Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ellers godt å høre at det ikke bare er meg som gjør mesteparten av baby-jobben :ler: Det er liksom mye enklere å bare gjøre det selv, enn å måtte be om, og lære opp og bla, bla, bla. Jeg har ikke den mannetypen som iler til og ber meg dra ut sånn at han kan få være alene med A nemlig :ler: Men han er super med A likevel da :hjerte:

Samma her og.. Kjære er av og til litt uvøren og lillemann begynner fort å surve. Vi (S og jeg) har liksom våre rutiner og de er han vant til. Meeeen, det er jo supert at kjære tar over og gjør sakene han også :rodmer: Men det er som du sier at det er ofte like lettvint å gjøre det selv uten noe mer styr.. :sjenert:

Blir ofte at kjære lager middag, aktiviserer hundene osv her i huset mens vi ammer, steller eller prøver å sove.. Men, sånn er det vel ofte når de små er såå små. Blir bedre etterhvert tenker jeg når han kan gå og være med ut på pappa-turer :fnise:

Vi har introdusert legging kl 21. Da er det jeg som legger og snakker litt og går fra han. Ofte blir det stille da, men om han skriker i så er det kjære som går opp igjen og er hos han til han sovner. Virker som om det er en kosestund kjære gleder seg litt til å ha med lille :yvonne: (fader skal han sovne med en gang i dag a? sa han en kveld det var stille med en gang) :fnise: Kooselig :nigo:

Høres fornuftig ut med litt rolig tilvenning.. Større sjans for en god opplevelse for dere alle 3 tror jeg :rodmer:

Håper dere har en fin fin dag :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått bokstavformer og blomsterutstikkere av Ruccula i posten i dag! :hoppe: Og jeg fant meg kjevle og diverse andre former på Ikea i går. Og jeg har avtalt med svigermor at hun kommer til oss i morgen, så jeg får øvet meg på å lage pynt! :nigo: Gleder meg :jepp::kokk:

Andreas den vakre, sa god natt kl 1910 i går :hakeslepp: (Han hadde nesten ikke sovet hele dagen.. ), våknet etter 35 min men trengte bare en pupp til før han sovnet skikkelig - så kl 20 var natten i gang. :sove: Amming kl 2345, 0340, 0615, og opp 0715 :roll: Tidlig for mor! :daane: La meg sammen med han på første luren kl 0900. Drømte at han hadde en storebror.. han var akkurat lik som han nesten, men ikke så kosete som A. Jeg var mest glad i A.. :fnise: Også var han i barnehagen, og der hadde de en helt fantastisk innretning - en skikkelig avansert vippestol med figurer på hver side som rørte på seg og pratet. (Noe al'a maskinene til Prof. Baltazar) Stolen følte også når den skulle vippe og hva den ellers skulle gjøre for å underholde Andreas. Han elsket den! :hjerte: Og enset ikke mammaen sin når hun kom for å hente han :ler::sjenert:

Det er mørkt og enda bløtere ute i dag enn i går. :regn: Heldigvis får vi besøk av nabodama om 1 times tid for ikea-eplekake hvor småguttene våre skal bli kjent :skravle::biggrin:

Skrevet (endret)

Jeg har vært litt trøtt og sliten i det siste jeg... :sjenert: Denne uka har jeg hatt 2 melt downs :grine:

Hadde besøk av svigermor i går som skulle være litt sammen med A mens jeg lagde marsipanpynt. Jeg var totalt utmattet etter bare 2x2x1 time med søvn forrige natta og når hun spurte meg: Hvordan har du det? Bare løsnet alt! :tristbla:

Det er utrolig mye kos med A, men det er også slitsomt innimellom når man ikke er opplagt. Men mest har jo jeg også behov! - som kjærestetid, alenetid, voksenkontakt etc... som jeg ikke får dekket. Og jeg har liksom følelsen av å aldri ha en eneste pause innimellom :sjenert: Men det viktigste er vel å ha noen å snakke med, få det ut liksom ;) Har fått snakka masse med kjære om dette denne uka også, og han skal ta mere grep om pappa-tilværelsen. I morgen f.eks - da skal han ha morgen-vakten, dvs om A våkner kl 0700 og ikke vil sove igjen, så blir det mannen som må være oppe med han den 1-2 timene det tar før han er klar for lur :sove. Så har jeg pumpet ut litt melk i dag, som kjære kan gi i morgen på dagen når jeg er på bytur for å finne meg kjole til dåpen :) Målet er at han gir A mat når det er tid for det + å få han til å sove igjen når det er tid for det. Det betyr kanskje så mye som 3-4 timer på mamma alene! :nigo:

Jeg drømmer om å bare sitte på en kaffebar med en avis og mocca og bare slappe av og ikke tenke på noe :ler:

Kjære var den som lyktes med å bære sønnen vår i søvn for natten her om kvelden. Da var det ny sen-rekord med kl 2240 :roll: Men bra at mannen lyktes! Bra for han, bra for meg, bra for Andreas :)

Svigermor er jo fin da :rodmer: Hun har ettertrykkelig presisert at hun gjerne passer andreas, og vi MÅ ta vare på hverandre sier hun. Hun husket Sååå godt da, hvor vanskelig det kan være å ta vare på kjærestene oppi baby-tilværelsen ;)

Forøvrig sovnet A 2130 i går etter litt for lang ettermiddagshvil. Amming 0130 og 0600 og morgen kl 0800. Jeg er ikke helt utvilt, men bedre enn i går :ler:

Nå er han på midt-på dagen luren :sove: Etterpå skal vi på butikken å kjøpe ingridienser til sjokoladekake som jeg skal lage til dåpen. (fryser den ) Denne: http://trinesmatblogg.no/2011/09/16/mork-sjokoladekake-med-friske-baer-mynte-og-hvit-sjokolade-til-sienna-maries-dap/

I morgen har jeg og kjære 5 år dag! :hjerte: Vi håper at A har lyst å legge seg ikke alt for langt unna kl 21 så blir det kjærestemiddag etter det ;) Reinsdyr indrefilet, med sopp og rømmesaus med tyttebær og ovnsbakte poteter. Og en rosenkål, og et glass vin! :vin:

Endret av LineGourmet
Gjest Ruccola
Skrevet

Nei det er ikke alltid så rosenrødt å vere mamma, spesiellt ikke når man fullammer og babyen er helt avhengig av mamma :)

Men det veier som regel godt opp når man får de varme gode smilene fra dissa småtrollene våre :rodmer:

Nå er jeg litt heldig og har ei som sover på natten, så klarer ikke helt å forstå hvor sliten du blir, men ser for meg at både tålmodighet og tårer er vanskelig å holde igjen da ja :sjenert:

Jeg og kjære har snakket mye om at han kan ta mer initiativ til å ta henne, ikke nødvendigvis å ta henne ut å trille og sånt, men generellt her hjemme :) Han spør meg nemlig om lov, og det liker jeg ikke ;) "Skal jeg ta henne"? "Skal jeg skifte bleie"? og da svarer jeg liksom bare at det går greit, jeg kan ta henne ;) Og om jeg spør han om han kan skifte bleie, ta henne opp, legge henne...osv - så svarer han veldig ofte at det kan han, men så reiser han seg liksom ikke.... Så da blir det til at jeg gjør det selv!

Han sier at han må jo få litt tid på seg, at jeg ikke må forvente at han reiser seg på sekundet, men vettu hva, jeg forventer faktisk det! ;) (Altså ikke på sekundet, men innen 30 sekunder ihvertfall! )

Så han har lovt å bli flinkere til å bare ta henne, uten å spørre, og jeg skal prøve å vere flinkere å gi beskjed at nå trenger jeg Ruccolatid ;)

Jeg liker rett og slett bare ikke tanken på å måtte spørre om tid til meg selv.sliter enormt med det! Blir til at jeg spør om han tar henne så jeg får tatt en dusj, men det må liksom passe inn, så blir ikke så ofte som jeg burde :filer:

Så blir jeg oså littegranne sur i helgene når kjære prioriterer å få sovet ut............... kan sove til 12-13, og lurer så på hvorfor jeg ikke har vekket ham...... Da svarer jeg bare at jeg regner bare med han trengte å sove siden han ikke hadde satt på noen klokke, og at jeg vil nå bare tro du står opp selv om du har lyst til det. Du er da voksen.

Så blir han litt sur fordi han skjønner at jeg er litt sur, men det blåser fort over ;)

JEG mener at han kan nå for pokker komme seg opp, sånn at jeg også faktisk kan få litt "fri" i helgene! og at det må da gå an å stå opp så han ikke mister så mye tid med oss! Det går jo foreksempel an å sette på en klokke på halv elleve, viss man absolutt ikke har lyst å sove lenger enn det! Men NEIDA det er MITT ansvar å passe på..... :sjenert: (Men som sagt så blåser det fort over ;) )

Ble vist langt dette her, men håper du skjønner hva jeg mener :) Vi har vel alle våre ting ;)

Kjempegodt su har en så forståelsesfull svigermor! :jepp: Bor de nær dere, slik at hun kan trille A på tur av og til også kanskje? :)

Her har vi absolutt ikke noe rutiner på kveldene, vet ikke hva vi skal gjøre for å få henne til å sove tidligere. Vil liksom la henne sove når hun vil sove selv i løpet av dagen :klo:

Natten, morgenen, formiddag og litt ettermiddag er bra rutiner på :)

Så satser jo på at kvelden kommer etterhvert også. Syns det er litt travelt at hun makker sånn på kvelden og ofte ikke sovner tungt før klokken er 22-24 :/

Skrevet

Nei det er ikke alltid så rosenrødt å vere mamma, spesiellt ikke når man fullammer og babyen er helt avhengig av mamma :)

Jeg og kjære har snakket mye om at han kan ta mer initiativ til å ta henne, ikke nødvendigvis å ta henne ut å trille og sånt, men generellt her hjemme :) Han spør meg nemlig om lov, og det liker jeg ikke ;) "Skal jeg ta henne"? "Skal jeg skifte bleie"? og da svarer jeg liksom bare at det går greit, jeg kan ta henne ;) Og om jeg spør han om han kan skifte bleie, ta henne opp, legge henne...osv - så svarer han veldig ofte at det kan han, men så reiser han seg liksom ikke.... Så da blir det til at jeg gjør det selv!

Han sier at han må jo få litt tid på seg, at jeg ikke må forvente at han reiser seg på sekundet, men vettu hva, jeg forventer faktisk det! ;) (Altså ikke på sekundet, men innen 30 sekunder ihvertfall! )

Her har vi absolutt ikke noe rutiner på kveldene, vet ikke hva vi skal gjøre for å få henne til å sove tidligere. Vil liksom la henne sove når hun vil sove selv i løpet av dagen :klo:

Natten, morgenen, formiddag og litt ettermiddag er bra rutiner på :)

Så satser jo på at kvelden kommer etterhvert også. Syns det er litt travelt at hun makker sånn på kvelden og ofte ikke sovner tungt før klokken er 22-24 :/

Nei, det er fantastisk å være mamma - men man trenger å bare være seg selv innimellom også ;)

Kjenner igjen dette med at mennene er treige! :daane: Her også kan det gå flere minutter fra jeg sier til kjære: kan du skifte bleia hans? Det kom en braker.. :filer: Også sitter jeg der med lillemann i do-stillingen en stund da... også spør jeg igjen: "ja, kommer du eller?" Åh.. mente du NÅ? :roll::fnise: Tror det er typisk menn jeg :ler:

Forsker litt på rutiner for tiden jeg også, vi har jo ikke det. Eller - jeg trodde vi hadde en leggetid i 20-tiden, men det har helt klart gått over :sjenert: Vet ikke helt hva som har skjedd/skjer...

Skrevet

Her har helgen vært en berg og dalbane ;) Den slitsomme uka hang godt inni helgen. På bytur på lørdag ble jeg ringt hjem igjen av kjære, da lillemann ikke var helt samarbeidsvillig på flasken :filer: Jeg var såpass negativ i utgangspunktet, at jeg bare resignerte med en gang og dro hjem. Hørte ikke telefonen i bilen på vei hjem - for han sovnet nemlig 10 minutter etter at kjære ringte :5:

Forrige uke var slitsom og deprimerende. Jeg var bare full av negativitet og null energi som gjør at alt blir bare mye verre enn det trenger å være. Kjærestemiddagen på lørdag ble utsatt. Jeg var sikker på at det kom til å bli alt for sent, og bare en dårlig greie. Så vi tok pizza som vi pleier i stedet. Og like greit. Tror A sovnet i 2230-tiden :roll:

Men vi tok kjærestemiddagen på søndag i stedet - til vanlit tid. Vi hadde flaks og A ville ta seg en lur akkurat i det vi skulle spise. Jeg tror han skjønte at mamma og pappa trengte litt tid sammen :hjerte: Så vi fikk kost oss med elg ytrefilet i rømmesaus og snakket og hatt det hyggelig sammen i 45 minutter! :kyss: Høres ikke lenge ut - men du verden, vi trengte det :nigo: Jeg tok en lite glass vin til og ;)

Senere øvde kjære på flaske igjen, og i går gikk det knirkefritt. Han må bare være litt vant med den tror jeg. Så heretter blir det pumping hver morgen, og flaske annenhver dag - resten går i frysen! :jepp:

Hatt en bra mandag. Ut på trilletur i marka kl 10 i dag! Deilig med frisk luft. Han sover ikke så lenge, men sovnet greit og koste seg nedi dunposen sin i 45 minutter :) Vi har fist ut på butikken i dag også. Mamma har nemlig fått litt inspirasjon tilbake og skal lage ordentlig middag - i motsetning til forrige uke som bestod av 100 % ferdigretter hver eneste dag! :daane:

Dåpskaka er kastet på båten - jeg bestiller 1. Man må senke kravene og gjøre det enkelt for seg selv! I morgen skal vi i kirken til samtale :skravle:

Gjest Ruccola
Skrevet

Sikkert lurtå senke kravene litt ja ;)

Jeg lekte også med tanken om å lage kake selv, men slo det ganske kjapt fra meg siden vi skulle ha overnattingsgjester fra torsdag til søndag da vi skulle ha dåp.

Bestillte en kjempeflott en og kjempefornøyd med det :)

Vi har ikke vert flinke til godemiddager her med oss. er som regel noe kjapt og enkelt :sjenert: Må skjerpe oss der ja!

Vi får ta en skikkelig farsdagsmiddag på søndag med biff! :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Har svart deg angående kake inne hos meg ;-) ville absolutt gå for den, du vil ikke angre!

Skrevet

Lillemann sovnet 1920 i dag.. :sjenert: Nå er jeg veldig spent på om han kommer til å våkne de neste 10 minuttene eller ikke...

Jeg og kjære var i kirken og snakket med presten, mens farmor var barnevakt. Han sov når hun kom og klarte kunststykket og få han til å sove igjen ganske med en gang etter de vanlige 45 minuttene. Dermed fikk lillemann en etterlengtet nesten 3 timers ettermiddagslur i dag. :sove: Så håpet nå er at søvn avler søvn og at han sover til jeg skal legge meg og kun en kjapp amming :filer:

Fint å være kirken forresten. Vi har en dødskul prest :jepp: Sunniva Gylver. Helt sikker på at det blir en bra dåp :) 7 babyer skal døpes, så det blir en dåpe-gudstjeneste ;) Rart - jeg er ikke kristen, men allikevel blir jeg så full av ehm... høytidelighet, eller emosjoner når jeg er der :fnise: Det er liksom så fint.. :rodmer: Glad vi skal døpe :)

Men hvordan amme i den kjolen jeg skal ha på meg - det blir prosjekt! :ler: Den er ganske tight på overkroppen, ikke utringet, 3/4 lange armer og glidelås i ryggen! :daane: Mannen får bare bli med oss for assistanse da? :fnise:

Jeg og A har ellers vært ute på bære-tur og shopping-tur i dag. Han har oppført seg helt eksemplarisk. Og humøret mitt har også vært bra. Tror vi påvirker hverandre jeg :Nikke:

Vi har jo slitt litt med at A har tatt kvelden så sent etter at vi kom hjem fra ferie. Først ble det rundt 21 i stedet for 20-tiden, og så ble det bare senere og senere - inkludert klokkejustering! :daane: Strategi er mye frisk luft og dagslys også skal jeg prøve ny umiddelbar byssing om han våkner til for tidlig på kveldstid ;) Ja, vi står jo opp i 8-tiden om morningen - så jeg syns jo at vi bør kunne forvente noe ala 8 til 8? :klo:

På den annen side så leser jo om dere andre på samme alder hvor de også tar natten relativt sent - så det er kanskje fortsatt litt tidlig?

2018: jeg hørte et host..... han er litt pjusk og forkjølet nå, men ingen feber :)

Skrevet

Høres ut som om det blir en fin dåp ja! Mange dåpsbarn :nigo:

Vi har testet litt og etablert oss på kl 21! Noen legger seg en del før og andre senere.. :sjenert: Er vel ingen fasit, jeg har tro på å velge det som passer best for dere og lillemannen deres.

:klemmer:

Skrevet

Høres ut som om det blir en fin dåp ja! Mange dåpsbarn :nigo:

Vi har testet litt og etablert oss på kl 21! Noen legger seg en del før og andre senere.. :sjenert: Er vel ingen fasit, jeg har tro på å velge det som passer best for dere og lillemannen deres.

Mmm... men du har lært han å sovne selv? I sengen, med smokken?

Vi driver jo egentlig fortsatt med selvregulering vi. Det er puppen som er sovemiddelet liksom.. :sjenert:

--------------

Han våknet rett etter at jeg postet innlegget i går ;) Forsøkte meg på byssing rett i søvn igjen, men så kom det en skikkelig braker i buksa så da var løpet kjørt :fnise:

Kvelden kom ikke før 2305! :daane: Vi kan ikke ha det sånn :riste:

Det positive er at han har økt til 5 timer sove-strekk første økta, og sover nesten 4 neste økt. Det betyr bare 1 natt-amming på mamma og litt bedre søvnkvalitet ;) Me like! :nigo:

Strålende vær ute i dag! :sol: Vi skal ta oss en tur ut litt senere i dag :jepp:

Ha en fin dag alle!

Skrevet

Mmm... men du har lært han å sovne selv? I sengen, med smokken?

Vi driver jo egentlig fortsatt med selvregulering vi. Det er puppen som er sovemiddelet liksom.. :sjenert:

Jeg går og legger han, brer over teppe og dyne, legger kosen på plass og slukker lyset og synger litt :sjenert: Så går jeg.... Da har vi døra oppe og babycall på.. Om det blir stille - blir det stille og om det blir skrik går kjære opp og legger seg i sengen vår og roer han til han sovner.. Vår lille vil ikke ha smokk :sjenert:

Skjønner du føler at dere ikke vil ha det slik.. Var dit vi kom og, så vi måtte bli enige om hvordan VI ville legge opp lillemann sine rutiner. Synes det funker ok nå. Her er det natta ca kl 21. Da har vi 2-3 timer alene på kvelden :nigo:

Håper det går seg til og dere finner noe som fungerer godt etterhvert :) De små våre er jo fortsatt ganske små, så det går seg heeelt sikkert til Line :)

God klem :klemmer:

Skrevet

Heii :vinke:

Innom og titter litt til deg :klem:

..når det gjelder kveldsrutiner så er det nok store variasjoner fra barn til barn. Her legger vi F mellom 19.00-19.30, og da sover han stort sett til klokken 06-07, avbrutt av nattamminger. Hos oss har vi ikke gjort noe spesielt for at det skal bli slik, det har bare gått av seg selv egentlig... Vi begynte å legge han i senga si når han var rundt 2 mnd, i 22tiden, og så har vi graadvis lagt ham tidligere og tidligere. Rutinene våre er slike;

Rundt klokken 18 går vi på badet - han får da et bad, evt vasker med klut, og har på pysj. Bruker vanligvis god tid på badet, og roer heelt ned. Så koser vi litt på stua, og han ammes på stua. Passer da på å ha litt senket belysning og tv`en avskrudd/lavt på, sånn at det er "rolig stemning". Mellom 19-19.30 tar vi med oss dyna og smokken og går på soverommet (har da skrudd av lyset på forhånd, og hatt dyna hans inne på stua til "oppvarming" ) Han blir da lagt i senga, vi sier god natt og brer over ham. Noen ganger blir han liggende å pople med seg selv, andre ganger sovner han raskt. Om han våkner og skriker etter han er lagt så går vi inn, gir ham smokk, synger en sang, evt. amming om han ikke roer seg (som foregår i senga) og går ut av rommet. Etter at han er lagt for kvelden så foregår alt på soverommet, i mørket -- både amming og evt. byssing/raping. Foresten veldig sjelden vi skifter bleie på natta, kun ved avføring.

Håper dere finne rnoe som fungerer for dere, her er timene fra lillegull er lagt gull verdt :jepp:

Ønsker dere en fin dag -- og lykke til med dåp på søndag! :dagens-rose:

:klem:

Skrevet

Takk for innspill Monthe og sommerfuglen! :klemmer:

Ja, det går seg nok til før eller senere. :) Jeg tenker jeg gir han til han er 4 mnd, og om det ikke er bedring da får jeg og pappaen sette oss ned å legge en skikkelig slagplan ;)

Føler liksom det er "nesten" hele tiden... I går f.eks så sovnet han 1940, men våknet etter 20 min. Da ammet jeg ham og han sovnet igjen. Bærer han litt, men han våkner til når jeg legger han ned i vugga. Tok han opp og vugget han inne på soverommet og han sovnet igjen. Stod sånn et kvarter. Line sliten i rygg og armer! :gjeiper: Legger han ned, skjønner at jeg mislyktes for han våkner til igjen. Ber mannen ta han opp å bære, men han er treig - og lillemann våkner og sutrer ordentlig! Klokka var nå 2045 :daane:

Alt i alt sovnet han for natten kl 2210 ;) Så det er jo ikke så alt for værst, alt tatt i betraktning :ler:

Tror kanskje jeg må prøve å justere ettermiddagslur sånn at han holder seg våken til etter kl 20, mulig det fungerer bedre :)

Skrevet

Alt i alt sovnet han for natten kl 2210 ;) Så det er jo ikke så alt for værst, alt tatt i betraktning :ler:

Tror kanskje jeg må prøve å justere ettermiddagslur sånn at han holder seg våken til etter kl 20, mulig det fungerer bedre :)

Dere er nok på rett vei :jepp: ...og de er jo ikke så store enda disse guttene våre, så det går seg nok til! :jepp: ..men jeg skjønner godt at dere er ivrige på at han skal legge seg tidligere, for det er noen dager her i huset at tiden ikke kan bli 19 fort nok for en sliten mamma ;)

Høres ut som om dere har gode rutiner på dag-hviling da, det sliter vi litt med her. I går sov han ikke etter klokka 14, og var overtrøtt og sutrete, og ingenting hjalp, og han nekta å sove :sukk: ...Tar meg i å lure på hvorfor de ikke bare kan lukke øya og sove når de er trøtt jeg åsså! :fnise: Sov veeldig godt når han endelig fant roen i senga si for kvelden da! :)

Skrevet

Innom med en :klemmer:

Vi syntes også dette med kveldsrutiner er vanskelig. Vesla vår legger seg ikke før 22-23. Jeg mener hun er sutrete fra ca 19-20 oftest pga hun er trøtt og vi kan begynne å legge henne da. Men samboer er ikke helt enig, han mener hun er for liten til slike rutiner enda, og at vi kan legge henne når hun har roet seg. En annen ting er at han ofte ikke er hjemme fra jobb før i 19 tiden og da får han jo ikke sett henne. Så det går jo ikke. Men vi har litt problemer med flaske, og jeg har enda ikke fått alenetid med unntak av på mandag, da snek jeg meg til trening i en time. Sånn passe vellykket for de som var hjemme.. så hadde vi fått henne i seng 19-20 tiden ville vi fått mer kveld, litt kjærestetid og jeg kunne trent litt..

Ble langt dette, og litt syting i boka di. Det var ikke meningen. Men du er hvertfall ikke alene om dette. Og masse lykke til med dåpen!! :)

Skrevet

Jeg hadde en bra plan..... :gjeiper:

Nemlig ut på trilletur i marka på ettermiddsluren hans som startet 1430. For første gang i historien så sovner han så pent i vogna med en gang uten et eneste lite hyl :sove::kgbaby::nigo: Og planen var å gå innover og tilbake igjen på 45 min runde som jeg tok her om dagen. Utrolig deilig med frisk luft syns jeg. Jeg er ikke særlig utvilt i dag, har bare sovet maks 2 timer av gangen og 4 våkninger. 2 amminger, 1 do-tur og en ut-på-gangen-å-hoste-tur :roll: Så det var en god avgjørelse ut på tur, selv om vi allerede har vært ute i dag en tur (med bilen + BB). Planen da - var at han sover mens vi går tur, og våkner som vanlig 5 minutter etter at vi har parkert hjemme. Dermed så beregnet jeg at han kunne ta en 4. lur ca 17 i dag, og dermed klare å holde seg våken til rett etter 20 hvor han sovner for natten. :jepp:

Problemet er at han sover fortsatt og jeg har ikke hjerte til å vekke han :rodmer: Han får nå bare sove, fortsatt selvregulering her visstnok :fnise:

Skrevet

Hehe, jeg gikk ut klokken 14, og snuppa sovnet da. Kom hjem litt over 15 og regnet med hun våknet når jeg parkerte, for det pleier hun alltid å gjøre når vognen blir stille, men hun også sover enda! :hoho:

De triller oss allerede rundt lillefingeren disse små Line :fnise:

Skrevet

Høres ut som om dere har gode rutiner på dag-hviling da, det sliter vi litt med her. I går sov han ikke etter klokka 14, og var overtrøtt og sutrete, og ingenting hjalp, og han nekta å sove :sukk: ...Tar meg i å lure på hvorfor de ikke bare kan lukke øya og sove når de er trøtt jeg åsså! :fnise: Sov veeldig godt når han endelig fant roen i senga si for kvelden da! :)

Dagene er gode som gull! :jepp: Da er han så beregnelig at det nesten er kjedelig :ler: Standarden er at 1 1/2 time etter at vi har stått opp, så vil han sove igjen. Da får han sovepupp ;) Så går resten av dagen med 1 1/2- 2 timers våkentid før lur. Det er forskjellig hvor lenge han sover av gangen, men en total på rundt 3-4 timer er veldig normalt :)

Overtrøtte bebbiser er ikke no gøy! :sukk: Jeg sier det til han: du kan bare slappe av og lukke øynene lille venn og drømme om alt du har opplevd i dag, så føler du deg mye bedre når du våkner igjen... " :roll: Men han skjønner visst ikke :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...