arven1 Skrevet 29. april 2011 #2581 Del Skrevet 29. april 2011 Grattis med jobben til Linemannen (sikkert godt å få gubben ut av huset igjen ) Så fint at alt er bra med deg og lillemann Ellers kan jeg skrive under på at jordbær og melon er skikkelig godt Her i huset går det unna på vannmelon om dagen. Gikk tom i går og det var krise. Måtte sende sambo i butikke klokken 23 med tvang Håper grillingsen ble vellykket i kveld. En deilig kveld å sitte ute på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #2582 Del Skrevet 1. mai 2011 Hatt en fin helg så langt med grilling på fredagen og iskaffe i byen med lillebror i går. Kjære var ute på pub til pub-runde med kompiser I dag har solen vistnok forsvunnet og jeg føler meg i grunn tilsvarende slapp. Avlyste treningstimen min og har i grunn ikke lyst til så mye. Man kan ikke være på topp hele tiden heller Skal i hvert fall prøve å komme meg i dusjen om litt :gjeiper: Jeg har forberedt meg litt på møte jeg skal ha med sjefene mine på tirsdag angående permisjonen. Da skal jeg også be om lønnsøkning og jeg kjenner at jeg er skikkelig nervøs Eieren hos oss er så uforutsigbar og han er typen som har et litt negativt menneskesyn. Det spiller liksom ingen rolle at du gjør 98 % bra jobb, hvis 2 % er noe å utsette på Men jeg prøver å ha en positiv innstilling, og om det blir negativt utfall så vet jeg i alle fall hva jeg har og at jeg kan kikke på andre muligheter (les: arbeidsgivere) i løpet av permisjonen. Om litt skal jeg vaske badet og kjære skal montere baderomsskapet vi kjøpte på Ikea i påsken..... ...og så.... skal jeg lage middag! I dag blir det hjemmerøyka ørretfilet med hjemmelagd hollandaisesaus, årets nye nykål og ovnsbakte amandinepoter Gleder meg skikkelig til å teste abu røykeovnen jeg fikk av pappa til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 2. mai 2011 #2583 Del Skrevet 2. mai 2011 Svangerskapet ditt har jammen gått fort hittil. Gratulerer med jobb til mannen Jeg konkluderte med det rett etter fødsel at det var bedre å ha baby på utsiden enn på innsiden Jeg er vel en av de få som hater det å gå gravid, men jeg skal lide meg gjennom det en gang til om noen år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #2584 Del Skrevet 3. mai 2011 Svangerskapet ditt har jammen gått fort hittil. Gratulerer med jobb til mannen Jeg konkluderte med det rett etter fødsel at det var bedre å ha baby på utsiden enn på innsiden Jeg er vel en av de få som hater det å gå gravid, men jeg skal lide meg gjennom det en gang til om noen år.. Godt jeg ikke er alene. Jeg hater det ikke altså, men jeg elsker det ikke heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #2585 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg er ikke sint - bare veldig veldig skuffet Har hatt møte med sjefene mine i dag (dvs eier + salgssjef)angående permisjon og sånn. Min drøm om gradert uttak fra januar blir i hvert fall ikke noe av. Jeg har lest at det skal tungtveiende grunner til for at arb.giver kan nekte gradering, men i praksis så er jeg redd for at bare den holdningen stikker kjepper i hjulene. De syns det er helt greit at jeg kommer tilbake tidligere, men det er enten heller - altså 100 % jobb eller ingenting. Fader heller asså! På den annen side har kjære fått jobb hos en arbeidsgiver som har ia-avtale, og også betaler lønn til far i forbindelse med fødsel (2 ukers perm). Det er store forskjeller der ute..... Tror nok jeg bare må snuse litt på hvilke andre muligheter som finnes der ute.... Men det er synd - jeg syns det er utrolig synd og kortsiktig tenkning å ikke ta vare på gode ansatte. Han tror han stiller så jævlig safe't og trygt fordi han nettopp har ansatt 2 nye selgere - som ikke har erfaring fra bransjen i det hele tatt. Den dritten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. mai 2011 #2586 Del Skrevet 3. mai 2011 Så synd for arbeidsplassen, som står i fare for å miste en engasjert og flink arbeidstaker ved å oppføre seg slik. Skjønner ikke at sjefer rundt om ikke skjønner dette åsså, og at de alltid skal telle øre og kroner!! Godt å høre at mannen din blir tatt godt vare på på sin nye arbeidsplass da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 3. mai 2011 #2587 Del Skrevet 3. mai 2011 ..fra det ene til det andre -- hvor blir det av magebilde da Line? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. mai 2011 #2588 Del Skrevet 4. mai 2011 Kjære vene for noen sjefer du har da Er det mulig? Håper det ordner seg på et vis, enten at de tar til vettet eller at du finner noe bedre Hvordan liker din kjære seg på den nye jobben da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2589 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvordan liker din kjære seg på den nye jobben da? Det virker som han trives godt! Han spretter opp klokken 6 om morningen og har 1000 ganger mer energi og overskudd i forhold til før! Jeg har fått tilbake min gamle elskede Tenkte på dette senest i går, siden han tok grep og faktisk søkte jobb så har jeg merket store forandringer på han. For det første så har han begynt å glede seg til vi skal bli familie! og han snakker masse om hvordan livet vårt blir osv, og tar masse ansvar i forhold til oss Vi snakker om å kjøpe ny bil, men er visst ikke helt enig om hvor ny/gammel den skal være. Han vil ha helt ny (for å slippe verkstedkostnader), men jeg er redd for å ha for dyr bil. Men uansett syns jeg det er skikkelig romantisk når vi snakker om å kjøpe folkefavoritten i stasjonsvogn-modell! Vi gleder oss fælt til å bli familie om dagen. Selv om jeg har en vanskelig arbeidsgiver, så føles det ut som ting faller på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. mai 2011 #2590 Del Skrevet 5. mai 2011 Så bra! Det er sikkert ikke så greit å gå hjemme hele dagen heller, så det er ikke rart at han "blomstrer" litt nå Høres ihvertfall ut som dere har fine dager sammen og det er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. mai 2011 #2591 Del Skrevet 5. mai 2011 Hei Gratulerer til din kjære med ny jobb! Så bra at han trives! det er jo ikke så unaturlig at han har vært litt lunken til det ene og det andre når han sikkert har følt at han ikke har bidratt så veldig.. Nå kan han jo forsørge sin nye familie og da er det nok myyye lettere å tenke på det positive og glede seg! For en teit sjef du har.. Synes det er så mange UMODNE ledere rundt omkring! De bestemmer fordi de kan og tenker ikke lengre enn sin egen nese. Vi skal også ha stasjonsvogn nå! tro meg, det er et must om man skal farte litt hit og dit! Håper du har en fin dag Gourmis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2592 Del Skrevet 5. mai 2011 Vi skal også ha stasjonsvogn nå! tro meg, det er et must om man skal farte litt hit og dit! Håper du har en fin dag Gourmis! Kos at du er innom Siebous Stasjonsvogn ______________________________ Dagen er slett ikke værst. Jeg har jo helg igjen! Uka går fort med 4 dagers uke Kjære skulle treffe et par kompiser etter jobb i dag, så jeg har forberedt skikkelig gravide-jente-middag! Scampi ligger å marinerer i ketsap Manis (søt soya saus), hvitløk, chili, ingefær og lime Til slutt blir det en stekt nuddel-variant med koriander-strøssel Og! I morgen skal jeg hente barnevogna! Gleder meg Så da ser jeg for meg at vi tar med vogna i bilen i helga når vi kikker rundt på ulike bilforretninger for å teste hvordan den passer inn i en eventuell ny bil Skal også prøve å få trent i morra igjen... har vært slapp siden forrige torsdag nå... Men lillemann er ikke slapp. I dag kicker han så jeg nesten faller ut av stolen innimellom Jo, og kanskje jeg får somla meg til å ta et nytt magebilde da... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 5. mai 2011 #2593 Del Skrevet 5. mai 2011 Det hørtes ut som en fantastisk middag!! Her blir det noe så spennende som spaghetti med kjøttsaus ;p så gøy at dere skal hente vogna i morgen vogna vår står også klar å venter, vi skal hente den neste helg Go' middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. mai 2011 #2594 Del Skrevet 5. mai 2011 Så da ser jeg for meg at vi tar med vogna i bilen i helga når vi kikker rundt på ulike bilforretninger for å teste hvordan den passer inn i en eventuell ny bil Det er veldig lurt. Mannen min holdt på å kjøpe en bil hvor den forrige barnevogna ikke gikk inn engang. Heldigvis dro han hjemom bare for å teste det da han hadde litt tid til overs i prøvekjøringa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. mai 2011 #2595 Del Skrevet 6. mai 2011 Vi kommer ikke til å hente hjem barnevogna før vi har født vi.... Svigermor har angst, da dette vistnok var et STORT nei-nei og fy-fy før i tiden Ingenting skulle i hus før barnet var kommet til verden, ellers brakte en ulykke over huset....eller noe i den dur Så da får den nydelige vognen vi har bestillt bare stå på butikken til vi føder, sånn at svigermor ikke får pusteproblemer (Nabofruen sa forresten akkurat det samme, hun var så rett frem at hun faktisk sa "Og ser jeg dere komme drassende med babyutstyr før barnet er kommet, kommer jeg å henter det utigjen altså" ! Er det mulig...? Vi er tross alt i 2011 damer....ikke i 1911..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 6. mai 2011 #2596 Del Skrevet 6. mai 2011 for vognhenting Det er såå koselig å få vogna i hus Spennende med ny bil også Passat har kjære, den er det god plass baki. Jeg har golf, ikke like romslig der akkurat Håper det ordner seg for deg med jobbkabal enten du må finne ny jobb eller om de innretter seg. Min arb.giver er veldig grei, men alle er ikke sånn, dessverre. Håper du har en fin helg Har tatt helga jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #2597 Del Skrevet 7. mai 2011 Vi kommer ikke til å hente hjem barnevogna før vi har født vi.... Svigermor har angst, da dette vistnok var et STORT nei-nei og fy-fy før i tiden Ingenting skulle i hus før barnet var kommet til verden, ellers brakte en ulykke over huset....eller noe i den dur Så da får den nydelige vognen vi har bestillt bare stå på butikken til vi føder, sånn at svigermor ikke får pusteproblemer (Nabofruen sa forresten akkurat det samme, hun var så rett frem at hun faktisk sa "Og ser jeg dere komme drassende med babyutstyr før barnet er kommet, kommer jeg å henter det utigjen altså" ! Er det mulig...? Vi er tross alt i 2011 damer....ikke i 1911..... Oj, snakk om å være overtroisk Det eneste jeg har merka av overtro var mamma som var litt tilbakeholden i jula med baby-tøy/utstyr. Hun strakk seg til et babyteppe, men det var bare så vidt. Det kan jeg jo forstå, med bare 9 uker på vei eller hva det var. Men nå er vi jo i 7 mnd! Vogna er fin den, jeg har redd opp med teppe og dyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. mai 2011 #2598 Del Skrevet 7. mai 2011 Så koselig å ha fått vognen ihus Husker det var veeeeeldig stort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #2599 Del Skrevet 7. mai 2011 Så koselig å ha fått vognen ihus Husker det var veeeeeldig stort Hakket større er at vi i dag har blitt de lykkelige eiere av 4 år gammel toyota avensis stasjonsvogn! Dette er tilpasninger til familieliv på høyt plan syns jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. mai 2011 #2600 Del Skrevet 7. mai 2011 Hurra for ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå