Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Det gikk veldig bra da, kuvøse natten over fordi det var standard prosedyre. I dag er hun 10 måneder, går snart :sjokk: veier over 10 kg og er 75 cm lang, hun ligger ikke noe etter :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Mener å huske å ha lest at du og gourmetmannen bestemte dere får simovogn,stemmer det? Jeg og sambo har bestemt oss for simoduo, men det jeg lurer på er om du kjøpte i butikk eller om du bestilte rett fra fabrikken? Har nemlig hørt at det blir noe rimligere å bestille fra fabrikken selv.....Hva fant du ut av?

Ha en fortsatt god pinse :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Mener å huske å ha lest at du og gourmetmannen bestemte dere får simovogn,stemmer det? Jeg og sambo har bestemt oss for simoduo, men det jeg lurer på er om du kjøpte i butikk eller om du bestilte rett fra fabrikken? Har nemlig hørt at det blir noe rimligere å bestille fra fabrikken selv.....Hva fant du ut av?

Ha en fortsatt god pinse :jepp:

Ja, vi har kjøpt simo duo :) Jeg bestilte på telefon til en av babyshop-butikkene og fikk telefon etter ca 14 dager at jeg kunne hente den ;) Kunne sikkert å sjekka litt rundt, så hadde sikkert en av butikkene hatt den på lager.. Visste ikke at man kunne bestille direkte fra fabrikk jeg.. :sjenert: Betalte vel 7300,- inkl stelleveske tror jeg :filer: Lykke til med vogn-kjøp og fortsatt god pinse til deg også! :ler:

-----------------------

Regnet har stoppet, solen skinner og kjære er en DUST! :balltre: Tror jeg må ut å lufte hodet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,takk for tipset :blomst: Kanskje det blir en tur til slependen og babyshop i løpet av uken :nigo: Kjekt med IKEA på andre siden av veien og feriepenger på konto :tommelsmil:

PS!Mannfolk er et eget folkeslag til tider :filer: Håper litt lufting hjalp på humøret :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg meg en luftetur med en god mocca og en belgisk vaffel. Hjemme igjen var kjære en mye bedre utgave :ler: (les: han har litt mer fokus på sin høygravide partner).

Vi har pult! :sengekos::hoppe::fnise: Skjer ikke for ofte nå... men jeg syns allikevel det er viktig. Han smurte meg samtidig med litt hvetekimolje, funker fint :lur:

Så har vi sittet sammen på terassen og snakket og grillet ørret :)

Dere må spise nykål og sommerkål nå folkens! Det er en norsk delikatesse. Kokes mør i godt saltet vann, rennes av, tilbake i kjelen med skvis av sitron, en god klatt meierismør og nykvernet pepper! :sikle:

Jeg har forøvrig virkelig oppdaget lukten av nykvernet pepper på ny i det siste. Jeg syns det bare er en helt fabelaktig aroma :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for pulings! :ler:

Det er så rart det der at vaffel og mokka hjelper mot duste menn. :) Men det gjør det faktisk! :jepp:

Spiser du kålen for seg selv eller som tilbehør..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for pulings! :ler:

Det er så rart det der at vaffel og mokka hjelper mot duste menn. :) Men det gjør det faktisk! :jepp:

Spiser du kålen for seg selv eller som tilbehør..?

Som tilbehør ja :Nikke: Helst til fisk, men også til kylling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet latterlig dårlig i natt :daane: Men har allikevel overlevd på jobb og er ved godt mot! :ler: Jeg har 9 dager igjen på jobb totalt :nigo:

Og i dag har jeg fått en proposal på denne leiligheten på den italienske rivieran :sol:

http://www.homeaway.no/feriebolig/p822527?uni_id=1168824

Den er ikke spesielt billig for å være i oktober, men veldig gode fasiliteter og superb location. Litt sånn landlig, flott og idyllisk og 2-3 km med strandpromenade for å komme til byen, Diano Marina. Ja, og 10 meter!!! til stranden :biggrin::hoppe:

Jeg har sagt at vi vil bestille med forbehold... :sjenert: Så får vi se hva hun svarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, der får dere det nok flott ja :rodmer:

Godt å ha noe å glede seg til til høsten :nigo: Har ingen ferieplaner vi, men får ta det som det kommer.. Planleggingsfreak som jeg er så får vi se hvordan alt blir med lillegutt. Vil tro det går helt fint med en 3 mnd bebis på tur :)

Håper du har en fin fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig på jobb i dag :daane: Det er varmt, og det er slitsomt å bare sitte her. Jeg føler meg som i et fengsel, eller innestengt på et trangt charterfly :roll:

Sover så sykt dårlig nå! 2-timersintervallene har gått ned til halvannen time bare og søvnkvaliteten er så og si ikke-eksisterende :sjenert: Blir ikke særlig energisk av det :gjeiper:

Og alle tanker kretser om fødsel og fremtid og alt man ikke vet. Kunne godt tenke meg en liten time out i grunn... :ball:

Det var ukens klageinnlegg :pirat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Dette har vært årets lengste korte uke på jobb :daane: Trodde nesten jeg skulle forgå flere ganger :fnise: Kan ikke noe for det, men teller ned nå. Kun 7 dager på jobb igjen :nigo:

Merker at formen er dårligere. Skyldes nok mye manglende søvn altså, men i tillegg har det jo blitt en del tyngre og det er ganske mye pust og pes når jeg rører på meg nå :ler: Så er det sommerferie-tid både for kolleger og kunder, så det er jo ikke så rart det er kjedelig på jobb kanskje :sjenert:

Jeg har purret sjefen nok en gang på svar om lønnsøkningen min (som jeg anmodet om i starten av mai! :kjefte: ). Jeg minte han på det i forrige uke og ba om tilbakemelding før jeg går ut i perm. Men nå ser jeg jo at han skal ha ferie fra og med i morgen så da sendte jeg en ny reminder i dag... Sommerfest i morra også, så det blir siste gang på en god stund jeg ser han. ( :hoppe: ). Det er ikke så mye pengene som er viktig - det som er viktig er signalet han gir, om han ønsker å beholde meg eller ikke liksom... :sjenert: Vi får se da ;)

Ellers så skal vi booke oss ferieleilighet fra 1. til 15 oktober!! :nigo: Det blir her: http://www.appartamentilavela.com/ :kul:

Fikk svar om at vi får tilbake hele depositumet om vi eventuelt skulle avbestille før 31. august. Innen den tid bør vi vel ha blitt godt kjent med lillemann :hjerte::rodmer: Gleder meg allerede :biggrin:

I morgen er det jordmor. Jeg tror hodet hans har festet seg i uka som har gått forresten. Har hatt en del stikninger nedover lyskene og sånn. Litt murringer også :sjenert: Så skal jeg høre med henne om hun har noen formening om hvor stor han er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absoutt at det er på sin plass at du purrer på sjefen din om svar på lønnsøkningen! :jepp:

Her er jeg ikke spesielt imponert over sjefen min, jeg hadde gitt beskjed om at jeg skulle komme oppover å gjøre ferdig diverse sist onsdag. Hun var ikke tilstede, og jeg sendte henne melding om hun kunne si ifra når jeg kunne ringe henne, for det var noen småting jeg lurte på. Hørte ikke noe fra henne de timene jeg var der oppe, jeg gjorde ferdig alt det jeg skulle (forøvrig veeeldig fornøyd selv), skrev et brev til henne over hva jeg hadde gjort og hvor vikaren min finner diverse, og avslutta med god sommer og litt sånn... Og jeg har ikke hørt noe fra henne etterpå heller.. Synes jaggu det hadde vært på sin plass med ei "lykke til"melding eller noe :sjenert:

Så gøy at dere har bestemt dere for ferie!! Så kjempefint ut!!! :hoppe:

Og lykke til hos JM i morgen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes så absoutt at det er på sin plass at du purrer på sjefen din om svar på lønnsøkningen! :jepp:

Så gøy at dere har bestemt dere for ferie!! Så kjempefint ut!!! :hoppe:

Og lykke til hos JM i morgen!! :klem:

Takk Monthe! :klemmer:

Jeg skal vist bli kontaktet av nest-leder ang lønnen i dag :sjenert: Men uansett så er vi nok ikke de eneste som er litt skuffet over arbeidsgivere...

--------

Har sovet mye bedre i natt :jepp::nigo: Deilig å kjenne at humør og energi er på et mer normalt nivå :ler:

Senere i dag blir det jordmor. Spent på hva vekta sier.... Jeg kjøpte meg jo vekt her for en liten tid tilbake, men den virka jo ca 1 uke før den var død - jeg klagde og fikk nytt batteri så virket den 1 uke til før den døde den også. Dårlige greier! :gjeiper: Jeg føler meg som en blubb :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg som en blubb :sjenert:

:fnise: Ikke for å gjøre narr, er ikke noe gøy å ikke føle seg vel, men klarer ikke la være, "blubb" er et vittig ord :fnise:

Når det gjelder vekta som fungerte i i to uker -- du må jammen gå tilbake med den og forlange å få igjen pengene! Er jo helt klart ikke batteriet som er problemet! Ei vekt kan jo fungere i mange år uten å bli skifta batteri på...

Lykke til hos JM! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Litt enig med MonThe her at "blubb" er litt komisk ladet :fnise: Ikke så lett å unngå den følelsen når magen og kroppen eser ut. Jeg selv syntes jeg ligner litt på en gås om dagen :skratte: Rompa rett ut og en litt snodig gange :legrine:

Lykke til hos JM i dag :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. blubba og dolly duck er ganske nære venner og ikke så ulike hverandre :ler::fnise:

---

Gikk fint hos jordmor, det var noen spor av noe i urinen men ikke noe å bry seg om sa hun. Ødem fortsatt på 1 (som jeg har hatt hele veien :tommelopp: ) bitte litt høyere blodtrykk, ingen spor av noe antistoffer på rhesus minus blodprøven tatt forrige gang (ergo har jeg og baby helt adskilt kretsløp, ingen blodmiksing), 2 kg opp siden sist er akseptabelt nå på slutten, lillemann slo ca 150 slag pr minutt, ligger med hodet ned, godt nedi bekkenet - festet! :nigo:

Jeg føler at jeg er veldig i rute altså. Symfysemålet følger grafen perfekt og jeg håper at jeg kan føde ca 4 dager før termin, men antagelig vil jeg føde omtrendt presis på :Nikke: Tror og håper jeg da... :ler: Hun anslo forresten lillemann til å være mellom 2700 og 2900 gram nå, det er vel ok? :)Så med 200 gram pr uke i 5 uker til så ender vi på ca 3800 kg = god lubben frisk baby :ler: eh.. kg -mente gram da :fnise:

Jeg har sagt i fra at jeg ikke kommer på sommerfest på jobben i kveld. Frister lite altså. Så det blir fredagskos med kjære og tv og lasagne i stedet, mens regnet trommer på vinduene :regn: Det høres mye bedre ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stor baby du vil få - 3800 kg :lol:

Så bra at du følger mål så fint, og at ting ser bra ut! Ikke lenge igjen nå :hoppe:

Hmm... lasagne hørtes godt ut - der ga du meg en ide for helgemat :tommelopp:

God helg Line :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3800 kg ja, skal det være så skal det være ;) Jeg håper for din del at det ikke blir noe mer enn 3,8 kg jeg da :gjeiper:

Har ei bekjent som fikk ei på 5,2 , og nei det var ikke keisersnitt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ta kontroll over denne litt triste, grå og kjedelige søndagen - og snøre på meg joggesko og barnevognjakke og gå en bitte liten tur i marka! :jepp:

Etterpå skal jeg lage eplemuffins :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...