Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Du er jo kommet i permisjon og greier... Så spennende. Dette er liksom den siste innspurten og siste gangen det bare er dere to på ca 18 år :lur:

Fødselen er bare ett nydelig øyeblikk. Ingenting i verden kan sammenlignes med det som skjer med deg da. Jeg hadde lett gjort det flere ganger (hvis Handy ville vært med på det...) Så så ikke kan det ikke være og jeg er en pyse for smerter, vil svime av når jeg ser blod og hater sykehus. Men dette er ikke sykdom men det å få en liten baby så jeg føler helt annerledes pga det. Og smerten er kortvarig. Den intense smerten er borte så fort barnet er født også har man litt småvondter ved bevegelse og slikt, men da er man i tillegg så ruset på andrenalin at man ikke føler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppløftende erfaringer ang fødsel Ebitt, Lilly og Lilljan! :jepp::klemmer:

---

Her kom stillas-arbeidere/malerne med kaffe på sengen litt før 0800 :sol::ler:

Humøret er vesentlig bedre i dag enn i går heldigvis :gjeiper: Sikkert fordi jeg har litt planer. Kom meg rett i dusjen (som er en veldig god start) og skal til jordmor kl 1300, så skal jeg og kjære på Ikea å kjøpe litt småtteri vi mangler og så blir det middag hos mamma i kveld for feiring av 15 års bryllupsdag :)

Har hatt svake murringer hele natten... :sjenert: Antar ting modner seg da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med murringer Line! :klem: Nå er det jammen ikke lenge igjen! Innen 5 uker har du fått baby :grine::rodmer: Det er lurt å ha litt planer framover nå. Og da av den hyggelige sorten. :) Det er nå det er lett å bli utålmodig (for sånne som meg i alle fall :lol: ) Bare ikke for mange planer så du blir utslitt :gjeiper:

Håper du får en fin dag hos jordmor og på Ikea! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint hos jordmor :) Hun var tydelig klar for ferie, så vår session i dag gikk veldig raskt :ler:

Negativ urin - blodtrykk som normalt - ødem som normalt - lillemanns hjerteslag som normalt - og det hele tatt.. :hjerte: Hun kjente etter leie igjen, og fytte rakkern så ubehagelig det er når hun prøver å røske han løs der nede :roll: I etterkant er det vondere å gå enn normalt, sånn var det sist også... :fy_fy:

Så nå skal jeg bestille de 2 siste kontrollene hos fastlegen. Hun forsøkte å få meg inn på kontroll på Ullevål, men det gikk dårlig uten spesiell grunn gitt :fnise: De sliter visst med sommerstengt fødemottak og diverse ferieavikling oppi alt... ;)

Ikea gikk som en drøm - vi var fryktelig fokusert og fikk med oss alt vi skulle ha på kort tid, bortsett fra en variant av hemnes nattbord som ikke var på lager plutselig, så jeg måtte ta den med skuff da, og ikke skap som jeg egentlig ville... :daane:

Vi kjøpte i tillegg balje, sovepose til lillemann, rangle, orkidè til mammas 15 års bryllupsdag i dag, og et stativ med trådkurver til :) Jo, og ny rullgardin til soverommet - den strengen på den gamle har røket så et mas å få den opp... :sjenert:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg sovet dårlig/for lite i natt og våkna komplett i oppløsning :grine: Utrolig slitsomt når tårene bare renner, alt ser mørkt ut, uten at man helt kan sette finger'n på hva det er :roll:

Kvelden i går var hyggelig den, men jeg merka godt at humøret er veldig ustabilt og jeg er ekstremt følsom og har tendenser til kun å ta til meg negative ting :sukk: Det var vel litt sånn jeg la meg også, så hadde det ikke absorbert seg vekk under søvnen. Fortsatt stikninger og murringer også og sånn utover dagen har jeg konkludert med at jeg bare er litt redd for alt som skal skje fremover :sjenert: Syns det kan være litt vanskelig å ikke ha kontroll på noe som helst, kroppen lever jo sitt eget liv i tillegg :gjeiper: Og innimellom kan jeg føle meg litt alene og at kjære ikke tar nok hensyn eller ikke er kjærlig nok, eller rett og slett ikke skjønner noenting! :fnise:

Heldigvis har jeg fått konkludert (hvilket stopper tåreflommen) og fortalt til kjære så nå BLIR TING BEDRE! :Nikke:

Vi skal hente vugga hos svigersøstrene etterpå, forhåpentligvis klarer jeg å holde tilbake eventuelle utbrudd :sjokkert: Føler meg ikke helt i vater for å si det sånn :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp for meg når det nærmet seg fødsel.. (fra uke 30) var å ikke fokusere så veldig mye på det, men heller ta ting litt som det kommer. Jeg var bare klar på en ting og det var "Keep the drugs coming" under fødselen, lystgass - er en herlig oppfinnelse, men når epiduralengelen kom var det HEAVEN! Og jeg hadde rier i to døgn konstant før det ble keisersnitt.. (men det snakker vi ikke om) Din fødsel blir helt perfekt. Bare vær avslappet og hør på jordmødrene, de vil bare ditt eget beste. Ikke skrem deg selv med skumle tanker, jeg var jo igjennom litt av hvert og det gikk jo greit det også.

Jeg skal ikke lyve for deg, det blir et reint helvette!, men du er så tøff at dette klarer du på strak arm, og det blir mye bedre når du får se det lille nusket som har ligget å vokst i magen din i ni måneder.

Dette klarer du! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg sovet dårlig/for lite i natt og våkna komplett i oppløsning :grine: Utrolig slitsomt når tårene bare renner, alt ser mørkt ut, uten at man helt kan sette finger'n på hva det er :roll:

Syns det kan være litt vanskelig å ikke ha kontroll på noe som helst, kroppen lever jo sitt eget liv i tillegg

Uff, stakar deg :rodmer: Høres ut som om du er litt der jeg var på mandag.. Ikke noe hygelig opplevelse for en sart, hormonell sjel :sjenert: Det er tungt på slutten, og vi som har vært i ok form hele veien begynner å kjenne det og er mye alene (pga vi er i permisjon) oooog ikke minst som du sier.. Kroppen lever sitt eget liv og vi har ikke kontroll og tanker / bekymringer omkring fødselen begynner å melde seg :sjenert:

Jeg er ikke i tvil - siste uka her har vært min tyngste :rodmer: Har måttet jobbe mye med meg selv og det er nok sant som Spatula sier at vi bør ikke tenke så mye på alt - prøve å ta ting mer som det kommer (selv om det er enklere sagt enn gjort) :fnise:

Håper vuggehenting går fint og at du og kjære får en fin lørdag :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til sommerfuglen og spatula. Dere lokket frem et par nye tårer der :rodmer: :gjeiper: Godt at dere er her :) Fantastisk hvor mye støtte og trøst man kan finne i et forum på nett :overrasket::ler:

----

Hyggelig på besøk hos svigersøsters ;) Fått med en såååå fin vugge hjem nå - jeg blir helt på gråten bare jeg ser på den :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klemmer: til sommerfuglen og spatula. Dere lokket frem et par nye tårer der :rodmer: :gjeiper: Godt at dere er her :) Fantastisk hvor mye støtte og trøst man kan finne i et forum på nett :overrasket::ler:

Det er lov å være hormonell og litt nedfor nå om dagen vennen :kose:

Er godt å ha noen selv om det er på nett synes jeg :nigo: Dele erfaringer og symptomsnakk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Helt enig damer! Kjempegodt å ha dere her, som er omtrent like langt på vei så vi kan sammenligne både vondter og goder :jepp:

Kjempegodt å kunne spørre om hva som helst - som man vanligvis kanskje ikke ville spurt de næreste venninnene om engang fordi det er litt skjørt og kanskje tabu å snakke om. Men her er det rett frem med det, og svar får man også :jepp::fnise:

Hva skulle vi gjort uten KG og de gode damene? :klemmer:

Leste forresten i boken min i går at de 4-6 siste ukene blir kroppen fullere av et hormon som gjør oss ekstra lettrørte!

(Tror det er er sånt hormon som skal hjelpe til med å automatisk godta og bli glad i barnet sitt når det kommer, men husker ikke hva det heter....og orker ikke gå opp trappen for å lete etter det i boken :fnise: )

Sikkert det du merker til nå!

God helg til deg Linemor! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahormoner.... ;):rodmer::grine: Det blir bedre etterpå men en del av dem er nok her to stay ;)

Dere har så mye fantastisk å se fram til!! :rodmer:

Hilsen tidliger Stoneface :kose::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten i boken min i går at de 4-6 siste ukene blir kroppen fullere av et hormon som gjør oss ekstra lettrørte!

(Tror det er er sånt hormon som skal hjelpe til med å automatisk godta og bli glad i barnet sitt når det kommer, men husker ikke hva det heter....og orker ikke gå opp trappen for å lete etter det i boken :fnise: )

Sikkert det du merker til nå!

God helg til deg Linemor! :klemmer:

Mornings! ;) Er så godt som tilbake på normalen nå tror jeg :gjeiper:

Ja, Ruccula - det har jeg også lest. Ca 5 uker før termin utskiller vi Oxitocin (ammehormoner), er ikke helt sikker på hvordan det gir seg utslag, men kan nok godt tenkes at dette bidrar til å gjøre oss veldig lettrørte og der: :rodmer: .... :ler:

Dessuten går progesteroenet ned og østrogenet øker- jeg mistenker at østrogenet kan sette oss i litt sånn pms-modus... :filer: Facsinerende hvordan vi hele tiden lever med disse forandringerene - det er jo ikke noe rart at guttene våre som oftest er mer stabile enn oss :fnise: De har det mye lettere enn oss også ;) 1 følelse å forholde seg til :hoho:

Her blir det siste fiks på soverommet i dag. Ut med gammel pc, inn med oppredd vugge, opp med ny rullgardin, og inn med et trådkurv-stativ til i garderoben :)

Jeg har fortsatt murringer, syns de er mer eller mindre konstante :sjenert: Sånn skal det vel være minst et par uker til da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Mornings! ;) Er så godt som tilbake på normalen nå tror jeg :gjeiper:

Ja, Ruccula - det har jeg også lest. Ca 5 uker før termin utskiller vi Oxitocin (ammehormoner), er ikke helt sikker på hvordan det gir seg utslag, men kan nok godt tenkes at dette bidrar til å gjøre oss veldig lettrørte og der: :rodmer: .... :ler:

Dessuten går progesteroenet ned og østrogenet øker- jeg mistenker at østrogenet kan sette oss i litt sånn pms-modus... :filer: Facsinerende hvordan vi hele tiden lever med disse forandringerene - det er jo ikke noe rart at guttene våre som oftest er mer stabile enn oss :fnise: De har det mye lettere enn oss også ;) 1 følelse å forholde seg til :hoho:

Her blir det siste fiks på soverommet i dag. Ut med gammel pc, inn med oppredd vugge, opp med ny rullgardin, og inn med et trådkurv-stativ til i garderoben :)

Jeg har fortsatt murringer, syns de er mer eller mindre konstante :sjenert: Sånn skal det vel være minst et par uker til da... ;)

Oxitocin var det det hette ja! :jepp: Det var noe med å bli lettrørt, og det å knytte seg raskt til barnet som kommer. (Er jo ikke alle som har følelsene inne med en gang)

Jeg er ikke noe hormonell jeg :klo: Sikkert ikke normalt, men tror kjære er glad for det da :fnise:

Man kanskje det kommer som kastet på meg nå i innspurten når denne oxitocinen slår inn :gjeiper:

Hvordan er formen dine ellers da Line?

Her har bekkenet slått seg vrangt, eller så har Ruccoliten festet seg og det er det som er vondt i starten.... :vetikke:

Måtte gå hjem fra jobb i går, så er spent på hvordan det blir til i morgen når jeg har langdag :sjenert:

Så morro med siste finish på soverommet da! :hoppe: Vi får sengen neste uke, så tenkte å sette sambo til nedvask av rommet vårt da :gjeiper:

Tenker murringene bare er modninger, men er du klar til fødsel - om det skulle vere noe mer...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehehe :skratte: murrerytmen min skal ikke settes som noe standard meeen.. første dagen jeg for alvor merket murring var den 13 juni :rodmer: Det er 3 uker i morra :gjeiper:

Nå er det jo noen som skrider til verket uten forvarsel, så umulig å si hva som gjelder for akkurat deg kjære sladris.

Håper i allefall du har en flott dag med årnings på soverommet :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter! :sol:

Jeg tror det er deilig å slippe å dra på jobb i dag :ler::sjenert: Har noen gjøremål i løpet av uka som surrer i bakhodet. Jeg trenger ha å noen missions i løpet av dagen jeg altså - som kjære sier: "du er ikke så flink til å bare være hjemme hele dagen og ikke gjøre noen ting.." :fnise:

Så i dag tenker jeg å ta meg en tur på storo-senteret, hente baby box på vitus apotek og se etter en pysjamas eller lignende til å ha på sykehuset.

Gjøremål senere i uken blir:

* rydde skap - opp til flere og plassere kluter, flasker/pumper og diverse baby-ting

* vaske litt (bitte litt)

* bake brød

*bake søtbakst! :sikle:

* også lurer jeg på å lage noen sånne middager utover nå, hvor jeg lager dobbel porsjon og fryser ned? Har hørt at det er veldig greit å ha ferdig mat i tiden etterpå.. :filer: Men kjære kan lage mat han også altså ;)

* gå tur i skogen hver dag hvor jeg ikke skal ut på noe annet

* kaffeslabberas med nabodame som fødte for 2 mnd siden

* kaffe med annen venninne

* invitere bror på lunsj og skogstur?

* Velværetime på fredag! :nigo: Med hudpleie, pedikyr og fotpleie, voksing av legger :sexy:

* Pakke fødebag

* apotek-handling, dvs purelan og diverse flasker til brystpumpe etc.. nesesuger og sånn..

Masse muligheter her - er det ikke? :ler:

Formen ellers er bra. Har ikke spesielt merkbare murringer nå, men de kommer innimellom. Magen er tung, så det går litt saktere liksom :filer: Puppene har økt veldig siste uka/ukene tror jeg, syns de ser ut som veldig gravide-pupper nå :ler: (selv om de fortsatt ikke er "huge"). Også har jeg begynt å sikle så jævlig når jeg sover :hoho: lekkert å våkne jevnlig med helt bløt pute :fnise:

Psykisk er jeg nervøs for alt som skal skje, og prøver å la være å tenke så mye på det. Føler meg veldig avhenging av kjære, og det er ikke alltid like greit. Har litt worst case scenarios i hode, både når det gjelder fødsel og tiden etterpå. Jeg prøver å ha tillit til at alt blir bra og at han kommer til å være den partneren og støtten jeg trenger! :sol::roll: Også gleder jeg meg til å få lillemann utenpå kroppen :rodmer:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rørt hver gang jeg er innom her for tiden ;) Minner med om da vi var der og ventet og ventet.

Høres ut som en veldig fin aktivitetsliste! :) Full av hyggelige ting. Se noen filmer også da!

Jeg var faktisk aller mest redd for at jeg skulle skjelle kjære ut og si uopprettelige ting under fødselen. Og ba uttalige ganger om unnskyldning i forkant :lol: Men i stede stoppet jeg midt i pressinga for å høre om det gikk bra med han :blink: Vi er fortsatt ikke sikker på hvem som lå på senga der. Men det kunne ikke vært meg i alle fall. :ler:

Søta som sikler! :hoho:

Håper du får en nydelig dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på kaffeslabberas hos naboen! :nigo: Og kost med babyen hennes :rodmer: Denne kosen tror jeg nesten visket vekk det som måtte være av angst og engstelse :ler: Føltes veldig naturlig og ikke rart i det hele tatt :hjerte: Tenk at jeg har min egen lille baby i magen :rodmer:

Koselig å bli litt bedre kjent henne. Vi har vel snakket om grillings og hvitvinskvelder tidligere, men det har ikke blitt noe av ennå... Men de er jo på samme alder og alt, så hvorfor ikke benytte seg av mulighetene i nærheten :5:

Dagen startet litt sakte og treigt i dag, men jeg føler jeg har fått litt mer energi etter dette - så jeg tror at jeg snart skal ta en tur på butikken og så blir det litt ryddings og årnings i skap ;)

Kjære skal jobbe ekstra igjen, så ikke hjemme før sent... :daane:

edit: Ja, og 38 uker i dag! :duskedame:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk aller mest redd for at jeg skulle skjelle kjære ut og si uopprettelige ting under fødselen. Og ba uttalige ganger om unnskyldning i forkant :lol: Men i stede stoppet jeg midt i pressinga for å høre om det gikk bra med han :blink:

Hehe.. jeg er også litt redd for å bli veldig sint under fødselen og jeg har sagt i fra mange ganger allerede :ler: Man kan nok forebygge mye ved å tenke igjennom på forhånd. Bare se på deg - mor teresa ;):hoho: Fantastisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer seg den store dagen :troest: Syntes du er flink som holder motet oppe jeg.... Jeg begynner å kjenne på spenning i forhold til fødsel selv og jeg har leeeenge igjen. Tror nok at jeg blir noe små "gal" når tiden nærmer seg... :filer:

Misunner deg den "kosedagen" på fredag. Det er velfortjent nå! Man må unne seg litt og det er godt med velvære. Ikke så lett å få ordnet føttene selv nå :fnise:

Håper du har en god dag! Følger spent med! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...