*lilly* Skrevet 8. juni 2011 #2701 Del Skrevet 8. juni 2011 Tror det er veldig vanlig å være litt ufokusert de siste ukene på jobb, jeg merket godt at tankene var en heeelt annen plass Dessuten er vel ikke den italienske rivieraen den verste plassen heller Dere kommer nok til å få det kjempefint der, sikkert passelig varmt osv. Høres jo ellers ut som det går fint her! Kynnere har jeg også mye av på natten, våkner av de rett som det er. Ikke så veldig behagelig, men det er vel sånn det skal være så langt ute i svangerskapet. Gøy å lese statusen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #2702 Del Skrevet 10. juni 2011 Da er en ny langhelg godt i gang I regnværet... Jeg har visst ikke så mye å si dag - snart skal jeg ned til byen å hente kjære på jobb så blir det handling til fredagen Siden det regner så grusomt så er det jo greit å aktivisere seg litt inne. Så tenker at vi tar en liten feiring i kveld for høygravid i morgen! Tenkte å lage ostesuffle og hjemmelaget loff eller foccacia. Eller kanskje foccacia-loff? Ja, det tror jeg Et lite bake-eksperiment Kanskje vi skal kjøpe inn blenda sensitiv også og begynne å vaske litt baby-tøy? Jeg har så masse positive følelser for babyen og familien og fremtiden for tiden, kun sjeldne øyeblikk av panikk :gjeiper: Men de kommer i blandt.. Later alligator! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juni 2011 #2703 Del Skrevet 10. juni 2011 Å kjære vene, du er jo på høygravid i morgen ja! Så utrolig spennende! Har du pakket fødebagen din? Hvem er forresten sladrisen din, så vi vet hvem vi skal se etter her inne om du ikke dukker opp? Vet du noe om hvordan din mor og evt søstre har hatt sine fødsler? Min mor har gått over termin med alle og hatt enkle graviditeter og fødsler. Min søster har også gått over termin med alle sine, men hatt tøffe graviditeter og tøffe fødsler. Hun er mer lik pappas søster i kroppen, jeg er mer lik mamma, så jeg håper jo at det kan bety at jeg er en fødemaskin som mamma! Så jeg regner ihvertfall med å gå over termin siden alle damer i min familie har gjort det, så får vi ta resten som det kommer Kos deg med baking, feiring og langhelg! Er utrolig spennende at vi er kommet så langt!!!! Tenk at om bare noen UKER er vi blitt mammaer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. juni 2011 #2704 Del Skrevet 10. juni 2011 Nesten så jeg syens det erpå tide med litt regn hos dere, her har vi regna og blåst bort i ukesvis (avbrutt av en og annen dag med 17 grader og halvskyet) Er så kos å vaske babytøy, jeg vaska siste rest forrige uke, og nå ligger alt klart i lillegulls kommode God langhelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nupsida Skrevet 10. juni 2011 #2705 Del Skrevet 10. juni 2011 Oi, høygravid rett å slett! Så morro :D Ostesuffle, hva er det? Høres nesten ut som en dessert Og god helg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #2706 Del Skrevet 10. juni 2011 Å kjære vene, du er jo på høygravid i morgen ja! Så utrolig spennende! Har du pakket fødebagen din? Hvem er forresten sladrisen din, så vi vet hvem vi skal se etter her inne om du ikke dukker opp? Vet du noe om hvordan din mor og evt søstre har hatt sine fødsler? Min mor har gått over termin med alle og hatt enkle graviditeter og fødsler. Min søster har også gått over termin med alle sine, men hatt tøffe graviditeter og tøffe fødsler. Hun er mer lik pappas søster i kroppen, jeg er mer lik mamma, så jeg håper jo at det kan bety at jeg er en fødemaskin som mamma! Så jeg regner ihvertfall med å gå over termin siden alle damer i min familie har gjort det, så får vi ta resten som det kommer Kos deg med baking, feiring og langhelg! Er utrolig spennende at vi er kommet så langt!!!! Tenk at om bare noen UKER er vi blitt mammaer!!! Fødebagen er ikke pakket nei! Men jeg har tenkt på den, og har en halvveis liste i hodet, og har kjøpt inn et eget duftlys i lavendel som skal være med for anledningen Bagen blir nok ikke pakket før uke 38 tenker jeg.. Sladris ja.. nei, har ikke kommet så langt ennå. Men jeg syns jo i grunn du kvalifiserer godt for å være sladris If you will do me the honours? Angående fødsler i familien, så har mamma født både meg og lillebror ganske nøyaktig på termin. Hun slet fælt med meg da og har ikke hatt lyst til å dele så mye. Det jeg vet var hun holdt på i over 1 døgn og jeg kom med rumpa først og hun revnet hele veien etc... Når det gjelder kroppsbygning så ligner jeg mere på min farmor, med pærefasong og brede hofter. Hun har født 3 gutter, men jeg aner ikke hvordan fødslene var. Hun døde for et par år siden. Jeg blir faktisk ikke skremt av mammas halveis-historie. Har stor tro på kroppen min og at den er bygd for dette Jeg håper jeg kan føde noen dager før termin.. bare for å slippe den evige ventingen :gjeiper: Kos deg i helgen du også Ruccula! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. juni 2011 #2707 Del Skrevet 10. juni 2011 Jammen er du høygravid i morra, Line Om du sliter med sladris så er jeg mer enn gjerne villig til å gjøre en motytelse. Regner med jeg er ferdig med "morroa" innen du begynner. Ruccola skal få få lov altså, men jeg kan være en reserve :gjeiper: Håper jammens meg regner gir seg slik det er spådd herover, værgudene må da skjønne at vi er hjemme og har pinse- og permisjonsfri om dagen Håper du og mannen får en fin fin pinsehelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juni 2011 #2708 Del Skrevet 10. juni 2011 Fødebagen er ikke pakket nei! Men jeg har tenkt på den, og har en halvveis liste i hodet, og har kjøpt inn et eget duftlys i lavendel som skal være med for anledningen Bagen blir nok ikke pakket før uke 38 tenker jeg.. Sladris ja.. nei, har ikke kommet så langt ennå. Men jeg syns jo i grunn du kvalifiserer godt for å være sladris If you will do me the honours? Angående fødsler i familien, så har mamma født både meg og lillebror ganske nøyaktig på termin. Hun slet fælt med meg da og har ikke hatt lyst til å dele så mye. Det jeg vet var hun holdt på i over 1 døgn og jeg kom med rumpa først og hun revnet hele veien etc... Når det gjelder kroppsbygning så ligner jeg mere på min farmor, med pærefasong og brede hofter. Hun har født 3 gutter, men jeg aner ikke hvordan fødslene var. Hun døde for et par år siden. Jeg blir faktisk ikke skremt av mammas halveis-historie. Har stor tro på kroppen min og at den er bygd for dette Jeg håper jeg kan føde noen dager før termin.. bare for å slippe den evige ventingen :gjeiper: Kos deg i helgen du også Ruccula! Selvfølgelig vil jeg vere sladris!! (Men som Sommerfuglen skriver over her kan hun godt stå som reserve, sånn i tilfelle du går over termin og jeg treffer termin...da kan det kanskje bli vanskelig for meg å oppdatere ) Jeg har heller ikke gjort noe med fødebag. Har en liten ide om hva som skal i den, og etter Meaty fødte gutten sin (og hun tross alt var to uker BAK meg) så føler jeg for å begynne på å lage den til om ikke så lenge Har fått montert stellekomoden, og tenker å begynne å vaske opp klær også. Godt med alt som er gjort, og når en alikevel har skuffene klare så er det nå greit å få tatt litt etter litt Jeg blir heller ikke skremt av fødehistorier som ikke har gått helt rette veien. Jeg tenker litt sånn som deg jeg også, at kroppene våre er laget for dette her, så får vi bare gjøre så godt vi kan og ta til takke med det vi får! Ingenting vi kan gjøre fra eller til uansett liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #2709 Del Skrevet 10. juni 2011 Selvfølgelig vil jeg vere sladris!! (Men som Sommerfuglen skriver over her kan hun godt stå som reserve, sånn i tilfelle du går over termin og jeg treffer termin...da kan det kanskje bli vanskelig for meg å oppdatere ) Jeg har heller ikke gjort noe med fødebag. Har en liten ide om hva som skal i den, og etter Meaty fødte gutten sin (og hun tross alt var to uker BAK meg) så føler jeg for å begynne på å lage den til om ikke så lenge Gratulerer! Da er du utpekt som hovedsladris Ruccula, og sommerfuglen som reservesladris Huff, jeg syns det var litt ille med Meaty jeg. Altså, bra at alt ser ut til å gå bra og sånn. Men han er jo sååå liten Jeg har sett på "sykehuset" denne uken også, og har bare lyst til å gråte av de stakkars alt for små premature som må ha hjelp på alle mulige måter. Syns det er godt å tenke på at lillemann har passert 2,5 kg i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 10. juni 2011 #2710 Del Skrevet 10. juni 2011 Det går fint med premature også - hilsen mamman til lille A, som var 1810 gram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #2711 Del Skrevet 11. juni 2011 Det går fint med premature også - hilsen mamman til lille A, som var 1810 gram Åå.. Så lenge det ender godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #2712 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Oi, høygravid rett å slett! Så morro :D Ostesuffle, hva er det? Høres nesten ut som en dessert Og god helg! :D Ostesuffle må vel kunne sies å være ja-mat for lavkarbo-tilhengere - masse fett og proteiner! Kjempegodt! Oppskrift: http://www.meny.no/Ost/Fastost/oppskrifter/Jarlsberg-ostesuffle/ edit: anbefales dog ikke for høygravide da jeg ble alt for mett hele kvelden i går.. :gjeiper: Endret 11. juni 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 11. juni 2011 #2713 Del Skrevet 11. juni 2011 Inne å sniker hos den høygravide Tia går såå fort, virker som du er i fin form. God helg videre - fikk lyst på ostesuffle jeg det er jo så godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. juni 2011 #2714 Del Skrevet 11. juni 2011 :hoppe: Hipp hurra for LineHøygravid! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #2715 Del Skrevet 11. juni 2011 :hoppe: Hipp hurra for LineHøygravid! :hoppe: :nigo: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. juni 2011 #2716 Del Skrevet 11. juni 2011 Tenk du er høygravid Er det ikke fantastisk å tenke på at du snart er mamma til en liten gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nupsida Skrevet 11. juni 2011 #2717 Del Skrevet 11. juni 2011 Ostesuffle må vel kunne sies å være ja-mat for lavkarbo-tilhengere - masse fett og proteiner! Kjempegodt! Oppskrift: http://www.meny.no/Ost/Fastost/oppskrifter/Jarlsberg-ostesuffle/ edit: anbefales dog ikke for høygravide da jeg ble alt for mett hele kvelden i går.. :gjeiper: Mmmmmm, den der må jeg prøve meg på til uka! Så kjempegod ut Og, gratulerer som høygravid! :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. juni 2011 #2718 Del Skrevet 11. juni 2011 for høygravidLine og lørdag og langfri! God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 11. juni 2011 #2719 Del Skrevet 11. juni 2011 Oj,oj. Høygravid :niog: Tiden flyr, tenk nå kommer lillemannen deres om ikke altfor lenge! Ha en riktig god langhelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #2720 Del Skrevet 11. juni 2011 for høygravidLine og lørdag og langfri! God helg!! Hehe.. wuhu! Takk for entusiasmen Monthe og dere andre ----- Det nærmer seg, og jeg har begynt å skrive liste på fødebag i dag... så jeg måtte jo google litt.. og så at så veldig mange skulle ha med smokk? Er det noe lurt da tenkte jeg.. Så jeg måtte ta en rask session i dag og ta stiling til smokk eller ei - altså ikke i fødebagen, men sånn generelt. Tenk så mye vi må ta stilling til nå utover, med alle valgene vi skal ta etc - alle prinsipper vi har, som vi kommer til å fravike etc Men jeg konkluderer med at ja, ok - jeg tar med smokk i bagen da. Men han får lære seg å suge skikkelig på brystvortene først! Smokk i fødebag er kun for real emergency! Så kan han få smokk etter et par uker om han vil ha, som trøstesupplement/sutteting eller hva han nå vil foretrekke.. Men kun i seng/vogn/bil - ikke 24/7... Ja, det sa jeg nå.. Jo, også må man være obs på å ikke misforstå sulten-behov med suttehehov senere da, mht økedøgn og sånn... Jada, dette går så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå