Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Jeg hadde nok melk, men frøkna gikk ned veldig mye mens vi var på barselhotellet, og vekten gikk sakte oppover, så vi har måttet gi litt mme ved siden av. Vi har prøvd Nan, men det gav mye luft og magevondt, så vi gikk over til Hipp, og fikk en ny baby ;)

Selvom jeg skjønner dette med stoltheten så veldig veldig godt, må man bare gjøre det som er til babyens beste, for en periode, så vekten går oppover og stabiliserer seg på veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok satset på MM istedenfor MME om du vil amme, men sikkert greit å ha litt MME på lur uansett ja ;) Om du pumper innimellom at han spiser skal det jo stimulere produksjonen ;)

Ja, det skal være krise her i huset før jeg gir Nan'en jeg har kjøpt altså. Jeg gir det 1 uke ;)

Tror jeg satser på ekstra pumping. Helt optimalt burde jeg jo pumpe om natten mens han spiser av den ene puppen. Det er alltid bare 1 pupp om natten, så er han happy :rodmer: Og det lekker flerfoldige millilitere rett i gulpeklutene uansett :ler:

Det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok melk, men frøkna gikk ned veldig mye mens vi var på barselhotellet, og vekten gikk sakte oppover, så vi har måttet gi litt mme ved siden av. Vi har prøvd Nan, men det gav mye luft og magevondt, så vi gikk over til Hipp, og fikk en ny baby ;)

Selvom jeg skjønner dette med stoltheten så veldig veldig godt, må man bare gjøre det som er til babyens beste, for en periode, så vekten går oppover og stabiliserer seg på veien. :)

Tar med meg tips om MME's ulike egenskaper for senere :jepp:

:klem:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at han har gått opp så lite da... Men det ordner seg nok, enten med MM pumpet eller MME. Sikkert ikke dumt å pumpe på natten om du lekker en del da, jeg er rett og slett for trøtt til det... :Gjesp:

Vi bruker NAN MME her, og snuppa reagerer ikke i det heletatt - blir bare mett og fornøyd (heldigvis) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille vennen ville ikke ta formiddagsluren i vogna i dag, så nå sover han så søtt i mei-tai'en på meg :sove::rodmer: Vi har hengt opp klær, skiftet søppelposer, vært i postkassen, snakket med naboen og danset litt rundt. Og nå er vi på KG :) Fint med mei tai altså :jepp:

Jeg prøvde å gi han flaske i går, med utpumpet morsmelk. Men han ville ikke ta den, for avansert den flasketuten fra Medela tror jeg. Stakkar, han trodde vi prøvde å lure han. Nå skal det sies at vi hadde en utrolig bra kveld i går også, bare pupp og soving hele kvelden. Ingen sutring så vidt jeg kan huske :) Han fikk bitte litt av melka via sprøyte, men han ville ikke ha så mye. Antar han var mett i utgangspunktet ;)

:bursdag: :blase: Lillemann er forresten 2 uker idag! :duskedame:

Barseltårene har tørka inn og jeg begynner å føle meg som meg selv og kapabel til å være mamma :ler: Kjære har sin første dag på jobb etter fødselsperm, så vi har vært alene (derav; hurra for mei tai! ) Nå stod vi opp fryktelig sent da, så morningen er så vidt over for oss :gjeiper:

Andreas er så søt! :rodmer:

Tror han ønsker seg vippestol veldig snart til

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med mange andre har også vi hatt noen innkjøringsproblemer når det gjelder amming, trenger ikke gå inn på det her, men jeg kan ihvertfall bidra med mine erfaringer ;) Når de er så små kan det være lurt å gi de fra kopp (sånne små målebeger er fine) og ikke flaske, da risikerer man ikke noe mht sugeteknikk. Jeg har også pumpa ut MM og gitt ved behov, det fungerer fint så lenge man har litt ekstra melk. Men det kan være lurt å ha MME i huset også, om ikke annet så for å vite at man har noe i bakhånd. Jeg ble ihvertfall lett stresset hvis jeg fikk pumpa ut litt mindre enn forventa, hos meg virker det som melkemengden varierer ganske mye i forhold til stressnivå ++ så prøv å ikke la deg stresse av vektoppgangen. Husk; det ordner seg! Det er helt vanlig at det er sånn i starten, og jeg har inntrykk av at det kommer seg når de blir litt større. Vi har hatt de fleste av innkjøringsproblemene, men det løste seg selv etterhvert. Det gjør det nok for dere også! Husk at både du og Andreas skal lære dette for første gang :klemmer:

Så fint at det går bra med dere ellers, og gratulerer med 2 ukersdag! :bursdag:

NB: Vippestol er GULL! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I likhet med mange andre har også vi hatt noen innkjøringsproblemer når det gjelder amming, trenger ikke gå inn på det her, men jeg kan ihvertfall bidra med mine erfaringer ;) Når de er så små kan det være lurt å gi de fra kopp (sånne små målebeger er fine) og ikke flaske, da risikerer man ikke noe mht sugeteknikk. Jeg har også pumpa ut MM og gitt ved behov, det fungerer fint så lenge man har litt ekstra melk. Men det kan være lurt å ha MME i huset også, om ikke annet så for å vite at man har noe i bakhånd. Jeg ble ihvertfall lett stresset hvis jeg fikk pumpa ut litt mindre enn forventa, hos meg virker det som melkemengden varierer ganske mye i forhold til stressnivå ++ så prøv å ikke la deg stresse av vektoppgangen. Husk; det ordner seg! Det er helt vanlig at det er sånn i starten, og jeg har inntrykk av at det kommer seg når de blir litt større. Vi har hatt de fleste av innkjøringsproblemene, men det løste seg selv etterhvert. Det gjør det nok for dere også! Husk at både du og Andreas skal lære dette for første gang :klemmer:

Så fint at det går bra med dere ellers, og gratulerer med 2 ukersdag! :bursdag:

NB: Vippestol er GULL! :lol:

Takk for fint innspill Lilly :klem: Har troa på at stressnivået har mye å si jeg også, så derfor gir jeg det 1 uke for å se vekta hans neste onsdag. Tror kanskje han ikke gikk opp særlig mye første dagene hjemme :sjenert:

Prøvde en alminnelig avent-flaske i går, men han ville ikke ta den heller. Så jeg mata han litt med kopp. Funker mye bedre det :ler: Han orka ikke så mye da, bare en 20 ml. Han hadde spist 2 pupper fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en litt slitsom natt med alt for lange våkenpauser under amming :daane: Frustrerende :sjenert:

Nå har han endelig sovnet litt på sofaen etter at jeg prøvde vogna 2 ganger + mei tai (sovnet der 20 min), ny byssing, så sofa. Kjære ringte meg og prøvde å si at han skulle jobbe noen timer ekstra! Whatt!!? :kjefte: Han kan ikke komme å si det samme dagen, når jeg bare ser frem til at han kommer hjem sånn at jeg kan dusje, spise, gå på do etc :roll: Ble litt frem og tilbake der, og etterhvert viste det seg at han hadde planlagt å jobbe i morgen også, og fotballkamp på søndag kveld :overrasket: Da var saken grei - dropp ekstra jobben i dag! :fy_fy:

Kan da ikke være så jævlig vanskelig å forstå at med all uforutsigbarhet som følger med liten baby, så kan i hvert fall han være litt forutsigbar da! Det skulle vært han som var hjemmeværende, og jeg ute! :hoho::grine:

Jeg sitter å drikker amme-te forresten :kaffekopp: Og feirer at det regner og er kjøligere ute! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å telle antall pupp fra vi stod opp i går til i dag - er ikke helt sikker, men tror vi kom til en 15-16 pupp :sjokk: Da må han da få nok mat?? Selv om jeg bare har halv mengde i puppen, eller han suger dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da har han nok økedag/er så tenker du plutselig har det han trenger :jepp:

Her hang Vesla i puppen en hel dag, og jeg fikk mye mer melk etterpå, så de kan dette med å regulere melken disse små ;)

Håper det går seg til ihvertfall, det er jo så lettvindt med puppen i steden for pumping og flasker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nyfødt livet sin gang ser jeg. Spennende å lese hos dere som nylig har fått og se hvordan livet er etter svangerskapet. Godt at barseltårene har begynt å roe seg noe ned da, mine har begynt og er overrasket over hvor mye man kan grine for ingenting.

Kos dere masse med lillemann fremover og håper han legger masse på seg nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-16 pupp!! Høres ut som de første dagene her, og helt ærlig så syns jeg det var veldig slitsomt. Etter brystbetennelsen nekter hun nå så og si å ta pupp, så det går mest i flaske her. Prøver puppen noen ganger om dagen, men det er ikke så stor suksess så da blir det som oftest til at vi pumper måltidene i stedet. Litt trist, men det viktigste er jo at hu blir mett...

Skjønner godt at du vil ha mannen hjem og ikke til å jobbe ekstra! Her begynner mannen på jobb på mandag og kjenner jeg gruer meg til det. Han vil også gå på kamp på søndag, men jeg har sagt nei til det. Han blir som oftest borte hele dagen når han skal på kamp, du vet øl og pizza og venner og det som hører med først, og jeg har lite lyst til det på søndag. Han skjønte det da :)

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du vil ha mannen hjem og ikke til å jobbe ekstra! Her begynner mannen på jobb på mandag og kjenner jeg gruer meg til det. Han vil også gå på kamp på søndag, men jeg har sagt nei til det. Han blir som oftest borte hele dagen når han skal på kamp, du vet øl og pizza og venner og det som hører med først, og jeg har lite lyst til det på søndag. Han skjønte det da :)

Ja, det er liksom ikke bare selve kampen :roll: Selvsagt skal det være litt å spise og noen øl og bla, bla, bla. Her drar han, men holder seg innenfor 16-20, og han er fullstendig klar over at jeg forventer å få noe tilbake :ler:

-------

Fortsatt litt slitsomme netter hos oss. Mulig det bare er overgangsperiode etter kjære ikke har lillemann på brystet på sofaen førstedelen av natta lenger. Vanskelig å vite når han er klar for å sove videre liksom, for det kan variere mellom 1 time og 4-5 timer :overrasket: Litt lengre våkenperioder nå, men lengre søvn også :) Vi sovna ikke før 3 i natt, men så våkna han ikke før 0730 heller ;)

I dag har vi trillet en liten tur, hvorpå han sovnet og sov videre et par timer :happy: Så ble det pupp, bæsj og pupp før vi tok på kjøredressen og dro å hentet kjære i byen på jobb :) Digg å komme seg ut. Men fytte rakkern så tunge disse bilstolene er! Ikke bare bare å bære stol med baby flerfoldige hundre metere til garasjen :gjeiper:

Andreas har fått vippestol i dag! :bursdag: Og han har badet for 2 gang. Første gangen hylte han hele veien :grine: Denne gangen var det litt deilig og spennende til å begynne med, men så ble det visst kiipt :sur: Tror egentlig han syns det blir litt skummelt med både meg og kjære hengende sånn over han liksom... var bare jeg som holdt han til å begynne med...

Nå er det snart pizza og flm på mamma og pappa, og pupp på lillemann - kanskje han vil sove snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med film og pizza :)

Her sover snupp endelig etter besøk av bestefar og onkler i hele ettermiddag, kanskje det er håp for mamma og pappa og få nyte et måltid sammen i fred og ro?!?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: Håper det går bra med det og lillegourmet, og at økinga ikke sliter deg helt ut! Det blir bedre! :) Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd jeg har en brystbetennelse på gang... :sjenert:

Helt rart hvor fort ting skjedde i går! Ut på ettermiddagen kjente jeg plutselig at jeg var så vanvittig øm i ene puppen, og det var helt grusomt å amme han på den :tristbla: Vi skulle til bestemor på middag mens kjære var på fotballkamp. Så mens jeg kjører da, så blir puppen bare vondere og vondere, og det er mens den er helt i ro liksom. Kunne ikke komme borti siden på den i det hele tatt. Like før jeg kom frem begynte jeg å fryse noe voldsomt og i det jeg kom frem til mamma så hadde jeg skikkelig frostanfall! :fryser: Jeg fikk på meg ekstra jakke og 2 paracet, så ga det seg etterhvert. :sukk:

Hjemme igjen, viste tempen 38 C, jeg prøvde med varmeflaske og massasje og pumpe, og ammet på den, men det er fortsatt like ømt og hardt på undersiden :tristblaa: Slitsom natt med lillemann og selvsagt - typisk det når jeg virkelig trenger å sove - fordelen er at jeg har ammet og tømt puppen masse da ;) Tempen er ikke så høy i dag, bare bitte bitte litt over.. men puppen er fortsatt minst like rød :sjenert: Ringt legen og fått time i morgen - 1030 - det er jo alt for tidlig for en alene-spedbarnsmor! :overrasket: Skal prøve dusj, massasje, pumping, amming for fulle mugger utover ettermiddagen og kvelden så kanskje jeg er på bedringens vei i morgen :) - feberen har jo tross alt gått litt ned, har tatt noen paracet ;)

Jeg syns forøvrig ikke 2 ukers perm for pappaene er nok i forbindelse med fødsel! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!!! Håper det blir bedre fort! Det er helt grusomt vondt, det kan jeg skrive under på!!!

Bra du klarer å få noe ut av den, her kom det ingenting på flere dager. Masse, masse god bedring!!

Her hae vi hatt første dag uten pappa'n i dag. Og jeg føler jeg ikke har fått gjort noe annet enn å sitte med lillemor.

Hun har vært ganske sutrete og kun sovet 10min her og 10min der. Glad pappa'n snart er hjemme igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, har hatt noen runder med både tette melkeganger og brystbetennelse. Kan skrive under på at det går utrolig fort fra man merker symtomene til det er skikkelig ille! Bruker du ullinnlegg? Mitt tips er bare å amme/pumpe OFTE, og massere samtidig. Vondt, men det hjelper... Gå uten BH så mye som mulig, også.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...