Zia Skrevet 28. juni 2011 #2781 Del Skrevet 28. juni 2011 Oi, må bare kommentere magen - så flott! Sånn håper jeg at min blir også - du ser jo bare flott ut du, ikke stor som et hus ellerno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. juni 2011 #2782 Del Skrevet 28. juni 2011 Håper den siste dagen på jobb blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #2783 Del Skrevet 29. juni 2011 Da er mammapermisjonen i gang gitt! :gjeiper: Etter feriepølser og en særdeles god ostekake (om jeg får si det selv ) så feiret jeg overgangen med en tur innom europris å kjøpte meg solseng! For dere som ikke befinner dere i hovedstaden så snakker vi strålende sol og langt over 25 varmegrader i dag Jeg våget meg ut på terassen i bikinioverdel og bare lite skjørt... Det skal sies at hittil i sommer så har jeg holdt meg i skyggen eller i air condition Men det var greit altså, smurte meg med faktor 15 fra i fjor og leste siste nr av Gravid (som er helt sinnsykt dyrt, tynn liten blekke og vi har jo lest alt før - teit å kjøpe det i grunn ) Vel, ute i solen i 1,5 timer.. og jeg har blitt litt rød. Men alt for ille kan det jo ikke være med faktor og etter kl 15 og alt. Litt uvel, tørst og småkvalm og trøtt nå... jeg burde egentlig øve meg på middagshviler nå de siste ukene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 29. juni 2011 #2784 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer med permisjon og ny solseng Nå kan du nok bare venne deg til middagshviler fremover ja Deilig vær vi har på østlandet i dag Bare så synd det så ut til at gleden blir kortvarig, hehe.. Regn og elendighet i morra, men... Vi kan kose oss inne og vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. juni 2011 #2785 Del Skrevet 29. juni 2011 Bare husk at lillemann faktisk kan bli for varm inni magen din om solen står på for lenge Kan faktisk vere derfor du blir kvalm, det er sånn kroppen sier ifra om det om jeg har forstått der riktig (Om fostervannet bare går opp med en grad, har det mye og si for lillemann inni der som ikke kan svette seg kaldere sånn som vi kan ) http://www.babyverden.no/Baby/Diverse/Fritid-og-reise/Unnga-dehydrering/ Så misunnelig jeg er på deg som har sooooool!!!!! Her er det flomvarsel og det regner i strie strømmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #2786 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer med permisjon og ny solseng Nå kan du nok bare venne deg til middagshviler fremover ja Deilig vær vi har på østlandet i dag Bare så synd det så ut til at gleden blir kortvarig, hehe.. Regn og elendighet i morra, men... Vi kan kose oss inne og vi Ja, strålende dag. Kjære jobbet ekstra igjen i går kveld og jeg var sikker på at han skulle være hjemme til normal tid i dag. Så jeg så for meg grilling og alt helt fra starten av i dag, men så viser det seg senere i dag at han skulle jobbe da... syns det var litt nedtur - litt trist Og det er nettopp det, kan antagelig ikke utsette det til i morgen Men den tid kommer nok Det med middagshvilene er utrolig vanskelig for meg faktisk Jeg har det så innebygd å ta vare på den nattlige døgnrytmen at jeg skal være nærmest ødelagt og særdeles skjerpede omstendigheter for at jeg skal klare å ta en halvtime på øyet Men det sier seg jo selv, at jeg absolutt bør legge meg i hardtrening nå før amming og nattevåk :kgbaby: ---- Ruccula: jeg så statusen din på FB - fikk lyst å kommentere at østlandet er stedet å bo, men lot det være. Nå kommenterte jeg det likevel da Masse kos man kan gjøre inne i regnvær og man slipper heteslag som høygravid --- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 29. juni 2011 #2787 Del Skrevet 29. juni 2011 Grattis med mammaperm og ny solseng ..nå skal du bare nyyyte dagene og samle energi frem til lillemann kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. juni 2011 #2788 Del Skrevet 29. juni 2011 Ruccula: jeg så statusen din på FB - fikk lyst å kommentere at østlandet er stedet å bo, men lot det være. Nå kommenterte jeg det likevel da Masse kos man kan gjøre inne i regnvær og man slipper heteslag som høygravid Ja jeg pleier egentlig ikke bry meg om vær og vind jeg Klart jeg ønsker meg sol og sommer og håper på at den kommer snart, men ellers så får vi vel fint bare ta til takke med det vi får Var en kar fra Bergen på nyhetene for litt siden, som ble så lei av ruskevær at han kontaktet meterologene for å finne det stedet som hadde flest soldager, og så flyttet han jammen dit! Fint det, men jeg liker meg her jeg bor, og syns regn og vind er minst like fasinerende som sol og blå himmel Men det hadde nå vert greit om været holdt seg til årstiden sin da, men sånt rår vi ikke over (Da er det høst her nå ihvertfall!) Er det rart å tenke på at du nå ikke skal på jobb på leeeeenge, eller er det bare deilig...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. juni 2011 #2789 Del Skrevet 29. juni 2011 Gratulerer med mammaperm, Line! Nå blir det spennende å følge med fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2790 Del Skrevet 30. juni 2011 Er det rart å tenke på at du nå ikke skal på jobb på leeeeenge, eller er det bare deilig...? Ja... tror ikke det helt har gått opp for meg ennå. Jeg tenker liksom at det er sommerferie nå og at jeg skal bli mamma. Mulig det går mer opp for meg utover høsten at det fortsatt er superlenge til jeg skal på jobb? :gjeiper: -------- I natt har jeg hatt og/eller drømt om rier og modningssmerter. Jeg "tror" at jeg har hatt litt murringer Så jeg våknet med litt smerte-angst Hele veien har jeg vært litt arrogant og lite ydmyk for hvor heftig fødselen kommer til å bli, og tenkt at dette fikser jeg fint og jeg har høy smerteterskel osv... men etter i natt ble jeg litt skremt.... Hovmod står for fall er det noe som heter Så kom saldo-melding fra banken og det er ca 1 uke siden hvor jeg brukte en hel dag på jobben på å krangle om lønn og sykepenger. Plutselig mente sjefen at jeg bare skulle ha 60 % lønn skjønner dere - uten å gi meg beskjed på forhånd. De har jo forskuttert lønn som normalt nå i 3-4 mnd sånn som "normale" arb.givere. Så trodde jeg alt var ordnet og at de skulle gjøre om, men neida - 40 % for lite. Så jeg måtte logge meg inn på jobben, 1 dagen i permisjonen, superfrustrert, fortvilet og hormonell for å finne ut av tingene Hun mente det kun var en bitteliten glipp pga eier på ferie og at det ville bli fikset i morgen da... Bra! Men jeg var preget av det mange timer etter at jeg stod opp :frown: Dårlig gjort mot høygravide syns jeg og tulle med pengeutbetalinger Så starten på dag 1 er ikke så superstrålende akkurat. Holder jo også på å venne meg til ny lap top og masse greier og innstillinger som må gjøres - føler ikke at jeg har tålmodighet til dette Skulle ønske man bare kunne kopiert absolutt alle innstillinger fra gammel pc til ny Jeg er litt "lost" akkurat nå føler jeg - ingenting er som normalt Trenger frokost - lillemann har party i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. juni 2011 #2791 Del Skrevet 30. juni 2011 Så irriterende når jobben tuller til ting altså! Og helt kart dårlig gjort mot høygravide Line som akkurat har gått ut i perm! Håper resten av dagen forløper uten de het store krisene, kos deg med frokost Foresten, når det gjelder tanker om fødsel etc -- her en dag gikk det plutselig opp for meg at lillemann (som egentlig er ganske stor) faktisk skal ut der nede ( ) --og idet jeg tenkte tanken ble jeg kvalm og måtte sette meg ned Altså, jeg har jo visst det hele tiden, men det har lissom føltes så fjernt, akkurat som om det ikke har angått meg..før nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2792 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Foresten, når det gjelder tanker om fødsel etc -- her en dag gikk det plutselig opp for meg at lillemann (som egentlig er ganske stor) faktisk skal ut der nede ( ) --og idet jeg tenkte tanken ble jeg kvalm og måtte sette meg ned Altså, jeg har jo visst det hele tiden, men det har lissom føltes så fjernt, akkurat som om det ikke har angått meg..før nå... Ja, nettopp - me too! Kanskje droppe og se på fødeavdelingen på onsdager? Endret 30. juni 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. juni 2011 #2793 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Ja, nettopp - me too! Kanskje droppe og se på fødeavdelingen på onsdager? Ja, det kan nok være greit å bare slutte med det. Så episoden i går, måtte holde for øynene når det "stod på som verst" jeg, og tok meg i å tenke "stakkars dama!" ...det angår jo fortsatt ikke meg.... Endret 30. juni 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. juni 2011 #2794 Del Skrevet 30. juni 2011 Så heldige dere er da, som har gått hele svangerskapet uten å grue dere for fødsel. Jeg har litt angst for det, så har egentlig grudd meg siden før vi i det hele tatt begynte å prøve Sitter og ser på fødeavdelingen med en blanding av skrekk og fasinasjon... Mest skrekk naturligvis Gratulerer med permisjon da Line - nærmer seg vikelig nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 30. juni 2011 #2795 Del Skrevet 30. juni 2011 Grattis med permisjon! Observerer også at du nå er 37 uker på vei, så hvis lillemann skulle finne på å komme nå så er du vel offisielt på termin..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #2796 Del Skrevet 30. juni 2011 Så heldige dere er da, som har gått hele svangerskapet uten å grue dere for fødsel. Jeg har litt angst for det, så har egentlig grudd meg siden før vi i det hele tatt begynte å prøve Sitter og ser på fødeavdelingen med en blanding av skrekk og fasinasjon... Mest skrekk naturligvis Gratulerer med permisjon da Line - nærmer seg vikelig nå! Takk Zia og Mary Poppins Her feires første dag med diverse utfordringer. Nå har jeg f.eks 5 fremmede mennesker midt i hagen på terassen som bygger stillasjer Hmm... må innrømme at jeg føler meg litt invadert Dette er ulempen med å bo i boretsslag med naboer over som bygger ut balkonger og som deretter må males... Angående fødsel - hovedtanken min er at kroppene våre er bygd for dette her - den tanken syns jeg du bør prøve å adoptere Zia Det er jo tross alt veeeeeldig få som dør av dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 30. juni 2011 #2797 Del Skrevet 30. juni 2011 Har du ikke fått nabovarsel? Det har du jo krav på! Skjønner godt at du føler deg innvandert, her var det en snekker som sto på soveromsvinduet i formiddag helt uten forsvarsel for å legge silikon rundt vinduet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 30. juni 2011 #2798 Del Skrevet 30. juni 2011 Må nå bare le litt av de siste innleggene Velkommen til mammapermisjon Line . Nå blir det mange måneder med babykos på deg!! Men først fødsel da . Det går så bra så!! Har vært gjennom det to ganger å jeg lever enda.. Første tok meg 28 timer, men syntes det var en fantastisk opplevelse selv om det selvfølgelig er vondt. Det MÅ jo gjøre vondt, men tenk den fantastiske premien åsså er alle vondtene borte som poff med en gang babyen er kommet ut. Snakker om at vi er fantastiske vi damer altså . Den der sjefen din kunne vel fått seg en i rumpa når det gjelder lønn osv. Håper det ordner seg. Å masse masse lykke til hvis nå lillemann bestemmer seg for å komme ut å hilse på før du aner det . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. juni 2011 #2799 Del Skrevet 30. juni 2011 Er faktisk ikke så redd for å dø altså Er heller ikke SÅ redd for smertene under fødslen - kanskje litt for akkurat siste innspurt med å presse ut tassen. Er egentlig mest redd for at jeg kan bli ødelagt sånn at jeg ikke fungerer sånn nogenlunde normalt etter fødslen. Men etter å ha lest litt om fødsler, så føler jeg allerede at ting virker litt mindre skummelt. Informasjon er en bra ting - da føles det som om man har et snev av kontroll Kjedelig med stilas-bygging da! Her får vi kanskje sperret hele verandaen neste sommer pga oppussing - det kommer til å bli SÅ nedtur med en liten bebis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. juni 2011 #2800 Del Skrevet 30. juni 2011 Grattis med perm! Nå kan han komme snart Ang. fødsel; ingenting å grue seg for syns nå jeg! Klart det gjør vondt, men det hører jo med. Og som flere sier, så er det over når babyen er ute Pressingen var det beste med hele fødselen syns jeg, det var neste magisk og den "enkle" delen, nesten som en skikkelig treningsøkt Jeg var støl i flere dager etterpå! Nei, gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå