Spatula Skrevet 5. september 2010 #921 Del Skrevet 5. september 2010 Innom for å få deg mine innlegg igjen. Høres ut som en flott søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. september 2010 #922 Del Skrevet 5. september 2010 Deilig søndagsplaner, nyt dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. september 2010 #923 Del Skrevet 5. september 2010 God morgen! Deilig å være uthvilt og litt mer opplagt enn i går! Jeg og kjære så på film i gårkveld og jeg klarte bare ikke. Hadde ikke sjans til å holde øynene åpne - så jeg måtte bare gå å legge meg halvveis i filmen Snart skal jeg Må teste den nye buksa. Så blir det And then og så ut i og ta en med en venninne Senere skal vi ha fisk til middag og jeg har tenkt å lage hollandaise fra bunnen av.... Sånne søndager liker vi Jeg tenker alltid at jeg ikke skal si til sambo at jeg har EL, merker jo at han blir litt stressa av det han også. Så jeg pleier å unngå det, men hvis han ikke er så veldig samarbeidsvillig må jeg jo si det Den middagen høres veldig god ut Håper søndagen ble fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. september 2010 Forfatter #924 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg har hatt/har en strålende søndag! Har ikke vært på kvinneguiden siden kl 1030 og det er jeg særdeles fornøyd med! Planen min har vært fulgt til punkt og prikke. Fin trening (jeg var ekstra sterk i de store muskelgruppene i dag ) Deilig sex, uten følelse av plikt - finfin givende kaffe og te med venninne og sist men ikke minst: hjemmelagd hollandaise! Det er den beste og vakreste og nydeligste hollandaisen jeg har smakt.. hehehe.. Sant Ovnsbakt ørret med dampet spisskål, potet og hollandaise: Sett på potet. Skru på ovnen på 180 C. Sett inn fisken når potet har kokt 10 min. Skal stå ca 20 min. Kok kål når det er igjen 5-10 min. Hollandaise: (Det er lett, lett, lett, lett! ) Smelt 200 gram usaltet meierismør. La stå litt til melkestoffer legger seg i bunnen. Hell av det klarede smøret. Kast resten. Skill 2 eggeplommer. Kok opp en kaserolle med vann. Ha eggeplommene i en bolle sammen med en liten skvett vann (ca 1 ss). Hold bollen over vannet og visp for harde livet i ca 30 sekunder. Konsistensen endrer seg og mengden øker. Temperatur må ikke overstige 60 grader, da blir det eggerøre :gjeiper: Rør i smøret litt og litt, visp fortsatt kraftig. Nå har du majones. Tilsett saften av 1/2 sitron. Spe med litt mer vann slik at du får passe konsistens. Smak til med salt og pepper, gjerne også kajennepepper (1/2 ts ca). Gratulerer, du har nå laget hjemmelaget hollandaise! Man kan også tilsette urter hvis man vil, f.eks gressløk. Jeg hadde i dill. Det tar ca 10 min å lage sausen. Og jeg har ikke fått tatt el-test i dag. Har ikke klart å spare meg mange nok timer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 5. september 2010 #925 Del Skrevet 5. september 2010 høres ut som en fortreffelig søndag! Kos og deilig mat.. takk for oppskrift, det hørtes ikke for vanskelig ut ja. MMmm ørrret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 5. september 2010 #926 Del Skrevet 5. september 2010 Høres ut som en fantastisk søndag Og takk for enda en flott oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 6. september 2010 #927 Del Skrevet 6. september 2010 Høres ut som du har hatt en perfekt søndag! Yummy med god saus, jeg elsker saus nemlig! :)Høres også overraskende lett ut å lage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. september 2010 Forfatter #928 Del Skrevet 6. september 2010 Slitsom dag på jobb. Jeg hadde sovet bare 4 timer..... :dåne: Men jeg dro og trente selv om jeg følte meg som en vridd vaskefille. :trene: :hjerte: Topp trening i dag! Det er så morsomt at selv om føler seg skikkelig "ute" så kan det plutselig bli den beste treningen. Jeg syns det er så rart... Vi har ikke rukket å i dag. Jeg hadde vel ikke forventet det heller. Mulig vi tar en runde i morgen, men jeg vet ikke om det er noe vits. Negativ test i dag = el i dag. Så om den satt, så satt den vel i går.... Eh.. jo! Også har jeg sluttet å røyke i dag - igjen! Dette er 3 gangen vi slutter. Det har blitt en tradisjon nå at vi slutter i september hvert år Vi har en tendens til å skli ut etterhvert (mer eller mindre nærme våren). Jeg satser på å bli gravid snart nå, sånn at jeg virkelig har en motivasjon som holder. Tror forresten at den bra treningen i dag hadde å gjøre med bedre lunge-kapasitet allerede Ha en fin kveld jenter - jeg setter utrolig pris på dere alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 6. september 2010 #929 Del Skrevet 6. september 2010 Flott med røykeslutt Vridd vaskefille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boobla Skrevet 6. september 2010 #930 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, hei.. Innom å titter på dagboken din! Følger med videre, om jeg kan? hihi :gjeiper: Har ikke lest alt, men noe av det siste. Hvilken pp er dere i? det står nok er en plass, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 7. september 2010 #931 Del Skrevet 7. september 2010 Så flott med røykeslutt og treff på EL! Jeg trodde alle som røyker pleide å slutte i januar jeg Hvorfor september? Frisk og opplagt etter sommerferien? Deilig med vellykket treningsøkt, det gjør underverker for en litt travel dag Håper dagen i dag blir enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 7. september 2010 #932 Del Skrevet 7. september 2010 Fikk du epost fra Eastbay når pakken med treningsklærne var sendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #933 Del Skrevet 7. september 2010 Fikk du epost fra Eastbay når pakken med treningsklærne var sendt? Jeg fikk en mail, dagen etter bestillingen om at ordren var behandlet (og sendt tror jeg). Men jeg fikk aldri noe tracking nr sånn at jeg kunne følge med hvor den var.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 7. september 2010 #934 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg fikk en mail, dagen etter bestillingen om at ordren var behandlet (og sendt tror jeg). Men jeg fikk aldri noe tracking nr sånn at jeg kunne følge med hvor den var.. Da syns jeg Eastbay skal sette i gang og pakke litt, for nå er jeg utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #935 Del Skrevet 7. september 2010 Da syns jeg Eastbay skal sette i gang og pakke litt, for nå er jeg utålmodig Hehe.. fordelen med å handle i butikk er liksom at vi får med oss varene med en gang Jeg bestilte på en onsdag, fikk shipment-confirmation på torsdag. Og neste fredag (eller lørdag) var hentelappen i posten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #936 Del Skrevet 7. september 2010 Hei, hei.. Innom å titter på dagboken din! Følger med videre, om jeg kan? hihi :gjeiper: Har ikke lest alt, men noe av det siste. Hvilken pp er dere i? det står nok er en plass, men.. Er i PP10 nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #937 Del Skrevet 7. september 2010 Innom for å få deg mine innlegg igjen. Høres ut som en flott søndag Bra du er innom Icing. Du må ikke glemme å spre baby-støv når du er her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #938 Del Skrevet 7. september 2010 Så flott med røykeslutt og treff på EL! Jeg trodde alle som røyker pleide å slutte i januar jeg Hvorfor september? Frisk og opplagt etter sommerferien? Vi har aldri røyket inne, og i september begynner det å bli mindre attraktivt å sitte ute med røyken i frostrøyken.. Dessuten så er jeg ikke noe fan av nyttårsforsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 Forfatter #939 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg må innrømme at jeg har sittet og drømt meg litt bort i dag :gjeiper: Det er sånn at jeg og kjære har 4 års dag sammen i starten av november. Og tidligere så har vi hatt en liten tradisjon om å dra på fantasy cruice og spise minst 1 7-retters meny Men etter 2 ganger så er det ikke så spennende på kiel-ferga liksom.. Jo, også har jeg surfa rundt og funnet ut at vi kan få: fredag (kveld) til mandag kveld i Gdansk, Polen -fly ryan air - under 500,- t/r begge to -luksuslight hotell 4 * til 1500,- for 3 netter. 2000 kr totalt for en weekend for 2 er jo bare latterlig billig? Er dere ikke enig? En helaften i Oslo koster jo like mye Og jeg vil spise her: http://www.salonik.gda.pl/ Sjekk den menyen da! Og prisen! En polsk sloty koster ca 1,90 kr... Også måtte jeg tatt en dag fri fra jobb da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 7. september 2010 #940 Del Skrevet 7. september 2010 Og jeg vil spise her: http://www.salonik.gda.pl/ Sjekk den menyen da! Og prisen! En polsk sloty koster ca 1,90 kr... Ser ut som et kult sted, men for en forferdelig musikk!! Så for meg at det hoppet sånne overivrige musikere i tradisjonelle folkedrakter rundt og spilte mens man spiste.. Grattis med røykeslutten da! Kanskje det som skal til for at spiren sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå