Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I helga har vi starta med ny natta-strategi ;)

Han har jo hele veien sovnet "enklest" på dyna i sofaen, men da har det jo vært litt opp og ned hvor lenge han sover - i og med at det da er varierende grader av støy. Vi har nå droppet bagen i vugga og frakter han på dyna og direkte i vugga! :jepp: Og det virker som det funker veldig bra. Man må ha tålmodigheten til å la han sove på brystet ca 20 min (da sover han godt nok) før han flyttes over på dyna og videre inn på soverommet i vugga :)

Natt til søndag sov han fra 2230 - 0900! (med 2 raske nattamminger) :nigo:

I natt sov han fra 2130 - 0300, så ble det krøll fra kl 0600. Han var plutselig så snørrete og full av buser, så stakkaren fikk jo ikke puste omtrendt! :daane: Og jeg som trodde forkjølelsen hans var over i går :roll: Jeg dryppet nesa med morsmelk kl 3 i natt, men det holdt altså ikke. Han sov urolig og våknet hele tiden helt til det var ingen vei utenom å ta han opp kl 06. Fikk raska ut noen flere buser, men siden da har han holdt på med lurer på pluss minus 45 min = lite søvn på mamma :Gjesp:

Virker som han sover litt bedre nå, på sofaen på dyna :ler: Når han våkner igjen må vi ut å kjøpe nesesuger! :jepp:

Tok forresten tempen hans i dag også, i rumpa :overrasket: Det gikk faktisk veldig bra :) Ingen feber heldigvis, han er bare trøtt av alle smålurene og dårlig søvn han :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har forresten ledd i søvne flere ganger i natt og i dag. Er vel bare et tidspørsmål før vi får latter i våken tilstand også da :ler: Masse smil og latter, men uten lyd så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå kos med latter - dog lydløs enn så lenge :)

Nesesuger er et must her i huset, håper det hjelper med nesesuger og morsmelk.. Gruer meg så til første gangen lillemann blir syk :sjenert: Får håpe morsmelk herder de en stund til mot bassilusker og virus..

God klem til deg og Andreas :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er dette trikset med å duppe nesten i morsmelk?? Jeg må jo begynne å ta opp alle disse mamma-triksene nå...

god bedring til lillegutt, Line!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå kos med latter - dog lydløs enn så lenge :)

Nesesuger er et must her i huset, håper det hjelper med nesesuger og morsmelk.. Gruer meg så til første gangen lillemann blir syk :sjenert: Får håpe morsmelk herder de en stund til mot bassilusker og virus..

God klem til deg og Andreas :klemmer:

Kan du fortelle mer om hvordan den funker? Hvordan reagerer småtten? :sjenert: g

Andreas har masse snørr helt "bak i der", men ingenting synlig fremme... så jeg har ikke prøvd nesesugeren ennå - har feiga ut faktisk :gjeiper: Har liksom ikke vært krise heller.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er dette trikset med å duppe nesten i morsmelk?? Jeg må jo begynne å ta opp alle disse mamma-triksene nå...

god bedring til lillegutt, Line!

Morsmelk skal visst hjelpe mot det meste - og når det gjelder tett nese hos babyene, så hjelper dråper med morsmelk bedre enn nesedråper visstnok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vakre lille store gutt er 2 mnd i dag! :strix::bursdag: :blåse:

Her går natten fortsatt ganske bra med korte nattamminger, men jeg mistenker at vi har hatt et par økedager nå.... Han har sovet utrolig lite på dagen og ettermiddagen - og jeg har brukt en hel evighet på å få han til å sovne :daane: I går f.eks så sov han kun 1 1/2 time på dagen, og jeg holdt på med å få han til å ta "ettermiddagsluren" helt til han sovnet for natten kl 0100!!! Hang i puppen hele kvelden, og sovner på den også, men kun lett søvn (= maks 20 min) før han våkner igjen. Utrolig frustrerende :overrasket:

Det jeg syns er rart er at han var så blid hele veien, ingen sutring liksom... men sove - nei, det var det ikke snakk om :ler: Alle sov godt da nå det endelig ble natta :sove:

Nå sover han formiddagslur som jeg mistenker blir god og lang, etter bare 1 pupp til frokost, så jeg fikk pumpet meg også. Har ikke pumpet på en stund, og nå fikk jeg ut mye mer enn før :jepp:

Skal gjøre ferdig dåpsinvitasjoner i dag (lay out på fotoknutsen) så jeg får bestilt de. Så blir det en tur på butikken i babybjørn senere i dag. Mannen jobber ekstra :roll:

Deilig med sol og fint vær for en gangs skyld! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :vinke:

Så flott at natt-rutinene har begynt å falle på plass! :jepp:

Vi har brukt nesesugeren innimellom. Har ikke vært noe problem med den, lillemann ser bare litt forskrekket ut :fnise:

Håper formen er bedre, både hos deg og lillemann :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, brukte nesten en time på å få posta innlegget mitt, så så ikke at du hadde skrevet ett nytt et, der du beskriver ikke fullt så gode netter :gjeiper:

HAtt noen slitsomme netter her også i det siste, med pupping hver 2.time fra det første "nattmåltidet" (ca klokka 00) og til vi står opp dagen etter. Blir litt oppstykka søvn ja :Gjesp:

Håper dagen i dag blir bedre, økedøgn er jaggu det mest slitsomme som fins spør du meg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har det fint om dagen, det så gøy med de søte, små. Det skjer stadig nye ting! Babylatter er helt herlig :rodmer: Andreas høres ut som en skjønn liten gutt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er det i dag? Torsdag ja - hele uka, så har han sovet 0 på ettermiddag/kveld, helt til han omtrendt kollapser rundt midnatt. Det er utrolig slitsomt - han kan gjerne være våken, men det at jeg tror at han trenger å sove, og mislykkes sånn hele tiden - det er slitsomt :jepp:

Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn nå- mistenker litt at snørret bak i der plager han. Har prøvd nesesugeren, men får bare ut det som er helt fremst... :sjenert: Når han småvåkner så hører jeg det surkler og når jeg tar han opp så snøfter han som en liten søt gris... uff, stakkars liten :troest: Det sier seg jo selv, at han trenger mer enn 8-9 timer søvn om natten + bare korte lurer på dagen/ettermiddagen (kanskje totalt 2 timer..) :overrasket: Virker liksom ikke som det tørker opp bak i der heller :sukk: Han er i fin form ellers da :)

Jeg tror vi skal dra å kjøpe baby gym i dag! :nigo: Han er klar for det :Nikke: Vi kjører :reise: så går vi i butikken i babybjørn. Sikkert som banken :ler:

Det er liksom meg og Andreas :hjerte: Mannen er nesten glemt, ser han jo nesten ikke..... Det går over forhåpentligvis :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 2 mnd dagen igår! :bursdag:

Har vært litt dårlig til å legge igjen spor i det siste. Det er jo en fulltidsjobb dette med baby! :sjokkert:;) Men jeg leser når jeg kan. Høres ut som om du og Andreas koser dere :)

Har du byttet fra mei-tai til babybjørn Line? Er det for at han skal kunne sitte vendt fremover? Har tenkt litt på det etterhvert når vesla blir litt større, men tenker jo på dette med at det ikke er anbefalt sittestilling...

Kos dere i det fine høstværet! Imorgen er det meldt strålende :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Line! :vinke: Kom til å tenke på en ting; hever du hodeenden på senga/vugga/bagen litt når han ligger? Det kan hjelpe mot tett nese. Man hever ganske mye egentlig.. 10 cm kanskje.

Er det den nesesugeren du suger i et lite munnstykke du har? Den er den beste syntes vi. Og så kan det være lurt å dryppe litt saltvann eller melk i nesen litt før så du får mykt opp det som måtte være. Jeg skylte mye med saltvann for å rense opp i tette perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet fra mei-tai til babybjørn Line? Er det for at han skal kunne sitte vendt fremover? Har tenkt litt på det etterhvert når vesla blir litt større, men tenker jo på dette med at det ikke er anbefalt sittestilling...

Hei MP ;) Har ikke akkurat byttet, men de har litt ulike bruksområder nå. Han begynner å bli litt stor for mei-tai'en - dvs for sterk i bena sine og i viljen :ler: så ikke alltid han liker å være i den. Blir på en måte kun når jeg vil han skal sove, og ikke alltid det går lenger :gjeiper: Med baby bjørnen så blir det mer sånn at han kan kikke på det han har lyst, så legger han hodet inntil brystet etterhvert. Han koser seg mer der, blir jo litt mer sånn frivillig for han hva han vil gjøre på en måte :ler: Har han foreløpig i vanlig stilling inn mot meg, han er fortsatt så liten at han ikke orker så mye "mas" ute før han lukker øynene :)

Anbefaler begge deler :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva styrer mannen med da Linemor? :klo:

Æsj, han jobber alt for mye ekstra :kjefte:

Denne uka har det også vært mye styr med våken og krevende lillemann på kvelden som tar all oppmerksomheten. Jeg har nesten følt det litt som at kjære har gjort det hele verre med sitt nærvær :roll:

Så vi har ikke fått pleid forholdet i det hele tatt :sjenert: Visse ting jeg føler jeg trenger i hverdagen, som har vært helt fraværende... :daane: Men det går seg til det altså - vi skal jo på ferie og alt - om bare en 1 uke!!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line! :vinke: Kom til å tenke på en ting; hever du hodeenden på senga/vugga/bagen litt når han ligger? Det kan hjelpe mot tett nese. Man hever ganske mye egentlig.. 10 cm kanskje.

Er det den nesesugeren du suger i et lite munnstykke du har? Den er den beste syntes vi. Og så kan det være lurt å dryppe litt saltvann eller melk i nesen litt før så du får mykt opp det som måtte være. Jeg skylte mye med saltvann for å rense opp i tette perioder.

Ja, otribaby ;) Jeg er ikke så imponert over den. Tror jeg skulle hatt en sånn støvsuger-nesesuger i stedet :ler:

Sjekk her:

:hoho: Men den funker garantert! :jepp:

Snørret tørker nok opp snart. I dag har han sovet hele dagen, ettermiddagen og sover nå også :overrasket: Når skal natten begynne tro? :klo:

------------------

Babygym fra Tiny love er innkjøpt, har ikke testet så mye (han sover jo hele tiden :fnise: ) men virker lovende det vi har sett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...