LineGourmet Skrevet 7. november 2010 Forfatter #1501 Del Skrevet 7. november 2010 Er det lov å få oppskrift på snitzel? Kan tenke meg at den hjemmelaged versjonen er veldig god! Ble inspirert av dine treningsplaner for dagen og satser kanskje på en liten treningsøkt selv Ja, det skal du/dere få for den ble særdeles vellykket! Jeg brukte altså en svin indrefilet. Denne delte jeg da i ca 1 cm skiver. Skjærte vekk hinnene på utsiden og banket/presset de flate med baksiden av knivhåndtaket. de ender da opp med ca 0,5 cm tykkelse. Rør sammen 2 egg i en bolle. Hell hvetemel i annen bolle. Bland inn ca 1 ts salt og litt pepper også. Hell griljer-mel (strøkavring) i en 3 bolle. Ta filetene og dykk de i hvetemel, så i egg, og så i kavring. Stek på middels sterk varme med så mye smør du har lyst på Her er spinatrisottoen: http://www.aperitif.no/index.db2?id=137226 Pynt med en tomat for mer farge Og drikk et glass (eller 2) rødvin, Valpolicella fra Italia - veldig fint! Jeg er sliten, men glad etter trening og mat. Helt av i ryggen, tror jeg må legge meg ned på sofaen nå... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 7. november 2010 #1502 Del Skrevet 7. november 2010 Ett stk. bakt cherrytoat faktisk, det var da rent for meget Hørtes ut som en koselig kveld Hadde følt meg skikkelig snytt hvis jeg bare fikk én!! Har litt med at det er så grusomt dyrt og drikke og spise godt i Norge + at vi flytta litt ut av byen for et par år siden også. Jeg digger Olympen. Tre-retters til 300 kr, og supergod og billig lunsjmeny. Smarte menyer, store porsjoner, litt sånn hverdagsgourmet-mat. I tillegg har de over 100 ulike typer øl! Neste gange jeg og samboer skal feire et eller annet, så skal vi spise 11-retters på Palace Grill. Det har jeg gleda meg til veldig lenge. Må bare ha noe skikkelig å feire først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. november 2010 Forfatter #1503 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg digger Olympen. Tre-retters til 300 kr, og supergod og billig lunsjmeny. Smarte menyer, store porsjoner, litt sånn hverdagsgourmet-mat. I tillegg har de over 100 ulike typer øl! Neste gange jeg og samboer skal feire et eller annet, så skal vi spise 11-retters på Palace Grill. Det har jeg gleda meg til veldig lenge. Må bare ha noe skikkelig å feire først.. Å takk for tips Alabama. Jeg har vel så vidt hørt om det når jeg tenker meg om... Stort pluss for at det ligger på Grønland Uformelt og avslappa Foreslår at vi tar en dobbel-date på Palace og feirer på forskudd med 11 retter slik at vi kan få med oss vinen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 7. november 2010 #1504 Del Skrevet 7. november 2010 Å takk for tips Alabama. Jeg har vel så vidt hørt om det når jeg tenker meg om... Stort pluss for at det ligger på Grønland Uformelt og avslappa Foreslår at vi tar en dobbel-date på Palace og feirer på forskudd med 11 retter slik at vi kan få med oss vinen også Ja, vi bør skynde oss egentlig! Tenk at vi kan være gravide begge to om bare et par uker! Veldig uformelt og avslappet der. Som sagt, jeg er veldig glad i å være avslappet for tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 8. november 2010 #1505 Del Skrevet 8. november 2010 Takk for oppskrift! Du skulle vel ikke ha greie på om svin indrefilet er det samme som prok tenderloin vel...? Jeg er så dårlig på hva ulike kjøttstykker heter på norsk, jeg var ikke særlig interesert i matlaging da jeg bodde i Norge for 10 år siden og kan alt jeg kan om matlaging på engelsk... Kanskje det finnes en engelsk-norsk ordbok om mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. november 2010 Forfatter #1506 Del Skrevet 8. november 2010 Takk for oppskrift! Du skulle vel ikke ha greie på om svin indrefilet er det samme som prok tenderloin vel...? Jeg er så dårlig på hva ulike kjøttstykker heter på norsk, jeg var ikke særlig interesert i matlaging da jeg bodde i Norge for 10 år siden og kan alt jeg kan om matlaging på engelsk... Kanskje det finnes en engelsk-norsk ordbok om mat? tenderloin er så vidt jeg vet indrefilet ja.. Gøy at du skal prøve. Det ble dødsbra! Jeg syns det er like vanskelig selv andre veien. Og vite ulike fisketyper f.eks.. Breiflabb = broadflæb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. november 2010 Forfatter #1507 Del Skrevet 8. november 2010 Ja, vi bør skynde oss egentlig! Tenk at vi kan være gravide begge to om bare et par uker! Veldig uformelt og avslappet der. Som sagt, jeg er veldig glad i å være avslappet for tiden.. Ja, jeg også. Selv om jeg i dag på 7 DPO fikk et snev av symtom-bevissthet. Jeg slo meg selv i hodet, smekka meg hardt i kinnet og sa til meg selv: dette har du kjent før og det er kun progesteron-topp og betyr INGENTING! :slår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 8. november 2010 #1508 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg syns det er like vanskelig selv andre veien. Og vite ulike fisketyper f.eks.. Breiflabb = broadflæb Broadflæb :skratte: Helt genialt! Stonebite er noe jeg har spurt etter i fiskebutikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 8. november 2010 #1509 Del Skrevet 8. november 2010 tenderloin er så vidt jeg vet indrefilet ja.. Gøy at du skal prøve. Det ble dødsbra! Jeg syns det er like vanskelig selv andre veien. Og vite ulike fisketyper f.eks.. Breiflabb = broadflæb Ekke det det det heter da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. november 2010 Forfatter #1510 Del Skrevet 9. november 2010 Broadflæb :skratte: Helt genialt! Stonebite er noe jeg har spurt etter i fiskebutikken Stonebite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 9. november 2010 #1511 Del Skrevet 9. november 2010 Selv om jeg i dag på 7 DPO fikk et snev av symtom-bevissthet. Jeg slo meg selv i hodet, smekka meg hardt i kinnet og sa til meg selv: dette har du kjent før og det er kun progesteron-topp og betyr INGENTING! :slår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 10. november 2010 #1512 Del Skrevet 10. november 2010 Då er jeg oppdatert på hva du har bedrevet de siste dagene Synd at Klosteret ikke svarte helt til forventningene, menyen hørtes jo veldig fristende ut. Uansett gøy å gå ut og spise, syns det er lov å forvente perfeksjon på sånne steder Snitzeloppskriften høres kjempegod ut, spørs om den må prøves i helgen. Du klarte ihvertfall å vekke appetitten min opp fra dvalen, og det er ikke verst bare det Du er flink med treningen som vanlig, gøy å følge med på deg! Nå skal jeg dra meg selv på trening, det har blitt mange dager uten.. til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. november 2010 Forfatter #1513 Del Skrevet 10. november 2010 Hei,hei! Godt å høre at det er flere av oss! Jeg er helt håpløs på akkurat det der selv. Jeg vet dagene mot IKM nå blir å "kjenne etter" Vet ikke hvordan man skal unngå at de tankene kommer strømmende på :slår: Jeg har vært veldig flink denne måneden Jeg har jo opprettet treningsdagbok (Gourmet-trening) og har vært travelt opptatt med oppstart av hard core styrketrening siste ukene. Det har for min del gjort at jeg har hatt det å tenke på, fremfor å spekulere i om jeg kan være gravid Jeg er veldig fornøyd med det (å slippe den spekuleringen altså). Uansett så kan jeg vel nå si på 9 DPO at dette må være måneden med minst symtomer av alle. Muligens fordi jeg ikke har tenkt så grusomt mye på det heller.. Så fra nå av blir det vel mest pms-symtomer om det dukker opp noe Har ikke bestemt meg for om jeg skal teste eller ikke, akkurat nå er det fristende å bare klare å vente på mensen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. november 2010 Forfatter #1514 Del Skrevet 10. november 2010 Då er jeg oppdatert på hva du har bedrevet de siste dagene Synd at Klosteret ikke svarte helt til forventningene, menyen hørtes jo veldig fristende ut. Uansett gøy å gå ut og spise, syns det er lov å forvente perfeksjon på sånne steder Snitzeloppskriften høres kjempegod ut, spørs om den må prøves i helgen. Du klarte ihvertfall å vekke appetitten min opp fra dvalen, og det er ikke verst bare det Du er flink med treningen som vanlig, gøy å følge med på deg! Nå skal jeg dra meg selv på trening, det har blitt mange dager uten.. til deg! Endelig er du tilbake også! *løper inn til deg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. november 2010 Forfatter #1515 Del Skrevet 10. november 2010 Ellers her i livet er det hektisk på jobb nå. Det klinger godt i kassa og det er vanligvis morsomt det altså. Men jeg er litt irritabal om dagen og syns mange av kollegaene mine er helt dust! Noen av de er det jo også, men det er kanskje noe pms som snakker Til og med mange av kundene er duster Kjære er "syk" Dvs han har vært hjemme hele uka så langt, og gjør ingenting (annet enn å være på pc da)! Og han er ikke så fryktelig syk, jeg er mer forkjøla enn han Klarer ikke finne så mye medfølelse for å være ærlig Gleder meg til helg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 10. november 2010 #1516 Del Skrevet 10. november 2010 Hehe, det er ingen som er sykere enn en syk mann, det vet du vel? Jeg skal lage snitzler a'la LineGourmet på fredag, gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 10. november 2010 #1517 Del Skrevet 10. november 2010 Kjære er "syk" Dvs han har vært hjemme hele uka så langt, og gjør ingenting (annet enn å være på pc da)! Og han er ikke så fryktelig syk, jeg er mer forkjøla enn han Klarer ikke finne så mye medfølelse for å være ærlig Gleder meg til helg snart Finnes ikke noe mer irriterende enn "syke" menn. De er døden nær når nesa renner Min kjære skjønner ikke at jeg som til og med er sykepleier ikke kan ta han mer på alvor når han faktisk er SYK "er du sånn på jobb også?" pleier han å spørre Du har min fulle støtte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 10. november 2010 #1518 Del Skrevet 10. november 2010 Min kjære skjønner ikke at jeg som til og med er sykepleier ikke kan ta han mer på alvor når han faktisk er SYK "er du sånn på jobb også?" pleier han å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 11. november 2010 #1519 Del Skrevet 11. november 2010 men stakker mannen din da - er ikke manneforkjølelse det samme som minidøden??? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. november 2010 Forfatter #1520 Del Skrevet 11. november 2010 Hehe.. det er ikke greit for disse menna nei _________________ Nå ser jeg virkelig frem til helg i morgen! Jeg skal sove I hvert fall 8 timer, 2 netter på rad - helst mer Kjære skal på noe festligheter med noen eldgamle kompiser i morgen (bydels-reunion faktisk) så hos meg blir det 100 % jentefredag. Planen min er som følger: Rett hjem etter jobb. Hive på meg treningstøy, styrte en YT mellommåltid og så på SATS for å pumpe jern og etter det igjen løpe 30 min på tredemølla :dåne: Banan og YT proteindrikk Så skal det dusjes også skal det farges vipper og bryn, og så skal det legges fukt-maske Og så er det på med kosebuksa og hettegenser'n og lages noe godt/enkelt/sunt, f.eks omelett eller eggerøre og laks Og så er det rett ned på sofaen, med maten foran TV'n og jeg skal se sex & city 2 også, selv om jeg vet den er elendig Kjenner jeg gleder meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå