MonThe Skrevet 26. mai 2011 #2661 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Jaja, ingen krise om det ikke blir mer enn jeg har merket til nå, og når "alle" vi har det litt på samme måte så er det vel kanskje normalt?! Ja, synes egentlig det var greit å høre at det er fler som har opplevd det. Tror ikke at å lekke fostervann er såå vanlig at vi alle tre gjør det? Endret 26. mai 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 26. mai 2011 #2662 Del Skrevet 26. mai 2011 Huff, ja tenk å vise frem det :gjeiper: Ville jeg aldri funnet på å gjøre uten at jeg hadde blitt bedt om det Jeg vet at det jeg merket på lørdag ikke var vanlig utflod. Sorry detaljer Jeg har i det siste hatt litt hvitaktig, noe som var helt normalt i slutten av svangerskapet iflg fødeavd jeg var inne til sjekk hos den 14.5. Jeg kom til å merke mer av det fremover også sa jm der.. (kommer på litt mer som de sa etterhvert her ja) Det som kom spes på lørdag var tynnere og helt bløtt. Men det var ikke så mye at jeg tok det som noe faretegn. Har ikke googlet noen verdens ting jeg Om noen føler de lekker og lekker ville jeg har ringt jm i morra eller noe. (du skulle vel dit i morra Line?) Tror det er vanlig med relativt mye utflod/tynt sekret i slutten av svangerskapet, uten at det skal være noen fare - men kjekt å sjekke opp så en ikke går og bekymrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #2663 Del Skrevet 27. mai 2011 Helg! Jordmor senere i dag. Er utrolig spent på leie til leiemann. Innbiller meg at han kanskje snudde seg med hodet ned i går natt, men vet ikke Også skal jeg ta opp dette med tyntflytende utflod *ber til gud om at hun ikke ber om å få se truseinnlegget mitt* Jeg må vel også ta en blodprøve nå. Jeg har rhesus minus og må nå ta blodprøve i tilfelle det er produsert noe antistoffer mot barnet (eller noe sånt) Neste skritt på utstyrslista er å skaffe meg en brystpumpe. Syns jeg har hørt mest positivt om medela swing så nå har jeg satt i gang et autosøk på finn. Det er jo helt sprøtt hvor fort brukt-pumpene på finn blir solgt. Man må reagere kjapt! Jeg har også tenkt at jeg ikke trenger ammepute, men kanskje jeg finner en billig brukt en? Har dere skaffet ammepute? Tenkte at jeg ikke trengte først, men på den annen side så er ikke jeg velsignet med de største puppene så kanskje jeg trenger det mere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. mai 2011 #2664 Del Skrevet 27. mai 2011 Snart helg ja! Blir spennende hos JM, håper lillemann har vært fornuftig og lagt seg med hodet ned! :gjeiper: Og forresten, jeg har utrolig mye utflod også. Det er sånn at det renner Veldig irriterende og plagsomt, jeg har flere ganger lurt på om det har vært fostervann, men ser at det bare er tynn, tynn utflod. Det blir bare mer og mer, så jeg tipper at det er det du har også, men det er jo lurt å sjekke Bystpumpe ja, jeg kom over en brukt medela swing (elektrisk) til 350,- på finn, føler jeg gjorde et bra kjøp der Jeg har jo ikke fått testet den skikkelig, men det ser ut til å fungere fint! Veldig fornøyd Ammepute har jeg også kjøpt, en ny med sånne små kuler i. Jeg syns det virket lurt å ha, de kan jo brukes til litt annet enn bare å ha når man ammer. Jeg var heller ikke så gira på å kjøpe brukt, selv om trekket kan vaskes Håper du får en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. mai 2011 #2665 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg arvet ammepute, en slik med kulr inni. Som Lilly sier kan den brukes til litt annet enn bare når man ammer og. Det er ganske tungt for hendene å holde babyen, og kan være greit med en pute å legge under. Samtidig kan en jo bruke vanlige puter og da.. Lykke ti hos JM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. mai 2011 #2666 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei Lykke til hos JM Jeg har også arvet en ammepute, usikker på om det er kuler inni der men det er en Babydan (offwhite med sånne hjerter på) Virker ganske stor og god, så jeg håper den blir kjekk å ha når lillemann skal ha mat og til kos ellers. Ser for meg at det må være fint å ha han liggende inntil meg på den puta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. mai 2011 #2667 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg kan anbefale ammepute uten kuler På Rudo i Ullevålsveien selger de ammeputer, mere formet til å ligge rundt kroppen og de er fylt med vanlig "putefyll", om du skjønner Du kan se putene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #2668 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg kan anbefale ammepute uten kuler På Rudo i Ullevålsveien selger de ammeputer, mere formet til å ligge rundt kroppen og de er fylt med vanlig "putefyll", om du skjønner Du kan se putene her. Takk for tips Milla. Ser den at det kan være en fordel med de variantene som går rundt kroppen liksom... ligger sikkert mere stabilt da.. Lilly: Du gjorde et knallkjøp! De eneste medelaene som er tilgjengelig på finn nå, er til over 800 kr eller befinner seg i ingemannslann og selger vil ikke sende ____________________________ Jeg har ellers hatt en strålende fredag så langt! Føler meg så flott gravid i dag! og er så takknemlig og lykkelig over hele situasjonen, ekstra glad i kjære osv osv Gikk fint hos jordmor Negativ urin, fint blodtrykk, fikk tatt blodprøve (rhesus minus antistoff test), fine samtaler, og Lillemann ligger med hodet ned!! Jeg syns det er så fint, siden det da indikerer at naturlig fødsel burde gå greit. Selvsagt mulig at leie endrer seg, men... Han var våken i dag og hjerteslagene ble målt til 148 Tok også opp dette med utflod/fostervann. Og hun mente at det ikke var noe å uroe seg for så lenge jeg klarte meg med 2 truseinnlegg om dagen. Det er visst nok ganske uvanlig at man lekker fostervann, og om man gjør det så er det behov for mer enn et truseinnlegg Så kan andre som har mye tyntflytende utflod slå seg til ro med det også Har kost meg med napoleonskake i dag! Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 27. mai 2011 #2669 Del Skrevet 27. mai 2011 Så bra at alt er bra med deg og lillemann i magen God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. mai 2011 #2670 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg er heller ikke velsignet med spesielt store pupper, og jeg har brukt - og bruker - ammepute MASSE. En ergoterapeut vi var hos, sa også at det var bra jeg brukte det, så da tenker jeg å fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. mai 2011 #2671 Del Skrevet 27. mai 2011 Og god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. mai 2011 #2672 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei Så flott at alt var fint hos jm Og ikke minst at han ligger med hodet ned Betryggende!! Napoleonskake er godt, bare så synd magen er mett etter et halvt stykke Håper fredagskvelden blir like fin som starten på dagen din, jeg har vært på shopping med venninne i dag og synes sofaen var heelt himmelsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #2673 Del Skrevet 28. mai 2011 Napoleonskake er godt, bare så synd magen er mett etter et halvt stykke Siden jeg tok den som lunsj (dvs jeg var sulten) så gikk det helt fint med et helt stykke Måtte faktisk beherske meg litt for å ikke spise kjære sin også ------------------------- Jeg dro på Ikea i dag, mens kjære monterte baderomsskapet ( http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40147533 ) på veggen. Jeg er ikke helt happy med hvordan ting ser ut på badet nå, føler mangelen på et ordentlig baderomsmøblement i en enhetlig stil på badet :gjeiper: Vi bytta ut denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30203421 Men det ble jo så tett plutselig Det er vel kanskje en tilvenningsprosess... det blir plass til gamle hylla ved siden av igjen. Så i morgen monterer vi den på veggen og vips så har vi i hvert fall steder å plassere både håndklær, bleier og stelle ting. Skal vaske badet skikkelig bra i morgen og se om jeg ikke kan få gjort det litt fint Skal ikke undervurdere rent og pent, og plassering av ting der det skal være Jeg kjøpte også denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50154660 til å henge på veggen ved siden av vaskemaskinen/stelleplassen. Tenkte at det var plass til en dagsrasjon med bleier og sånt der, men tror kanskje lommene er litt små faktisk. Men jeg kan ha sminken min der i stedet Den har liksom vært spredd utover hele vaskemaskinen Men nå må den ofres for stelleputen... Kom også hjem med 1 hettehåndkle: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10124731 5 pack smekker: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40052105 10 pack vaskeklut: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40054538 Og 1 orkidè (59,- kr bare!) og 1 fredslilje Hos oss er det strålende bra pizzavær i dag, dvs regn Kose oss med pizza og film litt senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 28. mai 2011 #2674 Del Skrevet 28. mai 2011 I dag har jeg kjøpt meg en blå dinglis!! De hadde de på Reflexbutikken her borte!! ..nå har jeg spilt melodien maange ganger til magen, er så fiin God lørdag -- kos dere med pizza og film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #2675 Del Skrevet 28. mai 2011 I dag har jeg kjøpt meg en blå dinglis!! De hadde de på Reflexbutikken her borte!! ..nå har jeg spilt melodien maange ganger til magen, er så fiin Å ja! Jeg vet - melodien er bare rørende! Kos deg i kveld du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 28. mai 2011 #2676 Del Skrevet 28. mai 2011 Fine ting du har kjøpt! Heldig som har IKEA så nærme Kos deg med pizza, det høres godt ut! Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 30. mai 2011 #2677 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei hei Hvordan står det til i Line-heimen? Sender en PM med mobilnr osv en av de nærmeste dagene jeg - i morra pakkes bagen min (tror jeg) Så da får jeg fikse sladrisen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #2678 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei hei Hvordan står det til i Line-heimen? Nå ble jeg strålende fornøyd etter at jeg ga hatten inn for en if-selger. Har styra litt med forsikringer på denne bilen vi kjøpte, og først virket det bra med IF. Helt til vi fikk papirene i posten og så villkårene. Da måtte jeg sette foten ned, og forhandle litt med de. Etter mye frem og tilbake viser det seg at vi har det best i selskapet vi har resten av våre forsikringer i. Så jeg benytter oss av angreretten og kansellerer forsikringen i IF. Han prøvde seg med masse søl om angreskjema (som de ikke hadde sendt) og at jeg måtte ditt og datt og bla, bla, bla.. Jeg har sovet litt dårlig i natt og har litt kort lunte, så jeg ga han inn om at dette ikke var vårt problem og at han bare skulle få en overordnet til å kansellere NU! Og det gjorde han... __________________________ Vi var på fødselsforberende kurs i går! Jeg syns det var veldig bra, og godt at kjære har hørt alt. Supert å være der som et par syns jeg. Masse nyttig info, så nå føler jeg at vi er et godt forberedt team Og masse rørende ting som blir sagt også... er veldig lettrørt om dagen altså Men det er bare fint Har bare masse positive forventninger både til fødsel og tiden etterpå. Er selvsagt forberedt på at det blir slitsomt også, men mistenker at dette definitivt blir det største i livet! 10 % av alle fødsler ender i akutt keisersnitt på Ullevål. Syns det var litt vel mange. Håper virkelig alt går greit og naturlig altså.... Er 33 uker i dag (ticker 2 dager for sakte) Syns magen vokser veldig mye nå :gjeiper: Får vel legge ut et nytt magebilde nå snart Tror jeg skal dra å kjøpe ammepute etter jobb kanskje?... Har hatt briefing med vikaren min i dag, så nå føler jeg meg klar til å gå ut i perm nesten i alle fall Sommerfulgen: Bare å sende meg info, jeg er klar for å sladre når som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nupsida Skrevet 31. mai 2011 #2679 Del Skrevet 31. mai 2011 Ååå, nå er det ikke lenge igjen! : D Kunne kanskje jeg og fått tilgang til bloggen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #2680 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Ååå, nå er det ikke lenge igjen! : D Kunne kanskje jeg og fått tilgang til bloggen?? Da har du tilgang Nupsida ---------------------------- Da er vi i gang med himmelsprett-langweekend! Jeg har vært veldig lite produktiv på jobb, men desto mer produktiv på shoppingfronten Har slått til på en Medela puppe-pumpe til 700 kr som jeg skal hente i morgen Så var jeg på barnevognhuset Rudo og kjøpte ammepute. Hadde egentlig bestemt meg for en Pingu "rett start" som Milla anbefalte, men så slo hjernen plutselig om og kjøpte en større Esprit ammepute i stedet. Med sånn regulerbart fyll, men mye mindre kuler enn kuler liksom.. og veldig stor, og med borrelås sånn at man kan ha den rundt kroppen. Jeg håper den funker til sitt bruk Også har jeg vært på sminkejakt på ebay Id bare minerals foundation, ny id kabukokost og YSL touche eclat ventes i posten om en stund Jeg og kjære dro ut og spiste i dag - på den lokale restauranten (den er ganske brun og avslappet, der hvor arbeidsgutta kan sitte i arbeidsklær ) Jeg har virkelig problemer med middager for tiden, så jeg endte opp med 2 forretter i stedet. Det funker bedre Og vi har snakket om å kjøre til Italia i oktober på vår første familieferie Jeg vil veldig veldig veldig gjerne få til det Ha en fin start på weekenden jenter! Det er første sommerdag i dag! Endret 1. juni 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå