Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

:goodbye:

Innom og oppdaterer meg litt på hvordan det står til her. Har ikke hatt så mye overskudd til å oppdatere meg på dagbøker i det siste...

Ser at her går det fremover både med mage,bevegelse,barnerom og alt :popcorn: Blir skikkelig misunnelig på all den energien du har hatt i svangerskapet :jepp: Håper jeg kommer etter med masse energi også :jepp:

Ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å pusse opp barnerom, Line :rodmer:

Håper du har ei fin helg! :)

Det er dessverre ikke barnerom vi pusser opp, men soverommet -the one and only... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke barnerom vi pusser opp, men soverommet -the one and only... :filer:

Innimellom får jeg helt noja av hvor liten plass vi har. Planen vår er at vi skal finne oss noe større når vidunderet nærmer seg 1 år. (jeg må bare bearbeide kjære på å flytte ut av byen :lur: ) Og jeg hører jo om mange som har bodd smått flere år med babyer. Det skal nok gå fint, men innimellom blir jeg angrepet av bekymringer ;)

Men vi har verdens mest sjarmerende 2-roms rekkehusleilighet relativt sentralt i Oslo med god planløsning og ganske stort bad og med hageflekk og uteplass som skal få platting i påsken. Vi har også kjæres "garderobe-kontor" som mulig kan brukes som barnerom en liten stund - men det er uten vindu og må fikses ganske godt om jeg ikke skal føle at jeg stenger vidunderet inn i et fengsel. Så foreløpig blir det å dele soverommet alle tre. :hjerte: Det skal gå bra. Generasjoner før oss har bodd trangere enn det vi bor. Og det viktigste er vel hvordan vi har det sammen, ikke hvordan det ser ut rundt oss?

I går dro vi en tur til mutter i nabobyen etter at vi var shopping for utforinger etc. Vi kjøpte oss like godt ny innerdør! :nigo: Så det var allerede kveld når vi kom hjem og da ble det som vanlig pizza og film.

Vi skulle liksom gjøre ferdig resten i dag. Legge utforinger i vindu og dør, sette på gerikter etc.. men så fant vi ut at vi ikke hadde fått med oss geriktene fra butikken :daane::roll: Men vi fikk satt i døra da. Det gjør seg med hvite dører fremfor brune 80-tall dører :ler:

Til middag blir det no-no mat for gravide. Spagetti med spekeskinke og rødløk surret i fløte og blåmuggost. Gjennomvarmet så er dette selvsagt tillatt ;)

http://trinesmatblogg.no/2010/07/pasta-linguine-med-gorgonzola-og-prosciutto-crudo/

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og oppdaterer meg litt på hvordan det står til her. Har ikke hatt så mye overskudd til å oppdatere meg på dagbøker i det siste...

Ser at her går det fremover både med mage,bevegelse,barnerom og alt :popcorn: Blir skikkelig misunnelig på all den energien du har hatt i svangerskapet :jepp: Håper jeg kommer etter med masse energi også :jepp:

Ha en god helg! :)

Missunner deg ikke all den kvalmen du har fått utdelt nei ;) Jeg vet jeg har vært heldig med formen hele veien :)

Det kommer seg hos deg snart skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drister meg inn i graviditetsbøkene etter lengere tids fravær... :sjenert:

Fint å se at alt står bare bra til med mum2b :biggrin: Lurte også på om det er lov å få bloggtilgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg inn i graviditetsbøkene etter lengere tids fravær... :sjenert:

Fint å se at alt står bare bra til med mum2b :biggrin: Lurte også på om det er lov å få bloggtilgang...

Selvsagt! ;) Du har allerede tilgang, bare klikk på linken i signaturen :)

Fint å se deg coriander'n :klem:

Savner vår felles kokkelering :ler: Du burde prøve retten jeg lagde i dag, se innlegg over. Veldig veldig godt! :sikle:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - den pastaretten du referte til høres bare helt himmelsk ut!

Selv om jeg vet det er lov å spise spekeskinke og blåost når den er varmebehandlet har jeg bevisst holdt meg unna jeg - rett og slett fordi faren er for stor til jeg spiser råvarene FØR de er kommet i gryta... Det er jo så alt for godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - den pastaretten du referte til høres bare helt himmelsk ut!

Selv om jeg vet det er lov å spise spekeskinke og blåost når den er varmebehandlet har jeg bevisst holdt meg unna jeg - rett og slett fordi faren er for stor til jeg spiser råvarene FØR de er kommet i gryta... Det er jo så alt for godt!

Ja, den var veldig god! :nigo: Kjære drakk et glass Masi til :vin: Det var visst perfeckt ;)

Kjenner meg igjen faren for fristelser der ja.. må innrømme at jeg har røket på en liten bit salami som skulle i omelett en gang.. :sjenert::fnise: Ser ut som det gikk bra :ler:

Men Hegejenta - jeg har lurt på å kopiere utstyrslisten din. Har hørt mye om den, er den liksom fasiten på alt vi trenger? :skravle:

edit: ser du har kjøpt simo kombi. Lurer på simo jeg også. Men skjønner ikke helt forskjellen på duo og kombi - kan du forklare?

Graco bilstol? Det er den som kan festes med bare 2 punkts sele? Det skal vi også ha..

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om utstyrslisten min er fasiten på hva som trengs? Kan jeg ikke tenke meg... den er satt sammen fra flere lister jeg har funnet og litt sunn fornuft utfra jeg tror trengs. Du må gjerne kopiere den - men det er sikkert noe jeg ikke har tenkt på også...

Forskjellen på duo og kombi er egentlig ganske enkel. På duo-vogna så sitter bag-delen fast og du må fysisk bytte til sportsvogndelen når barnet har blitt større. På kombi-vogna er baggen løs og settes inn i sportsvogndelen. På den måten kan man ta med bare bag'en inn om man har vært på trilletur i søla, og la resten av vogna stå igjen ute til man har tørket av den. Ser for meg det som gunstig om den lille sover godt iallfall.

Baggen på duoen er også litt større enn kombi baggen - tror det er snakk om noen cm både i bredden og lengden.

En ting er iallfall sikkert - Simovognene er veldig gode å trille på alt slags underlag, selv om de kanskje ikke er så kjøpesenter venlige som de med svingbare hjul.

Håper du ble noe klokere...

Bilstolen har base som festes med bilbelte ja. Brio og Besafe har også samme alternativet vet jeg, men koster litt mer... Jeg syns Graco stolen virker litt lengre enn de andre bilstolene vi har sett på sånn at vi mest sannsynlig kan bruke den en stund. (aner jo ikke hvor fort minien vokser i lengden) Det var igrunn helt tilfeldig at vi endte opp med den stolen også - men syns den ser helt super ut jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke lett å bestemme seg for hva man vil ha av utstyr. Er så sinnsykt mye å velge mellom!!! Jeg har kikka og undersøkt mye slik at vogna vi kjøper skal passe våre behov.

Ang resten av utstyret tror jeg det meste får vente til soverommet er ferdig slik at jeg kan putte det rett inn i skuffer og skap der de skal være ;) Men er vanskelig å holde seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på duo og kombi er egentlig ganske enkel. På duo-vogna så sitter bag-delen fast og du må fysisk bytte til sportsvogndelen når barnet har blitt større. På kombi-vogna er baggen løs og settes inn i sportsvogndelen. På den måten kan man ta med bare bag'en inn om man har vært på trilletur i søla, og la resten av vogna stå igjen ute til man har tørket av den. Ser for meg det som gunstig om den lille sover godt iallfall.

Å ja - sånn og forstå. Jeg trodde nemlig at begge typene hadde "mobil" bag-del. Det vil jeg definitivt ha. :Nikke: At den ikke er så smidig på kjøpesenterene er ikke så farlig. Har ikke tenkt å renne de ned akkurat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke lett å bestemme seg for hva man vil ha av utstyr. Er så sinnsykt mye å velge mellom!!! Jeg har kikka og undersøkt mye slik at vogna vi kjøper skal passe våre behov.

Ang resten av utstyret tror jeg det meste får vente til soverommet er ferdig slik at jeg kan putte det rett inn i skuffer og skap der de skal være ;) Men er vanskelig å holde seg :ler:

Du har kjøpt vogn allerede? Simo?

Enig i at utstyr må plasseres et sted... må finne en løsning på det ;) Vi har en bod.. og plass i nye skyvedørsgarderoben, men der finnes ingen hyller/kurver ennå.. :ler:

Jeg har forøvrig forberedt kjære på at nå blir det shopping snart... Jeg starter med å kopiere og redigere en utstyrsliste som vi får diskutere i fellesskap :)

Så en uendelig søt babygym i dag.. Denne: http://www.amazon.com/Lamaze-Space-Symphony-Motion-Gym/dp/B0029F1O72

:rodmer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kjøpt vogn allerede? Simo?

Enig i at utstyr må plasseres et sted... må finne en løsning på det ;) Vi har en bod.. og plass i nye skyvedørsgarderoben, men der finnes ingen hyller/kurver ennå.. :ler:

Jeg har forøvrig forberedt kjære på at nå blir det shopping snart... Jeg starter med å kopiere og redigere en utstyrsliste som vi får diskutere i fellesskap :)

Så en uendelig søt babygym i dag.. Denne: http://www.amazon.com/Lamaze-Space-Symphony-Motion-Gym/dp/B0029F1O72

:rodmer:

Har ikke kjøpt enda, men har bestemt oss for Brio Go ;) Den er superduper! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig babygym du har funnet!

Det er så mange av de man ser i butikkene som er så dillete syns jeg. Spørs om jeg må begynne å lete på nett ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...