honning Skrevet 22. september 2010 #1121 Del Skrevet 22. september 2010 Kos deg med sko-shopping! Jeg tror ikke at det var noen forstyrrelse til min mens etter lap, og at den kom noenlunde til tida (ikke at jeg har hatt noe helt regelmessig mens heller da...). Det høres veldig bra ut at du er i så god form allerede hvertfall. Jeg følte meg like oppblåst i flere dager da som jeg har mage nå omtrent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. september 2010 Forfatter #1122 Del Skrevet 22. september 2010 Yuhu! Mensen kom uanmeldt midt i byen Og jeg fant sko! Skoletter fra Softwalk. Jeg tror jeg har funnet himmelskoene faktisk Jeg er ehmm.. avhengig av høye hæler, og hos meg så går looks foran behagelige hensyn Men nå har jeg altså funnet softwalk med høy hæl, men som visstnok skal være veldig god for foten allikevel Gleder meg til å teste de ut Fransk lammegryte står på komfyren og putrer stille for seg selv. Det blir vin til - en crozes hermitage 2007 for å feire mensen og fremtidige gode befruktningsmuligheter Dere må lage lammegryte altså, en perle av en søndagsmiddag og nå er det 59.90 for lammekjøtt pr/kg på meny. Antall porsjoner: 4 Ingredienser: 1 ½ kg lammekjøtt med ben 3 ss olje eller margarin til steking 2 løk 2 fedd hvitløk ca. 2 dl rødvin 1 boks hermetiske tomater 1 boks hermetiske tomatbønner 2 gulrøtter 1 ts salt ½ ts pepper 1 ts tørket timian ½ l vann 1 laurbærblad evt. 1 ts sukker Fremgangsmåte: Stek kjøttet, småløk og hvitløk til kjøttet har fått farge i en gryte, og ha i rødvinen. Tilsett tomater og gulrøtter. Krydre med salt, pepper, laurbær og timian. Ha i vann og la det småkoke i ca. 1 ½ time. Tilsett tomatbønner. La alt bli gjennomvarmt. Server med ferskt brød og/eller ovnsstekte potetbåter. Få ting varmer bedre enn en deilig gryterett på den kalde tiden av året. Prøv denne enkle og smakfulle lammegryten! Cave de Tain Crozes Hermitage 2005, kr 139.90 (7620 - basisutvalg (fullsortiment)) Denne er altså utgått, men 2007 er inne som nyhet nå - den tester vi i dag! http://www.aperitif.no/?id=108291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. september 2010 Forfatter #1123 Del Skrevet 22. september 2010 Hva slags sko er du ute etter? Kjenner jeg er nesten mer spent enn deg på resultatene fremover. Det må jo være en deilig følelse å vite at alt er i orden etter alle undersøkelse osv dere har vært igjennom Disse: http://www.eurosko.no/sko/165/mod165.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. september 2010 Forfatter #1124 Del Skrevet 22. september 2010 Hei Line! Jeg er her og leser nesten hver dag. Du har en spennende kamp frem mot graviditeten, men jeg har enda veldig tro på at det skal klaffe for dere. Måtte bare si fra at jeg hadde vært her og er informert om LAP'en. Flott at smertene er utholdlige! Så hyggelig å høre at du er innom Lilljan. Jeg var innom deg i lang tid men så var det så altfor koselig hos deg + at det virket som en litt sånn ehm.. hellig tre-enighet der mellom deg og noen andre medlemmer Jeg lot meg skremme vekk :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 22. september 2010 #1125 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Så hyggelig å høre at du er innom Lilljan. Jeg var innom deg i lang tid men så var det så altfor koselig hos deg + at det virket som en litt sånn ehm.. hellig tre-enighet der mellom deg og noen andre medlemmer Jeg lot meg skremme vekk :klemmer: Neei, du er jo alltid velkommen til meg. Men det er vel slik at man ferdes i de samme dagbøkene og da kan det gjerne bli litt internt for andre -ikke meningen. Og hvis du leser der inne nå er det mye svartmaling. Jeg har vært så sliten og ønsket meg noen timer (bare... aller helst langhelg) i ro og mak! Men jeg er iallefall her. Endret 22. september 2010 av lilljan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. september 2010 Forfatter #1126 Del Skrevet 22. september 2010 Neei, du er jo alltid velkommen til meg. Men det er vel slik at man ferdes i de samme dagbøkene og da kan det gjerne bli litt internt for andre -ikke meningen. Og hvis du leser der inne nå er det mye svartmaling. Jeg har vært så sliten og ønsket meg noen timer (bare... aller helst langhelg) i ro og mak! Men jeg er iallefall her. Men jeg finner deg ikke igjen Kan du gi meg en link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. september 2010 #1127 Del Skrevet 22. september 2010 Så bra at mensen er ankommet, da er det bare å bli kvitt den om noen få dager og så sette igang Jeg har virkelig tru'a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. september 2010 #1128 Del Skrevet 22. september 2010 Dæven :dåne: På skoshopping to dager etter lap, jeg er imponert Skjønner jeg skulle hatt de som opererte deg Fransk lammegryte Kanskje jeg skal prøve meg på det en gang i neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 22. september 2010 #1129 Del Skrevet 22. september 2010 Hurra for mensen Dere må jo ha vært utrolig heldig med tidspunktet for LAP`en siden det ble midt mellom to PP! Det må jo være vanskelige forhold for både egg og sperm hvis det spyles inni der :gjeiper: Nå derimot er alt klart Jeg er veldig spent på dine vegne kjenner jeg, tenk om det klaffer med en gang :rødme: Kjempefint at formen er så bra også! Må innrømme at det høres veldig koslig ut å være hjemme og lage mat noen dager Så lenge man ikke har vondt altså. Fine sko forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 22. september 2010 #1130 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg er skikkelig imponert over at du er så sprek alt! Middagen din ga meg som vanlig pavlovske reaksjoner...Kule sko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. september 2010 #1131 Del Skrevet 23. september 2010 gratulerer med flotte sko, og tusen takk for oppskrift! Vurderer å prøve meg på noe lam jeg også.. hmm.. Knallbra at formen er såpass grei etter LAP.. og mensen og greier da. juhuu! (roper det litt svakt, for synes jo at hu der heksa er no dritt.. men ser jo verdien av det.. hehe) Hva er planen for idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2010 Forfatter #1132 Del Skrevet 23. september 2010 God morgen! Koselig å høre at dere er spente på mine vegne fremover nå. Det er jeg selv også. Veksler litt mellom høy optimisme og redsel for skuffelse. Tenk om det allikevel ikke klaffer? Men jeg får ta bare en PP av gangen Syns det er gøy med sambo, han er åpenbart sikker på at han skal bli pappa om svært kort tid nå Er ikke helt sikker på hva jeg skal finne på i dag. Det er litt grått og trist ute. Det "kribler" ikke i føttene akkurat etter å gå ut heller. Tror det må bli å lese masse bok. Bake kesamboller kanskje? Mangler egg, da må jeg på butikken... Burde uansett komme meg ut å få litt frisk luft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 23. september 2010 #1133 Del Skrevet 23. september 2010 "Så mannen er innstilt på å sette alle kluter til" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2010 Forfatter #1134 Del Skrevet 23. september 2010 Er ikke helt sikker på hva jeg skal finne på i dag. Det er litt grått og trist ute. Det "kribler" ikke i føttene akkurat etter å gå ut heller. Tror det må bli å lese masse bok. Bake kesamboller kanskje? Mangler egg, da må jeg på butikken... Burde uansett komme meg ut å få litt frisk luft Jeg har passert side 100 i boka mi og er godt inn i den nå Og kesamboller hever Har ikke vært ute, bortsett fra i postkassa og der var det til og med sminke fra Jane Iredale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 23. september 2010 #1135 Del Skrevet 23. september 2010 "Så mannen er innstilt på å sette alle kluter til" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. september 2010 #1136 Del Skrevet 23. september 2010 Og kesamboller hever Bakte kesamboller i går, og det ble ikke særlig vellykket.. Har aldri bakt det før, det skal sies, men deigen hevet nesten ikke noe før bollene var i ovnen. Ble utrolig bleke, enda jeg lot dem stå flere minutter over tiden. Ble tørre og smakte som vanlige boller De kesambollene jeg har smakt tidligere har vært helt fantastisk myke og gode. Kanskje jeg bør jukse litt med oppskriften og ha i egg og litt mer smør?? Var nemlig ikke egg i min oppskrift!? :klø: Hvordan ble resultatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2010 Forfatter #1137 Del Skrevet 23. september 2010 Bakte kesamboller i går, og det ble ikke særlig vellykket.. Har aldri bakt det før, det skal sies, men deigen hevet nesten ikke noe før bollene var i ovnen. Ble utrolig bleke, enda jeg lot dem stå flere minutter over tiden. Ble tørre og smakte som vanlige boller De kesambollene jeg har smakt tidligere har vært helt fantastisk myke og gode. Kanskje jeg bør jukse litt med oppskriften og ha i egg og litt mer smør?? Var nemlig ikke egg i min oppskrift!? :klø: Hvordan ble resultatet? Har heller aldri bakt kesamboller før. Bakte de nettopp ut nå. De hadde stått og hevet 1 1/2 time (jeg hang meg litt opp på youtube ) Deigen har hevet godt (mer enn dobbelt), men jeg kjenner jo at den er mer klissete og ikke så seig som vanlig bolledeig er. Jeg har ikke hatt i noe egg, mangla egg til pensling Har hatt i moccabønner i 2 av de Kommer tilbake med endelig resultat. Kjenner jeg har lyst å steke på litt sterkere varme, ser oppskriften sier 200 C, vanlig boller er jo 250 C..... blir nok et kompromiss der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2010 Forfatter #1138 Del Skrevet 23. september 2010 ser oppskriften sier 200 C, vanlig boller er jo 250 C..... blir nok et kompromiss der 230 C 11-12 minutter har gitt nydelige boller. Saftige og luftige Høres ut som du har hatt litt problemer med selve grunn-hevingen Alabama, da blir det gjerne både bleke og tunge og harde boller. Do it again! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 23. september 2010 #1139 Del Skrevet 23. september 2010 Er du sikker på at du har hatt LAP? Det gir deg jo sikkert litt ekstra forhåpninger nå om at det skal klaffe og jeg skjønner godt frykten din for å ikke lykkes. Men noen av oss må jo bli gravide snart og siden jeg er eggløs, så må det jo bli deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 23. september 2010 #1140 Del Skrevet 23. september 2010 230 C 11-12 minutter har gitt nydelige boller. Saftige og luftige Jeg sitter her og venter tålmodig på bolle-delivery Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå