Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Haha! Vet ikke helt om det tok seg helt bra ut å spille av denne på jobben på full styrke :skratte::hoho:

:lol::skratte::hoho:

Haha, syns jeg ser deg, der du febrilsk leter etter volumknappen!!! :lol::skratte::hoho:

Hm, Baltazar tror jeg ikke jeg husker :klø: Men du er jo noen år eldre enn meg igjen, så mulig jeg var for liten? Eller at det bare ikke var en favoritt, så den har forsvunnet fra minnet? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LineGourmet is back!

Jeg har helt sykt lyst på skalldyr, reker, scampi, salat, lime, sprø toast at jeg kunne dåne :dåne: :fnise:

Ulempen er at kjære ikke liker skalldyr i det hele tatt.

Men jeg har herved bestemt at i morgen - da er det fredag dere :nigo::skya:

Da blir det Toast Skagen på Line

http://receptfavoriter.se/recept/toast-skagen.html

Åååååå!! Gleder meg! :sikle: :sikle: :sikle:

Og toast roastbiff på kjære :hjerte::ler:

Åååå, det er jo akkurat det jeg sitter her og fantaserer om :lol: Jeg har så lyst på reeeeeeker! :sikle: Spørs om det må bli noe sånt her også, skulle bare hatt det nå! :frustrert: Jeg trenger en assistent som kan ordne sånne ting for meg, springe på butikken osv!

Er det mulig å ikke like skalldyr :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å ikke like skalldyr :overrasket:

Ikke sant, det er komplett uforståelig :roll:

Han prøver å forklare at det er noe med konsistensen... ;)

Tenk om vi kunne hatt et glass avkjølt riesling til - i sommervarmen.. *drømme* :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om vi kunne hatt et glass avkjølt riesling til - i sommervarmen.. *drømme* :vin:

Ja, det hadde vært noe :tommelsmil: Vi får ta det igjen senere :skaal: Jeg kommer til å spise :hjerte: brie :hjerte: til det tyter ut øra så snart jeg ikke er gravid lenger :sikle: Det har vært et mye større savn enn alkohol og alt mulig annet til sammen. Jeg klager ikke altså, jeg bare gleder meg til brie :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Noen sa til meg at man kan spise alt av skalldyr, bare ikke rogn når man er gravid... Noen som vet om det stemmer?

Svegermor ble jo helt satt ut når hun hørte jeg hadde spist reker, for DET skulle man da ikke som gravid! (på den tiden hun var gravid :fnise: )

Jeg savner mårrpølse og fenalår til lørdagsgrøten jeg........ :sjenert:

Vet man kan fryse ned, men tar liksom ikke tjangsen alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo ta en tur innom boka di når du hadde lagt igjen hilsen hos meg :) Kan ikke skryte av å ha lest hele boka, men har lest første innlegg og de siste 5-6 sidene :)

Jeg eeelsker skalldyr - og har også en mann som ikke liker det... Ikke det samme og sitte for seg selv å spise reker liksom... Men benytter meg av sjansen hver gang jeg er med noen andre.

Var det hyttetur denne helga? Eller neste? Hvis det var neste, så blir det kanskje en treningsøkt eller to denne helga da? :lur:

Her er litt treningsstøv :hoppe::trene::trene::hoppe:

Nå skal jeg logge av og komme meg på trening selv :nigo:

God helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg savner salami ganske kraftig innimellom.. har vurdert å fryse for så å spise på brødskiva..

Men må si, at jeg savner et glass vin mest! :ler: Det går bra altså, men god mat blir ikke helt det samme uten ;)

_____

Hyggelig at du er innom Ripsy. Satser på en treningsøkt på lørdag eller søndag :ler::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sa til meg at man kan spise alt av skalldyr, bare ikke rogn når man er gravid... Noen som vet om det stemmer?

Har googlet litt, kan ikke finne noe sted at vi ikke kan spise det ;) Matportalen sier at det ikke er funnet spesielt mye fremmedstoffer i rogn og kaviar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å fryse ned salami, for listeria dør ikke ved frysing. Du må steke den, f.eks. i ostesmørbrød. Bare så du vet det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå og jeg som har fått for meg at vi ikke kan spise skalldyr når vi er gravide! Fantaserte om hvitløksmarinerte scampi her hinn dagen.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste på Matportalen at gravide kan spise skalldyr som normalt, men skal inngå f.eks. det svarte i kamskjell. Det er en slags kjertel som kan inneholde noe greier som ikke er bra, jeg trodde ikke noen spiste det svarte uansett jeg da :gjeiper: Blåskjell, reker, scampi ++ har jeg spist som gravid, det skal være helt trygt. Ja, kom på at Svolverpostei ikke bør spises av gravide. Det er ikke noe stort offer for min del :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ikke å fryse ned salami, for listeria dør ikke ved frysing. Du må steke den, f.eks. i ostesmørbrød. Bare så du vet det. :)

Hvorfor sier de at man kan fryse spekeskinke om man ikke kan gjøre det samme med salami? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom på at Svolverpostei ikke bør spises av gravide. Det er ikke noe stort offer for min del :ler:

Ja, det går bra å ofre svolværposteien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier de at man kan fryse spekeskinke om man ikke kan gjøre det samme med salami? :snurt:

Hvem er de? Det hjelper ikke å fryse noen av delene, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er fra Matportalen;

Det kan være risiko knyttet til spekemat både i forhold til bakterien Listeria og parasitten Toxoplasma. Frysing vil drepe Toxoplasma, men ikke Listeria. Derfor holder norske matmyndigheter seg til det enkle budskapet at gravide ikke bør spise spekemat. Eksempler på spekemat er fårepølse, salami, fenalår, morrpølse, parmaskinke, serranoskinke osv. Varmebehandler man spekematen, kan den trygt spises av gravide.

Mmmmm,sommer, sol, skalldyr og hvitvin :sikle:

(mens lillegull ligger og nyter sommeren sammen med oss :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slukte tegneserier når jeg var liten - og Bamse var vel den jeg starta med. Helten min! :ler:

Husker selvsagt Paddington. Men husker du Andungen kvakk kvakk?! :nigo: Jeg husker jeg hadde en plata med sangen på. Den gikk om og om igjen - jeg var 4-5 år... :fnise::hoho:

huff hff du blir straffet for det. Vi har den i bilen og prinsen vil stadig høre kvakkkvakk, en time med den og jeg er en farlig billist! :jepp:

ha en finfiiiin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vi har den i bilen og prinsen vil stadig høre kvakkkvakk, en time med den og jeg er en farlig billist!

:skratte:

Innom for å ønske deg en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...