siebaeo Skrevet 7. september 2011 #3141 Del Skrevet 7. september 2011 Sjekk denne! Og denne Utrolig søt! Bare ikke prøv deg på noen av disse her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. september 2011 #3142 Del Skrevet 7. september 2011 Ja, og ferdig marsipanlokk Man trenger jo ikke å gjøre det så fryktelig komplisert første gangen Jeg liker tankegangen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3143 Del Skrevet 8. september 2011 Sjekk denne! Og denne Utrolig søt! Bare ikke prøv deg på noen av disse her.. Ja, de kakene der setter standarden de! Bortsett fra den siste linken da Har god selvtillit på å lage gode kaker, men selve pynten er ikke min sterke side - alt for slurvete og uvøren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3144 Del Skrevet 8. september 2011 Da har nok en uke snart passert! Jeg syns tiden går sååå fort Vi skulle egentlig på jobben min i dag, men de ba om at vi kom neste uke i stedet. Var visstnok komplett kaos der med deadliner etc Jeg skulle være glad jeg ikke var der fikk jeg vite Vi var på 6-ukers kontroll med lillemann i går, han hadde gått opp hele 250 gram siste uka og alt var fint med kroppen ellers Han er nå på 4755 gram. Er litt nygjerrig på hvor lang han har blitt. Tipper rundt 56 cm. Må nok finne frem tommestokken snart Både jeg og pappaen koser oss bare mer og mer Vi har masse fine stunder nå hvor lillemann smiler og fekter og lager de morsomste grimasene. Gleder meg til han finner ut at han kan lage flere lyder Han sover fint i vugga si på soverommet nå første del av natten, litt opp og ned hvor han havner etter første natt-ammingen - kommer an på om klokka er før eller etter 5 Har fått ned tiden til 1 time nå i ammingene, (når han ikke sover med meg). Må vel snart prøve å bare legge han tilbake i senga selv om han ikke sover å se hva som skjer Vi skal en av dagene snart til en foto-knutsen å ta passbilder av han, så blir det pass-bestilling på politistasjonen. Dåpsinvitasjoner skal bestilles og sendes. Dåpsskjema må sendes inn, lokaler må bookes og sjekkes ut. Jobben skal besøkes. Reisetriller må sjekkes ut på barnebutikken, og babybjørn bæresele til kjære må kjøpes. Nok å henge fingrene i føler jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. september 2011 #3145 Del Skrevet 11. september 2011 Da har nok en uke snart passert! Jeg syns tiden går sååå fort Vi var på 6-ukers kontroll med lillemann i går, han hadde gått opp hele 250 gram siste uka og alt var fint med kroppen ellers Han er nå på 4755 gram. Er litt nygjerrig på hvor lang han har blitt. Tipper rundt 56 cm. Må nok finne frem tommestokken snart Både jeg og pappaen koser oss bare mer og mer Vi har masse fine stunder nå hvor lillemann smiler og fekter og lager de morsomste grimasene. Gleder meg til han finner ut at han kan lage flere lyder Vi skal en av dagene snart til en foto-knutsen å ta passbilder av han, så blir det pass-bestilling på politistasjonen. Dåpsinvitasjoner skal bestilles og sendes. Dåpsskjema må sendes inn, lokaler må bookes og sjekkes ut. Jobben skal besøkes. Reisetriller må sjekkes ut på barnebutikken, og babybjørn bæresele til kjære må kjøpes. Nok å henge fingrene i føler jeg Tiden flyyyyr her også! Vesla er 7 uker i dag! Det vi si at for akkurat 7 uker siden så satt jeg og så på verdens flotteste lille jente i kurven sin, mens kjære lå og snorket i nabosengen og var helt utslått etter en natt uten søvn Jeg derimot hadde fått to timer på puta, og var lys våken Målte de ikke lengde på kontrollen? Det gjorde de med oss, og snuppa var 5100g og 58 cm lang! Ikke noe rart vi må opp i str 62 i veldig mye Her skal dåpsinvitasjoner lages i dag. lokaler og kirke er booket Syns det er råtøft av dere å planlegge tur mens lillemann er såpass liten Det hadde jeg nok ikke begitt meg utpå - hadde hatt panik for pakkingen Har faktisk avlyst et bryllup fordi det ble for langt å reise med Vesla. (Var i et annet land) Angående babybjørn, så har jeg hørt at barna bør vere minst 3 mnd før man begynner med dem. De "henger" på bekkenet i de selene, siden det er så lite stykke som de sitter på. En Meitai skal vist vere mye bedre fordi de da blir holdt oppe etter rumpa og ryggen og får mye mer støtte. Jeg syns egentlig det er veldig rart dette med de selene, for man sitter jo på samme måte som man gjør i en bæremeis. Og på bæremeiser (hvertfall på Bergans sine) har man klare intruksjoner på at barnet skal kunne sitte selv før man bruker den. Klarer barnet å sitte selv i 10 minutter, er dette tiden barnet skal sitte i en bæremeis. Når barnet kan sitte alene i 2 timer, kan det sitte to timer i bæremeisa...osv. (Har noe med ryggen deres å gjøre, at musklene ikke er sterke nok til å holde overkroppen oppreist, og da siger de sammen og ryggen blir sittende skjevt eller noe.) Mulig du vet alt dette, men ville nå bare skrive det i tilfelle du ikke har hørt om det Lykke til med jakten på en god trille Pass på at ryggen kan legges helt flat så lilemann kan sovne der med god samvittighet Ha en god søndag Linemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. september 2011 Forfatter #3146 Del Skrevet 11. september 2011 Angående babybjørn, så har jeg hørt at barna bør vere minst 3 mnd før man begynner med dem. De "henger" på bekkenet i de selene, siden det er så lite stykke som de sitter på. En Meitai skal vist vere mye bedre fordi de da blir holdt oppe etter rumpa og ryggen og får mye mer støtte. Jeg syns egentlig det er veldig rart dette med de selene, for man sitter jo på samme måte som man gjør i en bæremeis. Og på bæremeiser (hvertfall på Bergans sine) har man klare intruksjoner på at barnet skal kunne sitte selv før man bruker den. Klarer barnet å sitte selv i 10 minutter, er dette tiden barnet skal sitte i en bæremeis. Når barnet kan sitte alene i 2 timer, kan det sitte to timer i bæremeisa...osv. (Har noe med ryggen deres å gjøre, at musklene ikke er sterke nok til å holde overkroppen oppreist, og da siger de sammen og ryggen blir sittende skjevt eller noe.) Mulig du vet alt dette, men ville nå bare skrive det i tilfelle du ikke har hørt om det Hei Ruccula De skriver jo på babybjørn'en at den kan brukes fra nyfødt/3,5 kg og at den skal være veldig ergonomisk riktig, så da stoler jeg på det Lillemann likte den veldig godt i alle fall. Han har begynt å protestere i mei tai'en innimellom nå, for sterk i beina sine og er ikke alltid veldig glad i å legges i froskestilling og tett inntil :gjeiper: I babybjørn'en kunne han kikke litt rundt og beina er jo i fritt fall Etter en 10 minutter var han lei av å kikke og følge med, og la bare hodet inntil brystet mitt og sovnet Tror babybjørnen blir gull på ferie Jeg har gitt reisetrillene på båten og vi har bestemt oss for å ta med simo vogna Tar plass i bilen, men har kommet til at det blir best for han Lager du dåpsinvitasjoner selv? Jeg tenkte å ta en fotoshoot av vidunderet vårt her, og bestille på fotobutikk jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. september 2011 #3147 Del Skrevet 11. september 2011 Invitasjonene blir bare tekst som vi printer ut på et hvitt ark, som vi derigjen limer på en farget pappbit Gjør det enkelt! Takkekortene i etterkant derimot blir nok dillet med lenge siden far i huset er hobbyfotograf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 11. september 2011 #3148 Del Skrevet 11. september 2011 Åh, det er altså så moro når de begynner å "prate". Lille og jeg har lange samtaler vi Ordentlig koselig i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 11. september 2011 #3149 Del Skrevet 11. september 2011 Hei Stemmer også for fotoshoot til invitasjoner.. Jeg har scrappet 18 stk invitasjoner Deeet tok tid det :gjeiper: Hadde bestemt meg, så da ble det det.. Høres bra ut med bæresele på ferietur, jammen er dere heldige som skal avgårde Er så koselig å skravle med lillemann, han her har også masse han skal ha sagt såå moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. september 2011 #3150 Del Skrevet 11. september 2011 Så spennende med ferietur som nærmer seg! Blir nok fantastisk med sol og varme! ..litt misunnelig Dere skulle kjøre ned til Frankrike, var det ikke? Her pludres det også masse, det er så gøy!! I går på vei hjem satt han i bak i bilsetet sitt og pludra med seg selv, søtingen Gleder meg til den første latteren kommer jeg! Og når det gjelder soving i vugga -- forsøk å legg ham ned selv om han ikke sover, kanskje blir dere positivt overraska og han sovner av seg selv Håper dere har hatt ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. september 2011 Forfatter #3151 Del Skrevet 12. september 2011 Hællaisen damer! Monthe: Vi tar båten fra oslo- kiel og kjører til italia med 1 overnatting underveis Her skal vi bo i 2 uker: http://www.appartamentilavela.com/ Det er 10 meter til sjøen! :hoppe: Ja, jeg skal prøve å legge han ned selv om han ikke sover snart også. Har skjedd flere ganger nå, at han bare nesten sover - og er ganske urolig noen minutter, men så sovner han likevel Så det er nok håp for å kunne legge han ned helt våken også --- Sommerfulgen: sånn scrapping og hobbeting er ikke noe for meg jeg kjøper det jeg trenger :gjeiper: Koselig å snakke litt med de små ja - når begynner de å le med lyd egentlig? Her får han noen viin i blandt - han er så søt ---- I dag har jeg vært hos tannlegen og rensa skikkelig opp etter graviditeten. Tilbake etter ferien for å fikse et par hull Men deilig å komme tilbake på scratch Farmor var barnevakt - helt genialt med time kl 12 - da er det så og si bankers at lillemann har startet på formiddagens lur og sover minst 2 timer. Stakkars farmor var bekymret for at han ikke kom til å våkne før jeg kom hjem Må få kose litt må vite Angående passbilder av baby: fotoknutsen på kjøpesenter 2 sa nei til baby. Japan foto på kjøpesenter 3 sa ja - så da drar vi dit i morgen, så ser jeg an formen til vidunderet og kanskje vi bare drar på politistasjonen i samme slengen Formen min er litt opp og ned om dagen. Føler ikke at jeg får sovet ut i det hele tatt. Det blir for korte soveintervaller og dårlig søvn. Og jeg er ikke flink til å be mannen f.eks ta lillemann i helga på morningen så jeg kan sove Neste helg skal jeg be om det - definitivt Og jeg har begynnende halsvondt - håper det ikke utvikler seg noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 12. september 2011 #3152 Del Skrevet 12. september 2011 Her skal vi bo i 2 uker: http://www.appartamentilavela.com/ Det er 10 meter til sjøen! :hoppe: Misunnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. september 2011 #3153 Del Skrevet 12. september 2011 høres deeeeeilig ut med ferie ja. God bedring, passer jo ikke å bli syk nå! (prøv aldri) Drikk noe godt og varmt, og ta livet litt med ro endag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. september 2011 #3154 Del Skrevet 13. september 2011 Ferie Det blir nok helt nydelig (må si jeg er bitte litt misunnelig ) Babyhvin er det herligste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 13. september 2011 #3155 Del Skrevet 13. september 2011 Så nydelig ut dit du skal på ferie altså!! *vil også* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 14. september 2011 #3156 Del Skrevet 14. september 2011 Åhh - det så herlig ut! Og ti meter til sjøen! Blir ikke så tøft å reise fra denne sommeren/høsten vi har hatt her i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 14. september 2011 #3157 Del Skrevet 14. september 2011 Det så kjempedeilig ut! Kose dere masse på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 14. september 2011 Forfatter #3158 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Lillemann har vært som en drøm i natt Hadde en litt slitsom kveld og mange soveforsøk før han sovnet, men når han først sovnet da i 23-tiden så sov han jammen meg over 5 timer før han våknet igjen. Og da var det kun 2 pupp og ingen bæsj = 30 min før jeg kunne legge meg igjen! Fantastisk altså, sånn vil jeg gjerne ha det hver natt 3 timer senere våkner han og får 1 pupp, fortsatt ingen bæsj - og sovner.... på 20 min Og enda 2 timer senere stod vi opp Og hele denne natten sov han for seg selv, ikke sammen med meg Lillemann har fått frokost og er sovnet i vogna si, så jeg skal raske meg å gjøre meg klar så tar vi en trilletur ned på kjøpesenteret i dag. Fint vær igjen, endelig! Og han har blitt så innmari blid de siste dagene - smiler og ler (uten lyd) og vi snakker masse sammen og har utrolig bra kontakt Endret 14. september 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. september 2011 Forfatter #3159 Del Skrevet 15. september 2011 Da har jeg fått unna besøket på jobb! Det var koselig å snakke med kolleger igjen, litt voksensnakk (om babyer ) og tusen komplimenter om hvor nydelig gutt vi har lagd Jeg oppfordret de til å invitere meg med på kick off i januar (2 dager båt-cruise) selv om jeg er i perm Kjenner jeg har lyst til det (les: skikkelig fest! ) Foreslått for sjef tidligere jobb-start og 2-3 mnd til gode på perm - han skulle tenke på det. må løpe - baby roper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. september 2011 Forfatter #3160 Del Skrevet 16. september 2011 Nok en uke har gått Dagene går så utrolig fort :gjeiper: Men jeg koser meg masse masse med lillemann nå, det er så gøy at han gir mer respons Jeg nevnte tidligere i uka at jeg hadde litt halsvondt... vel, det har blitt til forkjølelse og jeg har smitta lillemann Han er litt snørrete og nyser mer enn normalt, men heldigvis ingen feber. Dryppa morsmelk i nesa hans i dag og fikk lurt ut et par buser, så etter en giga bæsjebleie sover han nå veldig godt etter bare små power nap'er tidligere i dag. Det blir film og lasagne på mamma og pappa i dag, enten med sovende nurk ved siden av, eller et våkent Forresten fortsatt korte nattamminger her nå og stort sett 4 timer x 2 om natten - det hjelper godt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå