Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hyggelig hos jordmor som forventet :) Lillemann lever i beste velgående :rodmer:

Og jeg har gått opp mindre enn 1 kg siste 4 uker!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad::ler:

Det blir feiring med Kos sjokoladepudding i kveld! :jepp:

:hjerte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Ta to du Line! :hoppe:

Morro å vere halveis og ikke ha gått opp så mye da! :jepp:

...men kommer vel snikende :lur:

Skrevet

:hoppe: for flinke Line :hoppe:

Håper det fortsetter i samme rytmen for deg :) Jeg skal prøve alt jeg kan nå de neste 4 ukene :sjenert::fnise:

Ha en fin feiring, her går det i grønnsaker & dip (en sunn variant) :sjenert:

:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Så bra at lillemann vokser og trives!

Ikke noe er så bra som det!

Skrevet (endret)

Statusrapport uke 21

- Vekt: 400 g, CRL: 17,5 cm, Full lengde: 26 cm

Kjønn: :babygutt::)

Utålmodig? Hmm.. tja, litt? :klo: Det er ikke sånn at jeg "elsker" å gå gravid liksom, selv om jeg i grunn hadde trodd jeg skulle det..

Hodet ned: Det er nok veldig opp og ned

Aktivitet i magen: Kjenner det daglig. Begynner å bli såpass kraft bak sparkene at jeg tror det synes og kjennes utenpå om er der til rett tid ;)

Navn: Lars Espen Aksel Andreas Aleksander?

Vektøkning: 6 kg

Vann i kroppen: nope

Kynnere: nei

Humør: Veldig varierende for tiden. Til tider sliten :sukk:

Barnerom: Nei, det har vi ikke - men vi har pusset opp hovedsoverommet hvor vi alle skal bo 1. året :)

Utstyr: Har bestemt meg for Simo barnevogn. Kun kjøpt en body og bukse og 2 par sokker foreløpig...

Strekkmerker: Nei, og håper jeg slipper.

Fødsel: Håper å kunne føde såkalt naturlig. Kunne til og med tenkt meg hjemmefødsel. Men velger sykehus. Håper jeg får bruke badekar :)

Plager: Ubehag og varierende smerte i symfysen. Våkner mange ganger i løpet av natta og slitsomt å sitte hele dagen på hard kontorstol.

Oppegående: Ja, det vil jeg da si. Stort sett i alle fall :ler:

Sulten: Ikke så veldig mye mer enn normalt, men søt-behovet er tilbake på kvelden. Spiste jo ikke sjokolade første 3 mnd omtrendt! :sjokk: Nå er Kos-desserter en favoritt :sikle:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Fikk en liten blødning på jobb i dag. Helt ufarlig, men allikevel litt ekkelt. Skulle på do skjønner dere, og jeg måtte egentlig på do så jeg pressa ganske kraftig, men lyktes ikke. Også ser jeg ned i do etterpå at der er det blod-dråper, tørker meg og der er det mere helt friskt tynt blod. Som neseblod. :tristbla: Det samme har skjedd tidligere også, men da kom det bare brunlig utflod. Men jeg er så hoven i underlivet for tiden og det var helt sikkert et blodkar som sprang lekk :overrasket: Det slutta å blø med en gang, og jeg har kjent bevegelse mange ganger siden det skjedde. Jeg er ikke bekymret :)

Også har jeg vært hos fysio. Var greit det, men jeg tror ikke jeg gidder å betale 200-300 kr for å dra til henne så innmari ofte. Jeg fikk svar på en del spørsmål rundt styrketrening og hun viste meg noen bra øvelser for bekkenbunnen. Så nå gjør jeg resten på Sats. :Nikke:

Ha en fin kveld jenter! Nå er det helga for meg! :ler:

Skrevet

Må innom og feire litt at det er en liten gutt på gang! :duskedame: Det er selfølgelig også hyggelig at magefølelsen min stemte :lur:

Jeg har ikke glemt deg selv om jeg ikke er så ofte innom. Men det går mot bedre tider nå, så du kommer nok til å få se mer av meg.

Den sjokoladekaka så himmelsk god ut, men den ligger mulignes litt over mine bakerevner...

Vi snakkes!

Gjest Ruccola
Skrevet

:hoppe::strix: Vi deler forresten byttedag nå Line! :strix::hoppe:

:hoppe::danse: Hurra for 21 uker for deg og 19 uker for meg! :danse::hoppe:

Skrevet (endret)

Så koselig oppdateringsliste! Hadde vært interressant å lage en sånn hver uke sånn til senere. Ammetåka la seg tidlig her ser du.. ;)

har du forresten prøvd å rulle sammen en dyne på langs som du kan ha mellom ankler og knær og etterhvert under magen når du sover? Lettet veldig på bekkensmerter her :) viktig å ha beina paralellt, bare mellom knærne blir feil igjen. Håper det gir seg etterhvert som det gjorde for meg! Det er nemlig ikke å uvanlig å ha forbigående bekkensmerter i den perioden du er nå :jepp:

ha en strålende fin helg!! :sol::klem:

Endret av siebaeo
Skrevet

Så gøy med liste! Me like :hoppe:

Ikke for å gjøre deg bekymret eller noe, men er det ikke sånn at man alltid skal kontakte jordmor ved blødning, uansett? :sjenert: Jammen godt at våre søte små har begynt å sparke, da kjenner vi at de har det bra! Jeg er ikke tvil om at det var helt uskyldig, men det er vel greit å ta en telefon til jordmor om det skulle skje igjen (*bank i bordet*) - så er det ihvertfall gjort. Du får ta det med en "klype salt" - jeg er kjent for å være litt i overkant hysterisk ;)

Glemte å kommentere kakebildet ditt her en dag, den ser fantastisk god ut! Alt for fristende for meg og mitt søtsug :wow: Og KOS sjokoladepudding :hjerte: er jo bare nam :sikle:

Håper du får en flott helg! :nigo:

Skrevet (endret)

Good fredag Line!! :skya:

Takk jenter! :skya:

----------------

Her har fredagen startet veldig bra med god natts 8-timers søvn. :nigo: Vært en tur i byen og fikset bursdagsgave til kjære. Han ønsker seg aldri noe, så han får ta til takke med en fleecejakke :ler: Og det er jo nydelig vær i dag også da! :sol: Og har vært på butikken og handlet inn til bursdagslunsj på søndag. Gleder meg så fælt til den kaka/desserten! :sikle: Dette skal jeg servere :kokk:

* Hjemmelaget foccacia med:

- mozzerella og tomat og pesto, salatblad

- virginia filet (svin ytrefilet) med chilimajo, vellagret ost, løk og tomat og salatblad

- røkt laks på snøfrisk og salat

Kaken :sikle:

Sjokolademoussekake http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/sjokolademoussekake/ men uten aprikosene

I tillegg skal jeg ha sitron og limeparfait! :nigo:

Jeg lagde jo vaniljeparfait i julen, og det var jo bare sinnsykt godt med skikkelig hjemmelagd is! :ler: Eneste jeg er litt usikker på er om jeg skal bruke vaniljestangen jeg har kjøpt.. :sjenert: Ville du brukt vanilje sammen med sitron/lime?

Kjære har vært flink og fikset i hjemmet vårt i dag - vi er i ferd med å få på fotlistene i stua faktisk :fnise:

:kyss:

Ha en alldeles strålende helg jenter! :klemmer:

:sol:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Det er nemlig ikke å uvanlig å ha forbigående bekkensmerter i den perioden du er nå :jepp:

ha en strålende fin helg!! :sol::klem:

Nei, jordmor sa det samme - så det er det jeg satser på :ler:

Er ikke så god til å ha beina symmetrisk når jeg sover så skal se på en sånn "ekstramann" å sove med etterhvert ;)

Ha en super helg Siebaeo! :sol:

Skrevet

Så gøy med liste! Me like :hoppe:

Ikke for å gjøre deg bekymret eller noe, men er det ikke sånn at man alltid skal kontakte jordmor ved blødning, uansett? :sjenert: Jammen godt at våre søte små har begynt å sparke, da kjenner vi at de har det bra! Jeg er ikke tvil om at det var helt uskyldig, men det er vel greit å ta en telefon til jordmor om det skulle skje igjen (*bank i bordet*) - så er det ihvertfall gjort. Du får ta det med en "klype salt" - jeg er kjent for å være litt i overkant hysterisk ;)

Glemte å kommentere kakebildet ditt her en dag, den ser fantastisk god ut! Alt for fristende for meg og mitt søtsug :wow: Og KOS sjokoladepudding :hjerte: er jo bare nam :sikle:

Håper du får en flott helg! :nigo:

Jeg er kjent for å være litt vel avslappet så da utfyller vi hverandre :ler: Jeg lover å ringe henne neste gang om det skulle skje :sjenert:

Ha en flott helg Lilly! :skya:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Innom for å ønske deg og lillegutt i magen en god helg :)

Skrevet

Innom og ønsker deg en fin lørdag! Bursdagslunj-menyen høres kjempegod ut :tommelsmil:

:klemmer:

Skrevet

Så stas at alt er bra med deg og den lille. Håper du koset deg med KOS pudding i går og at den falt i smak. Velfortjent!

Skrevet

:snurt: :snurt: :snurt::rope::kjefte::rope::kjefte:

jeg har lagd sitron-lime parfait...

Jeg har lagd nøttebunn....

Jeg lagde finfin eggekremblanding....

Jeg smeltet sjokoladen i vannbad uten problemer...

Men så! : :kjempesinna::sur::frustrert: når jeg skulle blande i sjokoladen i eggekremen så skar det seg. Tempen på kremen var for lav og alt sjokoladen "slo" seg og ble til en deigete masse i steden for en glatt røre :grine:

Jeg rørte og rørte febrilsk for å få blanda det ordentlig og slang oppi de bløtlagde gelatinplatene... røre røre røre :daane:

Røre enda mer sammen med den stivpiska kremen.. og det smaker jo godt, det ser normalt ut... men gelatinen har ikke løst seg ordentlig opp i og med at røren ble kaldere enn den skulle være.. så nå har jeg sjokolademousse kake med sånne lekre flotte gelatintråder innimellom :sukk::grine:

What to do now??

Skrevet

Håper at det løste seg med kaken på ett eller annet vis :)

God helg :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...