Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Det klarer du bra, bare vær rolig og saklig, så kommer du langt!

Åhnei, så kjipt at kvalmen har kommet hos deg også! Hadde håpet du skulle slippe unna den, jeg... Her opplever jeg forresten også at jeg blir kvalmere om jeg ikke har spist på kvelden, da er jo magen helt tom på morgenen. Ellers må jeg faktisk si at for meg hjelper det å kaste opp en gang på morgenen... :sjenert: De gangene jeg klarer å "holde" meg uten å kaste opp, går jeg rundt og er konstant kvalm hele dagen. Men når jeg har kastet opp (som jo er de fleste dager), er det litt mer sånn at det kommer og går, og lettere å "spise bort".

Og så opplever jeg at jeg er mye mindre kvalm når jeg har sovet godt og lenge, og når jeg tar det med ro på morgenen. I helgene kaster jeg sjelden opp, med andre ord. Kunne kanskje vært sykmeldt litt for å få roligere morgener, men så kjenner jeg så innmari godt at det hjelper å være på jobb, at det skjer noe og at jeg får beveget meg litt og skravlet med noen. Da jeg hadde en ukes ferie var jeg superkvalm og mye mer uggen enn når jeg er på jobb...

Sorry, nå ble det mye kvalmeerfaringer her, men det er liksom det viktigste som skjer i livet mitt om dagen! :ler:

Massemasse lykke til hos sjefen i dag! You go, girl! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har da virkelig både loven og fornuften på din side! Sikker på det kommer til å gå kjempefint. Bare vær rolig og saklig, som Dalmore sier :klemmer: Lykke til! Husk å oppdatere oss om hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Aravis~

Lykke til i dag! Jeg er sikker på at det går kjempebra. Du virker som en fornuftig dame som vet hvordan ting skal være, så jeg kan tenke meg du kommer igjennom med det du vil. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, er spent på hvordan det gikk i dag altså! Du er kjempetøff!!! : :klappe::tommelopp:

Takk for støtten jenter, men jeg syns ikke det gikk så bra :sukk:

Jeg blir oppfattet som en negativ og vanskelig medarbeider og hvor det blir satt spørsmål ved holdningen min.

De argumenterer med at i realiteten så er det snakk om et par timer hver kveld (vakt) hvor man har muligheten til å få oversikt på sine egne kunder og ordre. Og at det handler om å yte en felles innsats i en travel periode. Betaling for innsatsen er innbakt i fastlønn mener de og at det står i kontrakten min.

Og nå må jeg gi beskjed om jeg vil ta vaktene mine eller ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en personalpolitikk! Det er så typisk at de snur det til å handle om at du er negativ :kjefte: Kjenner jeg blir irritert her jeg sitter!!! Hva står det i kontrakten din da? Har til gode å se den kontrakten hvor det står at man skal jobbe overtid uten å få betalt for det faktisk!

Og det der med felles innsats og bla bla bla.. Hørt det før for å si det sånn, man skal ha betalt for den innsatsen man gjør, ferdig snakka!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrejesus!? Er det mulig? :dåne: De folka der høres ikke mye ok altså! Er du medlem av noen fagforening? I såfall ville jeg tatt kontakt med de, de kan helt sikkert hjelpe deg. Dette er jo bare helt urimelig :sinna:

Er det ikke noen av kollegaene dine som syns dette er ugreit? Det må det da være? For en duste-ledelse, helt utrolig :sjokkert:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en personalpolitikk! Det er så typisk at de snur det til å handle om at du er negativ :kjefte: Kjenner jeg blir irritert her jeg sitter!!! Hva står det i kontrakten din da? Har til gode å se den kontrakten hvor det står at man skal jobbe overtid uten å få betalt for det faktisk!

Og det der med felles innsats og bla bla bla.. Hørt det før for å si det sånn, man skal ha betalt for den innsatsen man gjør, ferdig snakka!

:klemmer:

:jepp::ler::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus!? Er det mulig? :dåne: De folka der høres ikke mye ok altså! Er du medlem av noen fagforening? I såfall ville jeg tatt kontakt med de, de kan helt sikkert hjelpe deg. Dette er jo bare helt urimelig :sinna:

Er det ikke noen av kollegaene dine som syns dette er ugreit? Det må det da være? For en duste-ledelse, helt utrolig :sjokkert:

:kose:

Ja, scheise assså! :dåne: Sånn i etterkant føler jeg meg bare ganske overkjørt. Jeg blir kalt inn på teppet alene liksom, med 2 sjefer. Hva annet kan man egentlig vente seg enn at det blir helt snudd om slik som Virre vapp sier :sukk:

Alle er jo gretne i forhold til disse vaktlistene, men så vidt jeg vet er det bare jeg som har vært så klar og tydelig i forhold til hva jeg mente. Og jeg skrev jo, "at hvis det er tilfelle at det ikke overtidsbetaling så akspepterer jeg ikke mine vakter". Så det er bare jeg som har sagt at jeg ikke vil, mens de andre har uttrykt sin misnøye mer eller mindre. Men nå har jeg sagt jeg skal ta disse vaktene da. Starting tomorrow, siste på fredag. Jeg får vel bare være glad til at jeg ikke har vært satt opp på lørdag eller søndag (da er det nemlig 8-22 uten lønn selvsagt :roll: ).

Men jeg syns det er skikkelig dårlige av de å ikke kunne ta det opp i plenum. Feigt syns jeg :angry:

Veldig skuffa over arb.giver nå og tenker at den positive holdningen jeg hadde for litt siden ift fleksibel foreldreperm og ikke være så lenge borte fra jobb etc er totalt fraværende for øyeblikket. De skjønner bare ikke hvordan ta vare på medarbeiderne sine liksom. Det handler om å betale minst mulig for alt i alle sammenhenger :filer:

Starte sitt eget firma! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så kjipt med kvalmen. Men det er vel så vanlig at de som slipper unna heller er heldige, fremfor at de kvalme er uheldige..

Så teite sjefer du har, da! :kjefte: Blir så provosert når man ikke får lov til å si ifra uten å bli kalt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Men du, om de sier det står i kontrakten din, så har du jo en kopi selv du kan titte i :)

Og når de sier det er bakt inn i månedslønnen når en har fastlønn, så skal en vel gå utifra et timetall der også, alt etter stilingsprosenten vil jeg tro?

Da er det jo lett og finne ut om man jobber mer enn man skal :)

Da skal en jo ha betalt for det en jobber over sin prosent.

INGEN kan kreve at man skal jobbe gratis! DUGNAD heter det i så tilfelle!

Syns du skal stå på ditt her Line!

Finn noen som har peiling og ta en telefon dit! Er ikke holbart at enkelte bedrifter skal få kjøre over sine ansatte!

Er dette en liten privat bedrift, eller en kjede eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line!

Så fraværende jeg har vært da... Du er jo gravid jo!!! :strix: :strix: :strix:

Gratulerer så utrolig masse!! Det var kjempegode nyheter å komme inn til, og jeg er veldig veldig glad på dine vegne! (beklager at jeg er så treig.. :sjenert: )

Håpløst det med jobben din forresten :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg etter helga. Ser kvalmen har meldt seg... håper du slipper unna det verste! :) Og kjipt med greia på jobb. Kjenner jeg blir irritert på dine vegne! Spille sånn på lojaliteten til ansatte...og attpåtil påstå at du er negativ, som ikke vil jobbe overtid uten å få betalt for det!!! Verste jeg har hørt! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjdelig med det tullet på jobb! Og jeg kan ikke fordra sjefer som snur ting rundt til å få det til å se ut som om det er andre som er vrange og ikke de. Synes du er kjempetøff som tok det opp med dem!

Håper det blir en bedre dag i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra hurra hurra for 7 uker!!! :duskedame: :blåse: :bolledeig:

Så utrolig kjedelig situasjon på jobben din forresten, høres ut som om de sjefene kjører på med ulike hersketeknikker for å få det som de vil :nei: Synes du var tøff som gav beskjed, selv om det likevel ender med at du tar vaktene. Jeg er enig i det som er skrevet før - dersom du er medlem av en fagforening bør du kontakte de for råd og hjelp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaat?? :kjefte: Kjenner jeg blir mektig provosert på dine vegne! Hadde reagert på samme måte som du, og jeg fatter ikke at de kan kreve noe silkt av dere. Vakt uten betalt i flere timer! Er du sikker på at de har noe smutthull de kan bruke i kontrakten din? Det her høres jo ut som et stort overtramp. Skjønner godt at du blir frustrert. Og jeg ville nok fått litt hevngjerrige tanker mhp graviditetsfravær. :filer:

Syns du er tøff som sier i fra! :duskedame: Da har de i hvertfall fått noe å tenke på. Kanskje neste år vil flere si i fra, og de blir tvunget til å gjøre noe med ordningen.

Leit med den kvalmen da... Får håpe at det ikke utvikler seg til å bli så ille. Og gratulerer med syv uker! :blåse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...