LineGourmet Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1721 Del Skrevet 29. november 2010 Vegetarburrito, Mmm hørtes godt ut. Oppskrift takk Here you go Millers og Siebaou http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=12088103 Pleier å ha rømme til i tillegg selvsagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1722 Del Skrevet 29. november 2010 Vi så også på Chef Academy - og kamskjell/chorizo-retten så fantastisk ut! Tror ikke det skulle være umulig å lage, det er vel ikke helt umulig å få tak i hele kamskjell (til toppen) heller.. Du så på det også ja Jeg satt bare å svitcha litt og kom over programmet. Jeg syns det så helt nydelig ut! Jeg har ikke erfaring overhodet med bruk av filodeig, man kan sikkert lage den uten også hvis man vil. Men jeg skal lage den - garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. november 2010 Forfatter #1723 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg føler at jeg sliter litt om dagen Jeg tror jeg er i ferd med å bli manisk-depressiv. Ja, man kan jo begynne å lure? Så høyt oppe, og sååå langt nede :dåne: Går greit på jobb, for da må jeg gjøre det jeg må liksom. Slipper å tenke på bekymringer, tvil og usikkerhet som plutselig angrep meg i går kveld. Fortsetter med en gang jeg våkner og jeg klarer liksom ikke stoppe den negative tanke-dansen Jeg ser for meg bare absolutt worst case scenario med hvordan jeg er, og hvordan kjære er. Ikke bare etter at barnet kommer, men også underveis i graviditeten. Jeg, en tikkende hormon-bombe som har stort behov for oppmerksomhet, connection, trøst og omsorg. Og han med sin grunnleggende usikkerhet ifm å være pappa, hvorpå han har behov for å trekke seg unna. Det kan jo ikke gå, tenker jeg. Og det er så forfærdelig å tenke sånne tanker. Skikkelig trist og vondt. Selv om jeg kan si til meg selv - chill, relax - "det er bare hormoner" så er det jo dette som er virkeligheten ca 8 mnd til da :cry: Så har kjære tatt litt grep når jeg kommer hjem da. Og møter meg tilstede , og med sitt nærvær, i stedet for å sitte på pc'n. Hvor han faktisk er ganske oppmerksom og spør hvordan det har gått på jobben. Og hvor jeg klarer å si at det ikke er så bra i dag, uten å være bitchy. Hvor vi lager middag sammen og vi bare klemmer hverandre lenge og jeg får gråte litt. Og vi trenger ikke si noe. Annet enn at han sier "det kommer til å gå bra" og holder meg tett og stryker meg over ryggen... :hjerte: *tørker tårene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 29. november 2010 #1724 Del Skrevet 29. november 2010 Vet du; svangerskapsdepresjon er ikke så uvanlig blandt de som har slitt litt med å få det til, så det ville jeg vært litt obs på om jeg var deg. Jeg var også veldig svingende i humøret i begynnelsen, og hadde aldri hørt noe om svangerskapsdepresjon, så jeg trodde jeg var blitt gal. Om du har behov for det, kan det være lurt å ta kontakt med en jordmor tidlig, så du får pratet om ting. Jeg er veldig glad jeg gjorde det, mitt svangerskap har vært veldig tungt, og jeg tror det hadde vært enda verre uten jordmoren jeg har gått til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. november 2010 #1725 Del Skrevet 29. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 29. november 2010 #1726 Del Skrevet 29. november 2010 Hei, gravide-Line.. Stakkars, høres ut som du har det litt tøft om dagen... Men syns kjæresten din var god med deg, da Og når det gjelder hans "angst" for å bli pappa - det der kommer sikkert etterhvert det også. Så fort bebisen er ute kommer nok instinktene for fullt, tenker jeg.. Jeg fikk forresten byttet lap-timen uten problem Så nå skal jeg inn på ahus fredag 10. klokken 8. Blir veldig spennende..! Håper du får en fin uke fremover, klem fra meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. november 2010 #1727 Del Skrevet 29. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1728 Del Skrevet 30. november 2010 Vet du; svangerskapsdepresjon er ikke så uvanlig blandt de som har slitt litt med å få det til, så det ville jeg vært litt obs på om jeg var deg. Jeg var også veldig svingende i humøret i begynnelsen, og hadde aldri hørt noe om svangerskapsdepresjon, så jeg trodde jeg var blitt gal. Om du har behov for det, kan det være lurt å ta kontakt med en jordmor tidlig, så du får pratet om ting. Jeg er veldig glad jeg gjorde det, mitt svangerskap har vært veldig tungt, og jeg tror det hadde vært enda verre uten jordmoren jeg har gått til. Hei Iril. Så hyggelig at du er innom. Du har alltid så fornuftige og seriøse kommentarer Har tenkt å nevne for legen når jeg skal dit med kjæres usikkerhet og at det sliter på meg innimellom. Regner med at det er hun som formidler jordmor videre også? :klø: Jeg liker å snakke om ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1729 Del Skrevet 30. november 2010 God morgen jenter! Bra i dag - jeg har glede inni meg igjen Noen som har tips til bøker som handler om jul? Har veldig lyst på en koselig bok å lese i desember-måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 30. november 2010 #1730 Del Skrevet 30. november 2010 Godt å høre at du er bedre i dag! Jeg ble sånn etter jeg fikk micro. Ville ikke at noen skulle holde han, jeg var glad og fornøyd det ene minuttet, sint og lei meg det andre. En evig berg og dalbane! Håper det stabiliserer seg for deg, ellers så signerer jeg veldig hun litt lengre oppi her som anbefaler deg å snakke med jordmor. Veldig godt å lufte tankene sine en gang i blandt. Lykke til! Og ha en strålende tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 30. november 2010 #1731 Del Skrevet 30. november 2010 Hei Iril. Så hyggelig at du er innom. Du har alltid så fornuftige og seriøse kommentarer Åh, takk. Det var hyggelig sagt! Aner ikke om legen din formidler jordmor, jeg har gått til ei som driver privat. Ringte i uke 11 og fikk time i uke 14, og har gått ditt med jevne mellomrom siden da. Vanlig praksis er jo at man ikke går til jordmor før etter ordinær ultralyd, men det synes jeg egentlig er veldig dumt, for jeg tror mange har behov for å prate og legene har ikke alltid god nok tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 30. november 2010 #1732 Del Skrevet 30. november 2010 Godt å lese du føler deg bedre! Er jo så mange tanker og følelser som romsterer i oss gravide, at det er ikke alltid like enkelt å henge med i svingene Jeg har grått to ganger i dag, bare så det er sagt Av dustetv som jeg ikke engang hadde giddi og sett på vanligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. november 2010 #1733 Del Skrevet 30. november 2010 Leit å høre at du ikke har det så bra for tiden og at det går sånn opp og ned med humøret Det høres veldig travelt ut.. Syns det var en gode ide som Iril sier, å ta det opp med jordmor. Du skal jo være gravid lenge ennå og det kan bli ekstra slitsomt hvis du har tendenser til svangerskapsdepresjon. Jeg har desverre ikke så mye å bidra av egen erfaring, jeg er ganske normal i humøret, kanskje litt mer lettrørt enn tidligere, men det er ikke akkurat noe problem. Håper ihvertfall at det går bedre med deg! Flott at sambo tar deg på alvor, dere har jo vært prøvere enn stund så han bør jo ha tenkt over tanken på at han kan bli pappa :gjeiper: Var jeg slem nå kanskje? Det var ikke meningen, jeg syns bare det er litt trist at du skal ha mye å tenke på selv og det kroppen din går gjennom av hormoner osv., og i tillegg skal du takle hans usikkerhet rundt det hele. Jeg kan garantere deg at jeg hadde vært like mye opp og ned i humøret hvis jeg hadde opplevd det samme Men, nå har han jo møtt deg på en fin måte, og det syns jeg er veldig betryggende å høre Kjempefine matbilder forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 30. november 2010 #1734 Del Skrevet 30. november 2010 Forresten; HURRA FOR BANKENDE HJERTE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 30. november 2010 #1735 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg gikk gjennom noe av det samme når jeg ble gravid denne gangen. Ikke at det kan sammenlignes helt, men kan på sett og vis forstå hva som skjer. Jeg trodde jeg ikke sklle klare å få flere barn (en dum tanke som hadde festet seg) Så kom barnet veldig plutselig. Jeg trodde jeg skulle bli glad men nedturen ble brutal. Jeg googlet mye svangerskapsdepresjoner og la ut tråder her som anonym og prøvde å sette ord på følelsene. Heldigvis slapp tankene fort taket når jeg kom i midten av svangerskapet. Det hjalp for meg å snakke om det med fremtidige tanter/bestemødre/venninner som gledet seg veldig til å hilse på babyen - iveren deres smittet over på meg. Jeg bestilte jordmor selv på den lokale helsestasjonen. Vær tidlig ute for det er lange køer, så jeg slapp dessverre ikke til før i uke 26 og da var disse ekle tankene på vei over. Kanskje du og mannen skal bestille en tidlig ul, så dere kan få ta en sniktitt og mannen kan få ett konkret bevis på at det er en liten med fingrer og tær inne i magen DIN! Menn liker ofte å få ting konkretisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 30. november 2010 #1736 Del Skrevet 30. november 2010 Kjære lille Line, ikke godt å høre at du ikke har det så fint om dagen. Synes imidlertid forslagene om å prate med lege/jordmor om ting tidlig i svangerskapet virker lure. Her skal du få noen :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:, håper det hjelper litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1737 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Nei, nei, nei! Nå må dere ikke krisemaksimere! Det har gått over nå :gjeiper: Dere må vite det jenter. At for meg så er det viktigste poenget mitt med dagbok at jeg kan sette ord på både følelser og tanker jeg har. Det betyr at hvis ting har vært "svart" i f.eks 18 timer - så føles det for meg ut som veldig veldig lenge, og jeg kan finne på å si ting som "for tiden" (som i at det er noe som vedvarer over flere uker liksom) Men det er jo ikke alltid tilfelle Men jeg kommer til å snakke med jordmor altså. Om det ikke er helt krise, så er det greit å være litt proaktiv også edit: Men jeg setter utrolig pris på omsorgen deres. Dere er så gode alle sammen Endret 30. november 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1738 Del Skrevet 30. november 2010 Kjære lille Line, ikke godt å høre at du ikke har det så fint om dagen. Synes imidlertid forslagene om å prate med lege/jordmor om ting tidlig i svangerskapet virker lure. Her skal du få noen :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:, håper det hjelper litt! Hehe.. klemmer er alltid hyggelig uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1739 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg bestilte jordmor selv på den lokale helsestasjonen. Vær tidlig ute for det er lange køer, så jeg slapp dessverre ikke til før i uke 26 og da var disse ekle tankene på vei over. Kanskje du og mannen skal bestille en tidlig ul, så dere kan få ta en sniktitt og mannen kan få ett konkret bevis på at det er en liten med fingrer og tær inne i magen DIN! Menn liker ofte å få ting konkretisert. Lokal helsestasjon? Er det det samme som det lokale lege-senteret? :klø: Siden jeg er så gammel så får jeg tidlig UL i uke 11-12, så kjære er med rett over nytt år Og en annen ting angående jordmødre - er det gratis? bare når det er offentlig? Betale selv hvis man tar privat? Hvem som helst som kan svaret må gjerne svare Takk for at du deler dine erfaringer Lilljan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 Forfatter #1740 Del Skrevet 30. november 2010 Godt å lese du føler deg bedre! Er jo så mange tanker og følelser som romsterer i oss gravide, at det er ikke alltid like enkelt å henge med i svingene Jeg har grått to ganger i dag, bare så det er sagt Av dustetv som jeg ikke engang hadde giddi og sett på vanligvis I boka mi står det at svangerskap kan være som 9 mnd med PMS på sterioder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå