LineGourmet Skrevet 23. september 2011 Forfatter #3181 Del Skrevet 23. september 2011 Lillemann sov til litt over kl 21 i går kveld og sovnet igjen litt før 0000 Etter 1 nattamming i 3-tiden våknet han igjen kl 0800. Hele uka har jeg da tatt han i senga for pupp, men han vil bare ikke sove sammen med meg lenger Han spiser, og sutter litt - og spreller litt (inni pleddet). Etter en liten time er han så lei at han begynner å sutre. Det rare er at om jeg står opp (som jeg nå har gjort) så sovner han på armen med en gang, så nå sover han igjen. Han hadde nok mye søvn å ta igjen han Jeg var litt usikker på om jeg skulle stå opp eller legge meg igjen. Føler meg jo alltid utrolig trøtt når han vekker meg på morningen kl 09/0800 - så jeg sitter her i morgenkåpa da... med kaffen.. det spørs vel om jeg ikke bare skal si hallo til dagen og komme meg i dusjen mens han sover Bør pumpe ubrukt pupp også... Tror vi skal ta en trilletur i dag samtidig som mamma får gått inn de nye buksene sine Blir litt shopping for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. september 2011 Forfatter #3182 Del Skrevet 27. september 2011 Vi er i kraftig utvikling om dagen! I det siste har lillemann sovnet for natta rundt kl 20, hvilket er innmari alright Men vi sliter en del på dagtid nå. Vet ikke om det er overgangsfase de har når de nå begynner å finne døgnrytmen? For han sover som sagt fra 20 ca, og det blir da 3 nattamminger - den ene når jeg legger meg rundt 2330. Det blir litt kortere søvn-intervaller (typisk 4+3+2 timer), men totalt blir det bra nattesøvn på han. Men ikke på mamma! Sliter på morningen der, når han føler at det er morgen litt vel tidlig :gjeiper: Han sovner raskt når vi står opp, men da begynner disse power-nappene. Han har vært utrolig sutrete, og virker trøtt Jeg ser det jo på han også. Akkurat som han er frustrert over å våkne så raskt Når vi er på farten så sover han dog sin beste søvn (i bilen, i babybjørn) Jeg skulle ønske jeg hadde fasiten på hvordan det skal være med søvn og våkentid. Det hadde vært så mye lettere å forholde seg til Men når jeg sier "for tiden" så er det liksom 2-3 dager, så alt kan jo være tilfeldigheter Har lagt han ute i vogna nå, og han har sovet 1 time og 8 minutter - det indikerer at han kommer til å passere 2 timer nå Ellers har vi reisefeber! Kofferter/bager er funnet frem, og lister er under skriving Bikini og sommerklær skal finnes frem dag også. Det er meldt 28 grader på søndag når vi ankommer og strålende sol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. september 2011 #3183 Del Skrevet 27. september 2011 Å, dere kommer nok til å få en superfin ferie Her også har snuppa forskjellige dager. Noen ganger våkner hun etter bare 15-20 minutter, og er da som du beskriver, sutrete og virker litt frustrert. Jeg driver å prøver å finne ut om disse dagene kan settes i sammenheng med at jeg drikker te eller cola....ikke funnet noen enda, så håper jo det er tilfeldig og ikke fremkalt av mor En dag hun hadde en sånn dag, måtte jeg bare få gjort litt her for vi ventet besøk. Da la jeg henne i vogna ute i gangen, åpnet døren til vaskerommet og satte på både vaskemaskin og trommel Da sov hun i 2,5 time! (Jeg passet på å sette på ny maskin og trommel når de var ferdige ) Da var den en mer fornøyd snuppe som våknet, og mor fikk vere virvelvind i fred Her er nattesøvnen også kortere og kortere etter hvert måltid. kan f.eks sove fra 20 til 01, så til 05 og så til 07. Da er hun veldig makkete, og våkner litt etter litt. Om vi bare ligger og prater, smiler og ler i sengen, sovner hun ofte igjen og vi ligger og slumrer til rundt 09 Nattmåltidene våre tar litt i underkant av en halvtime. Gleder meg til hun sover hele nettene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. september 2011 #3184 Del Skrevet 27. september 2011 Hei Isj, skjønner at du blir litt trøtt med 3 amminger ja.. men håper det går seg til nå snart. rart dette med søvn-vaner - hvor forskjellig det er Vi har ikke fått han til å legge seg så tidlig her, men til gjengjeld sover han lenge, har ikke så lyst til å endre noe nå ettersom det virker som om mini er fornøyd, og jeg er uthvilt Høres godt ut med bikini og mange varmegrader gitt... Håper lillemann sover godt når dere er på tur slik at mamman hans kan få kose seg og slappe av Ønsker dere en riktig god tur (om jeg ikke svinger innom boka di før dere har reist avgårde) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. september 2011 Forfatter #3185 Del Skrevet 27. september 2011 Gleder meg til hun sover hele nettene Me too!! Syns det er utrolig deilig å høre at jeg ikke er den eneste som har det sånn Nå har han passert 2 timer ute i vogna si Og jeg gleder meg til blid og sulten gutt! Jeg har fått gjort litt i mellomtiden også, og det er et pluss :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. september 2011 Forfatter #3186 Del Skrevet 27. september 2011 Høres godt ut med bikini og mange varmegrader gitt... Håper lillemann sover godt når dere er på tur slik at mamman hans kan få kose seg og slappe av Det håper jeg også! Jeg fantaserer om at vi denne uken skal komme i mål på typ 3 mnd-rutine for baby. Dvs 12 timer søvn fra kl 20 med amminger Og 2 formiddagslurer à 1 1/2 time Nå våkna han - må løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. september 2011 #3187 Del Skrevet 28. september 2011 God tur til varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. september 2011 Forfatter #3188 Del Skrevet 29. september 2011 God tur til varmen! Takk! ------------------- Superkjapp oppdatering: Jeg har vært i ett hele dagen jeg! Med pakking og ordnings Jeg har vært velsignet med en lillemann som ville sove lang formiddagslur i dag. Og siden vi aldri kan vite hvor lange lurene blir, så blir man jo utrolig effektive da! Nå er han på en ettermiddagshvil og jeg skal kjappe meg å slappe av litt foran tv'n og hvile ryggen før han våkner igjen. Er det en nybakt mamma-fenomen og være litt "av" i korsryggen eller? Jeg har pakket masse og tror jeg kommer i mål. Det som er ferdig står ute på terassen, så når kjære kommer hjem fra almennammøte på jobben blir det få plass i bilen :gjeiper: Det blir mye stæsj Og bare for å ha presisert det: Lillemann har ikke sovnet klokken 20 siden jeg skrev det her Er nok litt tidlig å forvente stabile legge-tider ennå. Håper på masse kos på ferie allikevel Ser for meg at mannen skal passe lille på dagen både titt og ofte når jeg vil kule'n på stranda Chao bella's! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. september 2011 Forfatter #3189 Del Skrevet 29. september 2011 Også må jeg bare få notere at jeg i kveld sang skatten i søvn med bæ bæ lille lam Han sloknet 1930 og er nå lagt i vugga på soverommet. Uvisst hvor lenge det holder, men jeg tar det som et godt tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 5. oktober 2011 #3190 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Bikini frister ikke så mye, men varme derimot.... Håper dere koser dere på tur Endret 5. oktober 2011 av Ekkornet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #3191 Del Skrevet 11. oktober 2011 En rask liten ferieoppdatering Her koser vi oss masse sammen alle 3 Vi tar oss en kombinert bære/trilletur hver dag på dagen, hvor mamma og pappa får sittet litt på kafe. Ellers så storkoser han seg i babybjørnen, hadde ikke klart oss uten den - og solhatten Han lo som i latter i dag for første gang. Innmari gøy å stå og bounce på mammas mage Stort sett sovner han i 20-tiden og sover som regel 6 timer første intervallet Da lager kjærsteparet middag og drikker litt vin Snakkes om 1 uke! Chao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerliljen Skrevet 11. oktober 2011 #3192 Del Skrevet 11. oktober 2011 Er en stund siden jeg var innom sist, så bra dere har det godt i den lille familien! Kose dere masse videre i ferien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. oktober 2011 #3193 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kos dere masse siste uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 11. oktober 2011 #3194 Del Skrevet 11. oktober 2011 Høres ut som dere storkoser dere. Er helt fantastisk når de små ler for første gang. Kos dere videre i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 13. oktober 2011 #3195 Del Skrevet 13. oktober 2011 En rask liten ferieoppdatering Her koser vi oss masse sammen alle 3 Vi tar oss en kombinert bære/trilletur hver dag på dagen, hvor mamma og pappa får sittet litt på kafe. Ellers så storkoser han seg i babybjørnen, hadde ikke klart oss uten den - og solhatten Han lo som i latter i dag for første gang. Innmari gøy å stå og bounce på mammas mage Stort sett sovner han i 20-tiden og sover som regel 6 timer første intervallet Da lager kjærsteparet middag og drikker litt vin Snakkes om 1 uke! Chao! Høres fantastisk ut! Kos dere videre! *jeg vil også ut å reise... * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. oktober 2011 #3196 Del Skrevet 16. oktober 2011 Høres ut som en flott ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. oktober 2011 #3197 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så herlig med ferie! Nyt det! Høres ut som dere koser dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3198 Del Skrevet 18. oktober 2011 I'm back! Borte bra, men hjemme best! Nå hadde vi et litt utfordrende siste døgn med båten hjem, så utrolig deilig å komme hjem til alt man er vant til å ha rundt seg. Ikke minst litt plass å bevege seg på - i motsetning til lugar på 10 m2. Temp-regulering funket ikke så vi hadde det alt for varmt og lillemann hadde vondt i magen i tillegg Når han endelig sovnet så fant vi ut at senga vår kunne kastes på dynga. Fjærer midt i ryggen og liggegroper på feil sted Ja, jeg har sendt klage-mail til colorline. Vi har alltid vært fornøyd før Har rukket å pakke ut og få alt på plass. Lillemann er på sin 2 lur i dag og normalen har i løpet av ferien blitt at han sovner for natta rundt 2000. Gleder meg til doble episoder med grey's og privat praksis i kveld Skriver mer om ferien i morgen. Men basicly så ville jeg nok ventet til baby var 4 mnd med å dra på såpass lang ferie, da er rutinene mer på plass. Og selv om all kjøringen gikk veldig bra, så tror jeg nok fly er bedre :gjeiper: Men vi koste oss masse, selv om vi ikke fikk gått på en eneste restaurant Neste ferie blir med diverse familiemedlemmer sånn at kjæresteparet kan gå ut på kvelden i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3199 Del Skrevet 18. oktober 2011 Canal digital kan brenne i helvete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. oktober 2011 #3200 Del Skrevet 18. oktober 2011 Velkommen hjem Linemor!! Canal digital kan brenne i helvete! ..aner meg at dere har en sånn PVRdekoder, og at opptakene ikke har blitt tatt opp! I såfall så har du min fulle medfølelse, det er så siiiinnsykt irriterende! Håper dere får en finfin kveld hjemme allikvel, er alltid så godt å komme hjem etter å ha vært borte ei stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå