Olive Skrevet 24. juli 2011 #2981 Del Skrevet 24. juli 2011 Gratulerer så mye Flott navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 24. juli 2011 Forfatter #2982 Del Skrevet 24. juli 2011 Takk for alle gratulasjoner jenter! Sånt setter i gang tåreflommen (igjen.. :gjeiper: ) Utrolig rørende å lese altså Jeg har kommet hjem i dag fra barselavdeling. Så dette blir vår første natt sammen alle 3 Forteller mer om alt senere Tar bare en kjapp oppdatering nå. Melka begynte å flomme i natt og nå har jeg skikkelig skikkelig brystspreng - god damn! Det er ganske vondt Tok meg nettopp en dusj og sitter å lufter puppene i morgenkåpen, og det bare renner fra ene brystet. Så nå håper jeg Andreas kan våkne fra sitt lune rede på pappas bryst i sofaen snart Vel hjemme så har ble jeg helt manisk i forhold til å få ting på plass og organisere til minste detalj, klarte ikke å slappe av. Merker jeg har skikkelig problemer med å slappe av når lille sover, da ryddes det og ordnes - hele tiden Helt rart hvordan jeg gleder meg til at han skal våkne/ammes, det har vært der helt fra starten av. Allerede fryktelig avhengig av han liksom. Han er jo så god, og myk og skjønn og liten, og søt og vakker med lille pingvintryne sitt Jeg har tusen tanker i hodet, håper ting roer seg snart. Gleder meg også til mere søvn -har ikke vært mye av det nei... gosh Masse masse masse klemmer til dere, kg-familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. juli 2011 #2983 Del Skrevet 24. juli 2011 Åhh, så koselig med oppdatering! Så fint at melka strømmer og mannen har sklidd så fint inn i papparollen. Kos dere masse i tiden fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. juli 2011 #2984 Del Skrevet 24. juli 2011 Superkoselig å høre om... nei, det tar nok noen dager nå før du får roet deg litt. Så mye nytt på engang! Håper du får litt søvn innimellom, kanskje du skal prøve og sove litt sammen med babyen? ha en nydelig uke nå ! (jeg stikker på ferie) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. juli 2011 #2985 Del Skrevet 25. juli 2011 Herlig med oppdatering fra deg. Nyt dagene! Tiden går så fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 25. juli 2011 #2986 Del Skrevet 25. juli 2011 Gratulerer gratulerer gratulerer!! Flott å høre at alt har gått bra, sambo er fantastisk, og at dere koser dere (selv om det ikke har blitt så mye søvn enda...) Selv om jeg ikke har skrevet noe særlig her inne, har jeg fulgt deg hele veien, og det er skikkelig gøy å se at NUH! begynner den nye hverdagen og en ny fase i livet ditt Selv har jeg fått vite at jeg også skal ha en gutt, og atpå til har jeg blitt fridd til i ferien, så her er alt bare velstand! :hjerte: Kos deg, nyt den nye tilværelsen, og lykke til fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #2987 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg sliter med søvnen, men det er store fremskritt hele tiden her syns jeg. Nå, f.eks: han har sovet i vogna si ute på terassen i 1 time og 20 min - og sover fortsatt Jeg burde selvsagt ha sovet selv, men sitter å lurer på når han skal våkne i stedet Målet for i dag er at han skal sovne i vogna si i kveld og ligge der i hvert fall en del av natta. Så langt har jeg hatt han i senga sammen med meg, men han vil nesten ikke slippe puppen i det hele tatt og jeg ligger å spenner meg og får såvidt slumret litt hvis jeg er heldig. I tillegg så lekker jo pupp 2 når den første er i bruk så det er litt mas :gjeiper: Han har blitt sår i rumpa si også Han bæsjer jo pasjonsfrukt hele tiden Og det gjør vondt for han når jeg må ta våtservietten og fjerne restene. Smurte på litt zinksalve nå sist, så får vi håpe det føles litt bedre for han Masse barseltårer fortsatt her, men mest kos. Sikker på at alt går seg til bare jeg gir det noen dager Pappaen er fortsatt enestående, han er flink til å la det gå bitte litt lenger tid enn meg i forhold til å legge han ned på dyne/vogn etc - jeg tar han opp for lett Noen av mødrene som kan si hvor mange dager det tok før dere følte at dere hadde fått litt rytme i hverdagen? :happy: :sleeping: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. juli 2011 #2988 Del Skrevet 26. juli 2011 Innom en snartur på mobilen og titter til deg, er på hytta vi det tok iallefall en uke før jeg hadde "landa" og klarte å sove litt og slappe av når han sov på dagtid Håper dagen deres er flott, gi Andreas en stoor kos fra ei stolt KGtante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. juli 2011 #2989 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Innom og leser koselige oppdateringer i Gourmet-boka Tok nok ca en uke her også før vi liksom var litt inne i det, noen ting er litt nytt og fremmed enda føler jeg Ang sår rompe så har vi ikke slitt ordentlig med det føler jeg, men jeg fikk tips om å kjøpe a-krem på krukke (en brun glasskrukke) og bruke den til rødheten var borte. Det har funket veldig bra på lillemannen her Håper du får orden på søvnen din igjen snart.. Endret 27. juli 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #2990 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Jeg er som ny etter at jeg fikk litt søvn i natt! Kjære hadde lille på brystet fra 2230-0230. Jeg la meg 1 time etter og sovnet faktisk. Stod opp halv tre, klar for nye utfordringer Kjære la seg og jeg ammet en, to, tre og 4 ganger før han endelig sovnet i vogna si. (+ 2 bleieskift og en del byssing :kgbaby: ) Han sov der fra 05-0730 og jeg sov også! :happy: tok han over til meg så halvsov vi til 1030. Føler meg mye roligere i kroppen og har bedre kontroll på barsel-tårene Nå sover han ute i vogna si, og onkel kommer snart på besøk Angående den såre rumpa. Jeg endret strategi fra zink til potetmel. I tillegg så har jeg utviklet mine skills på grepet rundt føttene hans så han er roligere og jeg får vasket/tørket mer effektivt og forsiktig Han er fortsatt veldig rød, men jeg syns det ser ut til at det heler seg Det er slitsomt i starten å være nybakt mamma, men jammen er det mange oppturer og kos også. Man lærer seg nye triks hele tiden Mål for natten: få overflyttet andreas fra kjæres bryst og til vogna tidligere, ellers samme. Skal også teste brystpumpa i dag har jeg tenkt. Puppene blir fort fulle :gjeiper: Så jeg er så nysgjerrig på hvor mye, på hvor lang tid som kommer ut Lekker ganske mye, særlig om kvelden og natten. Stabiliserer seg sikkert etterhvert Alle som venter på å føde: Gled dere! Det er det største i livet Monthe: Ja, nå er det jo 6 dager siden - føler meg mye roligere i kroppen i dag Kos dere på hytta! Sommerfuglen: Ja, kjenner det er mye bedre og at jeg ser en antydning til rytme nå Koselig at dere er innom edit: har forresten gått ned 12 kg, 6 dager etter fødsel Det var 10 kg på mandag. Så 1 kg daglig er jo fint Endret 27. juli 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. juli 2011 #2991 Del Skrevet 27. juli 2011 Så koselig å lese her om dagen Du kan prøve å skylle han under springen i stede for å vaske med klut/serviett. Det har vi gjort her og han har nesten aldri blitt sår. I tillegg til å bruke bephantensalve. Han tåler ikke sink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. juli 2011 #2992 Del Skrevet 27. juli 2011 Vi skyller lille frøkna under rennende vann morgen og kveld,og ved avføring. Hun har ikke vært antydning til sår i disse 4 leve måneden så det ser ut til å være en grei måte. Ellers vasker vi med stellekompresser tidligere kalt mesoft kompresser fra apoteket, de er geniale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 27. juli 2011 #2993 Del Skrevet 27. juli 2011 Beundrer humøret ditt med så lite søvn jeg! Hadde ikke vært så sprudlende her for å si det sånn.. Håper iallefall at det blir bedre for dere snart Jeg gleder meg også til det blir litt mer rutine på ting, føler det har blitt bedre nå de siste dagene iallefall så håper det ikke er aaaaaltfor lenge til at jeg kan føle meg trygg på å ta henne med på trilletur alene f.eks. Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. juli 2011 #2994 Del Skrevet 27. juli 2011 Gratulerer med babyen!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. juli 2011 #2995 Del Skrevet 27. juli 2011 Det kan lønne seg når du vasker den såre stumpen, og vaske den med babyolje for da gjør det ikke så vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 28. juli 2011 #2996 Del Skrevet 28. juli 2011 Line! Gratulerer så mye med lille Andreas!! Litt av hvert som skjer når man er borte på ferie ja! Kos dere masse fremover som nybakte foreldre! Gleder meg til å følge etter om noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #2997 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg trodde barseltårer var noe som herjet et par dager, men det er ikke sant Jeg gråter faktisk mer eller mindre hver dag jeg I dag har vi hatt besøk av nye bestefaren (min pappa) og kvinset hans (jeg liker henne ikke! ). Greit å få det unnagjort, men kjente allerede når jeg våkna at formen ikke var på topp i dag. Jeg er sliten! Og blir sprø i hodet av alle's meninger om ditt og datt og småbarnstell. Den ene sier det, den andre sier noe annet og den tredje sier noe helt nytt Jeg mener jeg er godt informert da, men allikevel så blir jeg så usikker med en gang og akkurat hun: (kvinset) får meg til å føle meg totalt mislykka Jeg skjønner jo at det er barseltårer liksom som renner og renner og renner, men det er jo like kjiipt likevel Og senere i kveld kommer mamma og gubben hennes . Må ta meg en nap jeg altså Lille har endelig sovnet på sofaen her etter mye byssing, bleieskift og pupp. Kjære er straks hjemme fra en tur på butikken så da blir han barnevakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 28. juli 2011 #2998 Del Skrevet 28. juli 2011 det er du som er sjefen! Det er ikke alltid det passer med besøk og etter en fødsel er man i en berg og dalbane tilstand. La ingen fortelle deg hva du skal gjøre med ditt barn, og la heller ingen få deg til å føle deg mislykka, for det er du ikke! Du har verdens nydeligste sønn Ta vare på deg selv, og stol på intuisjonen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #2999 Del Skrevet 28. juli 2011 det er du som er sjefen! Det er ikke alltid det passer med besøk og etter en fødsel er man i en berg og dalbane tilstand. La ingen fortelle deg hva du skal gjøre med ditt barn, og la heller ingen få deg til å føle deg mislykka, for det er du ikke! Du har verdens nydeligste sønn Ta vare på deg selv, og stol på intuisjonen din Åååhh.. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 29. juli 2011 #3000 Del Skrevet 29. juli 2011 Gråter her og stadig vekk, så et par dager er nok oppskrytt! Hang in there - sikker på du er en kjempeflink mamma! Stol på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå