Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

ojjj det høres ut som starten av svangerskapet var riktig så berg og dalbane.. men hører vel gjerne litt med, sjokk for systemet osv, plutselig blir du såååå sårbar..

Knallgodt at dere fikk pratet ut, håper dere står samlet gjennom det meste nå fremover.. Og at du ikke bitcher for mye med gourmetmannen din... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk du er gravid LineGourmet :hoppe:

Du skal bli mamma :rødme:

Ja! :rødme: Og CB digital sa at jeg fortsatt var gravid i dag også :fnise:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! :rødme: Og CB digital sa at jeg fortsatt var gravid i dag også :fnise:

:hjerte:

Så herlig :rødme: Er det i dag IKM er?

Det høres ut som det allerede er litt hormoner i omløp :fnise: Skjønner at det er lett å bli litt dramaqueen. Det er jo en stor omveltning, og da er det lett å begynne å tenke på sånne grunnleggende ting som forhold, hus, penger osv. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, det ER ikke bare fantastisk å være gravid heller, det er et ukjent antall bekymringer og tanker som følger med. Du må nok bare venne deg til at humøret går litt opp og ned, for nå er du endelig gravid :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Lilly :)

IKM er i morgen, da skal jeg feire med ticker og litt trening :ler:

Godt å høre at du også kjenner deg igjen i disse grunnleggende tankene. Det er forferdelig å bli "angrepet" av sterk tvil :redd: Jeg merker i hvert fall at jeg allerede føler meg veldig avhenging av kjære, og trenger at han er der og at vi er et team. Men det fikk jeg avklart i går :hjerte: Og det kommer sikkert til å komme flere bølgedaler, men etterhvert så blir man jo også trygg på at det blir bra igjen og at det ikke er verdens undergang, selv om det kan føles sånn når det står på :fnise:

Er du også veldig varm i ansiktet? :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Lilly :)

IKM er i morgen, da skal jeg feire med ticker og litt trening :ler:

Godt å høre at du også kjenner deg igjen i disse grunnleggende tankene. Det er forferdelig å bli "angrepet" av sterk tvil :redd: Jeg merker i hvert fall at jeg allerede føler meg veldig avhenging av kjære, og trenger at han er der og at vi er et team. Men det fikk jeg avklart i går :hjerte: Og det kommer sikkert til å komme flere bølgedaler, men etterhvert så blir man jo også trygg på at det blir bra igjen og at det ikke er verdens undergang, selv om det kan føles sånn når det står på :fnise:

Er du også veldig varm i ansiktet? :sminkedokke:

Det er ikke så rart egentlig, vi har jo ekstra behov for støtte og stabilitet når vi er gravide. Da er det lett å tenke litt ekstra på sånne ting, det tror jeg er felles for alle gravide! Jeg har merket veldig godt at humøret skifter raskt, begge veier heldigvis :fnise:

Varm i ansiktet :klø: Tja, ikke som jeg har tenkt over egentlig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke vært på KG på lenge, og tenkte jeg skulle sjekke innom favoritt-dagboken min (snikleser her og). ;)

Og hva ser jeg?? Du er jo blitt gravid!!!!!!!!! :hakeslepp::bolledeig: Ble faktisk litt rørt her jeg sitter på jobben. Rart hvor engasjert man kan bli selv om det bare er en man leser om på nettet. :fnise:

Gratulerer massevis!!! Utrolig glad på dine vegne. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk Pinkyh :ler: Husker du var innom for lenge siden ;)

I dag har det gått greiere på jobb. Har faktisk jobbet en hel del og ikke surra fullt så mye på surfing og KG som i går :gjeiper: Men jeg ringte like godt legen og bestilte time jeg :nigo: Så 10. desember, da er jeg 7 uker - og har hun sånn hjertelyd-tester så får jeg sikkert høre? :jepp: Har alle leger sånn hjertelyd-dings? (hva heter det egentlig :klø: )

Det var så gøy da: Jeg: vil gjerne bestille en time i uke 48-49.... hun: ja, da har vi ledig stort sett.. jeg: gjerne fra morningen av... hun: hva med fredag 10. jeg: perfekt! hun: hva gjelder det? jeg: jeg er gravid! :nigo: og stort smil som sikkert lyste igjennom telefonen :ler:

Føler meg ellers veldig normal og som meg liksom i dag :)

Har lagd supergod, superrask og gravide-vennlig middag i dag :Nikke::sikle:

Ovnsbakt kyllingfilet med snøfrisk-lokk(med timian/rødløk), soltørket tomat og hvitløk. Litt skvisa sitron og salt/pepper.

Quinoa kokt i buljong og en dæsj balsamicoeddik.

Gulrotpure. :)

22 min, fix ferdig perfect match :spise:

Ikke gravide må gjerne drikke både rød og hvit vin til denne retten.

Gravide kan drikke eplemost :ler:

Har bestemt meg for å kjøpe en kasse eplemost å ha stående. Kan jo ikke bare sitte der å ikke ha noen ting :fnise:

Edit: glemte noe veldig viktig - tonnevis med frisk timian over når alt er ferdig ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten!

Har også lest meg til at alle som er 38 og eldre når de føder får tidlig UL i uke 11-12. Så da blir det vel UL rett på nyåret. De sjekker visstnok nakkefolden for indikasjoner på Downs og ser det mistenksomt ut så sendes man videre til fostervannsprøve.. :filer:

Syns dere jeg virker veldig bekymringsløs? :sjenert: Jeg tenker veldig langt frem syns jeg... :filer:

Nei, er ikke så bekymret i dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å bekymre seg. Man har det mye bedre med seg selv hvis man nyter tiden nå.

Jeg tror alle leger har en sånn hjertelyddings, men de fleste leger sjekker ikke etter hjertelyden før etter ultralyd - fordi det har skapt mye uro hvis man ikke finner hjertelyden. Jeg tror for de fleste at uke 10 er tidlig å høre hjertelyden, fosteret ligger fremdeles ganske lavt da.

Heldige deg som får ekstra ul. Jeg var på ekstra ul denne gangen i uke 10, siden jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist. Jeg fikk se ett nydelig lite vesen med armer og bein. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Å det er så gøy at du er på tjukka!! :strix: Og bekymringen kommer og går ;) Heeele veien. Og det hjelper ikke å si at det ikke hjelper å bekymre seg. Man må vel alle igjennom de samme greiene.

Jeg tror forresten ikke de kan bruke doppler for å høre hjertelyden så tidlig..? Som lilljan sier så ligger livmoren enda så langt nede i bekkenet. Men ved innvendig UL kan man se hvertet slå i alle fall. Kan jo være legen har det.. :jepp:

Den middagen hørtes god ut :sikle: Den tror jeg må prøves ut rimelig snart!

Ha en fin natt/kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt berg- og dalbane må til! Leste litt i Finn Bjelkes "Pappa for første gang" - og det står det "snakk sammen!".. Og det hjelper jo stort sett! Men samtidig er det jo ikke rart at man blir litt emmosjonell - vi skal jo ha barn! :rødme:

Her er det egentlig vel så mye mannen som styrer - han har ønsket seg barn i mange år, og måtte vente på meg - så nå er han sånn "er du ikke glad? Kjempeglad? Du angrer vel ikke? Du ER glad?" Så da kan jeg jo ikke gjøre annet enn å være glad :)

Eplemost var forresten en veldig god idé!! Vi forsøkte oss med alkoholfri vin i helgen, men smakte jo bare.. blæææ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer *lilly*!

Det er jo bare positivt at de sjekker litt ekstra syns jeg da. Selv om det kan føre til at man tenker litt mer over hva som kan være galt. Ikke ta noen bekymringer på forhånd er mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på KG på en stund.. Og hva ser jeg når jeg kommer inn her :strix: Du er gravid!?!! FANTASTISK :duskedame: :duskedame: Superhappy på dine vegne, unner deg den lykken :hjerte: Hurra hurra hurra :hoppe::strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på KG på en stund.. Og hva ser jeg når jeg kommer inn her :strix: Du er gravid!?!! FANTASTISK :duskedame: :duskedame: Superhappy på dine vegne, unner deg den lykken :hjerte: Hurra hurra hurra :hoppe::strix: :strix:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at du endelig er blitt gravid :danser: Ikke bekymre deg du, det kommer det ikke noe godt av. Jeg bekymret meg ikke og knerten her sitter fremdeles som limt og har visst planer om å gjøre det frem til april :jepp: Og ikke minst: gled deg. De siste månedene er noe av det mest fantastiske jeg har vært gjennom hittil i livet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...