*lilly* Skrevet 27. august 2010 #861 Del Skrevet 27. august 2010 Ta-dam-tada! Får jeg presentere Madam Mim! Min store inspirator som ga meg sparket til å komme meg ut på den første prøvetimen på Sats etter alt for lang pause! Og det bare ved å lese dagboken hennes! Så det er hun som har æren for at du har startet å trene altså Ikke verst! Takk for middagsoppskrift, jeg ble inspirert og skal jammen kjøpe steketermometer i morgen, tror det er der litt av problemet ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. august 2010 Forfatter #862 Del Skrevet 27. august 2010 Så det er hun som har æren for at du har startet å trene altså Ikke verst! Takk for middagsoppskrift, jeg ble inspirert og skal jammen kjøpe steketermometer i morgen, tror det er der litt av problemet ligger Steketermometer er gull verdt! Det skal jeg bare si deg Garantert perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 27. august 2010 #863 Del Skrevet 27. august 2010 Steketermometer er gull verdt! Det skal jeg bare si deg Garantert perfekt Det er jo egentlig litt flaut at jeg ikke har et Men bedre sent enn aldri osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. august 2010 #864 Del Skrevet 28. august 2010 Hehe, jeg har ikke steketermometer heller Kanskje jeg ikke er voksen enda?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. august 2010 Forfatter #865 Del Skrevet 28. august 2010 Hehe, jeg har ikke steketermometer heller Kanskje jeg ikke er voksen enda?? Hmm.. tja, kanskje man først blir voksen når man har et steketermometer - jeg tror egentlig ikke det Det gjør ikke at jeg føler meg særlig voksen i allefall Man må jo ikke ha det. Men det gjør at både kjøtt og fisk blir garantert perfekt. Og det vil vi jo gjerne.. eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 28. august 2010 #866 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Hmm.. tja, kanskje man først blir voksen når man har et steketermometer - jeg tror egentlig ikke det Det gjør ikke at jeg føler meg særlig voksen i allefall Man må jo ikke ha det. Men det gjør at både kjøtt og fisk blir garantert perfekt. Og det vil vi jo gjerne.. eller? Har faktisk tenkt på å kjøpe det mange ganger, men har liksom aldri fått gjort det Rart det der. Men er jo en av de tingene man tenker på akkurat når man trenger det Og det med alder er og blir en merkelig ting. Jeg er snart 30, men når jeg tenker på meg selv tror jeg innimellom at jeg er ca 23. Er det jeg føler på en måte Endret 28. august 2010 av VirreVapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 28. august 2010 #867 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg eeeeelsker steketermometeret vårt Kjøttet eller fisken blir perfekt når man bruker det. Ikke er det vanskelig å bruke heller. En veninne av meg nekter helt, hun sier bare hun ikke skjønner noe av det, og er du sikker på at det er godt nok stekt om termometeren viser den og den temperaturen... Jajja, for meg er det et must på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 28. august 2010 #868 Del Skrevet 28. august 2010 Har du et å anbefale? Jeg vil helst ha et sånt digitalt tror jeg. Men de andre finnes kanskje ikke lenger :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 28. august 2010 #869 Del Skrevet 28. august 2010 Så flink du er til å trene Line! Det høres deilig ut å komme seg så ofte på trening, for det får man mye energi av Enig i at steketermometer er en bra oppfinnelse! Vi bruker egentlig vårt alt for skjelden, men har laga et par oppskrifter til Andreas Viestad med steketermometer, og kjøttet blir helt fantastisk med det Ha en fin lørdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. august 2010 Forfatter #870 Del Skrevet 28. august 2010 Ehm... hvis jeg skal anbefale noe så må det bli ny stekeovn da. Gorenje som har innbygget termometer Det er det jeg har Selve termometeret er jo løst, men det settes inn i "dingsen" inni stekeovnen. Så stiller man inn på ønsket kjernetemp, så piper det når tempen er nådd. Jeg er ellers sikker på at de fleste termometeret som er å få kjøpt funker så lenge batteriet lever. Digitalt er nok å foretrekke ja. Sjekk her! http://www.fvn.no/tema/pa_skra/article747067.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 28. august 2010 #871 Del Skrevet 28. august 2010 Ehm... hvis jeg skal anbefale noe så må det bli ny stekeovn da. Gorenje som har innbygget termometer Det er det jeg har Selve termometeret er jo løst, men det settes inn i "dingsen" inni stekeovnen. Så stiller man inn på ønsket kjernetemp, så piper det når tempen er nådd. Jeg er ellers sikker på at de fleste termometeret som er å få kjøpt funker så lenge batteriet lever. Digitalt er nok å foretrekke ja. Sjekk her! http://www.fvn.no/tema/pa_skra/article747067.ece Såpass ja Det er notert til neste gang vi må ha stekeovn Jeg skal nok finne et fint digitalt tenker jeg, da er menyen til neste helg klar; biff a la sambo til LineGourmet og tiramisu til dessert Dessuten kan det jo brukes til så mye rart, greit å ha altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. august 2010 Forfatter #872 Del Skrevet 29. august 2010 Satan! Toppen av nedtur, ved siden av negative tester: Når du er motivert til å trene og har booka deg på time. Du har pakket bag'en og har kommet deg på senteret, i ført treningstøy og alt. "Å, nei - beklager, men timen er avlyst i dag pga sykdom" :dåne: Jeg blir skikkelig sur av sånt. Så nå er jeg hjemme igjen. Det er ikke flust av styrketimer på søndager. Man må jo reise hele Oslo rundt for å finne noen. Har booka meg på den andre eneste som er kl 17, satans lenge til da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. august 2010 #873 Del Skrevet 29. august 2010 Nei så kjipt! Når man på en søndag faktisk kommer seg ut av huset og ned på treningssenteret... håper klokken 5 timen blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. august 2010 #874 Del Skrevet 29. august 2010 Satan! Toppen av nedtur, ved siden av negative tester: Når du er motivert til å trene og har booka deg på time. Du har pakket bag'en og har kommet deg på senteret, i ført treningstøy og alt. "Å, nei - beklager, men timen er avlyst i dag pga sykdom" :dåne: Jeg blir skikkelig sur av sånt. Så nå er jeg hjemme igjen. Det er ikke flust av styrketimer på søndager. Man må jo reise hele Oslo rundt for å finne noen. Har booka meg på den andre eneste som er kl 17, satans lenge til da.. Det er dårlig gjort altså Her ringer de og sier fra hvis timen blir avlyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. august 2010 Forfatter #875 Del Skrevet 29. august 2010 Note to self: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Torsk-med-ingef%C3%A6rerter Skal lages neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. august 2010 Forfatter #876 Del Skrevet 29. august 2010 Det er dårlig gjort altså Her ringer de og sier fra hvis timen blir avlyst Ja, de ringte meg halvtime før. Da satt jeg allerede i bilen og hørte ikke tlf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. august 2010 Forfatter #877 Del Skrevet 29. august 2010 Nei så kjipt! Når man på en søndag faktisk kommer seg ut av huset og ned på treningssenteret... håper klokken 5 timen blir bra Ja, det håper jeg også. Motivasjonen vingler litt.. Men jeg skal ____________________________ Nå har jeg og sambo spilt litt sammen på nett. Lenge siden sist, men ganske bra gikk det også Han skal ha noe annet spill-event 5-7 så middagen blir sen og det er derfor ingen grunn til at ikke jeg skal gjøre bra ting for meg selv den tiden (les: trene). Først skal jeg piske sammen en sjokolademouse (fra pulver ) Så når jeg kommer hjem blir det: Kylling m/parmaskinke og risotto! Det tror jeg blir veldig bra. Jeg har aldri lagd risotto før, så det er på tide Antall porsjoner: 4 Ingredienser: 4 kyllingbryst 8 skiver Parmaskinke , eller annen god spekeskinke 20 basilikumblader 4 sjalottløk 20 sjampinjonger eller skogsopp Risotto: 3 ss smør 3 dl risottoris f eks avorioris 1 dl hvitvin , eller eplesider 7 dl hønsebuljong , eller kyllingfond 50 gr vellagret revet Norvegia original , eller annen god ost 1 dl hakkede soltørkede tomater 100 gr sukkererter Fremgangsmåte: Legg skinkeskivene to og to og legg noen basilikumblader over. Dryss salt og pepper på kyllingfiletene og rull dem inn i skinkeskivene. Bind sammen med en hyssing. Brun filetene raskt i en stekepanne. Legg dem i en smurt, ildfast form og sett dem i ovnen ved 150 °C i 15 – 20 minutter. Finhakk løken og skjær soppen i mindre biter. Varm smøret og fres løk og sopp raskt, tilsett risen og fres til den er gjennomsiktig. Spe med vinen/eplecideren og tilsett buljongen i flere omganger. La risen svelle under stadig røring. Rør i osten og tomatene. Del sukkerertene og tilsett dem også. Krydre med salt og pepper. Ta kyllingen ut av ovnen og del filetene i biter. Server straks med risottoen på samme tallerken. Drikkeforslag: • Masi Campofiorin 2007, kr 139.90 (3339 - basisutvalg, kategori 3) http://www.aperitif.no/index.db2?id=106673 Blir ikke noe vin på oss idag. Men antagelig en øl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. august 2010 #878 Del Skrevet 29. august 2010 Risotto er godt! Jeg har prøvd skalldyrrisotto og sopprisotto, veldig vellykket begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. august 2010 #879 Del Skrevet 29. august 2010 Wow, de middagene deres høres fantastisk gode ut Gikk det greit på trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 29. august 2010 #880 Del Skrevet 29. august 2010 Håper du har hatt en fin søndag, og at middagen ble god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå