Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JAAA! :strix: Gullrekka og pizza med sambo :strix:

Ah.. gullrekka virker så koselig. Jeg har prøvd å få kjære til å bli med på den, men han vil ikke.. Det blir liksom alltid film eller detektivtimen hos oss :roll:

Tror det blir lam og rødvin i kveld :):vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. gullrekka virker så koselig. Jeg har prøvd å få kjære til å bli med på den, men han vil ikke.. Det blir liksom alltid film eller detektivtimen hos oss :roll:

Tror det blir lam og rødvin i kveld :):vin:

Kan styre min begeistring for Skavlan, men Nytt på Nytt og Beat for Beat er kjempekoslig :jepp:

Nam, lam og rødvin høres godt ut! Dere har så flotte fredagsmenyer, her blir det alltid noe lettvint :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få æren av presentere Kjæres fredagsmeny i kveld (godt påvirket av meg :fnise: )

Lammebaron m/urter

Det beste kjøttet på lammet. Utbenet lammesadel,

fylt med indrefiletene, friske urter og hvitløk. Kan

stekes hel eller i skiver.

Vi steker den nok hel med steketermometer tenker jeg :ler:

Til denne skal vi ha butikkferdig fløtegratinert potet, Jacobs Rødvinssaus og bakte rotgrønnsaker (gulrot, sellerirot, kålrot, rødløk, overstrødd med litt honning og timian.

Dette kommer til å bli veldig bra sammen med en fantastisk rødvin :hoppe:

Kjære skreller og kutter grønnsaker mens jeg trener :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg en strålende flott helg!

Kos deg med middagen. Om vi flytter til Oslo en gang, kan vi få lov til å komme på middag hos deg? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å ønske deg en strålende flott helg!

Kos deg med middagen. Om vi flytter til Oslo en gang, kan vi få lov til å komme på middag hos deg? :fnise:

Absolutt! Men det blir ikke lammebaron, den var ikke så mør. Tror de misbruker navnet indrefilet... :gjeiper:

Nå skal jeg snart se finalen av Paradise Hotel danmark! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne komme ;)

Stemmer for at Coriander, du og jeg kan møtes for vår egen serie med 4-stjernes middag, men istedet kalle det for KG-stjerners luksusmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne komme ;)

Stemmer for at Coriander, du og jeg kan møtes for vår egen serie med 4-stjernes middag, men istedet kalle det for KG-stjerners luksusmiddag :)

4-stjernes KG-middag er jeg med på :ler: Apropo 4-stjerners..., har du sett 4 stjernes reise? Jeg så på ett program så mista jeg interessen :sjenert: Jeg så på finalen av Hell's Kitchen i går - jeg ble så rørt når Dave vant! :nigo::fnise:

Edit: Kg-stjerners luksusmiddag ja.. ;)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde gledet meg til 4stjerners reise skulle begynne, men jeg forstod liksom ikke helt... var vel ikke helt det jeg hadde forventet, for å si det sånn ;)

Ja såklart, luksusmiddag, ikke noe grandis og vann her nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg høres ut som en GENIAL ide!!! :idesmil: Men vi får vente til du har poppet ut Mini-Millaen, for vi må jo ha litt (eller mye) vin til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin lørdag så langt. Våknet raskt og opplagt 0730 i dag :sol: Jeg drakk bare 1 glass vin i går.... jeg og sambo var på diskusjons-kan-bli-krangling-dimensjonen i går, så derfor gadd jeg liksom ikke.

Vi har virkelig shina huset i dag. En gedigen standardheving :ler: Det er så deilig når alt er rent og pent. Nå trenger vi ikke gjøre noe før til jul... :fnise: Ingen av oss har støv på hjernen for å si det sånn, men en gang i kvartalet så må det gjøres en ekstra innsats. Hehe..

Jeg dro på butikken for uke-handling. Tenkte jeg skulle teste ut å handle det jeg fant på Rimi, for så å ta resten på Meny. Men kan ikke si at det helt gikk etter planen om å redusere utgiftene. Det ble heller dobbelt så dyrt ;) Fort gjort... :sjenert: Også feira jeg standardhevingen med å kjøpe oss 2 nye løpere. Jeg elsker å legge på nye duker og sånn :rødme:

Det blir får i kål i morra! :ler:

Jeg har overhodet ingen symtomer, 5-6 DPO.

Trening denne uken har vært mandag, onsdag og i går. Jeg skrev vel forrige uke at målet mitt var å stabilisere på det vektnivået jeg var da. Men jeg har økt, og er så godt som på mitt gamle nivå :nigo::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg høres ut som en GENIAL ide!!! :idesmil: Men vi får vente til du har poppet ut Mini-Millaen, for vi må jo ha litt (eller mye) vin til.

Hehe.. vin må til! :Nikke::vin: Masse vin blir fin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Men det blir ikke lammebaron, den var ikke så mør.

Mens vi er inne på dette med mørt kjøtt, jeg lagde en svinestek en gang og planen var at den skulle steke på 160 gr lenge, for nettopp å bli mør. Kjære satte på stekeovnen for meg og jeg sjekket ikke temperaturen. Da jeg tok ut steika, så jeg at ovnen stod på 250 :frustrert:

Skosåleaktig ble den...Hva er det med menn og det å høre etter? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. vin må til! :Nikke::vin: Masse vin blir fin :fnise:

Sånn ca en type vin til hver rett. Og kanskje sånn palate cleansing wine mellom hver rett også. Fikk det på en fin middag en gang i Italia og som den ekte nordmann jeg er, fattet jeg ikke poenget om at man bare skal ta en slurk, ikke hele glasset. Man kaster da ikke bort god vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ca en type vin til hver rett. Og kanskje sånn palate cleansing wine mellom hver rett også. Fikk det på en fin middag en gang i Italia og som den ekte nordmann jeg er, fattet jeg ikke poenget om at man bare skal ta en slurk, ikke hele glasset. Man kaster da ikke bort god vin!

Hver sin vin til hver sin rett så klart! :ler: Og vi skal ha maaaaange retter :ler:

Cleansing wine har jeg ikke vært borti før.. kanskje det må testes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: jeg ha en sånn! http://www.gronbergsport.no/storefront.php?pid=901 *ønsker seg i overraskelsesgave av kjære*

Varmrøget laks (4 pers.)

600-800 g laksefilet (evt. lakseside) • 6 dl savsmuld

Drys savsmuld på de varme briketter. Tør fisken godt af, og drys den med havsalt. Læg den på alu-folie eller i et fad med skindsiden nedad ved indirekte varme. Luk næsten for spjæld i top og bund. Læg låget på. Ryg laksen i 20-25 min.

Servér med salat, radiser, purløg, tomat, basilikum, bredbladet persille og nye kartofler.

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse god mat som vanlig :sikle: Så herlig med shining av hus, det skulle vi gjort og.. Huff, det er sånt tiltak :gjeiper: Godt når det er gjort da :jepp:

Enig ang. 4 stjerners reise, det var en skikkelig nedtur. 4 stjerners middag var noe helt anna :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på dette med mørt kjøtt, jeg lagde en svinestek en gang og planen var at den skulle steke på 160 gr lenge, for nettopp å bli mør. Kjære satte på stekeovnen for meg og jeg sjekket ikke temperaturen. Da jeg tok ut steika, så jeg at ovnen stod på 250 :frustrert:

Skosåleaktig ble den...Hva er det med menn og det å høre etter? :filer:

:fnise: Jeg vil heller anbefale å sette på ovnen selv, også kjøre på 125 C bare, og steketermometer selvsagt ;)

Det som skjer ofte hos oss er at jeg ber kjære sette på ovnen (så den skal være varm til jeg kommer hjem f.eks). Men så glemmer han å sette på selve stekeovn/grill/varmluft etc og skrur bare på gradene. Da blir det jo ingen varme :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...