Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Du nærmer deg jo snart termin jo Line :hakeslepp:

Ååh, du har så mye å glede deg til :hjerte:

Håper du klarer å nyte dagene fram til lillemannen kommer, og at du får ladet batteriene! :jepp:

God fredag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg Line, håper du klarer å lade opp mest mulig til ditt livs maraton... :rodmer:

Du har som jentene sier fantastisk mye å se frem til :nigo::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg er klar for meldinger nårsomhelst Linemor! Så baaaare å la fullmånen virke inn og sette noe i gang nå syns jeg :lur:

Jeg er klar for å sladre!

(Kjære hadde sikkert lurt fælt om jeg fikk mld midt på natten, og tuslet meg ned i stua til PC'n etterpå :fnise: )

Hvil deg godt, for kroppen skal snart på hardkjør, men så får en jo verdens flotteste premie da! :hoppe::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for meldinger nårsomhelst Linemor! Så baaaare å la fullmånen virke inn og sette noe i gang nå syns jeg :lur:

Jeg er klar for å sladre!

Bra! For jeg sa senest til kjære for halvtime siden at: "det er ikke såååå lenge til vi skal føde- kanskje ikke akkurat i dag, men ikke så fryktelig lenge til... " ;)

----------------------------------

:kaffekopp: Mornings jenter! TAkk for alle gode modningsvibber og lykkeønskninger :nigo:

Jeg lagde meg en virkelig ålreit dag i går hvor jeg fikk gjort mye mer enn jeg til og med hadde tenkt :ler: Lagde noen fantastiske fødselsboller med kanel, nå er de aller fleste i frysern og noen pakket klart for å være med i fødebagen ;)

Ryddet masse i boden og fikk bilstolen bak i bilen (så får kjære finne ut hvordan den monteres riktig.. ) -så jeg vet ikke om det var fordi jeg løp litt rundt her i går, eller om det bare er tilfeldig... men murringene økte i hvert fall fra nivå 1 til 2 :gjeiper: I tillegg fikk jeg antydning til sånn magesyke-vondt og gikk på do mange ganger, men kom ikke så veldig mye da.. :sjenert: Og kynnere hele tiden da.. Normalt har murringene gått over på morningen, men de er her fortsatt i dag :gravid:

Jeg har tro på at jeg ikke skal gå mye over termin :hoppe:

Today:

Lage nydelig ostekake til svigermor for i morgen. Rydde vekk gammel pc. Kikke igjennom tøy vi har fått av arbeidskompis til kjære. Skrive handleliste, hente kjære på lørdagsjobb, handle og lage pizza ;)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Bra! For jeg sa senest til kjære for halvtime siden at: "det er ikke såååå lenge til vi skal føde- kanskje ikke akkurat i dag, men ikke så fryktelig lenge til... " ;)

Ryddet masse i boden og fikk bilstolen bak i bilen (så får kjære finne ut hvordan den monteres riktig.. ) -så jeg vet ikke om det var fordi jeg løp litt rundt her i går, eller om det bare er tilfeldig... men murringene økte i hvert fall fra nivå 1 til 2 :gjeiper: I tillegg fikk jeg antydning til sånn magesyke-vondt og gikk på do mange ganger, men kom ikke så veldig mye da.. :sjenert: Og kynnere hele tiden da.. Normalt har murringene gått over på morningen, men de er her fortsatt i dag :gravid:

Jeg har tro på at jeg ikke skal gå mye over termin :hoppe:

Ja jeg er ihvertfall klar til å sladre :jepp:

Ang. magesyke-vondt... min søster fikk løs mage de siste dagene før fødsel med begge sine barn :lur: Så er jo lov å håpe da, selv om jeg håper du ikke alldeles overbeviser deg selv om at du ikke skal gå over termin, for da blir ventetiden fryyyyyktelig lang om du skulle nå gå over :sjenert:

Jeg har temin 6 aug, men regner med vi føder mot midten av august, så får vi heller bli positivt overrasket den andre veien om det er sånn det blir ;)

Jeg leste et sted at det var en fødende som hadde kastet opp på sin kjære, så jeg har også pakket bukse og t-skjorte til sambo i fødebagen :jepp: Så slipper han å evt kjøre helt hjem i gørrete klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste et sted at det var en fødende som hadde kastet opp på sin kjære, så jeg har også pakket bukse og t-skjorte til sambo i fødebagen :jepp: Så slipper han å evt kjøre helt hjem i gørrete klær ;)

Hehe.. nemlig - det ligger klart ekstra t-skjorte til kjære i fødselsbagen :ler: Syns det høres ut som mange som spyr... men kan vel håpe å treffe noe annet enn sin kjære da :fnise:

Jeg har nemlig delt opp, sånn at jeg har en liten bag som følger med inn på fødestuen. Resten i barsel-koffert som hentes etter at vi kommer på hotellet :)

edit: jo, og ang magesyke/løs mage etc så er det absolutt et tegn jeg har fått med meg. For meg høres det veldig naturlig ut at tarmen skal tømme seg sånn at lillemann får lettere passasje ut ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer på at t skjorte til mannen er nødvendig... Min kjære svetter ikke mye til vanlig, men... Fødselen satte nok sitt preg stakkars. Skiftet 2 ganger i løpet av dagen :fnise:

Ang magesyke før det braker i gang hadde faktisk ikke jeg... Kjentes ut som om jeg måtte, men fikk ikke til noe :gjeiper: Anbefaler klyster når ting er ordentlig i gang.. Da er kanalene klare :nigo:

Gleder meg såå til det kommer oppdatering fra Ruccola eller deg selv Line :rodmer: Det er så spennende og stort :rodmer::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang magesyke før det braker i gang hadde faktisk ikke jeg... Kjentes ut som om jeg måtte, men fikk ikke til noe :gjeiper: Anbefaler klyster når ting er ordentlig i gang.. Da er kanalene klare :nigo:

Gleder meg såå til det kommer oppdatering fra Ruccola eller deg selv Line :rodmer: Det er så spennende og stort :rodmer::yvonne:

Ja, jeg har ikke noe mage-syke altså, mer som du sier at det føles som man må stadig vekk. Jeg er i hvert fall ikke forstoppet :ler:

Gleder meg bare mer og mer til han kommer nå... :rodmer: Lurer sånn på hvordan han ser ut, hvordan han er, hvor stor han er, hvordan jeg kommer til å føle det, hvordan livet blir - i dag tror jeg det blir fantastisk! :rodmer::hjerte:

----------

Ellers ikke noe nytt på fødsels-tegn fronten annet enn at symfysen er betydelig bedre i dag enn i går - heldigvis :jepp: Kjentes ut som den var delt i 2 i går, og det er den vel egentlig også.... med hodet til lillemann i mellom.... :overrasket:

Nå skal ostekaken til svigermor pyntes :kokk: Hun har hatt bursdag denne uken og det blir søndagskaffe hos henne i dag :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet til lillemann har sikkert jobbet seg nedover og stabiliserer bekkenet nå :)

Blir litt rørt av tankene dine :rodmer Det ER fantastisk :hjerte: Livet blir aldri det samme som før. Det blir hundre tusen ganger bedre! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: Mornings!

Jeg har sovet i 11 timer jeg! :hakeslepp: ....i intervaller da selvsagt, but still... Føles deilig! :jepp: Måtte ta meg sammen for å stå opp nå i stad, kunne sikkert sovet enda mer :ler: Hadde noen øyeblikk av nivå 2 murringer i dag tidlig og tenkte at nå må jeg bare prøve å sove mer, men nå har det gitt seg. Håper alikevel at det er noe som snart er i gang ;)

Vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag ennå, dagen er blank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er nå godt med litt blanke dager innimellom også! :jepp:

Da kan en gå en tur, se en film, lese en bok, besøke noen, gå å shoppe, slappa av på sofaen, ta en picnik i parken eller bare rett og slett gå på stranden :)

ALLE muligheter er åpne og av og til er det bare deeeeilig ;)

Jeg har lillefetteren min på overnatting, så jeg merker jeg er litt i det utålmodige hjørnet i dag :fnise: Her skal helst ALT gjøres på en gang, og man maser og maser og maser om det går 10 minutter uten å gjøre noe :sjenert:

"Kan vi dra på stranden, kan vi dra på båttur, kan vi dra å bowle, kan vi dra å fiske, kan vi, kan vi, kan vi, KAN VI! :bond:

(Han er snart 9 år)

Håper jeg blir mer tålmodig med mine egne barn jeg altså....... :filer:

Men på en annen måte vil jo mine egne barn vite mine husregler fra dag en, og jeg vil nok slippe å mase så mye...føler jeg BARE maser nemlig!

(vask hendene etter du har tisset, hold skiven over fatet når du spiser, ikke tørk hendene på duken, ikke sleng ting på gulvet, ikke gå ut av huset på sokkelesten, man kan ikke gråte seg til godteri, man skal ikke sitte med sko på og beina oppi setet på bilen, man ser ikke på tv hele dagen, man tømmer ikke ut sanden fra støvlene sine inne i gangen...............OSV.................

Jeg blir sprø, og føler jeg baaaaare maaaaser!

(Dette er ting jeg føler en på snart 9 skal kunne, og derfor jeg pirker tror jeg. Vil han skal vite at sånn er det/er det ikke hos oss, for han kommer nok til å ha en og annen helg her fremover da foreldrene jobber turnuser.

Er ikke min jobb å oppdra ham altså, er ikke det jeg prøver på, vil bare at han skal lære våre kjøreregler :sjenert: )

Høres jeg kjempestreng og pirkete ut nå...? :fnise:

Jaja, nå kom jo alt dette i din bok Line, men jeg er litt sliten i dag og misunner deg din "har ingen planer" dag :nigo:

Glad han skal hjem i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke min jobb å oppdra ham altså, er ikke det jeg prøver på, vil bare at han skal lære våre kjøreregler :sjenert: )

Høres jeg kjempestreng og pirkete ut nå...? :fnise:

Jaja, nå kom jo alt dette i din bok Line, men jeg er litt sliten i dag og misunner deg din "har ingen planer" dag :nigo:

Glad han skal hjem i kveld :fnise:

:fnise: syns ikke du høres streng ut - er jo bare nødvendige grenser man må sette tenker jeg :) Uansett burde vel en 9-åring være litt mere selvstendig, kan han ikke aktivisere seg selv? :klo:

Lurer på å ta meg en tur på Kid eller princess. Jeg har fortsatt bare 1 baby-sengesett! :gjeiper: Også har jeg lurt på om jeg trenger en baby-dyne til, for jeg har ingenting til vogna. Tenkte først å bruke dyna i vugga både til vogn og vugge, men det er kanskje ikke noe fornuftig? Hva har du gjort Ruccula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

:fnise: syns ikke du høres streng ut - er jo bare nødvendige grenser man må sette tenker jeg :) Uansett burde vel en 9-åring være litt mere selvstendig, kan han ikke aktivisere seg selv? :klo:

Lurer på å ta meg en tur på Kid eller princess. Jeg har fortsatt bare 1 baby-sengesett! :gjeiper: Også har jeg lurt på om jeg trenger en baby-dyne til, for jeg har ingenting til vogna. Tenkte først å bruke dyna i vugga både til vogn og vugge, men det er kanskje ikke noe fornuftig? Hva har du gjort Ruccula?

Nei, aktivisere seg selv har han ikke lært :sjenert:

Men skjønner det er litt verre her da, siden vi ikke har et rom med hans leker og sånt da, og han har ingen venner her.

Så blir travelt i lengden ;)

Jeg har kjøpt en av de alle minste dynene som nå ligger i vugga i stua. Har kjøpt en til som er hakket større, som skal i sengen.

Har ikke kjøpt til vognen, men tenker at siden vi får i august kan jeg kanskje bare bruke teppe i starten, og så tar vi bare med den fra vuggen om vi trenger dyne i vognen.

så er det vel ikke så veldig mange ukene før man trenger å gå over til vinterposen i vognen tenker jeg, jeg bor jo på vestlandet ;)

Men flere sengesett må jeg også ha, og spesielt om jeg skal bruke dynen begge steder, for jeg ser for meg at om man er hos noen og skal amme, ender man da kanskje opp med å bruke dynen som ammepute.

Så kommer nok til å skifte på den ofte om den blir dradd litt frem og tilbake mellom vugge og vogn ;)

Men kommer ikke til å kjøpe en til dyne, blir jo ikke brukt så lenge disse minste så blir raskt husfyll tenker jeg ;)

Nei, nå skal jeg og lillegutt gå oss en tur og få litt frisk luft tenker jeg ;)

Kos deg på "har ikke noe spesiellt å gjøre i dag" dagen din Line ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dyne så er jeg glad vi har fler enn en - vi bruker å ha han liggende oppå dynen i sofaen/på gulvet, og har måttet vaske de flere ganger. Små gutter har det nemlig med å tisse slik at det rinner langs huden og ikke inn i bleien :fnise: men om du bare skal ha dynen til å ha oppå babyen så holder det kanskje med en?

Håper du har hatt en fin dag uten spesielle planer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

Må innom her en tur også, siden vi ligger så likt an! Har ikke hatt tid til å være så aktiv i bøkene underveis, men nå i ventetiden...! Skal se om jeg ikke får meg egen bok igjen etterhvert (gav jo opp etter noen få innlegg forrige gang - føler ikke det er helt vits når man ikke har tid til å oppdatere...)

Blir så inspirert av hvor flink husmor du er - får virkelig bake- og matlaginsånden over meg av å lese her! Nå blir det vel kanskje andre ting som kommer til å kreve mer oppmerksomhet framover :)

Vi har også kommet fram til at vi bare trenger én dyne i den minste størrelsen - håper jo på at det blir en varm sommer, slik at vi kan bruke en del tepper også.. Og det går jo alltids an å kjøpe en til dersom man føler at man trenger det (KID ligger i tverrgaten til vårt nye hus - farlig... :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder dyne så er jeg glad vi har fler enn en - vi bruker å ha han liggende oppå dynen i sofaen/på gulvet, og har måttet vaske de flere ganger. Små gutter har det nemlig med å tisse slik at det rinner langs huden og ikke inn i bleien :fnise: men om du bare skal ha dynen til å ha oppå babyen så holder det kanskje med en?

Håper du har hatt en fin dag uten spesielle planer!:)

Å ja, sånn ja... det hadde jeg ikke tenkt på. Men da kan vi jo bruke 80 x 100 dynen som sofa-underlag ;)

----

Jeg har shina huset og vasket alle gulv i dag *puh* slitsomt! Men fint nå :ler:

Og kjøpt 2 stk sengesett til, 65 x 80 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 føkkings uker! :foto:

post-32288-0-87078400-1311072117_thumb.p

Har lagd et så fint sammensatt bilde i paint, :fnise: - som en 7-åring ville gjort :hoho:

Statusrapport kommer om noen øyeblikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Fiiine magen! :nigo:

Du har da ikke lagt på deg så mye har du vel? :)

Vi må bare få tatt litt gravidbilder i kveld, vi glemmer det hele tiden, og plutselig blir det forsent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...