MonThe Skrevet 19. mai 2011 #2641 Del Skrevet 19. mai 2011 ..samt en dinglis med musikk. Begynte nesten å gråte når jeg hørte melodien, så søtt En sånn, bare blå og kanin-aktig: http://www.mammashop.se/dinglisar-speldosa-wild-teddykompaniet.html Ååh, de var fine!! Dumt vi ikke har ikke babyshop her i byen! Finfin kveld til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 19. mai 2011 #2642 Del Skrevet 19. mai 2011 31 uker Babyshop-besøk er alltid koselig Ønsker deg en god helg og god tur. Kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #2643 Del Skrevet 23. mai 2011 Ååh, de var fine!! Dumt vi ikke har ikke babyshop her i byen! Finfin kveld til dere! De har jo nettbutikk også de http://www.babyshop.no/leker-og-lesestoff/bitte-sma-barn?list=1:name:asc:11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #2644 Del Skrevet 23. mai 2011 Borte bra, men hjemme best! Vi hadde en fin weekend vi - var ikke superheldig med været akkurat, men vi hadde det koselig likevel Hotellet var litt eldre og slitent enn det det så ut som på bildene og snittalder på gjestene var vel 50 + da Bergensere og japanere stort sett Det ble mye spising og stopp i fordøyelsen selvsagt Ekstra deilig å komme hjem igjen å få gått på do. Gravid i snart 8 mnd og ikke få gått på do er en dårlig kombo! I dag har jeg feriedag før det er jobb igjen i morgen. Kunne sovet leeeenge i dag, følte meg skikkelig "hang-over" når jeg våkna i dag etter over 8 timers søvn. Kunne lett ha sovet mer, men må jo prøve å tenke litt på døgnrytmen også da Det er sikkert litt forkjølelse som henger igjen... Motivert for jobb? Not so much... Lillemann romsterer fælt i magen jevnlig. Jeg er litt opptatt av leie for tiden og prøver å finne ut av hvordan han ligger. Det som er helt sikkert er at han har ikke funnet en stabil stilling - i går var det mye ut mot siden på høyde og litt under navelen, lurer på om han ligger på tvers/seteleie jeg? Håper på naturlig fødsel uansett Chao girls! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 23. mai 2011 #2645 Del Skrevet 23. mai 2011 Hello sladris!! Fint at dere har hatt det bra på tur Enig med deg, borte bra men hjemme best. Har følt mer på det jeg og nå som en går gravid. Da er det virkelig best å være hjemme Kjett med vinglende arb.motivasjon.. Meeen, ikke så lenge igjen nå da Og med noen % sykmld blir det litt kortere uker Apropos søvn så sov jeg visst 13 timer i natt :gjeiper: Jeg blåser visst i døgnrytmen, men har sovet 2-3 timer pr natt tors og fredagsnatta forrige uke så her er det: "Sov når du får sove-slagordet" som gjelder Tenk om lillegutt plutselig melder sin ankomst en av dagene tenker jeg :gjeiper: Da er det ok å ha litt + timer på søvnkontoen Håper arbdagene denne uka går som en drøm for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. mai 2011 #2646 Del Skrevet 24. mai 2011 Borte bra - hjemme best ; gravid eller ei, det er bestandig godt å komme hjem til sitt eget når man har vært borte en stund. De bamsene og koseklutene fra Teddykompaniet er bare helskjønne. Har allerede kjøpt tiger-kosekluten og nå røyk jeg visst på en bestilling på spilledåse også! De er helskjønne! Så takk for link! Ønsker deg en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. mai 2011 #2647 Del Skrevet 24. mai 2011 De har jo nettbutikk også de http://www.babyshop.no/leker-og-lesestoff/bitte-sma-barn?list=1:name:asc:11 Takk for link!! ...nå tror jeg jaggu det blir shopping på meg i kveld! Håper du har en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nupsida Skrevet 25. mai 2011 #2648 Del Skrevet 25. mai 2011 Da har jeg brukt noen dager på å lese igjennom dagboka di, hihi. Datt innom helt tilfeldig ved trykking på feil link, men ble hekta jeg Synes det er kjempemorro og følge med på en graviditet, samt at jeg synes du skriver så bra! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #2649 Del Skrevet 25. mai 2011 Da har jeg brukt noen dager på å lese igjennom dagboka di, hihi. Datt innom helt tilfeldig ved trykking på feil link, men ble hekta jeg Synes det er kjempemorro og følge med på en graviditet, samt at jeg synes du skriver så bra! :D Ååå.. så hyggelig å høre Tusen takk, velkommen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #2650 Del Skrevet 25. mai 2011 Det har vært ålreit å komme tilbake på jobb igjen Eieren er fortsatt den samme gamle selvsagt Men i dag har jeg hatt en prat med min nærmeste overordnet (som ikke har noe "å si" i og med at eier overstyrer alle! ) Men jeg fikk luftet litt tanker om motivasjon og lojoalitet osv og han skjønte godt opplevelsen av at mine ønsker og behov i forhold til tilbakekomst fra permisjon skapte litt demotivasjon. Jeg purret også på svar om lønnsøkning og fikk forståelsen av at han støtter meg, så da får vi håpe på et lite hopp om litt Det ventes en god bonus-utbetaling om bitte litt igjen nå, og pluss feriepenger og skattepenger og sånn så føler jeg at jeg har raust med penger fremover! Dette er selvsagt en illusjon og jeg må prøve å være litt fornuftig Sette peng på sparekonto, nedbetale dyre lån f.eks.... Eh.. kanskje vi kan få til en liten kombo? Jeg har i dag vurdert diverse barnevogns-out-fit til meg og min kjære! Det er jo viktig å kle seg etter forholdene? Og en av våre leverandører har vært på besøk og da blir jo kjøpelysten litt stimulert kan dere si Men jeg har jo innkjøpspriser (+ kun 10 % eier skal jo tjene på oss selvsagt ) + mva da.... Denne til kjære: http://www.twentyfour.no/Avdelinger/Produkter/Jakker/Softshelljakker/Matterhorn-II-Antrasitt-L-T%C3%B8ff-softshelljakke-i-ny-versjon-210263.aspx Denne til meg: http://www.twentyfour.no/Avdelinger/Produkter/Jakker/Softshelljakker/Matterhorn-II-Dame-Bringeb%C3%A6r-40-Vannavst%C3%B8tende,-vindtett-Softshelljakke-412172.aspx Og sko må man ha! http://www.twentyfour.no/Avdelinger/Produkter/Sko/Fritid/Seoul-softshellsko-Dame-Gode-Softshell-Sko-411115.aspx Jeg får tenke på det til i morgen - kanskje fornuften har tatt meg da... Dere ser vel dere for oss trillende ute i marka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mai 2011 #2651 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg kan absolutt se dere trillende ute i marka i de jakkene! Kan foresten se meg selv og kjære trillende ute i marka i de jakkene og.... Barnevogn-outfits -- kan ikke skjønne at jeg ikke har tenkt på at det selvfølgelig må investeres i det!!! Nå fikk du jaggu stimluert shoppinglysten enda litt mer hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 26. mai 2011 #2652 Del Skrevet 26. mai 2011 Innom og oppdaterer meg Fine klær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. mai 2011 #2653 Del Skrevet 26. mai 2011 Stilige jakker Her må det invisteres i gode gåsko/joggesko for trilleturene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mai 2011 #2654 Del Skrevet 26. mai 2011 Du, den der dinglisen - hvor har du tenkt å henge den? Klarer lissom ikke helt å se for meg hvordan/hvor jeg evt. skal henge en slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #2655 Del Skrevet 26. mai 2011 Du, den der dinglisen - hvor har du tenkt å henge den? Klarer lissom ikke helt å se for meg hvordan/hvor jeg evt. skal henge en slik Ehm... godt spørsmål.. Men jeg ser for meg at jeg bare henger den i hjørnet på vugga sånn at den henger inntil vugge-veggen liksom, og spiller av melodien... Du er 35 uker i dag Monthe!! _________________________________ Jeg lurer på om jeg lekker fostervann.... For ca 2 uker siden så begynte jeg med truseinnlegg, for jeg har så mye tyntflytende utflod. Men syns liksom det blir mer og mer.. også har jeg googlet litt om fostervann, men jeg aner ikke hvordan man kan skille disse 2 fra hverandre. Jeg syns det lukter som utflod, med den søtlige duften som vi har når vi er gravide. De sier at fostervann skal lukte litt kvalmende, og det syns jeg ikke det gjør... Det er sikkert mange som er omtrent like langt som meg som har samme opplevelser. Jeg skifter truseinnlegg ca 2 ganger daglig, men det blir ofte litt "bløtt" i trusa i tillegg for det... Hva tror dere? Skal til jordmor i morgen, så får ta det opp da. Det ville uansett ikke vært meg i mot å bli sendt til en liten UL for sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mai 2011 #2656 Del Skrevet 26. mai 2011 Ehm... godt spørsmål.. Men jeg ser for meg at jeg bare henger den i hjørnet på vugga sånn at den henger inntil vugge-veggen liksom, og spiller av melodien... Du er 35 uker i dag Monthe!! _________________________________ Jeg lurer på om jeg lekker fostervann.... Ookeii.. det kan jeg se for meg blir fint Det funker sikkert å gjøre det på senga òg? Da roter jeg meg til å bestille en slik en jeg og Jaa, det er jeg Og du er 32!! Jeg har lurt på det samme! ..noen ganger har det kjentes ut som om jeg har lekt litt urin, bare at det ikke har luktet urin, og vært helt fargeløst. Tenkte også jeg skulle høre med JM på neste kontroll (neste uke) . Lykke til hos JM i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 26. mai 2011 #2657 Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg også har plagsomt mye utflod, men den er som regel hvit eller litt lysegul da, og lukter ingenting. Men er såpass mye at jeg kan ikke sprade rundt truseløs for å si det sånn Jeg ville nok spurt jordmoren om det når det er helt blankt. Sikkert ikke noe farlig når det er såpass lite at du bare trenger to innlegg for dag, men alikevel greit å få sjekket tenker jeg Jeg skal til jordmor på mandag og er veldig spent på leie, for det kjente hun ikke sist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 26. mai 2011 #2658 Del Skrevet 26. mai 2011 Googla litt, og det var det ei som hadde skrevet at man skulle ta på seg et bind. Om væsken trakk inn i bindet var det nok utflod, om den ble liggende oppå var det fostervann. En annen hadde skrevet at man kunne ta en stoffbit av bomull (Helst ikke hvit, men farvet) og legge oppå toppen av trusa/bindet. Dersom det trekker rett igjennom der er det enten vann eller urin, for utflod vil alltid vere litt slimete og legge seg igjen på toppen av bomullen. Aner ikke om det er noe hold i noen av disse jeg De er jo egentlig litt motstridende. Men det de fleste skriver er ihvertfall at om du skal inn på en sjekk må du ikke skifte innlegget først, for de vil da gjerne se på det, og da hjelper det ikke med et nytt rent et (Alt vi fødende kvinner må gjennom! Har ikke vist innlegget mitt til sambo en gang jeg og vi deler alt i livet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 26. mai 2011 #2659 Del Skrevet 26. mai 2011 Sånn by the way har jeg også lurt på om jeg lekker Er ikke utflod, bare bløtt.. oooog, jeg har ikke tisset på meg.. :gjeiper: Kjente mye på lørdag, men har vært mindre nå de siste dagene. Tror jeg også skal spørre jm om det. Du skriver UL Line, sjekker de sånt på ul? Er det livmorhalsen de sjekker da? For den sjekka jo jeg 14 mai, der var alt i skjønneste orden. De tok både utvendig og innvendig UL, så da skulle de jo ha sett. Jaja, ingen krise om det ikke blir mer enn jeg har merket til nå, og når "alle" vi har det litt på samme måte så er det vel kanskje normalt?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #2660 Del Skrevet 26. mai 2011 Du skriver UL Line, sjekker de sånt på ul? Er det livmorhalsen de sjekker da? For den sjekka jo jeg 14 mai, der var alt i skjønneste orden. De tok både utvendig og innvendig UL, så da skulle de jo ha sett. Jaja, ingen krise om det ikke blir mer enn jeg har merket til nå, og når "alle" vi har det litt på samme måte så er det vel kanskje normalt?! De sjekker jo om det er nok, eller for lite fostervann i livmoren ved ultralyd... Om man lekker MYE så vil det jo bli litt lite igjen etterhvert vil jeg tro.. Men jeg satser på at dette er helt normalt altså, og at det kun er tyntflytende utflod. Fint å høre at flere har det på samme måten. Som ruccula skriver - så er det definitivt utflod også (det ser jeg) men innimellom føles det veldig flytende og blankt :gjeiper: Noen ganger, på natta eller med en gang jeg har stått opp så blir det samme følelsen som når man har mensen og det renner liksom... Tenk å vise brukt bind/truseinnlegg til jordmor/lege... herre gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå