Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

A ble forsøkt lagt kl 2204 i går. Stod opp tidlig og det ble 4 lurer i går, med den siste frem til 1930 :sjenert: Han sovnet men våknet etter 5 min. I følge planen vår så skal jo da den som ikke har lagt ta "ekstra-runden". Pappaen var litt treig og er ikke så dreven, så han var etterhvert bare lys våken :daane: Endte med at jeg tok over og natten kom 2310 ;)

Men.....! Amming 0420, våknet litt over 8 og da tok jeg han over i senga. Så stod vi opp etter vekkerklokken like før 10 :nigo: Nå syns jeg nettene er fine! :jepp: Ja, han fikk grøt x 2 i går - omvendt med hipp sist kl 18. Fortsetter sånn noen dager til, så får jeg se om jeg skal prøve meg på noen grønnsaker igjen ;)

Jeg kan ikke snu meg unna han når han er i babygymmen lenger, plutselig er han et helt annet sted! :bond::ler: Han står på alle 4 og svaier og jeg lover dere; han krabber innen 2 uker! :jepp: Vi kjøpte stor yogamatte til han som er under babygymmen, så han har 2 lange og 1 kort meter å åle seg rundt på. Men stadig er han inne i stereobenken, under bordet, eller borte i verandadøra :gjeiper: Kommer til å få god trening snart vi... :fnise:

Så må jeg bare beklage på forhånd for alle jeg ikke rekker å skrive hos, leser som oftest, men rekker ikke alltid å skrive. Vi snakker korte stunder på pc'n :roll::ler:

edit: var forresten på en fin passe lang strålende trilletur i går :sol:

Også lagde jeg jordskokksuppe - anbefales! :sikle:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Happy fredag! ;)

A la seg kl 2215 i går. Opp 0010, 0300, 0600 og 0715 - da tok jeg han over i senga til meg og vi stod opp av vekkerklokken 0945 :Gjesp:

Føler meg ikke så utvilt i dag, har på følelsen at jeg har sovet bare lett hele natten :gjeiper: Og lille gullklumpen våknet litt ofte igjen syns jeg. Mistenker at det er en giga-bæsj på gang snart :fise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

La lillemann allerede 2040 i går. Ny amming 2130 + byssing 20 min senere. I natt har vi da vært oppe 0045, 0300, 0430, vugging (hånden ut fra min seng heldigvis) 0520, 0800 over i min seng og han nektet å sove mer :daane: Mannen hadde bestilt sin stå-opp-tur til i morgen, men han var jo likevel våken og hadde stått opp der (han snorket fra 23! : :kjefte: ) så han fikk være sammen med A så jeg fikk sovet noen minutter (les: en liten time) til ;):Gjesp:

Han fikk fruktmos fra nestle i går kveld. Han har fått det tidligere også, og har ikke merket noe magevondt - men han våknet altså alt for mange ganger i natt, og jeg vet ikke helt hva det skyltes :sukk:

Mannen kunne melde om gigableie i dag tidlig da ;) Jeg har gitt malt i første grøten hans de siste dagene (ca 1/4 ts) og bæsjebleiene har økt til 2, noen ganger 3 etter dette :roll: Men det er bedre med flere enn færre :ler:

I går kravlet lillemann rundt på gulvet og slo seg for første gang :troest: Huff, stakkars. Vi har ventet på det - han var bitte litt utenfor området sitt (yoga-matta) og står i krabbe-utskytingsposisjon med vekta på hodet :overrasket: inntil kanten på stereobenken - jeg var på vei for å flytte på han, men da oppdaget han at det gjorde vondt gitt :legrine: Dette er nok en av mange mange sånn som oppstår fremover nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg! Har ikke så god tid til å skrive, men jeg ser jo at det er mye av det samme som hos oss :fnise: Høres ut som dere har det fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det er mye knall og fall her i gården også om dagene. Hvorfor skal de bare bort til tv-benken egentlig? :ler:

Kjipt med sånne netter altså. Føler med deg. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det er mye knall og fall her i gården også om dagene. Hvorfor skal de bare bort til tv-benken egentlig? :ler:

Kjipt med sånne netter altså. Føler med deg. :kose:

Det er jo veldig spennende med alle lysene og knappene :ler:

-----------------------

God morgen! :sol:

Jeg er jammen ikke sikker på når vi har stått opp i dag :gjeiper:

Han ble lagt 2115, et par ekstrarunder og endelig natt kl 2215. Amming litt over 01, kl 06 og tok han over i min seng 0800. Han spiste litt, sutret litt, og spiste litt og sutret litt - men antar han må ha sovnet littegrann, for å ligge 1 1_/2 time våken til 0930 er jo litt usannsynlig :ler:

Nå ligger han i babygymmen på ryggen sammen med den ene stanga og ser på fotballkamp :ball: Helt merkelig hvor rolig og facsinert han blir av fotball :fnise: Eller, det er jo ikke fotballen, men det grønne gresset som er veeeelig hypnotiserende :ler: Det samme med værmeldingen ;)

Hmm... kjenner jeg har veldig lyst på en cafe mocca i dag - ta med hele familien på en tur på grunerløkka kanskje? ;):kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha de gode nettene tilbake NÅ!! :rope:

Legging 2150, ekstraamming 2240. Så våken kl 0100, 0240, 0430 (da fikk han ikke pupp, kun byssing - tror ikke det er bra å gi pupp hver gang de våkner når det er sånn sykt ofte ;) )og 0715 over i min seng og urolig slumring til 1010.

Irriterende med disse dårlige nettene. Alle planene mine går i vasken (fordi jeg mister overskuddet), morgenen starter for sent og påfølgende natt får jeg dermed ikke sove :daane: Uff da, litt negativ i dag :roll::sjenert:

Jeg hadde dessuten tenkt at morningene skulle starte senest 0915 denne uka (men slo fint av vekkeklokka halv fem i natt) sånn at leggetiden kunne stabilisere seg på ca 2130. På den annen side så lurer jeg på om han må bli lagt kl 23 for å nattefølelsen med 5 timers strekk? :klo: Hmm.. og matlysten hans var helt fraværende i går....

Ellers da så hadde vi en koselig rusle-bæretur på grunerløkka i går

;)

I morra skal vi på helsestasjonen til lege ;) Jeg må få farget håret i løpet av uka, og på fredag skal jeg ha et møte med en headhunter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de nettene dine høres ikke noe særlig ut altså. :kose: Har du vurdert å flytte Andreas over på eget rom? For oss var det ikke noen magisk greie, men hun sover ihvertfall i 4 timer i strekk nå, noe som er veldig mye bedre enn pupping hver halvannen time. :roll: Ja, og så gir vi henne MME når hun våkner i 11-tiden i stedet for pupp. Da våkner hun ikke før 5 om vi er heldige. :jepp: (Men MME er kanskje hardt for magen hans? :klo: )

Headhunter hørtes spennende ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Line skulle nok gjerne flyttet ham på eget rom men de har bare ett Belle ;)

Line: Jeg ammer mye de første gangene snuppa våkner (ofte etter de magiske 40 minuttene etter hun er sovnet....kan nesten slille klokka etter henne!)

For da er jeg så desperat etter at hun skal fortsette å sove!

Men senere enn det pleier hun å sovne greit igjen med bare byssing så da prøver jeg på det først, og tyr heller til puppen igjen om det ikke funker etter noen minutter.

Jeg tenker også at man kan jo ikke få puppen hele tiden ;)

Her er da snuppa gått bortifra å sovne selv i vugga :( Var jo ikke hjemme i julen så da ble hun enten bysset eller puppet i søvn. Så nå er det ødelagt :(

Klerer ikke å få det tilbake heller føler jeg! Fryktelig irriterende! :bond:

Er det 6 mnd kontrollen dere skal på? Må fortelle hva de gjør på den, for det lurer jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! :sol::Gjesp:

Gjett hva jeg fant i går!?? Tann/tenner nede hos Andreas! :rodmer: Jeg syns jeg kjente noe skarpt på puppen i går og når jeg da kjente på gommen hans så var det jammen meg noe der :jepp: og jeg kunne se det når jeg tok med inn på badet også, men usikker på om det er 1 eller 2. Tror det er 2 ;) Så merkelig, men mamma er nå fryktelig stolt av lille store gutten! :fnise:

Ellers sen leggetid fordi siste luren ble alt for sen, helt til 2000. På første og siste luren i går så protesterte han vilt og jeg holdt på 1 time for å få han til å sove. Masse trass-grining og opp og ned og frem og tilbake :gjeiper:

Han ble dermed lagt og sovnet fint 2240, men ny amming 2335, ny byssing 0010, amming igjen 0100..... og 0530 og over i sengen kl 0800, men han ville ikke sove mer så vi har stått opp tidlig i dag ;)

Ruccola: Jaa... jeg tror det er 6 mnd kontroll - vi skulle egentlig ha vært der forrige uke, men jeg missa den. På 5 mnd-kontrollen så hørte jeg bare helsesøster si at neste var den 11. - og i mitt hodet var det februar, falt meg ikke inn at neste kontroll var uken etter liksom... :ler: Så vi har fått ny time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: hele innlegget mitt ble borte!

6 mnd kontroll hos lege i går. Andreas er frisk som en fisk og er 69 cm og 8 kg blank :)

Trilla ned i det fine været og bæresele med vogna på slep og bussen hjem for første gang :gjeiper: Gikk helt greit det altså :ler:

Han ble lagt 2040 i går, ny amming 2130. Så våknet han igjen 0020 med ny byssing 45 min senere. Amming 0430 og ny byssing 40 min senere :roll: Over i min seng 0645, også stod vi opp kl 0900 :) Jeg la meg før og rakk å sovne i går før første natt-ammingen så dagen føles grei ;)

Jeg har litt over 2 mnd igjen av permisjonen - gruer meg litt til å være borte fra A hele dagen... :sjenert: Tiden går så alt for fort... Men det er jo greit at pappaen får alt ansvar en tid også. Men skulle ønske vi hadde rett på en slags 50 % permisjon fra 1 til 2 år.. så kunne de vært i barnehage bare halve dagen *drømme*

edit: matlysten hans er forresten fortsatt omtrendt fraværende. Håper det blir bedre i dag/snart... lurer på om det er pga tennene? :klo:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Gratulerer med tenner! :) Tror vi er der snart vi også :)

Her er snuppa sovnet klokken 20.45 i dag, pluss 10 min med byssing etter 20 minutter....... Så jeg sitter her og er kjempespent på om hun rett og slett har tatt kvelden!

Våkner hun en gang til kommer jeg........

......til å bare gi pupp med en gang så hun ikke blir for våken skulle jeg skrive....... hun våknet igjen kl 22.00 så jeg måtte opp.... ;)

Og mens jeg skriver dette våknet hun enda igjen! Er et voldsomt tordenvær her nå så tror det vekker henne.

Nå er klokken 22.30 så får vi tro hun nå fant søvnen for kvelden.

Mor krysser fingrer! :)

....for viss hun nå våkner og finner ut at hun er VÅKEN så blir det sikkert ikke kveld før i totiden i natt..... :sjenert:

Nå skal jeg prøve å få sett Project Runway på FEM ;) Godt vi har opptaker funksjon siden jeg flyr opp og ned fra loftet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, grattis med tenner! :rodmer: Vi fant faktisk også en tann nede i munnen på A i går. Nå prøver jeg å få se den hele tiden, men jeg får ikke lov. Tunga er i veien. :fnise:

50% permisjon fra ungen er 1 til 2 hadde vært helt fantastisk! :jepp: Hadde vi hatt muligheten hadde jeg vært hjemme med A ihvertfall ett år til. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, grattis med tenner! :rodmer: Vi fant faktisk også en tann nede i munnen på A i går.

Oh! Det må være noe som går! :ler:

-----------------

Vi har hatt en nesten nydelig natt! :sol:

A la seg 2110 i går, og ingen ekstrarunder! :jepp: Første amming 0040, så klokka 5 ;) Det måtte en liten byssing til 20 min senere, men over i min seng litt over 7 (tror jeg..) også stod vi opp 0830. A ble trøtt fryktelig tidlig, så tror ikke han/vi sov noe særlig...

Ting jeg gjorde i går som kan ha påvirket en god natt:

Sliter jo fortsatt med matlysten hans, særlig på ettermiddagen. Får ned litt grøt i 12-tiden, men den han får i 15-16 tiden har vært vanskelig siste dagene. Vel, etter at han i går sa nei til småfolk kveldsgrøt, og småfolk kveldsgrøt med eplemos, og nei til småfolk kveldsgrøt med eplemos og kanel, så måtte jeg prøve litt tradisjonell søtpotet senere på kvelden :ler: Det var bedre :jepp: Så han spiste mat kl 19, og fikk ikke pupp - dermed var de fine og full når han fikk begge to kl 21. Så tror han var god og mett når han la seg ja ;)

En annen ting jeg gjorde i går, og forsåvidt de andre dagene også - er å få han til å sove lenger på siste luren. Han holder på med disse 30-35 min lurene på dagtid og blir etterhvert ikke særlig opplagt. På siste luren tar jeg derfor å bysser (eventuelt pupper) han i søvn igjen, så blir det gjerne 1 time og 20 min søvn i alle fall :) Da er han blidere og mere våken, og det er lettere å sovne han på kvelden. Man skal ikke alltid godta at de er våkne når de våkner :ler:

Tror jeg takker ja til en bransjefest neste fredag.... :filer::skaal: Pappaen må få prøvd seg igjen ;) og jeg også.... :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten også erfart at lite/dårlig søvn på dagtid fører til litt rotete natt! Er nok noe i uttrykket "søvn avler søvn" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har foresten også erfart at lite/dårlig søvn på dagtid fører til litt rotete natt! Er nok noe i uttrykket "søvn avler søvn" :jepp:

Det er absolutt noe i det ja :jepp: Og jeg har takket ja til fest! :nigo:

-----------------

Fikk i lillemann litt grøt i stad :) I dag har vi vært litt ute i det fine været :sol: Først en bærerunde her hos oss, så dro vi ned på grunerløkka hvor jeg kjøpte meg en god kaffe og A fikk ny fleecedress. Den var veldig fin :rodmer: og 500 kr... :sjenert: litt dyrt for dress syns jeg - men unnskylder meg med at den passer resten av vinteren så lenge gradene holder seg sånn som nå :)

Bærer såpass mye at det er viktig med ikke for tykt yttertøy, og at det er mykt og fleksibelt ;) Og jeg har lyst på ny bæresæle, manduca eller ergo - men er usikker på om noen av de har klips sånn at det er enkelt å ta av og på? :klo: Må ta meg en tur innom bæreglede en dag. Jeg bruker bilen såpass mye på turene våre, og da bæres det ned i garasjen, ut av sæle, inn i bil, så ut av bil inn i sæle igjen osv osv. Da er det greit at jeg bare kan ha Babybjørnen på under jakka, bare klipser av selve bærestykke liksom... om noen skjønte hva jeg mente :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive fort før lillemann kryper helt ut av huset her :gjeiper: Han har lagt sin elsk på alt som heter ledninger :fnise:

Han spiste litt grøt i 17.-tiden, og fikk et halvt glass sviskepure med pære kl 19.

Ble lagt kl 21 og ingen ekstrarunder i går heller :nigo: Første amming kl 01, så kl 04, men så... :roll: 0530, våknet igjen etter 20 min, masse byssing og mas og styr og promping (det var nok sviskene) og fikk sovnet oss begge kl 07. Sammen med mamma i seng 8 og så sov vi til 0930 - litt lenge, men det var godt for begge! :ler:

Farmor kommer på besøk senere i dag. Nå skal han snart få smake sånn youhurt fruit break til frokost, så blir det forsøk på grøt, så søtpotet, og kanskje noe på kvelden igjen -grøt om det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er til å spise! :hoppe:

Jeg mener det er Beco som har klips på seg. :klo: Man kan visstnok sette ungen fast før man setter ungen på magen eller ryggen. Når det er sagt er jeg dødsfornøyd med vår Ergo. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er til å spise! :hoppe:

Jeg mener det er Beco som har klips på seg. :klo: Man kan visstnok sette ungen fast før man setter ungen på magen eller ryggen. Når det er sagt er jeg dødsfornøyd med vår Ergo. :hjerte:

Ja, hører mange skryte av ergoen sin :) Skal sjekke ut snart....

-------------------

God morgen! :nigo: Jeg er litt trøtt, men blid ;)

Store lille gutten som er 6 mnd i dag! :bursdag: La seg 2125 og ingen ekstrarunder :jepp: Sov til litt over 2, og litt over 6 - da var han lys våken og jeg holdt på å bysse han helt til 7:15 før jeg fikk lagt han igjen. Så sov han til 0845 hvor han fikk frokostpupp i sengen :) Så koselig å ha han under dyna :rodmer:

Han likte fruktyouhurt veldig godt i går og fikk som dessert 3 ganger i går, da var begeret tomt ;)

Snart skal han få frukt med fullkorn til frokost, så får vi se om det er suksess også :)

Her snør vi bort i dag - ikke trygt å gå ut.... :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...