Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du nå har gjort det første innkjøpet baller det nok fort på seg skal du se!

Plutselig har du en kommode full med klær i litt forskjellige størrelser! :fnise: Iallfall det som skjedde her... med gooood hjelp av svigermor da!

Ønsker deg en fin mandag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flinka som har trent :danse: Det føles jo såå godt etterpå!

Og så gøy å starte med innkjøp til lillemann :rodmer:

Ønsker deg en fin uke!

Skrevet

Flinka som har trent :danse: Det føles jo såå godt etterpå!

Jaaa!! Føler meg bedre med kroppen allerede :nigo: Skal ikke så mye til. Litt god-støl i dag :ler:

Jeg skal ha bæresjal til lillemann når han kommer. Kan noen anbefale det beste valget i forhold til sommervarme? Vil ikke ha sele-type, men sjal-type ;)

Kjenner masse bevegelse forresten. :jepp: I natt var jeg våken i 4-tiden og han dulta så innmari. KJenner det ekstra godt når jeg ligger på siden eller på magen :rodmer:

Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

Jeg skal ha bæresjal til lillemann når han kommer. Kan noen anbefale det beste valget i forhold til sommervarme? Vil ikke ha sele-type, men sjal-type ;)

Kjenner masse bevegelse forresten. :jepp: I natt var jeg våken i 4-tiden og han dulta så innmari. KJenner det ekstra godt når jeg ligger på siden eller på magen :rodmer:

Jeg har kjøpt en mobyWrap, den virker ihvertfall veldig tynn og lett, men jeg har jo ikke fått prøvt den da :fnise:

Så heldig du er som kjenner så mye!

Hvor lå morkaka di? Min ligger foran, så er nok derfor jeg ikke kjenner noe enda. Pluss at jeg ble satt tilbake litt også da, så er bare 17+2 nå. Vi som lå så likt, og nå er vi langt ifra hverandre :fnise: Hva er terminen din egentlig?

EDIT Ser det ligger på tickeren din :gjeiper:

Endret av Ruccola
Skrevet

Ikke rart du kjenner det når du ligger på magen, da sier lillemann fra at "mamma ikke skvis meg" :ler:

Vil tro en ringslynge vil vær optimalt til sommervarmen. Da du slipper minimalt med stoff som skal knytes tett intill kroppen, også kommer de i linstoff som er svært behagelig om sommeren.

Skrevet

Jeg har kjøpt en mobyWrap, den virker ihvertfall veldig tynn og lett, men jeg har jo ikke fått prøvt den da :fnise:

Så heldig du er som kjenner så mye!

Hvor lå morkaka di? Min ligger foran, så er nok derfor jeg ikke kjenner noe enda. Pluss at jeg ble satt tilbake litt også da, så er bare 17+2 nå. Vi som lå så likt, og nå er vi langt ifra hverandre :fnise: Hva er terminen din egentlig?

EDIT Ser det ligger på tickeren din :gjeiper:

Morkaka mi ligger også foran :Nikke: Så hvis jeg beregner første bevegelse ut i fra at jeg var 6 dager lenger, så var jeg 17+1 når jeg kjente første dultet ;) Så noe kommer nok hvert øyeblikk nå :)

Skrevet

Ikke rart du kjenner det når du ligger på magen, da sier lillemann fra at "mamma ikke skvis meg" :ler:

Vil tro en ringslynge vil vær optimalt til sommervarmen. Da du slipper minimalt med stoff som skal knytes tett intill kroppen, også kommer de i linstoff som er svært behagelig om sommeren.

Hehe.. du sier noe der - ikke så veldig lenge til jeg bare må droppe å ligge på magen :ler:

Skal sjekke ut ringslynge :)

Skrevet

God morgen jenter!

I dag er jeg hjemme fra jobb, ringte å sa jeg var ute av form :sjenert:

Var våken fra 2 til 5 i natt med svarte tanker. Jeg sliter litt med min kjære. Jeg liker ikke å snakke nedsettende om han, men nå må jeg bare få det ut. Han har vært permitert siden jul og har gått hjemme. Og han blir slappere og slappere og slappere og slappere :daane: Han er våken halve natta, står opp om morningen for å kjøre meg på toget. Så er det å sove halve dagen på sofaen. Han gjør ikke en pøkk hjemme som kan settes på pluss-lista, sitter på pc hele tiden og har mindre og mindre å bidra med. Det værste er at han er så jævlig selvopptatt! :sur: Her går jeg gravid med vår lille gutt, jeg jobber og står opp klokka 6 hver dag. Selv om jeg er i fin form så har jeg forklart 1000 ganger hvor viktig det er at jeg får nok søvn! Det går liksom ikke inn! Han er liksom på en helt annen planet. :kjefte::roll: I tillegg har han begynt å røyke igjen. Gjett om jeg har eksplodert noen ganger fordi han har røyket inne! :rope: Han har slutta med det nå da, går i det minste ut...

Det værste er at jeg prøver å nå til han, på 10 ulike måter. Men ingenting funker. Han sier han er fornøyd han. Og det er jo det enkleste, da slipper man å gjøre noe for å føle seg bra liksom :nei: Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, alt sklir liksom mer og mer ut. Og selv om jeg vet at han starter i jobb igjen nå om et par uker, så er det jævlig lenge til. :sukk: Det blir liksom bare værre og værre.. Vi må ta en alvorsprat :Nikke: Jeg er lei av mine spydigheter og sarkasmer som hele tiden detter ut mot han også. Det er vel sånn: han føler seg mer og mer udugelig, og trekker seg mer og mer inn i sin verden.. :tristbla:

Skrevet

Ikke enkelt det der LineG! Og det er lov å slippe ut frustrasjonen her inne! :jepp:

Men skjønner deg så innmari godt også! Hadde min kjære blitt sofapute-slappfisk så hadde jeg pisket han rundt når jeg kom hjem etter endt arbeidsdag. Den som er hjemmeværende (og ikke har noen forpliktelser i løpet av dagen som f.eks. liten baby) skal etter min mening gjøre litt i heimen (med mindre man er syk og sengeliggende).

Siden du nå er gravid og blir fortere sliten så burde han faktisk gjøre litt hjemme sånn at ikke alt faller på deg etter jobb!

Jeg håper det hele bedrer seg når han begynner i jobb igjen om et par uker. Men fram til da bør han få en liten holdningsendring - nytter jo ikke å være slappfisk om man skal ut i arbeidslivet!

Kan jo på en måte skjønne at han sliter litt psykisk også. Det er ikke stas å bli permitert - og når han ser at du går på jobb hver dag så sliter det sikkert det litt på mannen din også.

Tror uansett det kan være lurt at dere får en skikkelig alvorsprat om det hele FØR det går for langt!

Skrevet

:klemmer: Mannen min var også sånn da han gikk hjemme en stund, det var helt ufattelig slitsomt. Husker jeg ble så frustrert da han ikke engang klarte å sette på en oppvaskmaskin i løpet av hele dagen.

Mannen min begynte nesten å røyke mens jeg var gravid, men da fikk han beskjed om at hvis han fortsatte med det, kom det til å bli kjedelig for ham å beundre babyen sin kun på avstand. :fnise:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ikke lett det der, men helt klart viktig å ta en real prat om det. Ikke godt for deg som gravid å gå rundt å irritere deg over han. Sånn skal det ikke være!

Håper han tar seg sammen :klem:

Skrevet

Huff, det høres ikke noe greit ut å ha det sånn :klemmer: Det er sikkert ikke så gøy å være permittert heller, men man bør i det minste prøve å gjøre det beste ut av det.. Spesielt hvis han hele tiden har visst at det bare er for en periode.

Er det noe alternativ at han ser seg om etter en annen og mer "stabil" jobb? For dere begges skyld, siden det ikke høres ut som om han fikser å være permittert særlig bra.. :filer:

Håper det kommer seg snart, jeg skjønner ihvertfall veldig godt at du er frustert og lei :kose: Håper du har en fin dag hjemme, kos deg litt ekstra med lillemann :gravid::klemmer:

Skrevet

Dere er jo så go'e da jenter :klemmer:

Vi har i hvert fall snakket litt, så får vi se om det blir noe bedring ;)

Nå: kakao :kaffekopp: og VM :)

Skrevet

Dere er jo så go'e da jenter :klemmer:

Vi har i hvert fall snakket litt, så får vi se om det blir noe bedring ;)

Nå: kakao :kaffekopp: og VM :)

Det høres ut som en veldig fin kombinasjon :nigo:

Skrevet

Håper du har en fin dag på jobb (?) og at stemningen hjemme er bedre :klemmer:

Og så kan jeg jo :hoppe: litt på forskudd for 20 uker!! Tenk, nå er du neeeesten halveis :overrasket:

Skrevet

Åh, mannfolk kan være en prøvelse innimellom :krangle: og i hverfall hvis de blir soffaslitere :frustrert: Skjønner godt frustrasjon din, det finnes ikke noe mer usjarmerende en daffe mannfolk. :fy_fy:

Han må nok hente frem motivasjonen nå som han snart skal begynne å jobbe og ikke minst bli far :forvirret:

Håper dere får pratet ut og at dere får ordnet opp :kyss:

Skrevet

Blogg? ... :sjenert:

Gratulerer med en liten gutt i magen :strix:

Det med en mann som går hjemme og driver dank vet jeg alt om :roll:

Skrevet

Blogg? ... :sjenert:

Gratulerer med en liten gutt i magen :strix:

Det med en mann som går hjemme og driver dank vet jeg alt om :roll:

Legger deg til med adgang Icing :)

Kjære driver fortsatt dank, men har har forbedret døgnrytmen siden i går noe... :fnise: (det skal ikke så mye til) ;)

Jeg har vært hjemme fra jobb i dag også, og har benyttet sjansen til å ta meg en tur til mammas nye kafè og vi har hatt mor-datter-kaffe over et par timer. Var faktisk veldig veldig koselig og hyggelig :):rodmer:

Skrevet

Det er godt med litt forbedret døgnrytme på din kjære hvertfall, så håper jeg at han skjerper seg litt på de andre tingene også for din del. Det er så utrolig typisk mannfolk... Mannen min var ikke akkurat den som fikk gjort noe her hjemme heller da han var permittert heller, og han begynte også å røyke igjen da (men har slutta igjen for ei tid tilbake). Kjenner meg godt igjen i dine frustrasjoner :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...