av melka på flaske. Jeg fryktet at alt skulle kollapse ved neste oppvåkning og at mannen ikke skulle klare å bysse han uten pupp, men joda! det klarte han - 3 ganger den kvelden faktisk :hakeslepp: Jeg dro hjem helt frivillig litt over 00 - som askepott! :ler Det var fantastisk å møte kolleger igjen, ble litt jobb-prat - og mye babyprat, og litt forholdsprat med reservemammaen min (eldre kollega)

Mannen tok morningen på lørdag i og med at jeg kjente jeg hadde vært på fest... :daane Så ekkelt å være i dårlig form :fnise Men det gikk over etterhvert da.

Vi kjøpte forresten manduca her på torsdagen... og fikk testet den ordentlig i går. Jeg syns den er litt vanskelig foreløpig med å få baby inn og ut enkelt - men litt trening så går det seg vel til. Han trives veldig godt i den virker det som - og jeg kjenner han kan være der myyyye lenger enn i babybjørnen - og han føles mye lettere :jepp Har mye å si å få vekta på hoftene i stedet for skuldre og rygg

Etter godt med anti-baby-aktivitet på mor siste dagene føler jeg at jeg har bitte litt å gi tilbake til mannen. Så i kveld blir det indrefilet til middag med gratinerte jordskokker og balsamicosaus og kanskje jeg tar et glass vin for glede mannen også :happy

Mensen er forresten på vei igjen. Har så mye ubehag lenge på forhånd :roll kvalm og hodepine og murringer en uke i forveien :kvalm og når den først kommer så er det mye! Mye mer enn før. Og el-smerter av en annen dimensjon også :rist: Urgh!

Så utrolig spennende med jobbintervju da! :jepp: Krysser fingrene for deg ;)

Surt av sambo å vere snurt fordi du skal ut da :sinna: Det er noe dere burde snakke om i ettertid, han må da skjønne at du trenger å få litt alenetid også!

Men han fortjener jo skryt for en god "jobb" også ;)

Jeg har lenge tenkt jeg skulle sy meg en meitai, men har liksom aldri overskudd og tid :sjenert:

Har tenkt litt på om jeg skulle kjøpe meg noe jeg også, men usikker! BB vet jeg at jeg ikke vil ha, men aner ikke hva jeg faktisk VIL ha da jeg kan lite om de forskjellige. Kanskje jeg skal få sydd den meitaien alikevel...? Så har jeg prøvt det før jeg evt bruker penger på noe annet...? :vetikke:

Snuppa begynner å bli for tung for sjalet, og der sitter hun heller ikke godt fremovervendt.

Mensen ja....Det er noe dritt! Håper det kommer seg fremover, at du slipper å ha så vonde i hver syklus. klemmer:

Jeg har forøvrig vert så heldig at jeg har mistet den helt tror jeg :nigo:

Sist jeg gikk på Cerazette mistet jeg den, så tror nok det er det som har skjedd nå også :)

Fikk noen småblødninger 2-3 uker etter jeg startet på dem, og så ingenting mer, og nå er jeg akkurat begynt på fjerde brettet ;)

Jeg og kjære har en avtale om at det blir pilleslutt en eller annen gang imellom juli og jul ;) Tidligst i juli, og senest til jul ;)

Men nå har vi kjøpt oss nytt hus, og skal til å pusse opp litt og greier, så vi får nå se hvor slitne vi er på sensommeren, om vi orker tanken :fnise:

(Har ikke skrevet noe i min bok om huset tror jeg...vil liksom ikke ha FOR mye info der så folk kan kjenne meg igjen ;) Derfor jeg også har noen dager skjevt på tickeren min, og også derfor Vesla er blitt en pusekatt.... :sjenert: )

Her sover snuppa nå mens mor jakter hybelkaniner i solskinnet ;) Blir så deilig effektiv når en ser støv og skitt så godt :nigo:

Gooood helg snuppa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny uke... tida flyr :gjeiper:

Natt for lillemann 2020 i går, men 2 ekstrarunder (en amming, en byssing) før han slo seg til ro. Våknet igjen når mannen la seg ca 0000. Ny amming 0430, og våken igjen og tok han over i senga når mannen stod opp litt over 6. Sov til 0730 eller noe... jeg må legge meg litt før... :sjenert: Og jeg må innrømme at jeg begynner å miste troa på at vi har en baby som har evnen til å sove 6, 7, 8 timer i strekk :filer: Prøver å fore han alt jeg kan med grøt, men det er begrenset hvor mye han orker! :daane:

Nå har jeg forresten ført statestikk over legging og våkning i 3 uker. Vet ikke helt om jeg skal begynne på ny økt.. virker ikke som det har noe for seg :ler: Ok, det skal sies at vi har fått leggetiden til rundt 21, i stedet for 22 og 23 - og vi ser tendenser til få ekstrarunder innimellom. Jeg føler meg pr nå relativt fornøyd med leggetid før 21 :jepp:

Jeg har fått oppheng på å lage supper fra bunnen av - masse fantastiske grønnsaker der ute jenter! :kokk: Og i dag blir det homemade tomatsuppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med jobbintervju da! :jepp: Krysser fingrene for deg ;)

Surt av sambo å vere snurt fordi du skal ut da :sinna: Det er noe dere burde snakke om i ettertid, han må da skjønne at du trenger å få litt alenetid også!

Men han fortjener jo skryt for en god "jobb" også ;)

Jeg har lenge tenkt jeg skulle sy meg en meitai, men har liksom aldri overskudd og tid :sjenert:

Har tenkt litt på om jeg skulle kjøpe meg noe jeg også, men usikker! BB vet jeg at jeg ikke vil ha, men aner ikke hva jeg faktisk VIL ha da jeg kan lite om de forskjellige. Kanskje jeg skal få sydd den meitaien alikevel...? Så har jeg prøvt det før jeg evt bruker penger på noe annet...? :vetikke:

Snuppa begynner å bli for tung for sjalet, og der sitter hun heller ikke godt fremovervendt.

Jaa... jeg tenker at vi får prøve å bære over med disse menna - sikkert ikke lett for de heller alltid :roll: Det er så lett å bli irritert på hverandre og bli full av negativitet når man har små som krever sitt :gjeiper: Prøve å se det positive som tross alt skjer innimellom :ler:

Hun bæreglede-damen var litt inne på mei tai når jeg var der. Jeg har jo hatt en simpel utgave kjøpt på ebay - men forstod det sånn som at gode mei-taier har skikkelig polstring rundt hoftene sånn at du har full bærekomfort :jepp: Nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke så nærmere på den - for øyeblikket er alle stroppene og klipsene på manducaen mye mer komplisert enn å knyte en meitai :hoho:

Grattis med huskjøp! :nigo: Gleder meg til vi skal kjøpe også, men det blir IKKE oppussingsobjekt - det er helt sikkert :ler:

Håper du hadde en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble vel omtrendt reprise denne natten av den forrige...

Natt kl 2050, en ekstrarunde med byssing 2130. Jeg planla å legge meg litt før, men som vanlig våkner han 2345. Amming + ekstrarunde 10 min etter han er lagt. Ny amming 0420 og våken igjen når mannen står opp 0615. Over i min seng og sovnet ikke på puppen. Må stå opp og bysse i senk og fikk lagt oss igjen 7. Så fikk vi sove til 8...... Føler meg ikke så utvilt akkurat, men det går greit :gjeiper:

Jeg lurer på om vi bare skal kjøre på med 7 til 7 rytme sånn som de fleste har :sjenert: Det er jo åpenbart at han ofte vil opp i 6-7 tiden virker det som. Om han hadde lagt seg 19 da, så kunne jeg ammet han før jeg la meg i 23-tiden.... også en amming til i løpet av natten. Har jo troa på at babyer har en naturlig innebygd rytme liksom.. og om man finner den rytmen så faller ting på plass og alt blir lettere? :eeeh: Han bør vel snart gå over til 2 lengre lurer snart også? Så langt er vi på 3 korte, noen ganger 4... Også bør vi gå inn for å lære han å sovne selv. Jeg vet jo hvordan jeg skal gjøre det - men det krever en innsats. Bysse han og når han holder på å sovne, så skal han legges ned... også våkner han til -også skal han bysses nesten i søvn igjen, og legges ned - og opp igjen til man lykkes... :daane:

En annen ting er å redusere nattammingene - jeg frykter at han holder på å lære seg uvane med å spise om natten, eller kanskje han allerede har det? Det er på dagen man spiser, på natten sover man :sove: Så jeg og mannen burde vel sette av en helg, hvor han og jeg bytter på å bysse uten å gi noe mat... :sukk:

Vi må snart (hvert øyeblikk) kjøpe en sprinkelseg til han også. Han vokser med lynskritt ut av vognbagen i vugga :ler: Store fine lille gutten med 2 flotte tenner i underkjeven :rodmer: Han er så søt nå når han smiler og ler og de dukker frem der nede :hjerte:

Nå skal mamma spise frokost mens A sover, så blir det trilletur på neste soverunde :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Det ble vel omtrendt reprise denne natten av den forrige...

Natt kl 2050, en ekstrarunde med byssing 2130. Jeg planla å legge meg litt før, men som vanlig våkner han 2345. Amming + ekstrarunde 10 min etter han er lagt. Ny amming 0420 og våken igjen når mannen står opp 0615. Over i min seng og sovnet ikke på puppen. Må stå opp og bysse i senk og fikk lagt oss igjen 7. Så fikk vi sove til 8...... Føler meg ikke så utvilt akkurat, men det går greit :gjeiper:

En annen ting er å redusere nattammingene - jeg frykter at han holder på å lære seg uvane med å spise om natten, eller kanskje han allerede har det? Det er på dagen man spiser, på natten sover man :sove: Så jeg og mannen burde vel sette av en helg, hvor han og jeg bytter på å bysse uten å gi noe mat... :sukk:

Vi må snart (hvert øyeblikk) kjøpe en sprinkelseg til han også. Han vokser med lynskritt ut av vognbagen i vugga :ler: Store fine lille gutten med 2 flotte tenner i underkjeven :rodmer: Han er så søt nå når han smiler og ler og de dukker frem der nede :hjerte:

Nå skal mamma spise frokost mens A sover, så blir det trilletur på neste soverunde :jepp:

Vanskelig det der med soving :bond:

Her holder jeg på å rydde hobbyrommet så vi kan flytte sprinkelsengen inn der. I natt har jeg holdt meg våken ved ammingene (Wordfeud :gjeiper: ) og fått hene over i sin seng, men hun var våken 01, 03, 4.30, 5.30, 6.30 og våknet 08..... Håååper det bare er en økenatt! :daane:

Skjønner godt du må bytte seng snart, når Vesla sover i vugga på stua, titter hun over kanten når hun våkner :fnise: Tenker det bare er noen uker til vi må gi den opp ;)

Sprinkelsenga på rommet vurderer vi å flytte ned et hakk snart, siden hun er så sterk i kroppen og vil opp hele tiden :) Tror ikke det er lenge før hun tar seg i sprinklene og kommer seg opp nemlig! :daane:

Tenner er så søtt! :rodmer: Gleder meg til vesla sine kommer :) Kjenner du dem når du ammer eller? *grøss*

Nå sover vesla og jeg skal gå på badet og ordne meg. Skal på 6mnd kontroll på HS etterpå :)

Nyyyyydelig vær her så gleder meg til å trakke rundt i byen etter HS! Tror jeg må gå på kafe, fikk PLUTSELIG lyst på et stort stykke brownies og en latte :jepp::sikle:

Ha en finfin dag og en god spasertur Linemor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenner er så søtt! :rodmer: Gleder meg til vesla sine kommer :) Kjenner du dem når du ammer eller? *grøss*

Ha en finfin dag og en god spasertur Linemor :klemmer:

Vet du - før tennene kom så hadde gullklumpen en tendens til å bite sammen gommene, ta tak i puppen liksom, for så å komme med en promp eller noe :fnise: Jeg har holdt på fra første stund med nei-nei-nei-nei - det er ikke lov! :gjeiper: Og nå da, når tennene har kommet så er det overhode ikke noe problem. Akkurat som han skjønner at han har skarpe (de er sylskarpe! :redd: )tenner som kan skade mamma :rodmer: Han prøver seg innimellom da, når han er mett - og jeg prøver å få han til å ta puppen likevel... :ler:

Apropo trilleturer og generelt korte daglurer: sover snuppa di lenger når du triller? Det gjør ikke lillemann... blir med en halvtime liksom... :filer: men han kan gjerne ligge å kikke en liten stund da, så jeg kommer meg hjem igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt altså! :Gjesp:

Natt 2050, ny amming 2130, våknet av oss 2245 (jeg måtte kjefte litt på mannen - hviskende vel og merke, men våknet like fordømt :roll:

Vi la oss, ny amming 0215 allerede :sjenert: Jeg hadde bestemt for å teste om gutten sov lenger uten forstyrrelser i natt... så tok med hele vognbagen ut i stua og plasserte han vegg i vegg med soverommet etter ammingen. Neida, tvert i mot - ny amming 0500. Mannen hadde fått beskjed om å løfte senga inn på soverommet igjen når han stod opp - litt usikker på når det egentlig var, men A var i hvert fall våken fra rundt 7, hørte han pressa skikkelig og prata litt og diverse. Dro meg til nærmere 8, han måtte få en ny bleie så tok jeg han i senga igjen for frokostpupp - sovnet ikke nei... Så vi stod opp, og 0910 sover han sin første lur ;)

Jeg prøvde å legge litt merke til måten han spiser på i natt... han virker absolutt ikke sulten. Det er noen sutt, og han svelger unna liksom.. men mistenker at det er mye kos i puppen om natta. Slutte å puppe han hele tiden :jepp: snart.... :sjenert:

Forresten! Han har vært veldig flink til å spise grøt i det siste da.. :) Etter noen dager med most banan i havregrøten som lagde veldig hard avføring er vi nå på sviske-havregrøt på dagen (fra 1 hard avføring om dagen til 2-3 mykere), og eple-hvetegrøt med litt pæremos til kvelds. Han spiser ca 1 dl ferdig grøt til hvert måltid :jepp: syns han er flink jeg :nigo: men det blir mindre pupp - må ha 2 timer siden pupp for at han skal spise... litt usikker på om det er bra.. men regner med det...

edit: om mat ;)

edit 2: og hurra! :duskedame: jeg har fått mensen igjen :roll: Virker som syklusene holder på å stabilisere seg. 2. kom etter 6 uker, så neste etter 5 uker, 2 dager, nå 4 uker 3 dager :sjenert:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vet du - før tennene kom så hadde gullklumpen en tendens til å bite sammen gommene, ta tak i puppen liksom, for så å komme med en promp eller noe :fnise Jeg har holdt på fra første stund med nei-nei-nei-nei - det er ikke lov! :gjeiper: Og nå da, når tennene har kommet så er det overhode ikke noe problem. Akkurat som han skjønner at han har skarpe (de er sylskarpe! :redd )tenner som kan skade mamma :rodmer: Han prøver seg innimellom da, når han er mett - og jeg prøver å få han til å ta puppen likevel... :ler

Apropo trilleturer og generelt korte daglurer: sover snuppa di lenger når du triller? Det gjør ikke lillemann... blir med en halvtime liksom... :filer men han kan gjerne ligge å kikke en liten stund da, så jeg kommer meg hjem igjen...

Godt å høre, håper vesla har like mye "puppevett" når hun får tenner ;)

Jo, hun kan sove litt lenger når vi går tur :) Noen ganger litt lengre hjemme også, men som regel mellom 30 og 50 min 3 ganger for dag.

Hun elsker å trille, så sjelden hun gråter selv om hun er våken :) Vi har gått over til juniordelen på vogna også, så av og til får hun komme opp og sitte pittelitt! DET er stor stas det! :jepp:

(Men prøver å drøye det lengst mulig før jeg setter henne opp, vil ikke at hun skal begynne å kreve det helt enda ;) )

Trøtt altså! :Gjesp:

Natt 2050, ny amming 2130, våknet av oss 2245 (jeg måtte kjefte litt på mannen - hviskende vel og merke, men våknet like fordømt :roll

Vi la oss, ny amming 0215 allerede :sjenert: Jeg hadde bestemt for å teste om gutten sov lenger uten forstyrrelser i natt... så tok med hele vognbagen ut i stua og plasserte han vegg i vegg med soverommet etter ammingen. Neida, tvert i mot - ny amming 0500. Mannen hadde fått beskjed om å løfte senga inn på soverommet igjen når han stod opp - litt usikker på når det egentlig var, men A var i hvert fall våken fra rundt 7, hørte han pressa skikkelig og prata litt og diverse. Dro meg til nærmere 8, han måtte få en ny bleie så tok jeg han i senga igjen for frokostpupp - sovnet ikke nei... Så vi stod opp, og 0910 sover han sin første lur

Jeg prøvde å legge litt merke til måten han spiser på i natt... han virker absolutt ikke sulten. Det er noen sutt, og han svelger unna liksom.. men mistenker at det er mye kos i puppen om natta. Slutte å puppe han hele tiden :jepp: snart.... :sjenert

Forresten! Han har vært veldig flink til å spise grøt i det siste da.. Etter noen dager med most banan i havregrøten som lagde veldig hard avføring er vi nå på sviske-havregrøt på dagen (fra 1 hard avføring om dagen til 2-3 mykere), og eple-hvetegrøt med litt pæremos til kvelds. Han spiser ca 1 dl ferdig grøt til hvert måltid :jepp: syns han er flink jeg :nigo: men det blir mindre pupp - må ha 2 timer siden pupp for at han skal spise... litt usikker på om det er bra.. men regner med det...

edit: om mat

edit 2: og hurra! :duskedame: jeg har fått mensen igjen :roll: Virker som syklusene holder på å stabilisere seg. 2. kom etter 6 uker, så neste etter 5 uker, 2 dager, nå 4 uker 3 dager :sjenert:

Vesla spiser ofte mye på natten. Slurper gjerne i seg en hel sprengt pupp ;)

:hoppe: Hurra for nesten stabil mensen da :fnise: Er nå en positiv ting selv om det er noe herk ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

Tidlig morgen for meg i dag (0630), men føler meg mer utvilt likevel ;)

Gullklumpen tok kvelden 2015 i går. Han falt i dyp koma på puppen etter at siste luren varte bare 13 minutter. Det er i korteste laget :jepp: Han våknet selvfølgelig etter 35 min, og sovnet ikke på puppen og jeg måtte bysse en halvtime før han sov godt nok til å bli lagt i seng 2130. Jeg og mannen la oss i 23-tiden uten at han våknet :duskedame: Første nattamming 0215, så 0515 - og selvsagt våkner både han og jeg når klokka til mannen slår seg på 0615 :roll: Prøvde meg på å ta han over i senga, ingen sovning på pupp, byssing en halvtime og våknet når jeg la oss ned igjen, la han til ny pupp og da sovnet han for 45 min. Det gjorde dessverre ikke jeg..... Men morgen fra 0810, jeg er ved godt mot :)

Sabla kaldt her, 10 minus. Men vi må komme oss ut i dag. Ble innedag i hele går. Han er litt forkjøla tror jeg, hoster og nyser litt mer enn normalt og er veldig hes. Men ingen feber. Utfordringen blir å finne nok varme klær uten at det blir for mye i denne manduca'en. Skal ikke være så mye ute altså, blir til og fra garasjen og inne på kjøpesenter :) Han bør få en nytt ull-sett på lindex i str 74 (68-settet blir nå strekt litt vel mye :fnise: ) og jeg skal lage festmiddag i dag:

Mandelpotetsuppe med skrei, spinat og hollandaise. Jepp! Jeg skal på polet og bevilge oss litt vin til :vin::kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

jeg tror jeg bare hadde kjøpt 80 i ull jeg! Vi har endel i det og bare gir armene en oppbrett :)

Vi bruker ull fra 62 til 80. Veldig stretcy ;) men heldressene må vere i 80. er nok lang i ryggen hun her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...