Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er et geni når det gjelder unnskyldninger for og ikke trene :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp:

Føltes ut som jeg kunne sovet i 100 år når jeg måtte stå opp i dag :gjeiper:

Jeg har ringt kvinneklinikken i dag for å få bekreftet at jeg fortsatt står oppført til Lap på mandag. Spurte om de hadde rutine på blodprøver også, me ndet hadde visst ikke. De kunne ta en urinprøve mente de... Hva med de som produserer hcg sent da..? :sjenert:

Uansett: Thank god it's Friday!

Skrevet

:kaffekopp:

Føltes ut som jeg kunne sovet i 100 år når jeg måtte stå opp i dag :gjeiper:

Jeg har ringt kvinneklinikken i dag for å få bekreftet at jeg fortsatt står oppført til Lap på mandag. Spurte om de hadde rutine på blodprøver også, me ndet hadde visst ikke. De kunne ta en urinprøve mente de... Hva med de som produserer hcg sent da..? :sjenert:

Uansett: Thank god it's Friday!

Kan de ikke ta blodprøve hvis du ber om det? Syns det høres rart ut at de ikke har rutiner for sånt, dette er jo kvinner som prøver å blir gravide :klø:

FREDAG! :danse:

Skrevet

FREDAG! :danse:

FREDAG! :duskedame:

nei, det virket som blodprøve-analyse tok for lang tid :klø:

Skrevet

FREDAG! :duskedame:

nei, det virket som blodprøve-analyse tok for lang tid :klø:

Helt utrolig altså! Det kan da ikke ta så lang tid :sjokkert: Men uansett, jeg ville testet med en sånn billigstrips, de viser det ganske tidlig.

Skrevet

Helt utrolig altså! Det kan da ikke ta så lang tid :sjokkert: Men uansett, jeg ville testet med en sånn billigstrips, de viser det ganske tidlig.

Jeg skal teste i morgen! (12 DPO) og på mandag :gjeiper:

Huff, jeg klarer ikke tenke på annet..

Skrevet

Blir spennende å følge med fremover nå :popcorn:

Håper du får en flott helg :klemmer:

Skrevet

Oi, det blir spennende! Jeg fikk en svaaak strek 12DPO sist gang :hoppe: Krysser fingrene :kose:

Skrevet

Tenk så artig om du testet samme morgen som når du skal inn til LAP, også viser den to streker :rødme:

Skrevet

Hva står på menyen hos dere i kveld? Du lever vel opp til navnet denne fredagen også :lur:

Skrevet (endret)

Hva står på menyen hos dere i kveld? Du lever vel opp til navnet denne fredagen også :lur:

Jadda! I dag var suksess! :nigo::vin: Det beste av alt, denne er 100 % egenkomponert :ler:

Vi har hatt kyllinglår med grønnsaksrisotto og tomatsaus:

Ingredienser:

2 store kylliglår (ta av det ekle skinnet), rå. Stekes på en seng av tomatsaus, 200 grader i 45 min.

Jeg hadde tomatsaus i fryseren. Samme som til Breiflabb omtalt tidligere. Hvis du ikke har, lag:

Surr 1 løk i litt smør/olje

tilsett 1-2 hvitløksfedd

tilsett 1 box tomater (gjerne de som har litt basilikum og smak)

tilsett 10 soltørka tomater hakket

Surr totalt minst 10-15 min.

tilsett olivenolje ca 1 dl

Bruk stavmikser for å få det glatt. Hvis du vil kan du tilsette bitte litt fløte til slutt for å runde av smaken (det gjør jeg ;) ). Underveis må du smake til med salt, pepper og sukker.

Risotto:

Kok opp 1 L vann med 2 terninger kylling buljong i en kasserolle. La stå.

Blank 1 løk og 2 fedd hvitløk med litt smør/olje (jeg lager hele risottoen i stekepanne) ca 5 min. Alt skal bli mykt, men ikke brunt.

Tilsett 2 små gulrøtter i små biter og litt selleri og/eller selleristang (tilsvarende mengden gulrøtter. Surr få minutter

Tilsett ca 175 gram risotto (arbiro ris) -la bli blank, ca 3 min.

Tilsett 1-2 dl tørr hvitvin (jeg brukte eplemost i dag faktisk :sjokk:)

La koke inn.

Tilsett litt og litt ca 6 dl buljong (som fortsatt er varm). Du må smake på risottoen underveis sånn at den tilslutt er al dente og ikke overkokt.

Tilslutt rører du inn oppunder 1 dl revet parmasan og en stor SS smør :nigo:

Servèr med en Principiano Dolcetto D'alba 2009. Det var en perfect match! :ler: Maten var fyldig, balansert og smakfull og mild på en gang. Og vinen var helt perfekt! Jeg er superfornøyd. Enjoy! :ler:

Kan hende jeg har glemt viktig ting her nå, men husken er ikke så god om dagene :eeeh:

---------

Jeg har følt meg "uvel" 2 ganger i dag. Før lunsj og før middag. Mulig jeg innbiller meg ting, jeg regner med det. :roll:

Og jeg avlyste treningen i dag. Og det er greit. Jeg skal trene søndag :Nikke:

:dagens-rose:

Edit 2: ha i noen revne basilikumblader helt til slutt i risottoen - viktig!

Edit 3: ha litt frosne selskapserter rett før du tilsetter parmasanen, for litt farge :ler:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Haha, blir nesten flau av å lese her! Vi hadde pølse i brød :fnise: Begge var så slitne at vi ikke orka lage mat, får ta det igjen i morgen :gjeiper:

Får inderlig håpe uvelheten skyldes noe positivt da :nigo:

Skrevet (endret)

Haha, blir nesten flau av å lese her! Vi hadde pølse i brød :fnise: Begge var så slitne at vi ikke orka lage mat, får ta det igjen i morgen :gjeiper:

:fnise:

Jeg håper, men tør ikke tro :gjeiper:

Endret av LineGourmet
Skrevet

Sykehuset mitt testet meg ikke da jeg tok lap, men måtte ta tisse på strimmel da jeg skulle ha hysteroskopi. Det hadde jo vært fint om de kunne tatt det litt mer seriøst slik at pasienten ikke har det å bekymre seg for i tillegg. :fy_fy:

Håper også at uvelheten skyldes noe hyggelig :Nikke:

Skrevet

Sykehuset mitt testet meg ikke da jeg tok lap, men måtte ta tisse på strimmel da jeg skulle ha hysteroskopi. Det hadde jo vært fint om de kunne tatt det litt mer seriøst slik at pasienten ikke har det å bekymre seg for i tillegg. :fy_fy:

Håper også at uvelheten skyldes noe hyggelig :Nikke:

Jo, takk Coriander :klemmer:

Hun sykedama var litt sånn når jeg spurte: "ja, men nei, tror du at du er gravid?" Jeg: "eh.. jeg har jo prøvd en stund og håper jo selvsagt" Hun: vi kan jo ta en urinprøve så klart.. det går jo litt raskere enn å analysere blodprøve.. :jeg: "jada, jeg kommer til å teste hjemme uansett" :roll:

Mulig det er bare jeg som innbiller meg at det er "prøvere" som tar LAP, sikkert mange andre også. Men det hun hang seg opp i var liksom at det gikk helt fint å ha mensen under Lap (for jeg sa at jeg ventet den dagen etter eller onsdag), og hun koblet tydeligvis ikke muligheten for graviditet i det hele tatt virket det som :fnise:

Skrevet

Jeg har følt meg "uvel" 2 ganger i dag. Før lunsj og før middag. Mulig jeg innbiller meg ting, jeg regner med det. :roll:

Og jeg avlyste treningen i dag. Og det er greit. Jeg skal trene søndag :Nikke:

Oi, nå er det like før jeg setter meg ned med popcorn her! Spennende, selv om jeg skjønner at du vil holde forventningene nede ;) Søndag er en fin-fin treningsdag :nigo:

Middagen høres nydelig ut, som alltid. Jeg er stor fan av risotto :hjerte:

Hun der LAP damen høres litt merkelig ut.. hvem andre enn prøvere tar LAP egentlig :klø:

Skrevet

Hun der LAP damen høres litt merkelig ut.. hvem andre enn prøvere tar LAP egentlig :klø:

Kanskje kvinner med smerter og muligheten for endometriose? Ja.. det kan nok hende :)

:kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp:

God morgen! Rise and shine! :ler:

Har spart urin, skal teste snart. Tør liksom ikke helt...

:sjenert:

Humøret er bra, har ikke lyst å bli skuffet..

Skrevet

Æsj, så kjipt :kose: Men er 12 DPO, ikke sant? Ikke alle som får positiv test så tidlig.. Jeg heier på deg altså :duskedame:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...