Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åhhhhhhhhhhhh :popcorn:

(litt av en underholdning her i huset.. good night bind og rosa vann). Kanskje det er en jente? (pga rosafargen altså!)

Håper ting kommer igang snart, og at du om litt er mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, så spennende!! :popcorn:

Jeg sa akkurat det samme til ei venninne samme kveld som fødselen satte igang -- at det forhåpentigvis var stille før stormen. Og vips, så var stomen igang :lur:

Er så spent på dine vegne Line, uansett om det blir i kveld eller om to uker så er det ikke såå lenge til du har den lille gutten din hos deg. Og jeg gleder meg sånn til å følge dere videre :hjerte:

..og når det gjelder bindene --> de er som truseinnlegg sammenlignet med de du får på rett etter fødselen :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, her skjer det ting :popcorn: Spennende :nigo:

Har lite erfaringer med blod osv, men god erfaring på å føde på termin.. Kanskje din lillemann er like presis som min :rodmer:

Dessuten, her kom lillemann på dronning Sonja sin dag, da synes jeg din bør komme på kronprinsen sin :jepp:

Goodnight-bindet er lite ift det sykehusbleie-opplegget.. Men, jeg var glad i det og jeg rett etter fødselen. Hadde ikke trodd jeg skulle ha på en så stor bleie før jeg evt var på gamlehjemmet men, jammen var de gode å ha :fnise:

Håper kvelden blir like spennende og at lillemann kommer på termin :strix::bolledeig::duskedame::popcorn:

Heier på deg sladrisen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mot til meg å ringte føden :eeeh: Herre gud, jeg ble så nervøs :fnise::roll:

Men Jordmor Guri var veldig hyggelig og spurte meg alle spørsmål og jeg svarte og fortalte alt jeg kunne. Så nå har jeg time til sjekk i morgen tidlig kl 0900. Det er jo veldig tidlig da :sol: Men det går! :) Også ønsket hun meg lykke til om det skulle ta seg opp med rier og sånn :gjeiper:

Nei, for status er at det "renner litt", men ikke så mye - og det er fortsatt rosa...

Kynnere og menssmerter, men tror ikke det er noe rier... Og veldig øm i "bunnen".

:vetikke::sprettoy: :fise:

*Pakke ferdig fødebager.... *

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Håper fødselen er i gang snart :pls:

Det funker forresten fint med de gigableiebindene de har på sykehuset :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååå så spennende Linemor! :klemmer:

Håååååper å måtte stå opp i natt og oppdatere jeg nå - for det gjør jeg! :jepp:

Masse, masse, MASSE lykke til om dette nå er det store som har startet!

Krysser alt jeg har for at du nå kommer godt i gang og slipper å lure på om du er i fødsel i mange dager :kose:

Masse gode klemmer og tanker fra Ruccola og Ruccoliten! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt fra i skravletråden men må jo oppdatere min egen bok også.. **rie*

:hoppe:

Jo, vannet gikk med et knepp mens vi lå i sofaen og så på Csi for ca 1 time siden. Det sa virkelig "knepp" oppi der :gjeiper: Så kjente jeg bare at det begynte å renne... renne skikkelig! :overrasket: Og det renner fortsatt, kommer litt intervaller. Først ca 1 liter, så en liter til, og enda en liter :roll::fnise: Sitter vannet igjennom både kluter og håndklær og prøver nå med x antall gass-bleier :hoho:

Kynnerne har gått over til rier og jeg er ikke i tvil nå. Har rietelleren oppe på siden så blir spennende å se. For andre fødende som venter og lurer så er det sikreste tegnet at de tar seg opp for så å gi seg :jepp: De er fullt ut holdbare så langt (som kraftige menssmerter, med belte rundt ryggen), spørs hvordan det blir utover natten. :sjenert:

Jeg har sendt mannen i seng for litt søvn og har rieteller.no oppe her. Så langt ser det ut som de varer i 30 sek og med 5 min mellomrom - og det er jo ganske hyppig syns jeg sånn til å begynne med....

Jeg ringte Ullevål igjen og sa fra da, at vannet gikk med et brak. Så jeg skulle bare prøve å slappe av, prøve sove, ta en paracet og komme kl 0900, men før om det ble kraftige/hyppige rier.

Dette er såååå sprøtt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg har meldt fra i skravletråden men må jo oppdatere min egen bok også.. **rie*

:hoppe:

Jo, vannet gikk med et knepp mens vi lå i sofaen og så på Csi for ca 1 time siden. Det sa virkelig "knepp" oppi der :gjeiper: Så kjente jeg bare at det begynte å renne... renne skikkelig! :overrasket: Og det renner fortsatt, kommer litt intervaller. Først ca 1 liter, så en liter til, og enda en liter :roll::fnise: Sitter vannet igjennom både kluter og håndklær og prøver nå med x antall gass-bleier :hoho:

Kynnerne har gått over til rier og jeg er ikke i tvil nå. Har rietelleren oppe på siden så blir spennende å se. For andre fødende som venter og lurer så er det sikreste tegnet at de tar seg opp for så å gi seg :jepp: De er fullt ut holdbare så langt (som kraftige menssmerter, med belte rundt ryggen), spørs hvordan det blir utover natten. :sjenert:

Jeg har sendt mannen i seng for litt søvn og har rieteller.no oppe her. Så langt ser det ut som de varer i 30 sek og med 5 min mellomrom - og det er jo ganske hyppig syns jeg sånn til å begynne med....

Jeg ringte Ullevål igjen og sa fra da, at vannet gikk med et brak. Så jeg skulle bare prøve å slappe av, prøve sove, ta en paracet og komme kl 0900, men før om det ble kraftige/hyppige rier.

Dette er såååå sprøtt!!!

JAAAAAAAAAA!!!!!!!! :hoppe:

Så innmari spennede Line!!!! :bolledeig: :bolledeig:

Håper du får slappet av litt da, men kan jo nesten virke som om ting går forholdsvis raskt hos deg da :jepp:

Håper du får en drømmefødsel og at alt går knirkefritt og akkurat sånn det skal!

Tenk at om bare litt har du en liten GourmetBaby!!!!! :nigo:

Dette er såååå spennende! :popcorn::rodmer:

Hvordan gikk det forresten med sofaen.....? :klo::fnise:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :strix: så spennende :) Masse masse lykke til Line, har på følelsen at du nok ikke blir hjemme til ni i morgen tidlig. Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at om bare litt har du en liten GourmetBaby!!!!! :nigo:

Dette er såååå spennende! :popcorn::rodmer:

Hvordan gikk det forresten med sofaen.....? :klo::fnise:

.

hehe.. det er helt far out! :hoho: Jeg redda sofaen, men kosebuksa ble veldig bløt :gjeiper: Jeg krøka meg ut på badet og lot det renne i do (i hvert fall mesteparten) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hehe, ser det for meg :fnise:

Og hvordan taklet den vordende far hele situasjonen? Får han sove noe tror du? :)

Forresten superspent på om du føder på termin! Er vel bare 3% eller noe som faktisk gjør det :jepp:

Håper du slipper å gå sånn lenge ihvertfall, så tror nok det blir det! :jepp:

Jeg går å legger meg nå, men looover å oppdatere her så raskt som overhode mulig om det tikker inn meldinger fra Line ;)

Tenker hun oppdaterer selv innimellom så lenge hun er hjeme, viss ikke så hører dere ifra meg når jeg evt får noe melding! :jepp:

Håper du får hvilt litt innimellom slagene Line! Åj for en spennende natt det blir! :hoppe:

.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, så spennende!!! Lykke, lykke til Line!! :rodmer: tenk, på denne tiden imårn er du mamma!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT!! Så spennende!!! :bolledeig: Du holder på å føde jo!! :daane: Åååh :rodmer:

Håper det går fort og greit! :hoppe: Tenkte når jeg så du skrev om rosa vann at nå var det i gang. Jeg husker kneppet da vannet gikk. Utrolig spesielt! :jepp: Du klekker liksom :fnise:

Masse lykke til Line! Snart er du MamaGourmet!! :klem::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh my gosh, syns det begynner å bli litt slitsomt nå. Er ikke fullt så hyper-ekstatisk som for et par timer siden :gjeiper:

Er fortsatt på ca 40 sekunders og 4 min (litt mindre innimellom). Jordmor mente jeg vil få bedre resultat om jeg kommer når de er opp mot 50-60 sekunder :daane: De er ganske vonde altså :sjenert:

*setter pris på pausene* men litt usikker på epidural-standpunktet for øyeblikket.

Trøtt også, så nå skal jeg legge meg i senga (med 6 gassbleier i trusa nr 3) og prøve å slappe av/sove litt :roll:

Så blir det sykehuset :Nikke:

Dette er siste oppdatering fra meg (tror jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...