Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Så koselig at du har vært å hilst på lillemann enda en gang! :rodmer:

Familileferie høres koselig ut! :jepp: Tenk det da..familieferie.. Med vår familie, som vi har lagd! ...der man kan velge reisemål og reisemåte helt selv ( hvor man slipper å sitte i baksetet sammen med to søsken, og campingvogn, og foreldre mens turen går til Danmark) :fnise: (aah, disse barndomsminnene) Stemmer helt klart for familieferie til Frankrike/Italia!! :jepp:

Håper du får ei strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag! Og ordentlig helg! :sol::ler: Klarer liksom ikke å juble på torsdagen selv om jeg egentlig tar helga da :sjenert:

I kveld skal jeg og kjære kose oss litt ekstra sånn som gjorde før i tiden når jeg ikke var gravid :ler:

Jeg har hatt så innmari lyst på sushi i det siste (selv om jeg egentlig ikke er noen særlig sushi-spiser) så i dag blir det:

Forrett:

* Sashimi av ørret med soyabasert saus (søt soya, lime, chili, hvitløk, vanlig soya, koriander, ingefær og vårløk). Ble litt inspirert av 4 stjerners middag her tidligere i uken :ler:

Hovedrett:

* Indrefilet av kalv (hvis han finner, hvis ikke okse) med ovnsbakte poteter, balsamico-løk, grillet paprika og bønner og portvinssaus :nigo:

Dessert:

* høyst sannsynlig sjokoladepudding fra Kos :fnise:

Gleder meg! Lenge siden vi har lagt skikkelig gode retter nå :Nikke:

Kjære får riesling til forretten og en god rød til hovedrett. Jeg får eplemost og en slurk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som dere koser dere. :rodmer: Hørtes utrolig deilig ut!

Her skal jeg lage litt pannekaker når mannen kommer hjem, jeg skal til en venninne ikveld så han har en pose chips og en boks øl på lur :fnise:

God helg! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som dere koser dere. :rodmer: Hørtes utrolig deilig ut!

Her skal jeg lage litt pannekaker når mannen kommer hjem, jeg skal til en venninne ikveld så han har en pose chips og en boks øl på lur :fnise:

God helg! :):)

Pannekaker er topp! :tommelopp:

God helg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Så koselig at du har vært å hilst på lillemann enda en gang! :rodmer:

Familileferie høres koselig ut! :jepp: Tenk det da..familieferie.. Med vår familie, som vi har lagd! ...der man kan velge reisemål og reisemåte helt selv ( hvor man slipper å sitte i baksetet sammen med to søsken, og campingvogn, og foreldre mens turen går til Danmark) :fnise: (aah, disse barndomsminnene) Stemmer helt klart for familieferie til Frankrike/Italia!! :jepp:

Håper du får ei strålende helg!

Ja, ikke sant :Nikke: Man trenger ikke mure seg inne selv om man får barn. Tvert i mot, det er jo helt hva man gjør det til selv. Jeg tror en tidlig familieferie kan bidra til å sette standarden for hvordan VI skal ha det som familie. Kjære trenger å se at det fortsatt finnes muligheter til å leve livet :ler: Man trenger bare å tilpasse litt så går alt ;)

Men vi får selvsagt se an hva hva slags type lillemann er da, men jeg tror det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant :Nikke: Man trenger ikke mure seg inne selv om man får barn. Tvert i mot, det er jo helt hva man gjør det til selv. Jeg tror en tidlig familieferie kan bidra til å sette standarden for hvordan VI skal ha det som familie. Kjære trenger å se at det fortsatt finnes muligheter til å leve livet :ler: Man trenger bare å tilpasse litt så går alt ;)

Men vi får selvsagt se an hva hva slags type lillemann er da, men jeg tror det skal gå bra :)

Helt enig! :jepp: Det å få barn er ikke ensbetydende med å slutte å leve, som noen kan tenke, (sikter ikke til mannen din altså!) , men gir livet en hel masse som man ikke hadde fått, uten barn. Selvfølgelig vil det nok være tøft og innimellom "a4 og kjedelig", men tror samtidig at barna kommer til å bringe uendelig mye glede og latter og moro inn i livet vårt!! Og klart man kan dra på ferie og nyte livet med små!! Som du sier, litt avhengig av hvordan babyen er, men alt går! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fantastisk fredagskveld! Det er kanskje mer viktig enn noen gang å ta vare på forholdet og gjøre ting begge virkelig koser seg med nå - skikkelig kvalitetstid! Viktig å huske dette også etter miniene kommer ut også.

Og iforhold til ferie - så håper jeg også at vi klarer å være avslappet og kunne reise litt selv med en liten en. Jeg tror det er alt hva man gjør det til selv og at det er viktig å ikke stresse med alt - kunne ta ting litt som det kommer, men samtidig planlegge noe mer enn man kanskje gjorde før. Greit å ha tenkt gjennom dette litt før mini kommer også tror jeg.

Ha en fantastisk helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fortreffelig middag dere har planlagt! :spise:

Deilig å høre at det er andre som også tar seg noen friheter. Jeg har også spist sushi under graviditeten. Det er jo godkjent gravid-mat av mattilsynet, og det er jo så utrolig godt! Selvom enkelte synes det er fy-fy :roll:

Og en bitteliten slurk vin for å smake er også lov i mine øyne, selvom jeg har opplevd at enkelte får hakeslepp av det også ;) Selvom det selvfølgelig blir med den bittelille slurken. Skal selv ut og spise idag med søster og mor, og det viser seg at det skal være en vinekspert med ekstra gode viner fra burgund på restauranten i kveld. Litt misunnelig på de andre to... :sjenert: Menmen, det får bli med den bittelille smaken. Tross alt ikke noe stort offer :)

Kos dere masse ikveld, og ha en finfin helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare hoppe litt her også for Alabama som helt overraskende og ut av det blå endelig har blitt GRAVID!! :hoppendeglad::strix::nigo:

-------------

Jeg har vært veldig flink i dag og dro på en time bodypump i dag :trene: Nå er jeg storfornøyd. :nigo: Vil så veldig gjerne komme i gang med litt mer rutine rundt dette :ler: Været er så godt som det kan få blitt og utrolig deilig å kjøpe seg en mocca som protein-drikk ( :fnise: ) etterpå og rusle sakte med solen i ansiktet på vei til bilen :ler::sol:

Jeg skal sette en brød-deig og handle litt så skal jeg og kjære ut på vift å finne litt lørdagspizza og filmer :)

Sashimi'n i går var forresten fantastisk god. Veldig bra den sausen/marinaden jeg lagde :Nikke: Og kjære kunne også meddele at han stadig får mer selvtillitt på at foreldrerollen skal gå bra. Han sier det ikke direkte, men jeg er sikker på at han har begynt å glede seg litt. :hjerte: Han kjenner svake bevegelser innimellom når vi ligger i sofaen og ser på detektimen. Vi diskuterte også konfirmasjon, men kom ikke frem til noe svar. :sjenert: Eneste vi var enige om var at faddere er utpekt. Min bror og hans søster :)

Ha en nydelig lørdag godtfolk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en alldeles fortreffelig fredagskveld dere hadde i går!

Regner med det er en evt. dåp dere har begynt å diskutere? For det er vel litt tidlig å begynne å planlegge konfirmasjonen? :fnise: Men kjekt å ha faddere på plass! Da er dere kommet mye lengre enn oss der...

Ønsker deg også en super lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en alldeles fortreffelig fredagskveld dere hadde i går!

Regner med det er en evt. dåp dere har begynt å diskutere? For det er vel litt tidlig å begynne å planlegge konfirmasjonen? :fnise: Men kjekt å ha faddere på plass! Da er dere kommet mye lengre enn oss der...

Ønsker deg også en super lørdagskveld!

Haha.. jeg skrev konfirmasjonen ja.. :ler: Mente dåp ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hehe, jeg også syns det var litt tidlig å diskutere konfirmasjon :fnise:

Vi har gudmor og en fadder fastlagt, to fortsatt usikre...

(Her er det mest vanlig med 4 faddere. Noen har flere også)

Ellers har jo ikke vi klart å komme så langt som til å se på vogner enda, så føler vi ligger litt bakpå :sjenert:

Ha en fortsatt god helg Line! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fortsatt god helg Line! :klemmer:

I like måte Ruccula :klemmer::sol: Og det ordner seg med barnevogner, helt sikkert :jepp:

----------

Jeg har hengt meg helt opp i feriedrømmen i starten av oktober :hoppe: Men syns det er litt vanskelig å finne gode steder å søke, www.finn.no har jo endret sin søkefunksjon til det fryktelige! :roll: Uansett, for øyeblikket er jeg på den italienske riviera, dvs nord-italia. Det betyr relativt kort flyreise, men er bitte litt usikker på klima.. Det bør jo være omtrendt som Nice (hvor vi har feriert før, og det var veldig bra i juli) :sjenert: Vi vil jo fortsatt ha sommer og i hvert fall over 20 + og badetemp :nigo:

Andre viktige kriterier:

* Leilighet eller liten villa med minst 1 soverom( 35 - 60 m2)

* hjemmekoselig

* ordentlig standard med bad og vaskemaskin etc

* ordentlig kjøkken, kjøkkenkrok duger ikke

* romslig terasse/hage hvor jeg og kjære kan spise ute om kvelden mens lillemann sover - gjerne fin utsikt. Og helst usjenert.

* Gangavstand til byen/sentrum. Helst ikke storby, men passe koselig liten by med restuaranter og havn og cafeer osv.. :)

* Mindre enn 1000 m til strand - helst 0-100 meter :hjerte:

* handicapvennlig by, dvs barnevognvennlig :ler:

Om noen vet hvor jeg kan finne det optimale huset/leiligheten så si fra! :jepp:

---

Ellers blir det en kort sosialisering med kultgruppa i dag, før kjære henter meg etter en liten time og vi kjører til Drammen på familiemiddag hos mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke småtterier til kriterier...

Jeg vet jeg har vært inne på en side som har oversikt over hus/leiligheter eid av norske som leier ut når de ikke bruker de selv. Men å klare å finne den igjen... Se det var vanskelig ja! Googlet det jeg trodde var navnet på siden og kom da hit: http://www.feriebolig.no/

Jeg ville forøvrig ikke dratt mye senere enn begynnelsen av oktober til Nord-Italia. Jeg var for noen år siden i Nice/franske riviera i begynnelsen av september og det var helt nydelig. Gode temperaturer både i luft og vann, men uka etterpå fikk vi melding om at det nå var slutt på sommeren og utesesongen. Da kom nemlig høsten med regn og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forøvrig ikke dratt mye senere enn begynnelsen av oktober til Nord-Italia. Jeg var for noen år siden i Nice/franske riviera i begynnelsen av september og det var helt nydelig. Gode temperaturer både i luft og vann, men uka etterpå fikk vi melding om at det nå var slutt på sommeren og utesesongen. Da kom nemlig høsten med regn og vind.

Jeg vet det er en risiko å ta, men jeg tenker at lillemann bør få bli 8 uker før vi drar og at jeg har "grodd" ordentlig også :ler:

Fant forøvrig en god side i tilfelle andre driver med tilsvarende research: www.homeaway.no :)

------

En bra dag på jobb i dag :nigo: Jeg syns jeg har tilpasset meg godt på 50 % og får likevel unna ca 95 % av det jeg trenger. Ok, det blir litt via hjemmepc og mobil innimellom, men det er greit. Syns symfysen kjennes bedre ut om dagen :)

Ute er det nesten 10 varmegrader! :sol: og jeg har kan vel si at jeg har mistet midjen nå... :fnise: Jeg har tenkt å trene igjen i morgen for å veie opp :ler:

Snart hjemmelagde kjøttkaker til middag - da blir han så glad :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sashimi'n i går var forresten fantastisk god. Veldig bra den sausen/marinaden jeg lagde :Nikke:

Åh, det høres fantastisk godt ut :sikle: Frøs du fisken først? Jeg har hatt cravings på sushi/sashimi i flere måneder nå, men tørr ikke helt å spise rå fisk :sjenert: Ja, du vet jo at jeg kommer i kategorien "hysterisk" :ler: Bare litt nyskjerrig på hvordan du gjorde det med fisken, jeg vurderer å prøve med Salma, men får meg ikke helt til å fryse den først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det høres fantastisk godt ut :sikle: Frøs du fisken først? Jeg har hatt cravings på sushi/sashimi i flere måneder nå, men tørr ikke helt å spise rå fisk :sjenert: Ja, du vet jo at jeg kommer i kategorien "hysterisk" :ler: Bare litt nyskjerrig på hvordan du gjorde det med fisken, jeg vurderer å prøve med Salma, men får meg ikke helt til å fryse den først ;)

Ja, jeg hadde den i fryseren 1 døgn først. Da var det lettere å skjære tynne tynne skiver også når den var bare halvveis-fryst :)

Prøv det - prøv det :hoppe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg innom H & M og kjøpte meg en 2-pack nyfødt-luer. Med hver sin I :hjerte: dad og I :hjerte: mum på... :rodmer:

Også var jeg innom barnevognhuset Rudo og sjekket ut emmaljunga-vogner.. nei - jeg vil ha Simo :Nikke:

Og sjekket ut graco bilstol, den er veldig stor men hun mente det er mange som har installert den i bil som vår :)

Jeg begynner å glede meg veldig mye nå til vi skal bli en familie... :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var jeg innom barnevognhuset Rudo og sjekket ut emmaljunga-vogner.. nei - jeg vil ha Simo :Nikke:

Og sjekket ut graco bilstol, den er veldig stor men hun mente det er mange som har installert den i bil som vår :)

Jeg begynner å glede meg veldig mye nå til vi skal bli en familie... :rodmer::hjerte:

Det var den samme følelsen jeg fikk de gangene jeg prøvekjørte en Emmaljunga vogn også. Det var liksom Simo som "passet" meg best.

Graco bilstol endte vi mest opp med pga prisen, og at vi tilfeldigvis var innom en butikk som solgte de! Syns den ser super ut, den er jo større som du sier, og kan da sikkert brukes litt lengre enn om vi hadde kjøpt en Brio eller Maxi-Cosi.

Jeg og gleder meg masse til å bli en familie :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...