Gjest Ruccola Skrevet 5. januar 2012 #3361 Skrevet 5. januar 2012 uff da Linemor dette var ikke morro lesing! Håper Andreas bare har et utviklingssprang eller at det er tenner som er på vei og at det går over kjapt! Har han fortsatt like korte lurer på dagene? Kanskje din kjære kan ta ham med ut på en tur / biltur så du kan få tatt en lur? Er ikke godt å vere så trett. Jeg legger meg av og til med snuppa oppå meg i sofaen og dupper litt med henne
siebaeo Skrevet 5. januar 2012 #3362 Skrevet 5. januar 2012 Hei! Oioi, tøffe dager og netter... Det eneste jeg kan trøste deg med er at det går over! Og at det kommer igjen innimellom... Jeg tror at utviklingssprang lager sånn krøll som dere opplever nå. Håper det løser seg snart! til deg!
^^Belle^^ Skrevet 6. januar 2012 #3363 Skrevet 6. januar 2012 Uæh, de nettene høres veldig kjente ut. A hadde utviklingssprang da hun var på samme alder og vi holdt på å gå på veggene. Og ikke nok med at hun våknet hele tiden på nettene; vi kunne godt bruke over en time på å få henne til å sove på dagen, og så våknet hun etter 5 minutter! *rive av seg store hårdotter* På toppen av det hele kunne hun fint sutre absolutt hele dagen. Men det gikk heldigvis over. Andreas skjønner det nok snart han også.
LineGourmet Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #3364 Skrevet 6. januar 2012 Den beste trøsten i verden: "det går over!" Jeg håper virkelig det I går sovnet han 2115, ekstra runde med amming og byssing kl 2200. Jeg la meg like før 00 og som kvelden før våknet han da en liten halvtime senere. Ammet i senga og la han greit tilbake i vugga Ny oppvåkning 2,5 timer senere - litt over kl 03. Han var lys våken og styra fælt med promping etc, amming og 3 byssinger før han godtok å bli lagt i senga. Mamma fikk lagt seg igjen like etter 0430 og enda 2 timer senere, kl 0630 er vi i gang igjen. Amming og runder med byssing gjorde at jeg tok han i senga 0730. Sov til 0930 og pappen stod opp med han og jeg fikk sove 1 time til..... Så dette er ikke en bra natt Men jeg fikk litt mere søvn siden jeg i hvert fall sovnet raskt etter første ammingen der Jeg og A dro til byen i det fine været i dag, og både mamma og han har fått nye klær Får se an litt, men det spørs om jeg bare flytter hele Andreas med vognbag og alt ut i stua i natt. Får se hvor irritert jeg er i natt
LineGourmet Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #3365 Skrevet 6. januar 2012 Note to self: suppe fra bunnen neste uke http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1429 Og ren jordskokkpure til lillemann 1
LineGourmet Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #3366 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Litt bedre netter siste 2 dagene.... *kryss i taket* Han la seg kl 22 i går, enkel "natt-amming" 35 min senere. Våknet ikke før 3, så kl 4 , og så kl 6 - men da våknet han ikke før 9 Tok han over til meg og hele familien dro seg til 1030 i dag Jeg lurer på hvordan man finner ut at man skal gå fra 3 lurer om dagen til 2? så vidt jeg har lest så er det liksom 2 som gjelder fra ca 6 mnd? Vi har hatt kjempejobb med å få lagt lillemann på første luren sin de siste 4 dager. Han virker trøtt, men kjemper og nekter å sove. Stort sett har det endt med første lur 1 time senere enn det vi beregnet... derfor jeg lurer på om dette er et tegn på at han nå vil være våken lenger - men syns det er litt merkelig når han er trøtt da... REsten av lurene kommer fortsatt like presist ca 2 timer etter siste oppvåkning Vi har shinet huset idag, vært på en bæretur ute i det fine været og snart skal mannen dra og hente pizza og film Håper alle har hatt en fin helg edit: ja! og A rullet rundt mange ganger i går Så bevisst og kontrollert og med flotte bevegelser! Han har snudd seg lenge, men ikke flere i slengen som i å rulle Også løfter han rumpa nå, når han "svømmer" for å komme seg frem - så tror det bare er et tidspørsmål før han lærer seg å krabbe Endret 8. januar 2012 av LineGourmet
LineGourmet Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #3367 Skrevet 8. januar 2012 Ja, og maten.... Han har nå fått ca dobbel smaksporsjon med grøt (nestles havre, ris,hvete 4 mnd) tilsatt en terning aprikos-mos (for smak og lettere pooping) 1 uke. Virker som han tåler det greit nå Hender han hopper over 1 dag og ikke bæsjer, men stort sett så tror jeg magen hans har det greit med grøten nå Uken som kommer skal jeg trappe opp porsjonen litt og kanskje jeg gir litt grønnsaksmos i tillegg.. I går fikk han litt honningmelon.... som kveldskos. Først fikk han saften av mosen jeg prøvde å lage (det funker ikke med melon ) så fikk han heller suge på en bit. Han likte det veldig godt - litt overrasket når det kommer med biter da... Og druer har han fått også, suge litt på en halv en..
Gjest Ruccola Skrevet 8. januar 2012 #3368 Skrevet 8. januar 2012 Heisann Håper helgen har vert fin Vi har brukt hipp sin 4 mnd banan og aprikosgrøt. Kjøpte nestle 4 mnd hvete men den liker hun ikke like godt. Når du sier aprikosterninger, har du da fryst aprikosmos i biter? Her har vi oppi en halv teskje malt i grøten og da blir det så søtt syns jeg at jeg orker ikke putte mer oppi :/ Jeg må jo sleike av skjeen innimellom Skal til HS i morgen for vaksiner. Gleder meg IKKE! Men er veeeldig spent på vekt og lengde da! Nå er det sengetid, ønsker deg en finfin uke med masse god nattesøvn og ingen magevondter på Andreas
^^Belle^^ Skrevet 9. januar 2012 #3369 Skrevet 9. januar 2012 Så bra at han ser ut til å tåle grøten! Her i gården er det havregrøt som er poppis for tiden. Og så lager jeg selv også innimellom. Mmmm, honningmelon. Jeg har gått til innkjøp av sånn nett (tror det heter baby safe feeder?) til å ha mat oppi. Det var gøy det. A slurpet i seg to svære stykker med tomat.
LineGourmet Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3370 Skrevet 9. januar 2012 Heisann Håper helgen har vert fin Vi har brukt hipp sin 4 mnd banan og aprikosgrøt. Kjøpte nestle 4 mnd hvete men den liker hun ikke like godt. Når du sier aprikosterninger, har du da fryst aprikosmos i biter? Her har vi oppi en halv teskje malt i grøten og da blir det så søtt syns jeg at jeg orker ikke putte mer oppi :/ Jeg må jo sleike av skjeen innimellom Skal til HS i morgen for vaksiner. Gleder meg IKKE! Men er veeeldig spent på vekt og lengde da! Nå er det sengetid, ønsker deg en finfin uke med masse god nattesøvn og ingen magevondter på Andreas Mornings! Ja, jeg koker tørkede aprikoser sammen med litt vann ca 20-30 min til de er møre så bruker jeg stavmikseren og lager mos tilsetter mere vann til passe smak og konsistens. Har fryst i isterning-poser Blir masse gris (man trenger egentlig 3 hender til det :gjeiper: ) men veldig greit å bare bryte av en bit etterpå Skal kjøpe malt også, men glemmer det alltid når jeg er på butikken Bruker du malt hver gang? Jeg har styrt unna alt av banan jeg, er livredd for forstoppelse Og ja, blir til at jeg også spiser en god del av det som serveres Masse lykke til hos helsesøster, her fikk ikke lillemann særlig ettervirkninger av vaksinen denne gangen
LineGourmet Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3371 Skrevet 9. januar 2012 Så bra at han ser ut til å tåle grøten! Her i gården er det havregrøt som er poppis for tiden. Og så lager jeg selv også innimellom. Mmmm, honningmelon. Jeg har gått til innkjøp av sånn nett (tror det heter baby safe feeder?) til å ha mat oppi. Det var gøy det. A slurpet i seg to svære stykker med tomat. Mmm.. jeg prøvde også å lage grøt selv. Av hirseflak, men det ville han ikke ha-! Det ble nok for grovt Har lest litt om baby feeder - hører jo mange syns det er skikkelig suksess, men avventer litt jeg. Tenker liksom at de bør lære at det kommer av biter også.. Tomat ja, det skal jeg teste
LineGourmet Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3372 Skrevet 9. januar 2012 Trøtt.no i dag La seg kl 22, grei "nattamming" 2240. Våknet litt før 02, og litt før 5, og 0630 - tok han over i senga til meg og nektet å sove mer kl 0900. Nå ligger han baby-gymmen og gjesper og angrer på at han absolutt skulle stå opp Lillemann har vært skikkelig sutrete, sint og frustrert siste par dagene Nope- han virker ikke så opplagt
Gjest Ruccola Skrevet 9. januar 2012 #3373 Skrevet 9. januar 2012 Mornings! Ja, jeg koker tørkede aprikoser sammen med litt vann ca 20-30 min til de er møre så bruker jeg stavmikseren og lager mos tilsetter mere vann til passe smak og konsistens. Har fryst i isterning-poser Blir masse gris (man trenger egentlig 3 hender til det :gjeiper: ) men veldig greit å bare bryte av en bit etterpå Skal kjøpe malt også, men glemmer det alltid når jeg er på butikken Bruker du malt hver gang? Jeg har styrt unna alt av banan jeg, er livredd for forstoppelse Og ja, blir til at jeg også spiser en god del av det som serveres Masse lykke til hos helsesøster, her fikk ikke lillemann særlig ettervirkninger av vaksinen denne gangen Ja tar i malt hver gang hun får grøt (3-4 ganger i uka) dupper bare en teskje halveis nedi malten, og det som da henger igjen på skjeen blander jeg i. Hun får ikke så store porsjoner-kanskje 4 spiseskjeer ferdigblandet grøt. Har gitt henne småbiter med skive av og til. da smatter og suger hun på den. kommer av og til ut igjen banan får hun bare litt av(5-6 cm av en banan), og så lenge bananen er godt moden så skal det vere ok Har bare fått det tre ganger sålangt Hvor lange står aprikosmosen seg i kjøleskap forresten? Kusina mi fryste bananbiter på ca 5 cm, og så gav hun jenta si dem når hun holdt på med tenner Deilig avkjølende for gommene Lurte på om jeg skulle prøve det med biter som passer inni safe-feederen Hun har fått eplebiter og mandarinbåter i den tidligere. mye gris med ååå som hun koser seg Håper på lite bivirkninger vi også Sist hadde vi omtrent ingenting ihvertfall. God bedring til lillemann, kanskje tennene kommer nå!
LineGourmet Skrevet 9. januar 2012 Forfatter #3374 Skrevet 9. januar 2012 Hvor lange står aprikosmosen seg i kjøleskap forresten? God bedring til lillemann, kanskje tennene kommer nå! Vanskelig å si, men tror nok den fint kan holde seg 2-3 dager i kjøleskapet i hvert fall Sikkert lenger også. Jeg stoler på luktesansen min jeg - kjenner fort om noe ikke er bra lenger Nå har nettopp lillemann fått smake den grøten du har gitt Hipp sin, med banan og fersken (+ aprikosterning). Han likte den MYYYYe bedre enn Nestle sin! Spiste ganske mye (3-4 spiseskjer kanskje, da var det tomt) og i stad sovnet han på puppen og falt i rett koma... kanskje den er litt magisk, den grøten... Og mannen kom hjem med maltekstrakt - Jiiiz... for en seig guffe Er det tenner på gang hos dere? Her får A gnage på honning-melon-bit (kald)på kvelden og han liker det veldig godt. Både smaken og med å få avkjølt gommene tror jeg
Gjest Ruccola Skrevet 9. januar 2012 #3375 Skrevet 9. januar 2012 Vanskelig å si, men tror nok den fint kan holde seg 2-3 dager i kjøleskapet i hvert fall Sikkert lenger også. Jeg stoler på luktesansen min jeg - kjenner fort om noe ikke er bra lenger Nå har nettopp lillemann fått smake den grøten du har gitt Hipp sin, med banan og fersken (+ aprikosterning). Han likte den MYYYYe bedre enn Nestle sin! Spiste ganske mye (3-4 spiseskjer kanskje, da var det tomt) og i stad sovnet han på puppen og falt i rett koma... kanskje den er litt magisk, den grøten... Og mannen kom hjem med maltekstrakt - Jiiiz... for en seig guffe Er det tenner på gang hos dere? Her får A gnage på honning-melon-bit (kald)på kvelden og han liker det veldig godt. Både smaken og med å få avkjølt gommene tror jeg sikkert lurest å fryse det da ja Skal se om jeg får kjøpt noe å fryse i i morgen Eller tror du det kan funke å lege en miniform i aluminiumsfolie? En lang tynn pølse, så kan en knekke den i biter etter den er fryst....? Ja Vesla elsker ihvertfall den grøten! men om den er magisk vet jeg ikke, men håper jo det for din del da, så du kan få bedre netter Malten er seig ja. greit å IKKE søle med den Har ventet på tenner lenge. hun sikler noe innmari. har to klumper nede, og oppe ser man konturene av hvor tennene skal komme Men ingenting enda.
^^Belle^^ Skrevet 9. januar 2012 #3376 Skrevet 9. januar 2012 Hirsegrøt var skikkelig æsj her også, helt til A begynte å få skive. Nå blander jeg det med enten maisgrøt eller grøt av rismel. A elsker det! Hun likte også den Hipp-grøten, men jeg klarte ikke lukten og smaken av den så det ble med én pakke.
LineGourmet Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #3377 Skrevet 10. januar 2012 O'lykke! A sovnet sent i går, 2320 - men våknet ikke før 0330 og så 0730 Kan ikke huske sist vi hadde 2 doble 4 timers Våknet like før 9 igjen, tok han over til meg i senga og tenkte vi bare skulle kose litt - men vi sovnet og stod ikke opp før 1040 :gjeiper: Utrolig deilig å få sove litt igjen. Jeg våknet en halvtime før han begge gangene - mammaradar? Eller kanskje jeg forstyrret han og at han ville sovet enda lenger om jeg ikke hadde gått ut av senga Hadde ikke forventet en bra natt i natt i det hele tatt. Han bæsjet nemlig ikke i går (kom giga-bleie i stad ) så jeg hadde sett for meg masse pressing og promping hele natten. Det kom masse promp også, men enkelt og greit uten styr Jeg håper på at utviklingsspranget er over og at vi nå kan få gode netter og at jeg har overskudd til å styre leggingen og oppvåkningen til litt tidligere I går kveld så hadde jeg han foran meg på sjeselongen på sofaen (som jeg ofte har på kvelden) og da stod han å svaiet på alle 4 og var tydelig i krabbe-modus. Lettere for han når han hadde meg som "fraspark"
Gjest Ruccola Skrevet 10. januar 2012 #3378 Skrevet 10. januar 2012 Så deilig! Kanskje grøten var magisk alikevel
LineGourmet Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #3379 Skrevet 11. januar 2012 Jeg lagde en sove- og rutine-plan for Andreas i går. Nå prøver vi å styre inn på opp kl 0800 og natt kl 20. Innen januar er over så håper vi å komme i mål Det er også satt opp ansvarfordelig mellom mamma og pappa - så nå skal jeg ha mine faste "fri-stunder" Det blir legging annehver dag, pappa tar fast pysj-skifte, også står vi opp med han i helgen en dag hver A la seg 2124 i går, "natt-amming" 2210, 0015, ny byssing 0110, amming 0330..... og våknet ikke før 0830 tok han over i senga for pupp, kos og mere søvn, men han ville ikke sove - så i dag har vi stått opp tidlig! Litt styr første del av natten. Han fikk forresten grøt 2 ganger i går. Hipp kl 14 ca, og Nestle kl 17 - han hadde en del promp som måtte ut - kanskje gluten-et i nestle grøten er litt plagsomt? Gir grøt omvendt i dag, med nestle først Må komme oss ut på en trilletur i dag, mye snø, men lyst og fint ute for en plan - både for baby og voksne 1
BareBea Skrevet 11. januar 2012 #3380 Skrevet 11. januar 2012 Høres lurt ut med leggeplan! Så langt har ikke vi kommet at vi har fått noe rutiner på det, men det går tålig bra enda... Ha en fin dag, og kos dere ute i snøen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå