Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Så herlig at det begynner å bli litt ordnings på sovinga ;)

Og kan tenke meg det vinglasset smakte godt! Ble ett glass her på lørdag og, jeg og mannen spiste middag og rakk et glass vin hver før snupp våknet for kveldsmat :fnise:

:duskedame: hurra for 1 måned :duskedame:

Takk! :nigo: Han har blitt så stor i helga! Tror han har lagt på seg en halvkilo minst :jepp::fnise::rodmer:

Vinen smakte veldig godt ja! Ser frem til å kunne dele en flaske med mannen nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig å kjenne at man begynner å få litt rutine på ting :)

Mai tai er toppers, det blir mye brukt her også.

Også så deilig at han tar flaske så man kan ta et lite glass vin.

Hm, der sier du noe... om en måned, som er første helgen vi ikke har planer, så skal jeg invitere kjæesten på tapas og en flaske vin etter at vesla har sovnet. :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at etter passert 1 mnd så begynner jeg virkelig å storkose meg i mamma-rollen :rodmer: Nå føler jeg at ting begynner å gjenta seg såpass ofte at vi kan kalle det rutiner :jepp: Og han er så våken og oppmerksom innimellom lurene sine, smiler og fekter :ler:

Det er stadige natterekorder her, og han har nå sovet 4 netter på rad med 5-5 1/2 time i slengen :sove: Me like! :nigo:

I går våget jeg meg på det lokale kjøpesenteret med vogna også. Det gikk selvsagt supert, han sov hele veien han. Var bl.a på apoteket og kjøpte d-vitamin dråper, inotyl til bleieutslett (allerede mye bedre), og jern-tabletter til meg (vært litt svimmel i det siste :gjeiper: ). Egentlig hadde jeg tenkt å ta bussen hjem igjen, for vi har så grusom lang oppoverbakke hjem - men så var det et kvarter til bussen gikk og jeg så på de høye trinnene fra bussen til gatekanten, og feiga ut :ler: Dermed trilla vi hjem også. Bakken føltes litt kortere enn fryktet, men det er sabla god trening. Jeg er støl mellom beina i dag :ler:

I dag skjer det ikke så mye hos oss. Det regner og er litt grått og vi har stått opp litt sent (mammas skyld :fnise: ) han sover ute i vogna og får frisk luft, mens jeg straks skal lage meg litt frokost ;) Mulig vi tar en tur på helsestasjonen og veier i morgen eller fredag ;)

Lillemann elsker når jeg danser med han og synger etter radioen! :romeo:

:biggrin::hjerte:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :rodmer:

Her har vi hatt en super dag også! Snuppa er så fornøyd at det er en fryd! Det er jammen meg godt å være mamma :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så deilig når ting begynner å komme litt inn i en rytme og man får litt mer søvn. Da får man litt mer tid til å kose seg i mamma rollen også, som det virkelig ser ut som du gjør :)

Tipp, topp, tommel opp :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på helsestasjonen og tatt en kjapp vekt-kontroll i dag. 520 gram opp på de siste 13 dager! :nigo: Så nå er på nippet til 4,4 kg. Store lille gutten min :rodmer:

Vi fikk en tilgodelapp av farmor her om dagen også, og har shoppet litt klær :shoppe: Masse fint fra name-it, 2 bukser og 3 bodyer + et ullsett til oktober og utover i str 62.

Fryd og gammen her :hjerte: *bank i bordet* :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke på å få unna pliktbesøket på jobben også :sjenert: Tror kanskje neste uke er en fin uke :) Hyggelig å snakke med kolleger igjen, men eier kan jeg spare meg for :overrasket: Har tenkt litt på om han kanskje kunne tåle at jeg kom tilbake litt før for så å ta ut 2 mnd perm i juni-august (minus felles ferie)? :klo:

Probably not :eeeh:

Etter ferien (oktober) skal jeg begynne å se etter andre jobber forresten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje pliktbesøk blir kosebsøk? Håper det...

Ny jobb, spennende!!! ;) viktig å trives både med eier og kollaegaer..

Andreas over 1 mnd allerede, dagene flyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at dere har det bra! :hjerte:

..Å være mamma er det mest fantastiske -- uansett hvor slitsomt det innimellom kan være, så er alt glemt idet lillemann smiler, eller lager en fornøyd lyd når han er i armene :rodmer: Så heldige vi er som får oppleve dette :hjerte:

.. Herregud, er så lettrørt i dag jeg, skulle nesten tro jeg var gravid :fnise:

God helg til deg og skjønne, lille Andreas! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Herregud, er så lettrørt i dag jeg, skulle nesten tro jeg var gravid :fnise:

God helg til deg og skjønne, lille Andreas! :klemmer:

...skulle tatt seg ut om du var gravid igjen allerede :fnise:

God helg til dere og vakre F også :nigo::klem:

----------------------

Her har nettene blitt litt mer utfordrende igjen. Det er el-propell og mye kick boxing når vi prøver å sove sammen :roll: Akkurat som han er lys våken og ikke skjønner at mamma er dau-trøtt :overrasket::fnise: I natt har jeg blitt reddet av mei-tai'en igjen. Måtte bare stå opp med han etter at han hadde fektet og sparket meg i magen 1 time. Litt tom pupp og rett i mei-tai. Så går jeg rundt i stua, og gangen og kjøkkenet - frem og tilbake, frem og tilbake, kl 0730 lørdag morgen og etter at jeg kun har sovet 2 timer :daane: 20 min senere kan jeg endelig legge han fra meg uten at han våkner igjen. Stod opp 1130 jeg :sol:

Nå skal vi ta oss en harry tur i regnet :regn:

Ha en nydelig helg alle sammen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svøp han i et helseteppe eller noe slikt når han skal ligge ved siden av deg, det å ikke kunne bevege seg fritt gir en følelse av trygget, slik som det var da han var inni magen ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Svøp han i et helseteppe eller noe slikt når han skal ligge ved siden av deg, det å ikke kunne bevege seg fritt gir en følelse av trygget, slik som det var da han var inni magen ;)

God helg :klem:

Swaddling heter det :)

Legger ved noen linker. Skal vist fungere veldig bra, spesiellt på de babyene som veiver mye med armene og vekker seg selv på grunn av dette ;)

Mange forskjellige måter, noen bruker to tepper, men det tror jeg må vere for de som bor i kaldere strøk :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swaddling heter det

Legger ved noen linker. Skal vist fungere veldig bra, spesiellt på de babyene som veiver mye med armene og vekker seg selv på grunn av dette

Mange forskjellige måter, noen bruker to tepper, men det tror jeg må vere for de som bor i kaldere strøk

Takk for linker Ruccula :) Likte den første best :jepp: Syns det er litt juks når de viser på dukker :ler: Facinerende å se hvordan den nyfødte roet seg der, og med shhhhh-lyden etterpå :overrasket: Men det er vel i grunn ikke så rart. Jeg skal prøve dette på lillemann en dag. :) Tenker det virker bra på han, så lenge jeg får til å svaddle han riktig. Blir jo litt samme prinsippet i mei-tai'en også, med at han ligger tett og stramt og ikke særlig mulighet til å røre seg ;) I helga har jeg bare brukt mei-tai'en hver natt. Har bare brukt en halvtime ekstra etter ammingene og lagt han igjen - så jeg har sovet alene de (litt få) timene jeg har sovet ;) Blir litt tull i rytmen vår når pappa har fri fra jobb :gjeiper:

-----

Vi har vært hos svigermor i dag på middag. :spise: Lillemann var i utgangspunktet litt trøtt og dermed litt sutrete. Farmor diller og duller og synger og banker på ryggen og stryker på kinnet og snakker baby-språk og.... :daane: Disse bestemødrene vet jo i grunn hva de driver med, og de får jo stort sett resultater - men jeg syns det er litt masete å se på :roll::sjenert:

Harry-turen vår i går gikk bra :) Jeg måtte sette meg bak med han på turen hjem og passe på smokken, ser ut som hjemturen i bil er litt sånn.... Men smokk er gull i bil hos oss ialle fall :ler: Ja, vi øver oss på å kjøre til Italia :lur:

Bada igjen i dag også :dusje: Første gangen han har kost seg glugg i hjel hele veien - fra turen ned i balja til ferdig tørket med klær :nigo::rodmer: Verdens søteste er han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg likte best den første også ;)

Her badet vesla sammen med mamma i dag, og det var kjempesuksess!

kaset seg sånn at vi måtte fylle på med varmtvann og ligge der litt til :fnise:

Kjempekoselig!

Men tror nok ikke det er noe jeg kommer til å gjøre om jeg er alene, for det var veldig greit å ha mannen her som tok seg av henne etterpå så jeg kunne tørke meg selv uten at noen av oss ble kalde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "krøpet" til korset ang babyspråk og dulling. Ser jo at minsten eeelsker det, selv om jeg føler meg max teit når jeg holder på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en nydelig natt igjen, etter en grusom en i går :gjeiper: Det er vel litt sånn det er å ha 5-6 uker gamle babyer - man tror man har fått taket på tidspunkter og litt rutiner og sånn, men så skjærer det seg totalt! :ler: Det er nok litt opp og ned med magevondter hos han, lite i natt og da er han mye roligere og blidere og lett å ha med å gjøre. Kos å sove sammen igjen i natt også :rodmer:

Jeg prøvde meg faktisk på litt swaddling forrige natta da. Det virker det :jepp: Jeg var på vei til å lage sukkervann midt på natta etter at han hadde fått alle puppene jeg hadde og bare hylte og var utrøstelig. Så tenkte jeg: tulle han inn i et teppet da, så er det litt lettere å bære med en hånd mens man gjør masse annet :filer: Det ble litt sånn halvveis-swaddling, men han roet seg så mye at jeg ikke trengte å gi han sukkervann likevel :ler: bysset han litt, så sovnet han - men bare for 1 1/2 time :daane: Jo-jo, er jo bedre enn ingenting ;) Har tullet han inn i teppet i senga mi også, og han er mye roligere :)

I dag har vi vært ute å trillet til butikken. Jeg har gått opp "grusom-bakken" for 2. gang og formen er stigende! :ler::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...