Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Koslig å lese om det nye livet med lille Andreas! Han høres helt skjønn ut :rodmer:

Du får mange "gode råd" du også altså? Du er ikke alene nei.. :filer: Jeg har sluttet å høre 99 % av de, veldig mange er rett og slett utdaterte og ikke riktige i forhold til hva man vet i dag. Sånn av typen "de må skrike litt så de får trent lungene sine" :roll: Helt håpløst.. Bare ikke hør på det, skjønner at det ikke er så enkelt når man er litt emosjonell, men det kommer seg når hormonene får stabilisert seg litt ;) Det er ikke gjort på noen dager, det gjorde det ikke for meg heller :klemmer: Dere kan jo si at dere vil være litt i fred også, Andreas skal jo være hos dere resten av livet, så om besøket venter et par uker med å komme på besøk så går jo det også bra! Koslig å høre at sambo er så flink far :tommel:

Mange :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er herlig da Line :klemmer:

Kjenner meg godt igjen i det du skriver fra våre første uker og.. selv om det føles som en evighet siden.

Men selv med barseltårer, masse stress, mye besøk, gråting, melkespreng, ei lita om amma veldig dårlig, pumping og lite søvn så ser jeg tilbake på det som en fin tid. Den lille gode kroppen som kunne sove i timesvis på bryster mitt.. :rodmer:

Når vi var der så føltes det som det skulle vare i evigheter og vi gleda oss til litt rutiner.. Men det gikk vanvittig fort.

Håper dere koser dere masse med veslegutten! Du høres ut som en toppers mamma,

Skrevet

Takk for massiv støtte jenter! :klemmer: Hva skulle jeg gjort uten dere? :grine::rodmer: Det betyr mye det dere sier :)

Hos oss går det stadig fremover. Jeg tror barseltårene begynner å stabilisere seg litt :Nikke: Selv om det ikke betyr at jeg har hatt 1 dag uten gråt ennå. I går begynte jeg å gråte for naboene faktisk :overrasket: Den nye mamma-kanalen rommer veldig mye følelser! :grine::rodmer::hjerte: Og det er utrolig godt å snakke med andre mammaer. Kjære syns nemlig det er litt vel mye tårer nå og skjønner ikke helt :roll: )

Nettene har blitt bedre og jeg føler meg mer utvilt og det hjelper mye! :nigo: Lille ligger fortsatt på brystet til kjære i stua førstedelen av natten, da sover jeg helt i fred 2-4 timer :sovne: Så blir det et par timer med pupp, bæsj og byssing før vi legger oss igjen. Har prøvd å legge han ned i vogga, men ikke lyktes ennå - så det blir samsoving. Men det går greit nå, jeg blir ganske døsig av denne ammingen - rene sovetabletten :fnise:

Rumpa til lillemann er ikke så rød lenger, regner med at alt er borte i løpet av et døgn eller noe. :) Han sliter litt med luftsmerter, men bæsjer og promper og spiser :rodmer: Han har god apetitt :spise::ler:

Tror kanskje luftsmertene blir bedre om jeg får rapet han, men jeg hører ikke at det kommer noen rap? :klo: Noen som har noen tips? Jeg henger han over skulderen hver gang han har fått mat, men da ligger han der som slakt og jeg hører ikke at det kommer noe verken ene eller andre veien

Nå halvsover han ute på terassen i vogna si. Håper han sover en liten stund nå før det blir for varmt :sol:

Ha en nydelig lørdag alle mammaer og mum-to-be! :klemmer:

Skrevet

Å så herlig og lese!!! :rodmer: Man blir så lykkelig når ting fungerer!! Hørtes ikke dumt ut med et glass vin heller!!! Her var S 2 uker i går og syns faktisk jeg har fått tatt tilbake hverdagen litt igjen selv også.. Magevondtene er bare der noen ganger etter han har spist men ikke lenge, og han har et par timer sent på kvelden som han ikke er så fornøyd.. men han sover natten igjennom med nesten bare et måltid og det er herlig!! :rodmer: I dag har jeg pumpet meg for første gang og mannen er reist på en liten tur alene med lillegutt! :rodmer: Eneste måtte være nå at jeg lurer på om jeg har fått en uvi... :sjenert::sukk: typisk... Men får sjekke det om det blir verre! En strålende helg til deg og din lille familie MonThe!!! :klemmer::klemmer:

Høres ut som om der har det bra, det er godt å høre! :rodmer:

Når det gjelder raping så har vi slitt litt med det samme, altså at han ikke alltid raper, og får vondt i magen. Hos oss har det funka og legge han over knærne våre, eller på magen langs hånda vår, sånn at han ligger med litt "press" på magen, og med hodet ned, om du skjønner (vanskelig å forklare stilinga gitt :gjeiper: ) . Og om det ikke kommer noen rap da så så går det bare minutter før det kommer en skikkelig mannepromp :ler: Helt utrolig, at en så liten kropp kan lage så mye lyd :skratte:

Så frestn bilde på FB - Andreas er nydelig! :hjerte:

God lørdag Line! :klemmer:

Skrevet

Høres ut som om der har det bra, det er godt å høre! :rodmer:

Når det gjelder raping så har vi slitt litt med det samme, altså at han ikke alltid raper, og får vondt i magen. Hos oss har det funka og legge han over knærne våre, eller på magen langs hånda vår, sånn at han ligger med litt "press" på magen, og med hodet ned, om du skjønner (vanskelig å forklare stilinga gitt :gjeiper: ) . Og om det ikke kommer noen rap da så så går det bare minutter før det kommer en skikkelig mannepromp :ler: Helt utrolig, at en så liten kropp kan lage så mye lyd :skratte:

Så frestn bilde på FB - Andreas er nydelig! :hjerte:

God lørdag Line! :klemmer:

Ja, nå prøver jeg å ta pauser i matingen og rape han. Tar sittende stilling på han i blandt, og lurer på om det funker bedre. Hører fortsatt ikke så mye til noe raping, men innbiller meg at han har mindre vondt i magen likevel? :klo: Skal teste ut over knærne og langs hånda også. Skjønner hvilken stilling du mener ;) God lørdag tli dere også, Monthe :sol:

------

I dag sov han hele 4 timer i vogna si ute på terassen! :nigo: Og jeg rakk og gjøre alt husarbeid, sitte på pc/egentid, pumpe, og savne han :rodmer: Herlig :)

Pumpingen gikk fint, men fikk ikke ut så veldig mye :filer: 40 ml på begge puppene over 20 min ca... Så jeg må ta det i flere omganger :) Kanskje jeg får ut mer på kvelden? Men jeg er i gang med sparingen ;)

Nå er det snart pizza og film på mamma og pappa :)

Skrevet

Tenkte det var på tide å melde seg som snikleser, siden jeg faktisk har fulgt deg hele veien ... :sjenert:

Gratulerer så mye med den lille gutten, er det ikke herlig? :rodmer:

Skrevet

Så koselig det er å lese her! Virker som dere sakte men sikkert finner rytmen i hverdagen - masse nyttige tips for andre her også :jepp:

Skrevet

Lykke til med pumpinga! Jeg fikk faktisk ut 90ml av en pupp i dag - det er ny rekord! :jepp:

Man må nesten bare prøve seg fram på ulike tider for å se når det er best :)

Gjest Alabama
Skrevet
:klemmer: Gratulerer som mamma! Gråt i vei. Mye som har endret seg for deg på kort tid! Tipper det gir seg om noen dager. :jepp:
Skrevet

Mammatilværelsen høres jo bare helt super ut. Høres også ut som dere holder på å komme inn i rytme... det må være deilig! Kooos dere masse! :klemmer:

Og Anders høres jo bare helt herlig ut! :rodmer:

Skrevet

Tenkte det var på tide å melde seg som snikleser, siden jeg faktisk har fulgt deg hele veien ... :sjenert:

Gratulerer så mye med den lille gutten, er det ikke herlig? :rodmer:

Bedre sent enn aldri! :ler: Velkommen :velkommen: og takk for gratulasjoner :)

Skrevet

:klemmer: Gratulerer som mamma! Gråt i vei. Mye som har endret seg for deg på kort tid! Tipper det gir seg om noen dager. :jepp:

Jepp! :jepp: Gråt ikke i går, og ikke dagen før der heller! :nigo: Begynner å føle meg mer stabil og litt ovenpå egentlig :) (Heldigvis :fnise: )

Skrevet

Åhh han er rett og slett nyyyyydelig. Jeg kan se hvorfor det ikke går Ann å se seg mett på den prinsen.

Ikke hør på alle som har gode råd (for alle har av en eller annen grunn det) dette er bli-kjent- fasen deres. Så det er her dere finner ut hva som fungerer for dere. Og faktisk så har en del endret seg siden generasjonen over var foreldre (selv om de nekter å tro det selv) nyt tiden og tårene blir det snart færre av :klem:

Skrevet

Gratulerer så mye med GourmetGutten!!!

Endelig tilbake i sivilisasjonen igjen, så jeg føyer meg inn i rekken av mange gratulanter! :danser:

Det høres så vidunderlig flott ut å være mamma :rodmer:

Skrevet

Gratulerer så mye med GourmetGutten!!!

Endelig tilbake i sivilisasjonen igjen, så jeg føyer meg inn i rekken av mange gratulanter!

Det høres så vidunderlig flott ut å være mamma

Takk Coriander, det ER flott å være mamma :) Håper det ordner seg for deg snart :klem:

Koselig å se deg Lilljan! :)

------

I dag har jeg vært ute på vift. :shoppe: Kan vel ikke akkurat kalle det avkobling, men fikk et par timer ute med litt effektiv shopping :ler: Vi ble vekt litt for tidlig i dag av kimende telefoner ( :kjefte: ) og besøk av arbeidskompis til kjære, så formiddagsluren til lillemann ble bare et par timer mot 3-4 som de siste dagene. Jeg vet ikke om det var pga dette da, men greit å ha noe å skylde på :lur::fnise: Stakk ut uten at lillemann sov igjen, men kjære klarte kunsten å dysse han i søvn på brystet sitt.

Kjøpte meg 2 nye amme-bh :jepp: Litt finere enn det rakkelet jeg hadde fra spar-kjøp og riktig størrelse. Fra Lindex :) Også var jeg på apoteket og kjøpte ull-ammeinnlegg. Store! Selv str S dekker jo hele puppen, men det er vel det som er meningen da :ler: Merker de er vesentlig varmere enn disse engangs-innleggene, men ulempen er at de henger fast i brystvorten :nei: Kanskje en mesoft innerst hjelper? :)

Kjære er ute og jobber litt ekstra i dag. Så jeg har vært hjemme alene siden 4. Syns ikke lillemann har vært så samarbeidsvillig i ettermiddag, sovnet først i stad for en liten halvtime siden. Hylte og bar seg på stellebordet :snurt: Og vi som hadde det så gøy der tidligere i dag når vaskemaskinen var i gang... Litt hyling må vel til hver dag vel.. :filer: Rumpa er ikke rød lenger, men pungen er litt rød nå :daane: Er det ikke det ene så er det det andre...

Bare 3 dager til kjære skal tilbake på ordentlig jobb - gruer meg litt jeg. Veldig greit å be kjære ta seg av lillemann litt når jeg trenger en pause. Men det ordner seg nok ;) Er bare litt trøtt i dag jeg. :sove:

Det er vel ikke noe farlig å ha svakt mageknip i flere dager etter fødsel? Kom også værsting-blodklumper i do i dag :kvalm: Og masse vannete blod/utflod/slim. Vi kan vel si at vi har renset oss nok nå? :enig:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ja renselsen er ikke noe særlig ;)

Så deilig med shppingtur for mor, det får'n si, du føler deg i god form!? ;)

Skrevet

Lillemann har nettopp tatt smokken for første gang og sovnet :kgbaby:

:skya::bursdag::skya::nigo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lillemann har nettopp tatt smokken for første gang og sovnet :kgbaby:

:skya::bursdag::skya::nigo:

Ja.. i 20 min :roll:

---------------

Vi har vært på helsestasjonen og kjørt vekt-kontroll i dag :sjenert:

Jeg var nesten sikker på at han var oppe i fødselsvekt igjen nå (han gikk ned 300 gram på barselavd), men nei - vekt var 3650 gram, som er bare 100 gram mere enn siste veiing før vi dro hjem fra sykehuset :trist:

Så helsesøster anbefalte at jeg enten ammer oftere på dagtid - gir utpumpet morsmelk i tillegg, eller MME.

Syns det var litt leit å høre at han ikke hadde gått opp så mye som han burde. Men samtidig så forklarer det jo at han er veldig urolig og krevende på kveldene ofte også. Vi er ikke helt sikre på om Andreas ikke suger godt nok, eller at jeg ikke har nok melk på dag/kveld. På natten er det masse (det renner), og helsesøster mente at stress vs slappe-av har mye å si for hvor mye melk man produserer. ;)

Jeg kjøpte et par sånne små ferdigblandede NAN-bokser i dag. (Line svelger mamma-stoltheten :roll: ) Men først prøver jeg å gi det jeg allerede har i frysen av mitt eget, så får vi se på reaksjonen hans i kveld om han virker mere fornøyd... Drar tilbake neste onsdag på veiing :filer:

Vi sover bedre og bedre forresten. I natt var det ikke noe byssing i det hele tatt. Han vekker meg bare ved å sparke/daske :ball: meg ca hver 3. time for mat :) Så sover vi igjen :sove:

Endret av LineGourmet
Gjest Ruccola
Skrevet

Å så kjedelig Line :kose: Men godt å finne ut av så dere kan gjøre tiltak deretter ;) Tenker det går seg til og at du etterhvert får nok melk til ham :jepp:

Her har vi visst detti ut av systemet, for en noe stresset helsesøster ringte i dag og ville på besøk i morgen. De hadde vist ikke fått papirene mine fra sykehuset før nå! Hun beklaget veldig da, men jeg sa at det har gått fint, og at jeg hadde nok ringt om jeg var usikker på noe ;) Vesla er 11 dager i morgen.

Kjempespent på vekt jeg også! Man tror liksom at man har nok, men usikkerhetern er der jo alikevel :sjenert:

Jeg ville nok satset på MM istedenfor MME om du vil amme, men sikkert greit å ha litt MME på lur uansett ja ;) Om du pumper innimellom at han spiser skal det jo stimulere produksjonen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...