Gjest Ruccola Skrevet 24. oktober 2011 #3221 Del Skrevet 24. oktober 2011 Huff vi skal ta første vaksinen neste mandag, og jeg gruer meg! Hater sprøyter Godt det gikk raskt over ihvertfall Håper A slipper noe feber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #3222 Del Skrevet 25. oktober 2011 Huff vi skal ta første vaksinen neste mandag, og jeg gruer meg! Hater sprøyter Godt det gikk raskt over ihvertfall Håper A slipper noe feber Jaa.. syns han var litt varm i stad, men ville ikke plage han med temp i rumpa ------------------------------- Han sovnet for natten i går etter byssing 2015. Amming 0230 og 0615 før vi stod opp kl 09. Har opplevd han som helt normal i løpet av natten. Men han fikk et bitte lite anfall i stad med hyl, så han er nok litt "plaget" av vaksinene i dag også. Roer seg på mammas bryst da Så han har sovnet for første lur allerede, kl 1000 - så får vi se hvor lenge det varer. Jeg syns han virker så sårbar og har ekstra behov for nærhet.... Syns det er litt synd med været for tiden. Greit at det er såpass kaldt, men det er jo så mørkt og trist ute. Burde vært strålende oktobervær som man kan gå ut i syns jeg. Kanskje vi tar en tur ut senere i dag - får se an formen hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. oktober 2011 #3223 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er forresten ofte veldig ømt på selve stikkstedet, så legg merke til om hylene kanskje kommer i forbindelse med trykk på det...? Her har vi blå himmer, 16 grader og nyyyydelig vær! Jammen på tide etter alt ruskeværet og nedbørsrekordene vi har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. oktober 2011 #3224 Del Skrevet 25. oktober 2011 Håper feberen har holdt seg vekke, og at dere har hatt en fin dag sammen ....er på en måte deilig å kjenne på at lillemann trenger mammaen sin litt ekstra synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #3225 Del Skrevet 26. oktober 2011 Håper feberen har holdt seg vekke, og at dere har hatt en fin dag sammen ....er på en måte deilig å kjenne på at lillemann trenger mammaen sin litt ekstra synes jeg Ja, det er kos det Målte han på dagen i går, og 37,3 kan vel ikke kalles særlig til feber ---------------------- Han hadde forøvrig en skikkelig sovedag i går. Formiddagsluren strakk seg over nesten 3 timer Flere lurer i løpet av dagen og sovnet for natten 2010 Han våknet rett etter at jeg la meg for mat rett før 0000. Det ble det opplegget da! Han bæsjet, og da tar alt plutselig mye lenger tid (stort sett 30-40 min totalt før vi kan legge oss igjen), men når jeg bærte rundt på han etter 2 stk pupp og ny bleie da.... så gulpet han - noe så innmari også Full av gulp i lille ansiktet sitt og utover hele brystet på morgenkåpa mi :gjeiper: Da måtte det jo lys til på badet for å få skiftet på han og vasket etc... Først 0130 fikk vi lagt oss igjen Han gulper så sjelden da, og de gangene han har gjort det så snakker vi en 1 ts liksom, ikke 2 dl Lurer på om dette er fra vaksinen... Han virket ikke noe ukomfertabel, bare litt ekstra våken - smilte til meg med masse gulp i ansiktet Ny amming 0440 og stod opp 0745 (Mamma litt trøtt ja ) Driver nå og forsker på hvordan lage topp dåpskake selv mens han tar formddagsluren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3226 Del Skrevet 27. oktober 2011 Andreas hadde 3 eksemplariske lurer på tilsammen 3,5 timer på dagen i går og sovnet for natten kl 1910 Amming kl 2300 (som varte en hel time), 0330 og opp 0615! Ikke fordi jeg ville det :gjeiper: Men mannen romsterte antakelig litt mye før han kom seg ut av soverommet når han stod opp. Og med lys på og matpakkelaging + bæsjebleie og lys våken baby så var det bare å lage kaffe til mamma også (Jeg sov litt på sammen med han på første luren ) Nå sitter jeg og brainstormer med meg selv om hva som skal serveres i dåpen. Vi skal nemlig til bestemor i dag og å spikre menyen. Jeg har lagd et hemmelig våpen for at lillemann også kan nyte smokken ved behov - de er sterilisert og dyppet i sukkervann Det er en noen situasjoner hvor vi ønsker at smokken kan en option, som i bilstolen, i vogna etc. Vi får se hvordan det går. Han sover nå midt-på-dagen luren og jeg syns søvn-rutinene ser ut til å komme veldig fint på plass nå Håper det varer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #3227 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg er såå LEI av at det er så mørkt ute! A var trøtt litt for tidlig i går og sovnet 1830, var ikke overbevist om at det var natten for han da - noe det heller ikke var, våknet 45 min senere Dermed startet natten hans kl 2155 i stedet, og amming 0130, 0445 og opp 0745. Det er 3-4 timer mellom hver og jeg bør vel være happy med det, men jeg lengter litt etter 6 timers-intervallet vi hadde her i ferien... Jeg klarte ikke lure han med smokken i går, han sugde av det lille sukkervannlaget, og spyttet den ut "Du lurer ikke meg!" sa han... Vi får prøve igjen Jeg driver å lurer på å dra på et jubileum neste helg for en i familien... Festlighet i en mindre by 1,5 timer unna. Jeg har lyst å dra - alene Men nå som det begynner å nærme seg kjenner jeg at har fått litt kalde føtter. Jeg har ikke noe melk i fryseren, så jeg må i tilfelle frem med pumpa hver natt denne uka. Pumpe etter at lillemann har spist - han kan gjerne sovne etter 1 pupp, men jeg holder han litt våken sånn at det tilsammen i hvert fall blir 1 og en halv Så noe bør jeg kunne få ut med pumping etterpå Men jeg er også usikker på om mannen klarer å være alenepappa i 20 timer... På den annen side bør han jo absolutt få prøvd seg skikkelig - Uff, jeg vet ikke. Jeg har veldig lyst på en liten fest og en natt uten å måtte stå opp. Men jeg vil også være trygg på at lillemann har det fint - men det har han jo med pappaen sin Urg.. jeg får tenke litt mer på det. Først og fremst må jeg få ut litt mat til han i hvert fall Kjære skal forøvrig på fest i kveld. Da blir det hjemme alene jente-kveld etter at A har lagt seg. Gleder meg litt Må finne meg en jente film Endret 28. oktober 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3228 Del Skrevet 30. oktober 2011 A var trøtt litt for tidlig i går og sovnet 1830, var ikke overbevist om at det var natten for han da - noe det heller ikke var, våknet 45 min senere Dermed startet natten hans kl 2155 i stedet, Ja... dette har vært standarden både fredags kvelden og i går også. Trøtt bitte litt for tidlig, samtidig som jeg bare må la han sove så lenge han trenger - det kunne jo tenkes at han var klar for natten, men nei - ikke helt Natt kl 2220 i går og amming kl 0200, 0500, 0730 - våken til 09 (gammel tid) før vi fikk lagt oss igjen. Så hadde mamma akkuraat sovnet når kjære rister rundt i senga og vekker meg Nesten glad helga er over nå Jeg skal begynne legge meg 1 time før - føler meg alltid ikke utvilt, men samtidig bare en time eller 2 om og gjøre liksom. Det virker som Andreas er klar for dagen i 7-8 tiden om morningen uavhengig av når han sovnet for natten Syns det er litt rart egentlig. Men han er blid og lys våken og det kommer gjerne en gigant-bæsjebleie på den tiden også så da.... Ellers så har vi kommet oss ut på en liten tur de siste dagene Deilig! Jeg har holdt på å visne her inne i mørket :gjeiper: A har faktisk evnen til å sovne i vogna underveis og vi har også gått små turer i BB. Han syns det er superspennende å få sitte litt forovervendt nå Ha en fin søndag alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. oktober 2011 #3229 Del Skrevet 30. oktober 2011 Når er dåpen Line? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3230 Del Skrevet 30. oktober 2011 Når er dåpen Line? Om 2 uker presis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. oktober 2011 #3231 Del Skrevet 30. oktober 2011 Om 2 uker presis! Okai Blomsterutstikkerene lå nemlig igjen hos min søster (Fant jeg ut etter å ha endevendt huset mitt i to dager!! ) Så må bare få dem hit før jeg sender dem og bokstavformene samlet Sender de til deg innen de neste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #3232 Del Skrevet 31. oktober 2011 Sender de til deg innen de neste dagene glitrende! ---------------------- Fikk lagt meg tidligere i går og føler meg ganske utvilt etter å ha stått opp kl 0645 For en gangs skyld passet endring av klokka ganske bra! Lillemann tok kvelden kl 2100, amming 0115 og 0430 og 0645. Han halvsover enda, kun halvsoving - jeg vet han må bæsje Er visst i ferd med å våkne nå Mer senere.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #3233 Del Skrevet 31. oktober 2011 Da er han på første lur for i dag Jeg pumpet i går Har kommet frem til at om jeg skal dra på lørdag (på fest ) så må jeg få pumpa ut rundt en halvliter. Og jeg skal nok klare det, om jeg har trua på at jeg får dratt Mannen ga jo lillemann dette på flaske i går. Det er jo en fordel at han tar flaska i alle fall En stund siden sist. Men joda, han tar jo flaska, men er ikke så fryktelig interessert. Han var kanskje ikke så fryktelig sulten heller, og da blir det muligens vanskeligere med flaske? Uansett, mannen ble ikke særlig full av selvtillit etter flaskematingen - og vi er pr nå veldig usikre på om jeg skal dra Senere i går fikk jeg bitte litt avlastning når kjære tok seg av lillemanns 3. soveforsøk (bæring og byssing), men det måtte et 4. til før han falt helt til ro Kjære har det vanligvis litt for lettvindt her hjemme når det gjelder A, og dette får jeg svi litt for nå. Jeg er jo ikke hypp på å dra heller om ikke mannen føler seg trygg nok Samtidig er det masse ting jeg må få gjort før dåpen om 13 dager, men hadde nok rukket det uansett... Fortsatt på vurderingsstadiet her, og ingen beslutninger er tatt ennå :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 31. oktober 2011 #3234 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg syns du skal dra om flaskematingen går greit Pappan må jo få prøvd seg også, og mamman trenger å vere LineGourmet også og ikke bare mamma Hvor langt unna er du om alt skulle gå skeis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #3235 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg syns du skal dra om flaskematingen går greit Pappan må jo få prøvd seg også, og mamman trenger å vere LineGourmet også og ikke bare mamma Hvor langt unna er du om alt skulle gå skeis? Jo, takk - det er det jeg ønsker også, å kunne være bare meg og ikke bare mamma en bitte liten stund Blir nok litt for langt unna - 1 1/2 time med bil og jeg hadde jo tenkt å drikke..... Jeg ser for meg litt at akkurat denne festen droppes, men ting må tilpasses.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 31. oktober 2011 #3236 Del Skrevet 31. oktober 2011 jeg tok første festen hos nabo'n jeg Da var det bare å gå hjem om alt skjærte seg hjemme, og kjære slappet litt mer av siden han viste jeg var hjemme på få strakser om han trengte deg Drakk bare ett glass rødvin, men herlight så godt det var! Da har jeg fått utstikkerene med min søster, så satser på å få postet dem i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 31. oktober 2011 #3237 Del Skrevet 31. oktober 2011 Kjære har det vanligvis litt for lettvindt her hjemme når det gjelder A, og dette får jeg svi litt for nå. Jeg er jo ikke hypp på å dra heller om ikke mannen føler seg trygg nok Samtidig er det masse ting jeg må få gjort før dåpen om 13 dager, men hadde nok rukket det uansett... Fortsatt på vurderingsstadiet her, og ingen beslutninger er tatt ennå :gjeiper: Signerer denne... samme greia her Jeg har droppet alt hittil, synes pumping er litt styr og da så motivasjonen er ikke helt på topp Skjønner at du tviler på å reise, men.. kjære'n din fikser det nok så lenge han har melk til A.. Spennende å høre hvordan det går med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. november 2011 Forfatter #3238 Del Skrevet 1. november 2011 A tok kvelden 2115 med amming 0100, 0450, 0640 også stod vi opp 0845. Typisk med dette 2-timers intervallet mellom 5 og 7, helt unødvendig! Jeg tror nok det er mannens romstering som gjør lillemann litt urolig Mørkt og bløtt ute i dag igjen Heldigvis fikk vi utnyttet den nydelige dagen i går bra Vi var ute på 2 turer faktisk. En 20 minutters i BB forovervendt før vi dro på posten og hentet kake-maker-ting, også tok vi en i vogna litt senere på dagen. Vi holder jo på å øve oss på å trille i våken tilstand Han liker den nye easy grow posen kjempegodt, men i går ble det en del hyl etterhvert. Litt typisk det når han er veldig trøtt og trenger å sove. Han vil veldig gjerne bli dyssa i søvn kropp mot kropp Vi var midt i marka (for første gang) og jeg måtte bare løfte han opp. I hele dunposen Da ble alt bra og etter litt beroligende prat kunne vi gå videre og han sovnet Vi har så utrolig bra kontakt nå. Blikket hans som er så fullt av tillit til meg, og så uskyldsrent Han er virkelig det skjønneste på jord for meg Nå sover han formiddagsluren, etterpå drar vi på Ikea for å kjøpe litt flere bakermaker-ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. november 2011 Forfatter #3239 Del Skrevet 1. november 2011 jeg tok første festen hos nabo'n jeg Da var det bare å gå hjem om alt skjærte seg hjemme, og kjære slappet litt mer av siden han viste jeg var hjemme på få strakser om han trengte deg Drakk bare ett glass rødvin, men herlight så godt det var! Da har jeg fått utstikkerene med min søster, så satser på å få postet dem i morgen Ja, vi har besluttet.... at det ikke blir noe jubileum på meg på lørdag. Kjære ville veldig gjerne at jeg begynner med en light-verson tilsvarende vinglass hos nabo Skjønner det godt, og jeg er enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. november 2011 Forfatter #3240 Del Skrevet 1. november 2011 Signerer denne... samme greia her Jeg har droppet alt hittil, synes pumping er litt styr og da så motivasjonen er ikke helt på topp Skjønner at du tviler på å reise, men.. kjære'n din fikser det nok så lenge han har melk til A.. Spennende å høre hvordan det går med dere Mmm... vi gjør oss selv en bjørnetjeneste visstnok Som jeg skrev over drar jeg ikke på lørdag, men vi må gjøre noen endringer her i huset sånn at kjære også har full kompetanse Først og fremst skal jeg ha en morgen i uka hvor mannen må være oppe med lillemann om han våkner for tidlig. Dvs kun pupp, så kan jeg vekke kjære og overlate gullet til han. Da blir det hans ansvar å skjønne at etter 1 1/2 time så er A trøtt igjen, og da må han ha hjelp til å sove. Skal også få pumpet litt sånn at jeg kan være på vift litt lenger en halvannen time. Det viktigste mannen gjør er å få han til å sove når han trenger det. Han må jo bare velge: sutrete baby, eller gå og bysse en stund Ellers godt å høre at det ikke bare er meg som gjør mesteparten av baby-jobben Det er liksom mye enklere å bare gjøre det selv, enn å måtte be om, og lære opp og bla, bla, bla. Jeg har ikke den mannetypen som iler til og ber meg dra ut sånn at han kan få være alene med A nemlig Men han er super med A likevel da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå